از کجا بدانم بازسازی سایتم اثر بدی روی سئو نخواهد داشت؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

بعد از ماهها یا سالها سرمایه گذاری روی سئو، دیر یا زود قراره شرکتتون سایت کنونی رو بروز کنه و یه بازسازی انجام بده؟ این مقاله قصد داره به خواننده ها آموزش بده که چطور سایتشونو بازسازی کنند که اثری روی زحمتهایی که برای سئوی سایتشون کشیدند نداشته باشه و همه سرمایه ای که خرج سئو کردید رو یکجا هدر نده.


یه شرکت متوسط باید به طور معمول هر 3-4 سال یه بار سایتشو بازسازی کنه. حتی اگه خیلی خوب هم ازش نگهداری کرده باشه و سایتشو برای کلیدواژه هاش برای موتورهای جستجو بهینه کرده باشه، افزونه ها به طور مرتب بروزرسانی شده باشن و بعضی صفحات هم گاه به گاه یه رنگ تازه به خودشون گرفته باشن، باز هم جای حرف داره.

  • اصلا چرا شرکتها باید سایتشونو بازسازی کنن؟

به جز بازاریابی معمولی که دیگه تو همه جداول فراوان یافت میشه، دلایل فنی زیادی پشت این قضیه بازسازی خوابیده. اما اول از همه اجازه بدید این دلایل رو از دید بازاریابی بررسی کنیم.
1- سایت شما، قسمت کلیدی و مهم برند شرکتتونه
استاندارها، گرایشات، فناوری های استفاده شده و انتظاراتی که از سایتها داریم هر چند وقت یکبار عوض میشن.
از نظر یک انسان، اگه با استاندارهای طراحی کنونی پیش نریم، نمیتونیم توقعات کاربر رو به مقدار کافی جلب کنیم. کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره، میدونم، اما اگه شما هر سال با جمعیت همراه نمیشدید این ضرب المثل ها هم ساخته نمیشدند.
2- برند شما، ارزشها و روش کارتون تغییر کرده
احتمال داره که روش کسب و کارتون تغییر کرده باشه، پس باید سایتتون هم اینو نشون بده. موقع بازسازی سایت بهترین زمان برای تغییر محتوا و ابزار سایته تا به این ترتیب این تغییرات رو با تغییر عملکرد و بهینه سازی محتوای سایت برای کلیدواژه های جدید و تمرکز روی سایر عوامل سئو مثل تگ های عنوان، توصیفات متای رسانه ها و مانند آن به نشون بذارید.
3- برای تقویم بازاریابیتون احترام قائل بشید
سایت شما مثل فهرست مطالب اول کتابهاست که باید همه امکانات بازاریابیتونو به خوبی نمایش بده، اگه سایت نداشته باشید نمیتونید نظر مردم رو به خودتون و کارهایی که میکنید جلب کنید.
شما یکی دو سال پیش نمیدونستید امسال روش بازاریابیتون چه مدلی خواهد شد. چون روشهای بازاریابی تغییر میکنن، باید مدلهای محتوای رسانه ایتونو غنی کنید و به ظاهر بازاریابیتون اعتبار ببخشید.
4- دارید پولتونو هدر میدید
از دید حرفه ای، اگه با ابتکارات بروز طراحی سایت پیش نرید، دارید پولتونو به هدر میدید. روشهای جذب خریدار، روشهایی که کمک میکنن سایت روی همه دستگاه ها خوب به نمایش دربیاد و روش ارزیابی سایتها توسط موتورهای جستجو دارن با سرعت نور تغییر میکنن و گاهی استفاده از این روشهای طراحی سایت مدرن میتونه تمایز مهمی بین شما و رقباتون بوجود بیاره.
حتی نحوه بازدید کاربرها از سایتها هم به سرعت در حال تغییره. سال گذشته ترافیک سایتهای موبایلی از سایتهای دسکتاپی جلو زد. سایت شما در قبال این جمعیت کثیر که رشد آینده کسب و کارتونو پرورش میده مسئوله.
5- خدمات مشتری رو بهبود ببخشید
بر کسی پوشیده نیست که مشتریها توقع دارن روی اینترنت هم بهشون خدمات ارائه بشه. شما باید همون کاری رو که تو دنیای واقعی انجام میدید، روی اینترنت هم ارائه بدید. میتونید از سیستم های رزرو بلیط آنلاین، ویجت های چت زنده و سایر برنامه های خدمات به مشتری استفاده کنید.
هرچند که میتونید این قابلیتها رو روی سایتهای قدیمی هم داشته باشید، اما این ابزار درخشان زیاد با چیزهای قدیمی هماهنگی ندارن و بهتره همزمان با نصب این ابزار، یه توسعه سایت سفارشی هم داشته باشید.

  • حالا بریم سراغ نگرانی های سئو و بازسازی سایت

1- سایتتون رو بارها بخزید، تا
بتونید رتبه سایتتونو بعد از بازسازی سایت دوباره بسازید و بهبود ببخشید. برای اینکار باید نقاظ ضعف سایت قدیمی رو بدونید و تو طراحی جدید اصلاحشون کنید.
محدودیت ها و مناطق قابل بهبود سایت کنونی رو بشناسید، فایلهایی که توسط موتورهای جستجو فهرست میشن رو بررسی کنید، توصیفات متا و کلیدواژه هایی که تو عنوان صفحات HTML بکار میرن رو پیدا کنید و بین تعداد صفحاتی که دارن توسط موتور جستجوهای مختلف فهرست میشن یک مقایسه یک به یک انجام بدید. گاهی چیزی رو که گوگل میبینه بینگ نمیبینه. شما باید دلیلشو پیدا کنید.
صفحات فرود خوبتون رو با ابزار وبمستر گوگل تحلیل کنید و اصولی رو که در اونها بکار بردید روی سایر صفحات مهمتون هم بکار ببرید.
اگه روی سایت محتوای تکراری دارید پیدا و حذفشون کنید. محتواهای تکراری رتبه سایتتونو روی تمام موتورهای جستجو پایین میارن. اطلاعات متا هم همینطور.
لینکهای داخلی رو طوری تعریف کنید که حتما کار کنند و از کلیدواژه های مناسبی استفاده کرده باشند (یا میتونید کلا از کلیدواژه استفاده نکنید). گوگل و سایر موتورجستجوهای محبوب، از ده فرسخی بوی لینکهای بی جهت و زیاده از حد رو حس میکنن و این مسئله روی ترافیک طبیعی سایتتون اثر منفی خواهد داشت.
اگه URL سایت برای همیشه تغییر کرده، حتما آدرس قدیمی رو به آدرس جدید ریدایرکت کنید (یعنی ریدایرکت 301) و بدونید که حتی با این کار هم اوایل یه افت تو ترافیک طبیعیتون خواهید داشت.
2- روی جهتیابی و ساختار لینکتون کار کنید
حتما حتما حتما توصیه میکنم جهتیابی و ساختار لینکتون رو دقت کنید که هم برای خزنده های موتورهای جستجو و هم برای کاربرها به طور طبیعی جاری بشه.
کاربرهای مختلف رو در نظر بگیرید و جهتیابی سایتتونو براشون آزمایش کنید. شاید سایت شما برای عموم مردم جالب باشه اما نقشهای خاص صنعنی هم باید جایی روی سایتتون داشته باشن. برای این دسته هم محتوای تخصصی بنویسید و جایی بذارید که با چند تا کلیک، به سادگی، بتونن بهشون دسترسی داشته باشن.
در مورد گوگل و موتورهای جستجوی محبوب میتونید از عبارتهای کلیدی و کلیدواژه ها تو جهتیابیتون (فهرستها) استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت به خوبی تغییرات جهتیابیتونو انعکاس میده و لینکهای محبوب رو اولویت بدید و لینکهای بی خودی رو حذف کنید.
3- لینکهای ورودی رو بررسی کنید
وقتی دارید سایتتونو بازسازی میکنید، موقع مناسبیه که محتوای برون-سایت سایتتون هم ببینید. لینکهای اسپم بی کیفیت رو پیدا کنید و ببینید کدوم لینکها ترافیک طبیعی بیشتری به سایتتون میکشونن.
اگه هر کدوم از این لینکها به محتوایی منتهی میشد که آدرسش عوض شده، باید حتما یه ریدایرکت 301 انجام بدید.
اگه میخواهید از یه CMS (سیستم مدیریت محتوای) قدیمی به یه CMS جدید اسباب کشی میکنید و قصدتون فقط تغییر تو عناصر طراحی سایت نیست، باید مواظب لینکهایی که به صفحه نخست سایتتون میان هم باشید. مثلا مواقعی که آدرس سایت از .net به زبان برنامه نویسی PHP تغییر میکنه.
دیگه نباید لینکهای صفحه نخست سایتتون به صورت www.yourwebsite.com/index.aspx باشه، بلکه حالا به صورت www.yourwebsite.com یا www.yourwebsite.com/index.php. درمیاد.
تو این موارد باید یه ریدایرکت 301 انجام بدید.

  • جمع بندی

تو این مقاله در مورد یکسری از نکاتی صحبت کردیم که همیشه باید تو لیست کارهای بازسازی سئوی سایتتون قرار بگیرن. اگه باز هم سوالی تو این زمینه داشتید با دارکوب تماس بگیرید. خوشحال میشیم به خواننده هامون کمکی کنیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز