پیدا کردن شرکت طراحی وبی که با صنعت شما آشنا باشد

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

چطور شرکت بازاریابی دیجیتالی پیدا کنید که با کار شما آشنا باشد


همیشه مشتریهایی که میخوان سایتشونو تازه یا سئو کنن و کمپین بازاریابی دیجیتالی راه بندازن ازمون میپرسن "شما مشتری دیگه ای هم تو صنعت ما دارید؟".
خب مردم میخوان بدونن ما با کارشون آشنایی داریم یا نه، کاملا قابل درکه.
در واقع مشتری های ما از سراسر کشور هستن؛ افرادی از کسب و کارها و صنایع مختلف که خدمات متفاوتی ارائه میدن و تو جاهای متفاوتی کار میکنن و در کنار همه اینها کلی اختلافات دیگه هم هست.
بنابراین با در نظر گرفتن این موارد، جواب من به این سوال اینه که ما با همه نوع شرکتی کار میکنیم.
بعض وقتا هم دقیقا میشه گفت "بله، ما با شرکتهای دیگه ای دقیقا مشابه شرکت شما هم کار کردیم".
اما گاهی هم جواب اینه که "نه دقیقا، اما مشتری هایی داشتیم که از خیلی نظرات مشابه شرکت شما بودند".
بعضی ها جواب رو درک و قبول میکنن، اما گاهی هم افراد سرسختی هستن که میخوان حتما بهشون یه جواب روشن تر داده بشه.

  • تمرکز زیاد بر تجربه شرکت

این طرز فکر که میخواهید یکی باشه دقیقا با شرایط شما از یه سری جنبه ها منطقیه. اگه من مدیر بازرگانی یه شرکتی بودم که تو یه صنعت مشخصی فعالیت میکرد، چرا نباید بخوام طراحی، توسعه و بازاریابی سایتمو یه شرکتی انجام بده که خوب با کار ما آشنایی داشته باشه؟
منطقیه، نه؟
از خیلی جهات بله. من حالا نمیخوام کاملا همه احتمالات رو در نظر بگیرم اما به جاش نتایج این دیدگاه رو میخوام بررسی کنم و یه سری محدودیت های شرکتهای دیجیتالی رو پیدا کنم.
در واقع اگه بخواهید بگردید دنبال یه شریکی که دقیقا تو حرفه شما هم کار کرده باشه، شاید اصلا نتایج خوبی به دست نیارید و از اون مهمتر شاید در نهایت کار رضایت نداشته باشید اما ما شرکتهایی هم دیدیم که فقط با شرکتهایی کار میکردن که از نظر مالی براشون سود بیشتری داشته باشه.
اگه میخواهید بدونید کدوم شرکتهای بازاریابی میتونن کار شما رو درست انجام بدن، ما براتون یه سری شرایط رو مشخص کردیم که میتونید استفاده کنید:

  • مزایای همکاری با یه شرکت بازاریابی دیجیتالی عمودی

وقتی با شرکتی کار کنید که فقط تو صنعت شما تجربه داشته باشه و کار کرده باشه مسلما مزیت های خودشو داره.
مهره های اصلی صنعت شما رو خوب میشناسن، کلی حرف برای گفتن داره و میدونه برای نمایش و بازاریابی برند شما چه کارهایی انجام بده و چه خدماتی لازمه.
اصولا شرکتهایی که فقط تو یه صنعت کار میکنن میتونن سریع کارتونو پیش ببرن، بیشتر هم به این دلیل که فرایند کارشون قالبی شده و مراحل انجام کار دستشون اومده و پشت سر هم انجامشون میدن.
به علاوه شرکتهای دیگه ای رو که میتونید باهاشون همکاری کنید هم میشناسن و اختصاصا تو کار بازاریابی هم میدونن از چه راههایی بهتر میشه برگشت سرمایه داشت و چی کار کنن که کمپین موفقی داشته باشید.

  • مشکلات شراکت با شرکتهای بازاریابی دیجیتالی عمودی

همه این تجربیات و دانش منحصر به یک صنعت و راهکارهای مختص یک صنعت یک طرف، ولی هیچ چیزی مزیتی نیست که در کنارش مضراتی هم نداشته باشه.
بهتون هشدار بدم که مضراتش هم خیلی بزرگ هستن. ارائه دهنده های اینجور سرویس ها دائما دارن محصولات و خدماتشونو بهبود میبخشند. هرچند طبق تجربه ما، این کارها بیشتر استثنائات هستن تا قانون، دلیلش هم اینه که:

  • تجربه مختص یک صنعت، یعنی هیچ سفارشی سازی درکار نیست

کسی که فقط به یک صنعت خاص خدمات میده، طبیعتا یه سری راهکارهای قالبی داره که فقط مختص همون صنعت هستن و برای کارهاش فقط از همونها استفاده میکنه.
قطعا اونها فضای کار رو میشناسن، اما تمایلی ندارن روی کار شما به طور سفارشی معطوف بشن و راهکاری خاص شما ارائه بدن بلکه از همون قالب هایی که برای همه استفاده میکنن برای شما هم بهره میبرن.
در بیشتر موارد سعی میکنن شما رو با راهکارها و روشهای خودشون هماهنگ کنن نه اینکه راهکاراشونو با نیازهای شما.

  • تجربه مختص یک صنعت یعنی اینکه احتمالا برای رقبای شما کار میکنند

فقط کافیه بپرسید برای تمایز شما از رقباتون چه کاری میتونن براتون انجام بدن.
اگه دنبال مشتریهایی باشن که فقط تو همین حوزه کاری کار میکنن، احتمالش هست که اسم رقباتونو بیارن. البته باید انتظار شنیدن حتی حرفای غیرواقعی رو هم داشته باشید، اما وقتی میپرسید بهتر میتونید از بین همه حرفها، یکم حرف حساب بیرون بکشید و یه چیزی دستتون بیاد و متوجه بشید مشتریهای فعلیشون چه تفاوتهایی با شما و سایر دست اندرکارهای این رشته دارن.

  • راهکارهای مختص یک صنعت ممکنه منجر به یه رکود ناگهانی بشن

راهکارهای شرکتهای عمودی از پیش تعیین شده اند و دیگه برای ارتقا و بروزرسانیشون کاری انجام نشده. این مشکل تا حالا بارها و بارها دیده شده که راهکاری در ابتدا خیلی خوب بوده ولی بعدا ارتقا پیدا نکرده!
البته همیشه هم اینطور نیست اما خودتونم میتونید ببینید چطور یه شرکت خدماتی یه قالب درست میکنن و براحتی همونو همه جا بکار میبرن. یعنی دیگه زمانی برای ارتقا و بهتر کردن روشهاشون اختصاص نمیدن.
وقتی تغییر گرایش های طراحی، روشهای مورد پذیرش صنعت و خیلی چیزهای دیگه میتونن به مرور زمان این همه تغییر کنن و کلا زیر و رو بشن، دیگه منفعت زیادی تو قدیمی بودن برای آدم نمیمونه.

  • مزایای شراکت با شرکت بازاریابی دیجیتال عمومی

شرکت بازاریابی دیجیتالی که تو همه زمینه های مختلف کار کرده مزایای خیلی زیادی برای شراکت تجاری داره.
اولین و مهمترین مزیت این نوع شرکتها گروهشون و آدمای توشه.
این جور شرکتها ممکنه از نظر اندازه از شرکتهای عمودی کوچیکتر باشن اما در طول زمان بیشتر مهارت کسب کردند. معمولا آدمای با تجربه ای تو این جور شرکتها کار میکنن و تحت آموزش های زیادی قرار میگیرن تا بتونن راه حل های بهتری برای کارها پیدا کنن و برای خودشون تو این کار شهرت کسب کنند.
استعداد این افراد هم به اندازه پشتکارشون خوبه. میتونید اینو از نتیجه کاراشون ببینید.
اینها کسایی هستند که میتونن تو کارهای دیجیتالی اول آدم ها رو ببینن.
و در نهایت، توانایی های گروه کار رو میگردونه؛ یعنی تقویت تخصصهای فنی شامل طراحی دیجیتالی، توسعه سایت سفارشی و تبلیغ و بازاریابی دیجیتالی.
اگه شرکت بازاریابی دیجیتالی پیدا کردید که ادعا میکرد تو هر سه مورد تخصص داره باید هر چی زودتر رزروش کنید. اینجور شرکتها تو کار ما مثل اسب تک شاخ کمیابند.

  • هنگام جستجوی شرکت بازاریابی باید چه چیزی رو تشخیص بدیم

هر روشی رو که انتخاب کردید در هر حال باید وقتی دنبال شریک برای کارهای بازاریابیتون میگردید این مسائل رو مد نظر قرار بدید:
1- درک:
باید بتونید همدیگه رو درک کنید و حرف همو بفهمید و نهایتا اینکه باید خیلی زود حس کنید که هواتونو دارن.
از خودتون بپرسید:
آیا نقاط ضعف منو شناختند؟
میتونن متوجه ارتباط ها بشن و سوال های مرتبط بپرسن؟
کار منو و اهدافش، مشتری هاش و خریدارهاشو شناختند؟
برای درک بهتر تلاشی میکنند یا فقط با اصطلاحات تخصصی و استفاده از کلمات تخصصی سعی میکنند تظاهر کنند که با کار آشنان؟
2- استعداد:
اگه میخواهید خاص دیده بشید باید به دنبال استعداد باشید.
باید بتونید گروهی رو که قراره باهاشون کار کنید بشناسید و ببینید چطور میتونید با همدیگه همکاری داشته باشید و به موفقیت برسید.
اغلب اوقات شاید ببینید یه فرد با تجربه تر و عجل ای تر به گروه اضافه میشه تا سر و ته کارو هم بیاره و گروهی رو که بخاطر کمبود تجربه تو دردسر افتادن نجات بده.
3- شخصیت و تناسب
منظور از تناسب همه شرایطی که در بالا ذکر شده است. باید همه رو در مقابل حس درونی خودتون قرار بدید و ببینید حس خودتون در مورد این شرکت و گروهش چی میگه.
از خودتون این سوالها رو بپرسید:
این گروه به نظر مناسب میاد؟
میتونید باهاشو بسازید و همکاری کنید تا کار سایتتون انجام شه؟
حس میکنید که میتونید با همدیگه چیزهای بزرگی اجرا کنید تا برندتونو بالا ببرید؟

  • محاسبه افکار

در طول 15 سال تجربه ای که داشتم موقعیت برندهای زیادی رو با تجربیات و مهارتهای بازاریابی عمودی دیدم که کاربرها رو مجذوب و تبدیل به خریدار میکردند.
من هر روزمو با پرورش یه گروه با استعداد متشکل از متخصصینی که نه تنها مهارت های متنوع و متفاوتی دارن بلکه افرادی که موفقیت رو تو سرمایه شخصیشون میبینن طی میکنم. گروه ما همیشه از طراح ها، توسعه دهنده ها و استراتژیست های داخل خود شرکت استفاده میکنه، این افراد میتونن چالشهای دیجیتالی پیچیده رو به روش انسان محور با شور و شوق سیری ناپذیری حل کنن.
در حالی که شرکتهای دیگه ممکنه از روشهای منسوخ و قالبی استفاده کنن، گروه دارکوب از افراد مستعد و متخصصی تشکیل شده که با ذهن باز خودشون میتونن کسب و کار مشتریهارو رونق بدن و طی فرایند بازاریابی خودشونو در ارتباط با کسب و کارتون بطور فعال آموزش میدن.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز