چرا سازگاری با موبایل برای وب سایت ها مهم می باشد

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تعداد افرادی که همه جا به اینترنت دسترسی دارند، رو به افزایش است. آنها از وسایل مختلفی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. مدتی ست که بازدیدکنندگان فقط از دسکتاپ و لپ تاپ برای دسترسی به اینترنت استفاده نمی کنند. آنها از تبلت و گوشی های هوشمند دستی نیز استفاده می کنند.

 

وب سایت های قدیمی، حتی آنهایی که تا چند سال پیش رواج داشته اند، برای نمایش در موبایل مناسب نبودند، و ارائه خوبی در وسایل امروزی ندارند. بعضی از صنایع خیلی سریع وب سایت شرکت خودشان را، به وب سایتهای سازگار با موبایل تغییر دادند، اما هنوز بعضی از افراد به اهمیت این موضوع برای کسب و کاراشان پی نبرده اند.

این مقاله، اطلاعات عمومی و مهمی را درباره ی سازگاری موبایل برای مدیران ارشد و کارکنان بازرگانی ارائه میدهد.

وب سایت سازگار با موبایل چیست؟

به طور کلی، وب سایت سازگار با موبایل به گونه ای طراحی شده است که برای نمایش در صفحه نمایش های کوچکتر نظیر: تلفن های هوشمند آیفون یا اندروید یا تبلت های سایز متوسط مناسب باشد. وب سایت هایی که برای نمایش در دسکتاپ طراحی شده اند، ارائه و نمایش خوبی در این وسایل ندارند، در حالیکه سایت های بهینه سازی شده برای موبایل، با صفحات کوچکتر تطبیق پیدا کرده اند و محتوا در این دستگاه ها به صورت سازگار با موبایل قالب بندی شده است، که شامل موارد زیر است:

محتوا برای خواندن بزرگتر و راحتتر است.

منو با موبایل سازگارست.

دکمه ها و عناصر با لمس شدن سازگارند، به طوری که بتوان با انگشت آنها را راحت لمس کرد.

سرعت دانلود بالاست.

چرا وب سایت های سازگار با موبایل مهم هستند؟

از آنجایی که تعداد افرادی که از موبایل استفاده می کنند تا به اینترنت وصل شوند، رو به افزایش است، این مساله بسیار مهم است که بدون در نظر گرفتن وسیله ی مورد استفاده ی کاربران، مطمئن شوید همه ی آنها تجربه ی خوبی در استفاده از وب سایت شما دارند. اگر سرعت وب سایت شما پایین است، یا برای استفاده با موبایل راحت نیست، ممکن است آنها به سایت رقیب شما مراجعه کنند. داشتن وب سایت سازگار با موبایل مزایای مختلفی دارد:

افزایش و بهبود جستجو

افزایش و بهبود تجربه ی کاربر

افزایش استفاده

افزایش و بهبود موجودیت برند

از سال 2015 گوگل سایت هایی که با موبایل سازگار باشند را ترجیح داد و این سایت ها را در نتیجه ی جستجو نمایش می داد. پس اگر حتی بخش کوچکی از بازدیدکنندگان شما از موبایل استفاده می کنند، باز هم اهمیت وب سایت سازگار با موبایل بالاست. هرچقدر تجربه ی کاربر را بالاتر ببرید، شانس استفاده از وب سایت خود و بهبود تجارت خود را، افزایش می دهید. شما نمی دانید که چه وقت و کجا کاربران شما به سراغ سایت شما می آیند، بنابراین بهتر است که وب سایت شما برای استفاده ی هرگونه وسیله ای آماده باشد، حال هر چیزی که می خواهد باشد.

چطور متوجه شویم که آیا وب سایت کمپانی ما سازگار با موبایل است یا نه؟

به طور کلی، شما زمانی می توانید بگویید که سایت شما به صورت سازگار با موبایل است که، نمایش محتوا و منو به صورت بهینه سازی شده برای صفحات کوچک، طراحی شده باشد. اگر مطمئن نیستید، گوگل سایت شما را تست خواهد کرد، خیلی راحت URLخود را وارد کنید و گوگل به شما جواب تست را میدهد که آیا سایت شما سازگار با موبایل هست یا نه. اگر سازگار بود، وب سایت شما در قالب خوبی ست، اما اگر سازگار نبود، بهتر است که به فکر تبدیل سایت خود به فورمت سازگار با موبایل باشید.

برای تست وب سایت خود، اینجا را کلیک کنید.

چه چیزهایی برای ساختن یک وب سایت سازگار با موبایل نیاز است؟

اگر وب سایت شما هنوز در قالب قبلی و قدیمی خود است، برای تغییر به فورمت سازگار با موبایل، نیازمند پیشرفت و گسترش در سطوح مختلف است. متاسفانه راه حل سریعی برای تغییر به این حالت وجود ندارد. اما اگر وب سایت فعلی شما طراحی خوبی داشته باشد، کدگذاری استاندارد باشد، و سیستم مدیریت محتوا بر اساس پایگاه داده باشد، روند تغییر، می تواند همانند به روز رسانی قالب صفحات، آسان باشد. در غیر اینصورت، سایت شما نیازمند تغییرات عمده ای خواهد بود و حتی شاید مجبور باشیم که دوباره آن را طراحی کنیم. در هر دو مورد، شما می توانید طرح و محتوای خود را ثابت نگه دارید.

دو روش مرسوم برای وب سایت های موبایل وجود دارد، اول آنکه یک سایت موبایل جداگانه برای وسایل دستی و کوچک طراحی کنیم، یا دوم اینکه، سایت اصلی خود را به طراحی ریسپانسیو ارتقا دهید، که برای تمامی اندازه ها به نمایش در بیاید. البته طراحی ریسپانسیو تقریبا به صورت یک استاندارد جدید برای سایت ها درآمده است. درسته که داشتن یک وب سایت ریسپانسیو که با تمامی وسایل _ از دسکتاپ گرفته تا تبلت و موبایل_ سازگار باشد، نیازمند گسترش در تمامی جهات است، اما در آینده کنترل یک سایت آسان تر از دو سایت خواهد بود.

قدم بعدی

اگر شما خواهان به روز رسانی سایت برای موبایل هستید یا می خواهید که سایت خود را کلا بازسازی کنید، حتما به یک توسعه دهنده ی شایسته و مجرب نیاز دارید. گروه طراحی سایت دارکوب می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای هدف شما باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز