چرا از بین همه سیستم های مدیریت محتوا باید از وردپرس استفاده کنم؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

همه توسعه دهنده های محتوا و بازاریابها میدونن که پلتفرمهای مختلفی برای طراحی سایت و وبلاگ وجود داره. برای طراحی سایت گزینه های رایگان و پولی زیادی هست و همین انتخاب رو سخت میکنه.


یکی از گزینه هایی که تجربه زیادی هم تو این کار داره وردپرسه، یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) که برای مدیریت محتوای دیجیتال و اجرای بازاریابی اینترنتی بکار میره. ما تو این مقاله براتون از اولین روزهای شروع به کار وردپرس و از کاربرها و مزیتهایش براتون میگیم تا براتون روشن شه که چرا هنوز بعنوان غول جهان طراحی سایت شهرت داره.

  • تاریخچه و رشد وردپرس

سال 1380، یه برنامه نویس فرانسوی با استفاده از PHP و مای اسکیوال پلتفرم وبلاگ نویسی به اسم b2 cafelog ساخت. دو سال بعد، دو توسعه دهنده دیگه پلتفرم وردپرس رو باهم پایه گذاری کردند.
وردپرس 0/7 در اردیبهشت 82 ثابت کرد که میتونه تبدیل به غول وبلاگ نویسی و طراحی سایت بشه و آمارها هم این مسئله رو تأیید کردند:
ماهانه 400 میلیون نفر از 24 میلیارد صفحه ای که توسط وردپرس میزبانی میشد دیدن کردند.
هر ماه 70 میلیون پست جدید و 47 میلیون کامنت گذاشته میشد.
وبلاگ های وردپرس به 120 زبان نوشته شدند.
رادیو CBS، UPS، TED و CNN به جمع کاربرهای وردپرس پیوستند.
با گذشت زمان توجه به سایت وردپرس از بلاگر، دروپال و SharePoint جلو زد. ضمنا وردپرس علاوه بر ابزار وبلاگ نویسی، برای ساخت شبکه اجتماعی، عملکرد کامل اینترانت و بعنوان کارت تجاری آنلاین هم بسیار عالی بود.

  • چرا توسعه دهنده های محتوا وردپرس را ترجیح میدهند؟

کاربرها برای دوست داشتن وردپرس و ارجح دونستنش برای کارهای شخصی و بازاریابی اینترنتی دلایل زیادی دارند. ما اینجا 5 تا از دلایلی که توسعه دهنده هارو جذب کرده فهرست کردیم:
1- رایگان بودن
همه ما از چیزهای رایگان خوشمون میاد، به خصوص وقتی برای اشتراک گذاری محتوا، برند یا ایده باشه. کاربرها دیگه هرچقدر هم که سایتشون محبوب بشه نگران هزینه های اضافی ماهانه نیستن.
علاوه بر رایگان بودن، وردپرس منبع بازه. یعنی کاربرها میتونن کدهای منبع رو ارتقا بدن و برای نیازهای خودشون با سایتشون سازگار کنند. به جز این، چون پلتفرم منبع بازه، مردم سراسر جهان میتونن روی سازگاری و بهبودش کار کنند و عملکرد وردپرس رو افزایش بدن.
2- انعطاف پذیری
وقتی شما برای ساخت یه سایت وردپرسی ثبت نام میکنید، هیچ محدودیتی برای نحوه استفاده از افزونه ها و تم ها وجود نداره. تم های جدید و بروزی در دسترستون هست و به جز اون هر کسی میتونه خودش یه سایت بسازه و محتوای مرتبط با مسائل مختلفی رو روش به اشتراک بذاره. مسائلی مثل:
فروشگاه آنلاین
آشپزی و دستور تهیه غذا
فهرستهای مشاغل
شرکتهای کوچک
شرکتهای غیرانتفاعی
جوامع آنلاین

  • راحتی استفاده

اغلب توسعه دهنده های محتوا علاقه ای ندارند که ساعتها وقت صرف کدنویسی و ساخت سایت کنند. یکی از مزیتهای استفاده از وردپرسی راحتی کار باهاشه – تقریبا هر کسی میتونه از وردپرس استفاده کنه. وردپرس با ارائه پلتفرمهای مختلف کاربرپسند، پشتیبانی خوب از مشتری و آپلود فایلهای رسانه ای ساده و غیرپیچیده، تجربه بی نظیری برای کاربرهاش فراهم میکنه.

  • شهرت

وردپرس به یکی از سیستم های مدیریت محتوا با دهها سال تجربه تبدیل شده که به 25% از سایتها قدرت میده (یک سایت از هر 4 سایت). اینکه شرکتهای بین المللی بزرگ هم از وردپرس استفاده میکنن خودش گویای توانایی بالای این سیستم در مخابره محتواست.

  • سازگار با سئو (با افزونه های مناسب)

کاربرها باید یکم وردپرس رو سازماندهی کنن – مثلا تنظیمات URL و قابل رؤیت بودن برای موتورهای جستجو- تا به یه سیستم سازگار با سئو تبدیل بشه. میتونید تو مقاله ای که قبلا نوشتیم بیشتر درباره نکات سئوی سایت وردپرسی بخونید.
با اینکه وردپرس سازگار با موتورهای جستجوست اما باید یکسری تنظیمات دستی انجام بشه تا برای رتبه جستجو بهینه بشه. باید بهترین ویجت و افزونه ها رو برای سایت وردپرسیتون انتخاب کنید. بعضی تم ها هم میتونن روی سئوی سایت اثر بذارن.

  • آیا وردپرس متناسب با نیازهای شماست؟

اینکه وردپرس برای نیازهای شما مناسب باشه یا نه بستگی به یکسری ملاحظات داره. اول اینکه کاربرها باید تصمیم بگیرن که میخوان از وردپرس برای اهداف شخصی استفاده کنند یا تجاری. حالا میتونن قالبهای در دسترس و گزینه های طراحی رو بر اساس نیاز خودشون انتخاب کنند.
بعد از اون بد نیست نظرات کاربرهای دیگه به خصوص کاربرهای قدیمی تر رو بخونن تا بتونن از تجربیاتشون استفاده کنند و ازشون یاد بگیرن. البته نظر هر کس درباره راحتی کار با وردپرس متفاوته اما دونستن دیدگاه افراد مختلف به سایت میتونه به تصمیم گیری بهتر کمک کنه.
در آخر اینکه توانایی خودتون رو در طراحی و نگهداری سایت در نظر بگیرید. ببینید نیازتون با یه صفحه ساده که فقط یک وبلاگ رو میزبانی کنه برطرف میشه یا به یه چیز پیشرفته تر نیاز دارید؟ از همون اوایل کار تا آخر که کار پیچیده میشه، صفحات وردپرس میتونن در تم های مختلفی ساخته بشن و هر کدوم حداقل به مقداری توجه و نگهداری نیاز دارن.

  • شراکت با متخصصان بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی از سال 1383 بوجود اومده و شرکتهایی برای این منظور بوجود اومدند که در کنار خدمات طراحی و توسعه سایت، به کار بهینه سازی موتورهای جستجو و مدیریت تبلیغات کلیکی پرداختند. شرکت دارکوب از سال 1381 شروع به کار طراحی سایت و برنامه نویسی کرده و بعد بازاریابی اینترنتی رو هم در دستور کارش قرار داده. اگه شرکت یا برند شما نیاز به نویسنده محتوای باکیفیت، خدمات رسانه های اجتماعی یا مشاوره با متخصصان سئوی ما داره، ما میتونیم شما رو در دستیابی به نیازهاتون یاری کنیم. دانش و تجربه کاری ما در کنار هم کمک میکنن که بهترین خدمات رو به مشتریهامون ارائه بدیم و مشتریهامونو راضی نگهداریم. میتونید از صفحه مشتریها و تاریخچه ما هم دیدن کنید. برای استفاده از دانش و تخصص شرکت دارکوب تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز