نکاتی برای طراحی وب سایت ورزشی

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

سایتهای ورزشی ویژگی ها و فرمتهای خیلی متنوعی دارن. بعضی هاشون آخرین اخبار و اتفاقات ورزشی رو مخابره میکنن، بعضی ها جدول مسابقات تیم ها رو نمایش میدن، بعضی آمار تیم ها و اشخاص رو درمیارن، سایتهایی هم هستن که لباسهای ورزشی و یادبود میفروشن.
برای شروع کار باید اول ببینید چه کسایی قراره مخاطب سایت شما قرار بگیرن. اگه این افراد از طرفداران فوتبال یا لیگ باشن کارتون نسبت به وقتی که گلف بازها رو مخاطب قرار بدید خیلی متفاوت خواهد بود. ضمنا جنسیت و نقش بازیها هم مهمند.

 

  • حقایق موجود

1- معمولا آقایون رو نت اطلاعات ورزشی رو دنبال میکنند – با نسبت 2 به 1 از خانمها بیشترند. این نسبت میتونه برای ورزشهای مختلف متفاوت باشه.
2- بر اساس اطلاعات بعضی از استودیوها، کاربرهای آقا حداقل 68 دقیقه در ماه صرف مشاهده آنلاین اطلاعات ورزشی میکنن و بیشتر این کاربرها رو افراد 25 تا 34 ساله تشکیل میدن.
مسابقات اتومبیل رانی، گلف و فوتبال بیشتر از ورزشهای دیگه طرفدار خانوم دارن. خانومها 37% از طرفدارهای مسابقات اتومیلی رانی و حدود 30% دو ورزش دیگه رو تشکیل میدن (البته این آمار مربوط به امریکا هستن و آماری از ایران در دست نیست).
اگه میخواهید سایت ورزشی طراحی کنید باید این آمار رو بدونید، ضمن اینکه این گرایشها متغیرند.
وقتی بازی های حرفه ای فوتبال شروع میشن، درصد کاربران خانوم افزایش پیدا میکنه و بنابراین میتونید متوجه بشید که تو این زمانها شاید بهتر باشه لباسهای ورزشی زنانه بیشتر روی سایتتون بفروشید.
شبکه های اجتماعی هم این وسط نقششون داره روز به روز پررنگ تر میشه و مردم نظرات بیشتری در مورد رشته های ورزشی با هم در میون میذارن. کاربران شبکه های اجتماعی معمولا با همفکرهای خودشون ارتباط میگیرن. شما هم میتونید روی فیسبوک یا توئیترتون به سایتتون لینک بدید و به این جامعه طرفداران دسترسی پیدا کنید.

  • کار کردن با محتوا بر اساس داده ها

خیلی از سایتهای ورزشی برای کاربرانشون آمار ارائه میدن و این آمار رو تحلیل میکنن. تولید محتوا بر اساس این اطلاعات، مثلا با ارائه جدول و چارت، خودش میتونه یه چالش باشه.
به خصوص اگه با اعداد و ارقام بزرگ سر و کار داشته باشید.
یه افزونه وردپرسی خوبی برای مدیریت داده هست به اسم wpDataTables که با مای اس کیو ال کار میکنه. این افزونه کار با اعداد رو به کارهای قابل مدیریت کوچیکتر خرد میکنه و نتایج ورزشی رو به صورتی درمیاره که کاربرها راحت بتونن متوجه بشن.
با کمک این افزونه و کمی هم توابع ویندوز (API) شما هم میتونید مثل سایتهای حرفه ای ورزشی، آمار و نتایج ورزشها رو ارائه بدید.

  • اهمیت ارائه اطلاعات دقیق و شفاف برای موفقیت سایتهای ورزشی

هر کشوری سهم خودشو تو طرفداری از ورزشها داره. تو بعضی از کشورها ورزشهای خاصی طرفدارهای بیشتری دارن و بعضی ها فقط تیم ملی های کشورشونو دنبال میکنن، بعضی ها براشون فرقی نداره و به هر ورزشی جذب میشن.
از نظر کاربرهای آنلاینی که سایتهای ورزشی رو دنبال میکنند امریکا از همه جلوتره و بعد از اون به ترتیب ترکیه، ایرلند، اسپانیا و انگلیس قرار دارند. کاربرهای این کشورها حداقل یه سایت ورزشی رو در ماه بازدید میکنند.
این نشون دهنده حجم بالای کاربرهای ورزشی اینترنته و متعاقبا نشون دهنده رقابت بین سایتهای ورزشی و کاریه که طراحان سایتهای ورزشی باهاش مواجهند. برای موفقیت باید از قدرت افزونه ای که خدمتتون معرفی کردم بهره ببرید و داده هاتونو مدیریت کنید تا محتوای بهتری تولید کنید.

  • ویژگی ها و قابلیت های WpDataTables:

1- ساخت جداول زیبا و سفارشی که پیشرفت تیم ها رو در طول یک فصل یا در کل فصول نشون بده: از جمله آمار اعضای تیمها.
2- ساخت چارتهای واکنشگرا تا کاربرهای موبایل هم در نظر گرفته بشن. جداول و چارتهایی که این افزونه میسازه ذاتا واکنشگرا هستند.
3- کار با حجم وسیعی از داده ها. چون این افزونه میتونه میلیونها ستون و ردیف داده رو مدیریت کنه، خیالتون از بابت اینکه همه چیز درست مدیریت میشن راحت باشه.
4- بیرون کشیدن داده ها از منابع رسمی، از جمله داده های مای اس کیو ال. بدون نیاز به اینکه شما کدنویسی کنید یا ما اس کیو ال بلد باشید.
5- کاربرها میتونن چارتها و جداولی رو که ساختند ویرایش کنند و به رنگهای دلخواه دربیارن یا اطلاعاتی رو که براشون مهمترند هایلایت کنند.
6- استفاده از myDataTables Wizards برای سفارشی سازی جداول و چارتها – درست همونطور که آنالتیکس های داده های مالی، علمی، آموزشی و کشاورزی انجام میدن.
با این افزونه میتونید جادو کنید یا حداقل برای طرفداراتون اشکال و حقایقی رو به شکلی دربیارید که زمانی براتون غیرممکن بوده.

  • گرایشات کنونی در ساخت سایتهای ورزشی

درصد زیادی از سایتهای ورزشی عکس هم دارن و معمولا هم عکسهای اکشن دارن. استفاده از تصاویر باکیفیت برای هر نوع سایتی خیلی توصیه شده اما این مسئله در مورد سایتهای ورزشی مهمتره، چون ثبت واضح و شفاف لحظات اکشن میتونه توجه کاربر رو جلب کنه.
همونقدر که ثبت لحظات باکیفیت اکشن اهمیت داره، ارائه تجربه کاربری راحت هم مهمه. به این نکات توجه کنید:
1- مخاطبی که دنباله اکشنه و عاشق اکشن وقتی ببینه سایت پر از امکانات اکشن و غیرضروری و افکت های انیمیشنیه نسبت به سایت علاقشو از دست میده و حواسش پرت میشه.
2- وقتی میخواهید عناصر طراحی رو انتخاب کنید، با این طرز فکر جلو برید که میخواهید به کاربر در پیدا کردن مطالب مورد نظرش کمک کنید، کاربرها دوست ندارن به جهت خاصی روی سایت فرستاده بشن، بیشتر ترجیح میدن کمکشون کنید.
3- فونتهای بزرگ و فضای سفید میتونه به جهتیابی کمک مؤثری کنه. هریک به تنهایی یا حتی هر دو باهم میتونن باعث بشن که کاربر بیشتر به محتوا یا درخواست برای اقدام توجه کنه.
4- توجه زیادی به تکنیکهای برندسازی داشته باشید. برند شما هویت سایت شماست.
5- واکنشگرایی از کیفیت سایت مهمتره- دو سوم مخاطبان شما از موبایلشون برای دیدن سایتتون استفاده میکنن و اگه میخواهید بتونن متن، جداول، چارتها و تصاویرتونو درست ببینن باید سایتتونو واکنشگرا بسازید.
6- صفحات خاصی رو به جزئیات، آمار و متن اضافی مورد نیاز اختصاص بدید تا از در هم ریختگی صفحه نخست جلوگیری بشه. البته همراه با این کار باید جهتیابی رو هم از یه صفحه به صفحه دیگه ساده کنید.

  • توصیه های مهم برای ساخت سایت ورزشی

1- مخاطبتونو بشناسید. یه سایت مؤثر باید بتونه با محتواش توجه مخاطب رو جلب کنه.
2- اطلاعات رو به طور شفاف و واضح و به فرمتی که درکش راحت باشه ارائه بدید. با افزونه wpDataTables میتونید جداول و چارتهای زیبایی بسازید که با وجود داشتن چند ردیف داده های بزرگ، فهمیدنشون هم راحته. کاربرها از چیزی که میبینن خوششون میاد، چون شما با استفاده از این افزونه وردپرسی کلی تو وقتشون صرفه جویی کردید.
3- ریسپانسیو باشید. اون دو سوم یا نیمی از کاربرهاتونو که با موبایلشون میان ندید نگیرید. جداول و چارتهای wpDataTables واکنشگرا هم هستند.
4- آخرین گرایشات طراحی سایت رو در نظر بگیرید. الآن طراحی های مینیمالیستی، با استفاده مؤثر از فضای سفید تجربه کاربری راحتی دارن.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز