مشکلاتی که از طریق طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا) حل شدند

رتبه بندی کاربر: 2 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

راه حلی برای دستگاه های تلفن همراه
امروزه کاربرهای موبایل تبلت بیشتر از قبل روی اینترنت حضور دارند! خب طبیعیه، چون بیشتر کاربرها حالا دیگه از دستگاه های مختلفی (مثل تبلتها و گوشهای هوشمند) به وب دسترسی دارند. از همین رو بهینه سازی طراحی سایت برای اندازه های مختلفی که امروزه برای نمایشگرها وجود داره اهمیت زیادی پیدا میکنه. ساده ترین و مؤثرترین روش بهینه سازی سایت برای دستگاه های مختلف، استفاده از طراحی واکنشگراست.


طبق تعریف ویکی پدیا، طراحی سایت واکنشگرا یا RWD (حروف اختصاری برای Responsive Web Design) روشیه که طراح سایت برای فراهم کردن شرایط تجربه مشاهده مناسب سایت (یعنی وقتی که بتونیم سایت رو بدون نیاز به تغییر اندازه و زوم کردن براحتی بخونیم و اسکرول کنیم) در دستگاههای مختلف (از مانیتورهای کامپیوترهای رومیزی تا موبایل و تبلت) بکار میگیره.
استفاده از تبلت و موبایل داره بیشتر و بیشتر میشه. کاربرها هم دیگه توقع دارن سایتها روی این دستگاه ها روون و راحت جهتیابی بشن و تجربه خوبی داشته باشن. تو این شرایط اگه از طراحی واکنشگرا استفاده نکنید یا یه سایت جدا برای موبایل توسعه ندید، احتمالا برای کاربرهاتون کلی دردسر بوجود میارید. ما اینجا 4 تا از این مشکلات رو که معمولا برای کاربرها پیش میاد و با استفاده از سایت واکنشگرا براحتی قابل رفع هستن رو عنوان میکنیم:
1- کاربرهای گوشی های هوشمندی که از سایت من دیدن میکنند، از جهتیابی مشکل سایتم شکایت دارند، چون مجبورند همه چیزو زوم کنید و مدام روی صفحه ضربه بزنند:
این حرف نشون میده که سایت شما برای موبایل بهینه نشده. اگه کاربرهای سایتتون مجبورند برای جهتیابی سایتتون مدام زوم کنند و روی صفحه ضربه بزنند، پس حتما فقط یه سایت توسعه دادید اونهم برای کامپیوترهای رومیزی. خب میشه برای موبایل هم یه ساید دداگونه ساخت و اینطوری مشکل رو حل کرد ولی بسته به هدفی که از این کار دارید، ممکنه اصلا نیازی به این همه زحمت نباشه.
بهترین کار اینه مشکل بهینه سازی برای دستگاه های مختلف رو با RWD حل کنید، مگر اینکه سایتتون المان فروشگاهی سنگینی داشته باشه. سایت های RWD فقط به یه سری کد نیاز دارند و دیگه هماهنگی ها و سازگاری های سایت با اندازه صفحه نمایشگر دستگاه به طور خودکار انجام میگیره. بنابراین اگه کاربرهاتون از عدم بهینه سازی سایت برای موبایل شکایت میکنند فقط کافیه با استفاده از سایت RWD، سایتتونو برای همه دستگاههای گذشته، حال و آینده بهینه کنید.
2- متوجه شدم که فروش و نرخ تبدیل مشتریم یکباره سقوط کرده:
اگه میخواهید نرخ تبدیل مشتری و فروشتونو افزایش بدید، باید از طراحی واکنشگرا استفاده کنید. اگه سایتتون تجربه کاربری ضعیفی داشته باشه، رتبه سایتتون پایین میاد و اگه سایت برای کاربرهای موبایل و تبلت بهینه نشده باشه، تجربه کاربریش ضعیف میشه.
طراحی سایت واکنشگرا راه خوبیه برای رو در رو شدن با این مشکلی که کاربرها رو درگیر خودش میکنه. اینطوری دیگه تجربه کاربری اثر مثبتی روی نرخ تبدیلتون خواهد داشت چون کاربرها موقع استفاده از سایتتون راحتن و دیگه بخاطر مشکلات طراحی سردرگم و اذیت نمیشن.
3- من چون دو تا سایت دارم، برای ردیابی آنالتیک سایتم به مشکل میخورم:
سایتهای RWD فقط به یه سری کد نیاز دارند و بنابراین شما باید آنالتیک و گزارش گیری سایتتونو یکی کنید. اینجوری دیگه لازم نیست رفتار کاربر، مسیرهای تبدیل و ریدایرکت رو روی چند تا سایت بررسی کنید و همه ردیابی و تحلیلتون فقط روی یک گزارش معطوف خواهد بود، به این ترتیب بررسی و تحلیل براتون خیلی راحتتر میشه.
4- من میخوام یه سایت موبایلی جدا داشته باشم اما هزینه هاش معقول به نظر نمیاد:
خوشبختانه اگه یه سایت RWD بسازید هم تو وقتتون صرفه جویی میشه و هم تو هزینه ها. قبل از اینکه سایتهای واکنشگرا بوجود بیان، برای امکان نمایش سایت روی موبایل یه سایت دیگه طراحی میکردن، اما الآن دیگه روشهای دیگه ای هم بوجود اومده.
بعلاه لازم نیست نگران مدیریت و نگهداری یه سایت موبایلی دیگه علاوه بر سایت مخصوص کامپیوترتون باشید. با سایت واکنشگرا، مدیریت محتوا با یک رابط کاربری ادمین بسیار ساده تر شده.
چون کاربرهای موبایل و تبلت کم کم دارن کل بازار رو میگیرن، بهینه سازی برای دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایشگر یه امر ضروری شده.
اگه این بهینه سازی رو انجام ندید هر چی زمان میگذره به مشکلات بیشتری میفتید. این چهار مشکلی که تو این پست ذکر کردیم فقط بخشی از مشکلات رایجی بود که اخیرا مدیران سایتهایی که از بهینه سازی سایتشون برای تبلت و موبایل طفره میرفتند باهاشون مواجه شده بودند. ساده ترین راه مقرون به صرفه برای حل این مشکلات استفاده از طراحی سایت واکنشگراست.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز