بهترین زمان برای بازسازی سایت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

یکی از سوالات رایج کار ما اینه که "من باید هر چند وقت یه بار سایتمو بازسازی کنم؟". سوال خوبیه اما درست نیست. بلکه باید بپرسید: "آیا سایت ما برای کاربرهامون کار میکنه؟"


عموما سایت بخشی از بازاریابیه که بیشتر از همه دیده میشه و اغلب اوقات شرکتها یادشون میره تو اولویت بذارنش. گوگل 3/3 بیلیون سرچ در روز پردازش میکنه و بطور متوسط کاربرها کمتر از مدت زمان حافظه ماهی قرمز روی سایت میمونن (تقریبا). شاید به نظرتون چیز واضحی باشه اما باید دقت کنید که مسیر مشتری از اولی که توجهش جلب میشه تا وقتی که خرید میکنه با یه سرچ آنلاین و انشاا... سایت شما شروع میشه. کاربرها میخوان ظرف چند ثانیه چیزی رو که میخوان بدست بیارن و اگه رو سایت شما نتونن، بلافاصله میرن سراغ گزینه بعدی.
پس بیایید 5 دلیلی رو که ممکنه کاربر روی سایت شما باقی نمونه رو بررسی کنیم:

  • سازگار با موبایل نیست

طبق بررسی هایی که در سال 1393 انجام شده بود، متوجه شدند که اولویت  60% از کاربرها برای وبگردی از طریق موبایلشونه. تازه این مال دو سال پیشه!
این در حالیه که نرخ خروج سایتهایی که سازگار با موبایل نیستند بین 85 تا 90 درصده و دقیقا همین باعث میشه که مشتریهامون تصمیم به بازسازی سایت میگیرن و بیشتر شرکتهای طراحی سایت هم الآن دیگه بسته به اینکه برای پیش بینی رفتار کاربر و استفاده موبایل چه آنالتیکی استفاده شده باشه، توسعه سایت سازگار با موبایل رو تو اولویت کارهای طراحیشون گذاشتن،.

  • با رفتار کاربر جاری نمیشه

اگه شما مالک یه فروشگاه باشید باید بدونید چطوری فروشگاهتونو بر اساس نحوه خرید مشتریها ساختاربندی کنید. همین اصول باید در مورد سایت هم انجام بشه. تجربه دیجیتال خوب سفر کاربر رو تسهیل میکنه و کاربرها رو تو تجربه برند از نقطه الف به ب هدایت میکنه. یکی از بهترین راهها برای تعین این تجربه، استفاده از نرم افزار heatmapping هست که تشخیص داده بشه که کدوم مناطق دارن بیشتر جهتیابی میشن. طراح های تجربه کاربری از این اطلاعات برای تعیین سلسله مراتب جهتیابی و سفرهای کاربر در پروژه های جدیدشون بهره میبرند.

  • سایت به نظر قدیمی میاد

اولین سایت در مرداد سال 1370 توسط دانشمند انگلیسی کامپیوتر، تیم برنرزلی، راه اندازی شد. اگه سایت تجاری الآنِ شما شبیه اثر هنریِ برنرزلی باشه باید هر چی سریعتر با یه شرکت بازاریابی تماس بگیرید. چون فناوری و مدهاش رشد میکنن (و در وب همیشه هم سریع رشد میکنن)، بهتره پلتفرمی انتخاب کنید که بتونید با زمان پیش برید. فناوری های منبع باز، مثل سیستم های مدیریت محتوای وردپرس و دروپال سازگارتر از منبع بسته ها هستند چون برنامه نویس های سراسر جهان میتونن روشهای جدید و بهتری برای ارتقای طراحی، عملکرد و مدیریت سایتها و نرم افزارهای منبع باز پیدا کنند.

  • مدیریتش سخته

با اینکه این پست وبلاگ بیشتر در مورد کار کردن بهتر برای مشتریهاست، اما نباید فراموش کنیم کارمندهاتون مدیریتش میکنند. ما معمولا چون پشت صحنه سایت غیرقابل مدیریت میشه،. با مشتریهایی که دنبال یه سایت جدید میگردن مکاتبه میکنیم. مشکلات معمول شامل افزونه هاییه که اضافه شدند و برای چند سال بروزرسانی نشدند یا سایت مخوف فرانکشتاین که معمولا سالها پیش ساخته شده و دیگه شبیه اولش نیست و مشکلاتی رو برای کاربرهاش بوجود آورده. شما با حل این مشکلات به کمک یه طراح تجربه کاربری و یه توسعه دهنده شایسته تو پول و وقتتون صرفه جویی خواهید کرد.

  • سایت من روی صفحه دوم گوگل ظاهر میشود (بهترین جا برای مخفی کردن جنازه)

بهبود رتبه جستجوی سایت کار قابل توجهی می طلبه. محض اطلاع، راهنمای سئوی گوگل برای تازه واردها 32 صفحه است و همونطور که مستحضر هستید انواع و اقسام شرکتهای بازاریابی آنلاین بوجود اومدن که دارکوب هم یکیشونه که خدمات اصلیشون سئو (بهینه سازی موتور جستجو)ی سایتهاست.
وقتی سایتتونو بازسازی میکنید، حداقلش اینه که مطمئن میشید درست رو موتورهای جستجو فهرست میشه. اما بهتر از اون اینه که همراه با بازسازی سایت، سئو هم انجام بدید چون در این صورت اصلاحات در طول پروسه ساخت راحتتر و مؤثرتر انجام خواهد شد.
کسی نمیتونه تضمین کنه که قطعا بالای صفحه جستجو ظاهر میشید، اما بهتره یه متخصص براتون این کارو انجام بده که دیگه بخاطر سئوی ضعیف سایتتون از طرف گوگل جریمه (یا از اون بدتر طرد) نشید.
تا اینجای کار رو داشته باشید. حالا بهترین کار برای اینکه مطمئن بشید سایتتون برای مشتریهایی که خودتون میخواهید مناسب هست یا نه اینه که از خودشون بپرسید. همونطور که قبلا هم گفتیم، معمولا سایت شما اولین نقطه تماستون با مشتریه و اگه سایت بازخورد منفی بگیره یا نرخ خروج بالایی داشته باشه، ما میتونیم برای تعمیرش باهاتون صحبت کنیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز