طراحی سایت برای آینده

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

ساخت وبسایت ضد گذشت زمان
ممکنه این داستان براتون آشنا باشه. گروه بازاریابیتون میخواد زودتر ایده های جدیدشو اجرا کنه و محتوای تازه بذاره روی سایتتون، اما بهتون میگن 2 تا 4 هفته طول میکشه تا مفاهیم طراحی جدید آماده بشن و 4 تا 6 هفته هم توسعه کار زمان میبره.
احتمالا فکر میکنید حتما راههای دیگه ای هم هست – یه شاه کلید ساده برای حل مشکلات که بدون نیاز به بهم زدن زمانبندی تیم طراحی و توسعه سایت، محتوای سایتتونو تازه میکنه.


متاسفانه باید بگم همچین جادویی هنوز وجود نداره، اما روشهایی هست که بتونید این فرایند رو راحتترش کنید.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شرکتها مرتکب میشن اینه که وقتی سایتشون راه اندازی میشه (یا بازسازی شده)، همه چیشون تنظیمه. همه چی خودکار و جدیده و کارهای بازاریابی هم رو غلتکه و گذشت زمان تأثیری روش نداره. اما فقط بخشی از اینها درسته. نو کردن سایت خیلی خوبه اما باید اینم در نظر داشته باشید که سایتتون یه عمر مفیدی داره. محتوای سایت یه زمانی دیگه قدیمی و تاریخ گذشته میشه و باید صبر کنید ببینید فرایند بروزرسانی سایتتون به کجا میرسه.
این بستگی به طراح ها و توسعه دهنده های شرکتتون یا آژانسی که باهاش کار میکنید داره که رشد و توسعه طولانی مدت رو برای سایتتون فراهم کنند. اما اگه بخوان یه چیزی براتون بسازن که فقط همین الآن خوب کار کنه و نیازهای آیندتونو در نظر نگیرن باید بهشون کارت قرمز بدید.
به نظرتون یه سایت با دوام چه ویژگی هایی داره؟ باید انعطاف پذیر باشه که ما بهش میگیم طراحی و توسعه مدولار.
ما اجزا – بلوکها- رو انعطاف پذیر و قابل اندازه گیری میسازیم که بشه بعدا جابجاشون کرد یا تغییرشون داد و ترتیبشونو عوض کرد، چیزی بهشون اضافه یا کم کرد. اینطوری میتونید بروزرسانی ها رو با کمترین زحمت برای تمام صفحات انجام بدید.
1- یه فرم تازه برای کمک های مردمی درست کنید.
2- یه گالری چرخان از رضایت مشتری ها در صفحه محصولات بسازید.
3- یه صفحه فرود درست کنید که توش یه محصولی که به زودی میارید رو تبلیغ کرده باشه یا مخاطب رو به یه وبینار دعوت کنه.
4- شماره تماستونو پایین تمام صفحات اضافه کنید.
به جای اینکه تیم های طراحی و توسعه سایت تو فرایند بروزرسانی تو تنگنا قرار بگیرن، شما (یا یکی از اعضای تیم بازاریابی) میتونه مستقیم بره به کتابخونه پیش طراحی، پیش ساخت، سفارشی سازی جهت همگام شدن با برند و بروزرسانی سایت.
اخطار:
ساخت یه سایت مقیاس پذیر طولانی مدت که این سطح از کنترل رو بهتون بده در واقع سرمایه گذاری روی رشد شرکت و مدیریت دائمی سایتتونه. قیمتها معمولا اولش بیشتر هستن ولی دیگه لازم نیست تا دو سال آینده پولی بابت بروزرسانی بدید.

  • چطور این کارو انجام بدیم؟

تو دارکوب ما به شدت روی آزمایش روش بلوک های محتوای مدولارمون سرمایه گذاری کردیم. ما اول سایت رو روی وردپرس توسعه میدیم و از افزونه ها و تم های موجود استفاده میکنیم.
یکی از مفیدترین افزونه های وردپرس Advanced Custom Fields هست که به توسعه دهنده ها این امکان رو میده که براحتی پروژه هایی رو بسازن و سفارشی سازی کنن که از عملکردها و بلوکهای اجزای مختلف پشتیبانی کنه، اما با بلوکهای پیش ساخته سازگار نیست. برای حل این مشکل میتونید از افزونه های دیگر استفاده کنید: این افزونه، از افزونه قبلی بعنوان پایه و اساس استفاده میکنه و کلکسیونی از بلوکها رو در اختیارتون قرار میده. ضمنا قابل تنظیمه و برای توسعه دهنده ها بازه و میتونن بلوکهای خودشونو بسازن و این انعطاف پذیری رو ادامه بدن.
بیشتر سایتهای مشتریهای ما با 8 تا 14 بلوک شروع میشن و اولش فکر نمیکنن که بیشتر از این لازم داشته باشن. بعد از حدود یه سال که از ساخت سایتشون میگذره میبینن که 12 تا 20 تا دارن (البته چندتا از مشتری هامونم بیشتر از 40 تا دارن).
میشه اینطوری بهش نگاه کرد که قبلا 512mb  درایو سخت به نظر خیلی زیاد بود و هیچ وقت فکرشم نمیکردیم که بیشتر از این نیاز داشته باشیم. حالا اما نمیتونید حتی یه سیستم درست روی کمتر از 8000mb نصب کنید.

  • سخن آخر

اگه سایتی فقط با یه سری امکانات خاصی که تو ذهنتون هست بسازید، قبل از اینکه راه بیفته محدودیتهاشو تعیین کردید. حالا یه قدم برید عقب و از دور بهش نگاه کنید. یه فضایی بذارید که بتونید در آینده رشد بدیدش. آدم هیچ وقت نمیدونه سال دیگه چه چیزهایی نیازش میشه.

  • ملاحظاتی برای انتخاب شرکت طراحی و توسعه سایت

دنبال شرکت طراحی و توسعه سایتی بگردید که اهداف آیندتونو تأمین کنه و این کارها رو براتون انجام بده:
1- تولید منظم محتوا، بروزرسانی یا هدفگذاری مجدد
2- استفاده از روشهای مختلف برای افزایش ترافیک و نرخ تبدیل و در نهایت افزایش تعداد کاربرهای دائمی و طرفدار
3- فرایند تست a/b
توجه: یه شرکت بازاریابی دیجیتالی خوب باید بهتون ایده و پیشنهاد بده و شما هم در مقابل نترسید، اگه به نظرتون ایده هاشون برای رشد کسب و کارتون مناسب نیست، میتونید مخالفت کنید. این نشون میده که شرکت روی اهداف کاری شما متمرکزه نه روی چک پرداختتون.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز