سئو بعد از چه مدتی نتیجه میدهد؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

بعنوان مدیر شرکتی که سئو هم انجام میده، تعجبی نداره که خیلی ها ازم بپرسن: چقدر زمان میبره تا برای کلیدواژه هایی که انتخاب کردم به رتبه یک برسم؟ جواب دادن به این سوال خیلی هم ساده نیست، چون خود سوال هم ابهاماتی داره. این سوال بخاطر درکی از سئو بوجود میاد که یه زمانی درست بود اما دیگه نیست.

 

  • سئوی جدید در برابر سئوی قدیمی

یه زمانی بود که باید کلیدواژه هایی رو که به کسب و کارتون بیشتر مرتبط بودند و در عین حال خیلی هم رقابتی نبودند پیدا میکردیم تا بتونیم ترافیک بیشتری بگیریم. باید بین 5 تا 10 کلیدواژه انتخاب میکردید که میشدن کلیدواژهای طلاییتون و اکثریت ترافیکتون رو همونها به سایت میکشوندن. وقتی کسی میاد از ما میپرسه "من میخوام برای فلان کلیدواژه و فلان کلیدواژه رتبه یک بشم، متوجه میشیم هنوز فکرش تو همون مدل قدیمیه. این روش دیگه اشتباهه. الآن دیگه کلیدواژه ها ترافیک نمیارن، یا حداقل در مقایسه با سرچ های طولانی ای که میشه اثر ندارن. اگه بخواهید فقط به یه گروه از کلیدواژه ها تمرکز کنید، کسی رو پیدا نمیکنید که برای اونها بخواد سرچ کنه.
امروز سئو با سرچ های به زبون محاوره کار میکنه یعنی مردم وقتی سرچ میکنند بیشتر انگار دارن سوال میپرسن و کلیدواژه ها رو سرچ نمیکنن. دلیل این امر اینه که مردم برای سرچ کردن تایپ نمیکنند بلکه با ابزارهایی مثل Siri و گوگل بصحبت میکنند. و وقتی هم که تایپ میکنند، جزئیات بیشتری رو مینویسن تا سریعتر چیزی رو که میخوان پیدا کنند. وقتی جزئیات بیشتر باشه نتایجی که ظاهر میشه به عبارت سرچ شده مرتبط تره و در نتیجه ترافیک از این کلیدواژه ها به نسبت بیشتری تبدیل میشه. پس باید بگیم تعداد سرچ های کلمات طولانی معمولا بیشتر از چیزی میشه که از کلیدواژه های طلاییتون بخواهید بگیرید. بنابراین هدفمون نباید این باشه که از چند تا کلیدواژه برتر بخواهیم رتبه بگیریم، بلکه باید تمرکزمونو بذاریم روی سرچ هایی  که با زبان معمولی انجام میشن، که به سرعت در حال تغییر و رشد هستند.

  • رتبه بندی اونقدری که شما فکر میکنید مهم نیست

رتبه بندی مهم هست اما اینها اون معیارهایی نیست که باید روش تمرکز کنید. اگه منظورتون از پرسیدن اینکه سئو بعد از چند وقت نتیجه میده، اینه که چقدر طول میکشه تا رتبه یک رقمی بشم، باید بگم دارید نتیجه رو با درآمد اشتباه میگرید. رتبه گرفتن نتیجه ای است که شرکتهای سئوکار میتونن بفروشنش، چون مردم وقتی رتبه میگیرن از نظر عاطفی ارضا میشن. اما اگه این رتبه بتونه کاربر دائمی یا فروش براتون به همراه بیاره، ارزشش خیلی میره بالا. برای همینه که میگیم باید حتما از شرکتهای سئو یا متخصص های سئوکاری که روی درآمدتون کار میکنند کمک بگیرید نه روی نتیجه.

  • باید به جاش چی بپرسید

حالا که میدونید سئو چطوری تغییر کرد و میخواهید به کمک شرکت سئوکارتون فروشتونو بالا ببرید نه اینکه فقط رتبه بگیرید، باید این سوالو بپرسید که "چقدر طول میکشه که سئو منجر به فروش و جذب کاربر جدید بشه؟"

  • سئو بعد از چه مدتی نتیجه میده؟

حالا میتونیم به این سوال درست جواب بدیم و جواب اینه که .... بستگی داره. ناامید شدید، نه؟ خب حقیقت همینه. اما بستگی به چی داره؟ بستگی به عمر سایتتون، اینکه قبلا چقدر سئو براش انجام دادید، وبسایت چه شکلیه، چقدر محتوا روش هست، پروفایل لینکهاش و خیلی عوامل دیگه. حتی اگه دو تا سایت تو یه حوزه کاری باشن و برای جذب مشتری با هم رقابت داشته باشند هم از یه نقطه شروع نمیکنند. اما برای نحوه سئو در ماههای اول و نتایجی که میتونید انتظار داشته باشید، یه سناریوی منطقی وجود داره.
ماه اول – تحقیق و کشف، بررسی سایت، استراتژی کلیدواژه و برنامه ریزی. اگه تحقیق و کشف بتونه سریع انجام شه دیگه تغییرات فنی سایت از همون ماه اول شروع میشن. اما گاهی مرحله تحقیق و اکتشاف بیشتر از یه ماه طول میکشه.
ماه دوم – شروع کار تخصصی سئو. یعنی اصلاح سایت بر اساس بررسی نتایج سایت. در برخی موارد سایت نیاز به تعمیر داره و این هم خودش میتونه چند ماهی طول بکشه. سایر فعالیت های سئو مثل کار کردن روی پروفایل لینک و ایجاد محتوا میتونن همزمان با تعمیر انجام بشن. اگه سایت شما هم نیاز به تعمیر داشت، سئو انجام میشه اما هیچ نتیجه ای دیده نمیشه، چون تغییرات فقط بعد از اینکه کامل بشن و تموم بشن اثر میذارن.
ماه سوم – کار روی تولید محتوای سایتتون شروع میشه. وبلاگ نویسی، صفحه پرسش و پاسخ های رایج، گزارشات، مقاله ها، محصولات گسترش یافته و اطلاعات شرکت و غیره. ایده آلش اینه که درست بعد از مرحله استراتژی و برنامه ریزی این کارو شروع کنید، اما معمولا بودجه شرکتها محدوده و هر بار فقط یک کار میتونن انجام بدن و در نتیجه تعمیر که مهم تره اول انجام میشه. اگه این کار هم انجام بشه دیگه آخر این ماه میتونید شاهد رشد رتبه سایتتون باشید. اگه این رتبه ها به جذب کاربر و فروش تبدیل بشن که چه بهتر، اما شاید هم به این زودی ها این اتفاق نیفته.
ماه چهارم – تولید محتوا، بهینه سازی فنی سایت و توسعه پروفایل لینکهای سالم (معمولا شامل پاکسازی سایت از لینکهای بی کیفیت میشه) ادامه پیدا میکنه. تا آخر این ماه میتونید شاهد افزایش قابل توجهی در رتبه، ترافیک و جذب کاربر باشید. اما این هنوز هیچی نیست. شما باید 12 ماه روی سئوی سایتتون کار کنید و باید تغییر اونقدر چشم گیر باشه که ممئن بشید سئو داره نتیجه میده.
ماه پنجم – تا آخر ماه پنجم یا شاید هم زودتر، شروع به بکارگیری شبکه های اجتماعی و بیشتر کردن محتوا میکنیم تا ترافیک بیشتری جذب سایتتون بشه. این کار منجر به پروفایل لینک طبیعی و صد البته خودش هم باعث جذب کاربر میهش. ایجاد محتوا و شرکت در رسانه ها ادامه پیدا میکنه. اینجا باید دیگه شاهد ترافیک بیشتری باشید و در نتیجه کاربرهای دائمی سایتتون باید زیادتر بشن.
ماه ششم- اگه ترافیکتون تا اینجا به 5000 بازدید در ماه یا بیشتر برسه میتونید انتظار داشته باشید که نرخ تبدیل سایتتون هم بیشتر بشه و فروش کنید. از اینجا به بعد دیگه بیشتر فعالیت هاتون باید ایجاد محتوا و تبلیغ اون محتوا باشه یا باید سعی کنید کارهای خلاقانه انجام بدید. این فعالیتهای خاص دیگه بستگی به نوع کار خودتون داره.
خیلی از شرکتهای سئوکار به شما میگن 4-6 ماه طول میکشه تا نتایج رو ببینید. معمولا هم درسته اما یادتون باشه که وقتی نتایج رو دیدید، سئو در طول زمان بهتر هم میشه. نتیجه ای که بعد از 6 ماه بدست میاد خیلی کمتر از چیزی خواهد بود که بعد از یک سال مشاهده میکنید. گاهی شاید ببینید که نتایجتون خیلی کم رشد میکنه، در اینجور مواقع باید بیشتر سعی کنید نتایج رو حفظ کنید و فعلا روی افزایشش کار نکنید.

  •  خیلی زود متوقف نشید

خیلی از شرکتها مدت زمان و هزینه ای که یک سئوی موفق لازم داره رو دست پایین میگیرن. موفقیت با هر استانداردی به ندرت طی 3 ماه اول بدست میاد. من دیدم بعضی شرکتها کارشونو درست شروع میکنند اما بعد از 2-3 ماه ول میکنند و میگن ما اون نتیجه ای که میخواستیم نگرفتیم. یعنی انتظارات غیرواقع بینانه داشتند. اگه نمیتونید برای سئوی سایتتون یه بودجه 6-12 ماهه اختصاص بید بهتره که این بودجه رو جای دیگه ای خرج کنید. اینکه بخواهید قط چند ماه برای سئو خرج کنید معمولا مثل دور ریختن پول میمونه. سئو یه برنامه بازاریابی بلند مدته و نبایدازش انتظار کسب سریع نتایج رو داشت. اما اگه خوب سرمایه گذاری کنید و برنامه طولانی مدت بریزید، بازاریابی سئو میتونه یکی از بهترین برگشت سرمایه ها رو براتون داشته باشه. 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز