تفاوت های کاربردی بین جوملا و وردپرس

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

5 تفاوت کاربردی بین جوملا و وردپرس

به عنوان کسی که سالها جوملا را پیشنهاد داده، برام سخته که بخوام وردپرس را هم به مشتریانم پیشنهاد بدم. این دو ظاهرا یکسان هستند، ولی برای کسب اطلاعات بیشتر، از یک حرفه ای و طرفدار این محصولات سوال کنید و جوابها و نظرات قدرتمندی دریافت خواهید کرد.

 

اما مشتریان به من مراجعه می کنند و درباره ی وردپرس سوال می کنند. آنها چیزای خوبی درمورد وردپرس شنیده بودند و می خواستن که از اون استفاده کنند. در انتها، من تصمیم گرفتم که حداقل در مورد وردپرس تحقیق کنم. بعد از انجام چندین پروژه سایت وردپرس، که من به عنوان مشاور مدیریتی آن بودم، بلاخره وردپرس رو قبول کردم. حالا من تمام جزئیات وردپرس را می دانم و از تفاوت های کاربردی این دو نیز آگاهی دارم.

1. مردم واسط وردپرس رو بیشتر از واسط جوملا دوست دارند.

من واقعا می توانم به هرفردی، مدیریت سایت خود را با هر کدوم از این محصولات آموزش دهم. اما در نگاه اول، مردم با وردپرس راحتتر هستند. فونت آن بزرگتر هستش، و گزینه ها به جای اینکه بالای صفحه باشند، در کنار صفحه قرار دارند، که باعث میشه کاربر احساس کند که چیزهای کم تری برای یادگیری وجود دارد. البته من می دانم که جوملا راحتتر از آن چیزی است که به نظر می آید، اما صاحبان وب سایت نیاز به اعتماد به نفس در یادگیری دارند. به هر حال چون ظاهر جوملا پیچیده ترست، وردپرس پیروز این مسابقه ست.

2. جوملا از انعطاف بیشتری در موارد پراهمیت برخوردار ست.

در اولین طراحی سایت من با وردپرس فهمیدم که، جزئیات کمتری در وردپرس وجود دارد. من خیلی از اوقات پیش اومده که به مشتریان بگویم که این کار شما در وردپرس امکان پذیر نیست. یک نمونه ساده ای که من پیدا کردم، تفاوت بین تایتل در بالای صفحه ی مرورگر، عنوان منو و عنوان محتواست. در وردپرس، تمامی آنها به طور یکسان کنترل می شوند. بعنوان مثال اگر شما می خواهید که یک عنوان مثلا "درباره ی دارکوب، گذشته، حال، آینده" در بالای محتوا قرار گیرد، و "درباره دارکوب" در آیتم منو باشد، و برای تایتل مرورگر، عنوان "”sitedar.com قرار گیرد، نیاز نیست به خارج از باکس مراجعه کنید، و همه ی آنها به یک صورت اداره می شوند. اما در جوملا این طور نیست.

3. وردپرس و جوملا باید استراتژی فایل های رسانه ای خود را ترکیب کنند.

هر دو سیستم مزایا و معایبی دارند.

مزایای وردپرس:

ذخیره کردن "alt" و تگ های عنوان: این عالیه. تگ های عنوان متن، شرح و توضیحات ، و تگ های "alt" برای تصاویر، در دیتابیس وردپرس ذخیره شده است. بنابراین وقتی شما یک صفحه را تولید می کنید که شامل تصویر یک لپ تاپ در پایین درخت است، و شما به وردپرس بگویید که عنوان این تصویر" لپ تاپ در پایه درخت" باشد، هرجا که از آن تصویر استفاده کنید، شرح آن تصویر نیز وجود دارد و نیاز نیست که مجددا برای تصویر عنوان تایپ کنیم. جوملا این ویژگی را ندارد و باید دائم تایپ کنید.

آیکون اضافه کردنmedia بزرگ ست و از ویرایشگر WYSIWYG جدا شده است: برای مشتریانی که نمی خواهند تمامی گزینه های ویرایشگر WYSIWYG را به خاطر بسپارند، کار راحت شده است. دکمه "اضافه کردن media" در بالای ویرایشگر وجود دارد، و از آنجایی که استفاده از آن عادت شده است، یک تفاوت اساسی در استفاده و یک مزیت بزرگ برای وردپرس است.

مزایای جوملا:

ایجاد فاصله و فضا در اطراف عکس، در پنجره ای که شما به آن عکس اضافه می کنید: من نمی تونم درک کنم که چرا این گزینه در وردپرس حذف شده است. البته این گزینه در وردپرس وجود دارد، ولی برای دسترسی به آن نیاز به تعدادی کلیک است. در جوملا، این قسمتی از روند اضافه کردن عکس است.

ساختن پوشه در کتابخانه راحت تر ست: این یکی از ویژگی های کوچک اما مفیدست که شما میلیونها فایل در کتابخانه ی خود داشته باشید.

4. وردپرس بلاگها را مثل یک رئیس هدایت می کند.

نیازی به بحث نیست. وردپرس در بلاگها، هزاران بار بهتر از جوملا ست. دلیلش هم این ست که وردپرس از اول به عنوان، نرم افزار وبلاگ ها شروع به کار کرد. اصلا وردپرس برای این کار طراحی شده است. باقی امکانات بعدا به آن اضافه شد. تمامی قابلیت هایی که از یک وبلاگ انتظار داریم، با وردپرس در عرض 5 دقیقه قابل اجراست. و این بزرگترین ضعف جوملاست.

5. جوملا می تواند ترفندهای بیشتری انجام دهد.

با بیان این مساله، من تعداد زیادی نظرات تند دریافت کردم که وردپرس هم می تواند تمامی این کارها را انجام دهد. اما تجربه ی شخصی من این ست که جوملا در سایت های پیچیده بهتر از وردپرس عمل می کند. تنوع پسوندها در جوملا و امکانات جوملا برای تنظیم تمامی جزئیات، باعث به وجود آمدن حس سازگاری بیشتر می شود. من تقویم های فوق العاده پیچیده؛ نرم افزارهای اجتماعی و لوازم جانبی بزرگی را بر روی جوملا نصب کردم و قاطعانه می گویم که نمی توانستم آنها را بر روی وردپرس نصب کنم. در آخر، اینطور به نظر می رسد که محصولات برای مشتریان مختلفی طراحی شده است. برای مثال، من برای مشتریانی که به سایتی احتیاج دارند که فقط متن و تصویر را تحویل دهد، و رسانه های اجتماعی داشته باشد، و یا برای کسی که احتیاجی بیشتر از این حد ندارد من وردپرس رو پیشنهاد میدهم. اما برای مشتریانی که به چیزی بیشتر از این احتیاج دارندیا در آینده به آن نیاز پیدا می کنند، من جوملا را پیشنهاد میدهم. من پیوسته این دو را بررسی می کنم و شاهد تغییرات و ارتقای هر دوهستم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز