وبسایت سفارشی یا قالب آماده؟ هر کدام برای چه شرایطی مناسب ترند؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

بعد از این همه مدت یادگرفتن و ساختن و برنامه ریزی کردن و کلی کارای دیگه، حالا وقتشه که محصول یا خدمات خودتونو به جهان معرفی کنید و با سایتتون کاربر جذب کنید و به خریدار تبدیلش کنید و به این ترتیب کسب و کارتونو پیش ببرید و مراحل ترقی رو طی کنید. حالا اینجا باید تصمیم بگیرید که یه سایت سفارشی حرفه ای بسازید یا از قالب های آماده استفاده کنید و بدید براتون شخصی سازیش کنن.


قالب های آماده معمولا سایت های کاملی هستن که به چند نفر فروخته شدند و چند تا شرکت ازشون استفاده میکنن. اگه میخواهید فقط تو دنیای آنلاین حضور داشته باشید و نمیخواهید محصول یا خدمات خاصی عرضه کنید، احتمالا همین قالب ها براتون مناسب باشن. هر چی که بخواهید توش هست و بعضی هاشون هم عملکرد و ظاهر زیبایی دارن. تنها نکتش اینه که این سایتها در حد "متوسط" ساخته شدند. هیچ طراح سایتی برای ساخت قالب آماده خیلی وقت نمیذاره، چون قرار نیست تمام اهداف تجاری یه شرکت رو با فروش همین قالب ها تأمین کنند.
مهمترین چیزی که باید موقع انتخاب این قالب های آماده یادتون باشه اینه که شما پیش نمایش قالب ها رو میبینید. درست مثل لباس های ویترین مغازه که وقتی تن مانکن هستن با سوزن و سنجاق متناسب و زیبا نشون داده میشن ولی اگه همون لباس رو بدون سنجاق ببینید دیگه اون جلوه رو نداره. اما این دلیل نمیشه که بگیم این قالب ها بد هستن. همونطور که لباس رو باید اندازه مناسب گرفت، اینجا هم قالب رو باید متناسب با نوع کسب و کار انتخاب کرد.
با یه برنامه ریزی درست و توقعات به جا میشه با این قالب های آماده یه سایت ارزون تر با ظاهری آراسته و خوب داشت. در واقع بعضی از قالب ها خیلی هم عالی هستن و کیفیت بالایی دارن. پیش نمایششون خیلی خوله و اگه بتونید محتوای هر قسمت رو با قالب سازگار کنید دیگه چیزی از سایتهای سفارشی کم نداره. اما برعکس، اگه بیشتر برید تو فاز شخصی سازی این قالب ها و از بروزرسانی مرتب محتوای سایت بازبمونید، احتمال رسیدن به اهدافتون کاهش پیدا میکنه.
اما اگه میخواهید خلاقیت بیشتری داشته باشید یا تصمیمات استراتژیک بگیرید و کنترل بیشتری روی سایتتون داشته باشید – مثلا میخواهید یه تجربه در خور گروه هدفتون درست کنید یا یه برند جدید و خاص راه بندازید –سراغ یه راه سفارشی میرید. اگه از یه شرکت طراحی و توسعه سایت حرفه ای بخواهید سایتتونو بسازه، معمولا فراتر از طراحی و چارچوب بندی سفارش شما پیش میرن و سعی میکنن با در نظر گرفتن و شناخت کاربرهای شرکتتون یه استراتژی مخصوص خودتون پیش بگیرن. شرکتهای حرفه ای بیشتر براتون وقت میذارن و چیزهایی رو که کاربرهای شما سعی میکنن پیدا کنن و سرعت دسترسی به اونها رو مشخص میکنن. در ضمن قبل از اقدام، مقدار اطلاعاتی رو که نیاز دارید تخمین میزنن. بهتر از همه اینکه هر تصمیمی که برای صفحات و تک تک قسمتهای هر صفحه بگیرید با کمک متخصصین حرفه ای بررسی و اجرا میشه – در صورتی که اگه از قالب آماده استفاده کنید نمیتونید هر نوع تصمیمی رو به عرصه اجرا برسونید.
یکی از مهمترین کارهای خاصی که ما تو شرکت طراحی سایت دارکوب انجام میدیم، در نظر گرفتن جریان سایته. ما درباره نحوه حرکت کاربرها از یه صفحه به صفحه دیگه و علتش فکر میکنیم و یه جریان مناسب برای تبدیل کاربرها به خریدار یا عضو سایت درست میکنیم. به همین دلیل هست که بیشتر پروژه هامونو از چرک نویس شروع میکنیم.
خلاصه اینکه هم سایت سفارشی و هم قالب آماده هر دو میتونن بسته به نیازهای خودتون انتخاب های مناسبی باشن. قطعا با سایت سفارشی کنترل بیشتری روی جریان مشتری، ظاهر و حسی که برندتون منتقل میکنه خواهید داشت. اما در عوض با قالب آماده تو وقت و هزینه ها صرفه جویی میشه و میتونید با قوانین بازی کنید و محتوا و ظاهر مناسب رو بدست بیارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز