نکاتی برای طراحی سایت سازگار با سئو

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

کل مسئله طراحی یه سایت باکیفیت با این هدفه که یه ظاهر آنلاین به شرکتتون بدید. هدف اولیه سایت اینه که به مردم کمک کنید تا با کسب و کار شما آشنا بشن، راجع به خدماتتون بیشتر بدونن یا ازتون محصول خریداری کنن. سایتها با در نظر گرفتن مردم واقعی طراحی میشن و میخوان این مردم رو از کاربر معمولی به خریدار تبدیل کنن.


حالا بگید ما کاربرها در وهله اول اصلا چطوری سر از سایت شما درمیاریم؟ مردم به روشهای مختلفی ممکنه شما رو پیدا کنن از شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری مطالبشون گرفته تا تبلیغات بصری سایت و حتی کارت تجاری خود شرکتتون. اما اکثریت وقتی باهاتون آشنا میشن که یه عبارتی مرتبط با خدمات شما رو تو موتورهای جستجو سرچ میکنن. محبوبترینشون هم که گوگله، برای همین بیشتر قوانین سئوی جهان رو هم گوگل وضع میکنه.
بنابراین وقتی میخواهید یه سایت جدید برای کسب و کارتون بسازید باید ارزش سئو رو در نظر بگیرید و سایتی بسازید که با سئو و موتورهای جستجو سازگار باشه. تو این مقاله چند نکته رو برای ساخت یه سایت سازگار با سئو با هم مرور می کنیم.

  • کدهای تمیز

باید بدونید خزنده های موتورهای جستجو چطوری سایتتونو میخزن و اینم بدونید که این خزنده ها فقط در HTML میتونن سایتهارو بخزن. یعنی باید استفاده از جاوااسکریپت و CSS رو به حداقل برسونید و بدرستی تو سایتتون بکار بگیریدشون وگرنه خزنده های موتورهای جستجو بخشهایی از سایتتونو که شاید مهم هم باشن رد میکنن.

  • URL صفحات سازگار با سئو

عنوان خودش گویای مطلب هست. اگه کسی بتونه براحتی URLشما رو بخونه و درک کنه، پس خزنده های موتور جستجو هم میتونن. اگه میخواهید نتایج سئوی بهتری کسب کنید باید اسم صفحاتتونو مرتبط با محتوای صفحه انتخاب کنید. خزنده های موتورهای جستجو از طریق اسم URLها، محتوا، لینکها و تم کلی سایت، رتبه جستجوی سایت رو تخمین میزنن.

  • محتوای جدید آماده طراحی

محتوا شاه همه اینهاست – کل هدف الگوریتم های رتبه دهی گوگل اینه که ارتباط سایت رو با عبارتی که کاربر سرچ کرده تعیین کنن. بنابراین محتوا نقش مهمی بازی میکنه چون مردم دنبال محتوای شما هستن. گوگل میگه محتوایی که به طور مرتب بروز و تازه میشه اهمیت زیادی داره. این بروزرسانی حتی میتونه بروزرسانی یه بخش کوچیک باشه یا میتونید یه وبلاگ داشته باشید که هر هفته توش مطلب تازه ارسال میکنید. تگهای متای تمام صفحات هم باید بروز و خاص و از هم متمایز باشن.

  • عدم استفاده از فریم ها

استفاده از iframeها به طراحان سایت این امکان رو میده که تو یک صفحه چند محتوای جداگونه داشته باشن. ضمنا از اونجایی که هر iframe یه URL مخصوص به خودش (و در نتیجه یه فایل جدا) داره، طراح میتونه به کمک iframe چند URL تو یه صفحه داشته باشه. این قضیه برای سئو خوب نیست چون نمیذاره خزنده های موتورهای جستجو صفحه رو بخونن و محتوارو فهرست کنن. اگرچه راه حلهای جایگزینی هم برای این مسئله هست، مثلا میشه iframeها رو تو robots.txt بذاریم یا از کنسول جستجو استفاده کنیم تا خزنده های گوگل بخوننش، اما باز هم پیشنهاد میکنم اگه میخواهید سئوتون خیلی عالی باشه کلا از این روشها استفاده نکنید.

  • کاهش سرعت بارگذاری صفحات

هرچی بارگذاری صفحات مدت زمان بیشتری طول بکشه، احتمال اینکه کاربر صفحه رو ترک کنه بیشتر میشه. یعنی گوگل هم مدت زمانی رو که طول میکشه تا کاربر صفحه رو ببینه مد نظر قرار میده و بنابراین اگه این مدت طولانی باشه رتبه صفحتون پایین میاد. گوگل یه ابزار خیلی به درد بخوری داره به اسم PageSpeed Insights  که به بارگذاری سریع تر صفحات کمک میکنه و برای بهبود سرعت بهتون پیشنهادهایی هم ارائه میده.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز