آشنایی با انواع مختلف وبسایت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

وب وبسایتها در اوایل ظهورشون با هدف ارائه اطلاعات بوجود اومده بودند تا اینکه دریچه دنیای وب به روی عموم مردم گشوده شد و سازمانهای دولتی و تحقیقاتی و آموزشی میتونستن از طریق وب وبسایتهای متنی اطلاعات رو با هم در میون بذارن. حالا که شبکه جهانی وب در دسترسمون قرار گرفته انواع وبسایتها از تعداد انگشتهای دست بیشتر شده. تو این پست انواع مهمتره وبسایتها رو با هم بررسی میکنیم، اما به همشون نمیرسیم. انواع هیبریدی از وبسایتها که شامل ترکیبی از دو نوع مختلف هستند هم بوجود اومده اند.

 وب سایت چیست و انواع آن

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب در دسترس عموم و مرتبط با یکدیگر است که یک نام دامنه واحد را به اشتراک می گذارند. وب سایت ها را می توان توسط یک فرد، گروه، کسب و کار یا سازمان برای اهداف مختلف ایجاد و نگهداری کرد. همه وب‌سایت‌های در دسترس عموم با هم، شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند. اگرچه گاهی اوقات به آن "صفحه وب" می گویند، این تعریف اشتباه است، زیرا یک وب سایت از چندین صفحه وب تشکیل شده است. یک وب سایت همچنین به عنوان "حضور وب" یا به سادگی "سایت" شناخته می شود.

انواع مختلف وب سایت ها

  • کسب و کار
  • تجارت الکترونیک
  • وبلاگ
  • سرگرمی
  • اخبار
  • سازمان غیر انتفاعی
  • عضویت
  • شخصی
  • نمونه کارها
  • انجمن
  • دانش محور

وب سایت کسب و کار

یک وب سایت تجاری، حضور دیجیتالی یک شرکت است - یک کسب و کار را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. در حالی که وب‌سایت‌های تجاری در اندازه‌ها و اشکال مختلفی وجود دارند، اما هدف همه آنها ارائه محصولات و خدمات کسب‌وکار به بازدیدکنندگان به گونه‌ای است که مشتریان، مشتریان و یا شرکای جدید را به دست آورد.

معمولاً، وب‌سایت‌های تجاری شامل توضیحاتی درباره پیشنهادات خود و راهی برای خرید از طریق وب‌سایت یا تماس با تیم برای شروع فروش یا مشارکت هستند. از آنجا، همه چیز به کسب و کار بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه چیزی را در سایت خود قرار دهد - برخی از سایت ها متراکم هستند، در حالی که برخی دیگر تنها با یک یا چند صفحه حذف شده اند. همه چیز مربوط به این است که چه چیزی با برند شما مطابقت دارد و بازار هدف شما چه چیزی می خواهد بداند. هر سایت تجاری که می خواهید بسازید، مهم ترین چیز این است که یک وب سایت شرکتی داشته باشید. وقتی کسی در مورد کسب و کار شما می آموزد و می خواهد بیشتر بداند، احتمالاً نام شما را آنلاین جستجو می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما می خواهید که وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود، زیرا تقریباً فرض می شود که این روزها هر کسب و کار قانونی یک وب سایت دارد. اگر نتوانند مال شما را پیدا کنند، احتمالاً علاقه خود را از دست خواهند داد.

صدها راه حل برای ساخت وب سایت های تجاری (و وب سایت ها به طور کلی) وجود دارد که از سیستم های مدیریت محتوای درگیرتر و قابل تنظیم تر مانند WordPress و CMS Hub گرفته تا سازندگان وب سایت های کم لمس مانند Squarespace و Wix را شامل می شود. وب‌سایت‌های تجاری ممکن است شامل تجارت الکترونیک، وبلاگ، جامعه و مؤلفه‌های پایگاه دانش نیز باشند که همگی برای تعامل و تبدیل بازدیدکنندگان هستند.

 شرکت بزرگ دارکوب

وب سایت تجارت الکترونیک

وب سایت های تجارت الکترونیک محصولات را می فروشند، چه کالاهای فیزیکی و چه محتوای دیجیتال. بازدیدکنندگان می توانند لیست های وب سایت را مرور کنند، جزئیات محصول را مطالعه کنند و مستقیماً از وب سایت خرید کنند. وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک کاملاً روی خرده‌ فروشی متمرکز هستند، اما وب‌سایت‌های تجاری، وبلاگ‌ها و سایر انواع وب‌سایت‌ها نیز ممکن است میزبان یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات یا کالا باشند.

سایت‌های تجارت الکترونیک انواع و اقسام چیزها را می‌فروشند، اما بیشتر آنها به یک مدل آشنا پایبند هستند - محصولات دسته‌بندی شده و در قالب فهرست ارائه می‌شوند، و کلیک کردن روی یک مورد، کاربران را به صفحه محصول اختصاصی می‌آورد. بازدیدکنندگان معمولاً می توانند محصولات را از طریق نوار جستجو نیز جستجو کنند. در هر صفحه محصول، بازدیدکنندگان می‌توانند کالا را به یک «سبد خرید» یا «کیف خرید» مجازی اضافه کنند. در هر مرحله کاربران می توانند وارد فرآیند پرداخت شوند، که در آن اطلاعات حمل و نقل و پرداخت را برای تکمیل خرید وارد می کنند. برخی از سازندگان وب سایت و پلتفرم های میزبانی حتی دارای تخصص های مختلف تجارت الکترونیک هستند. به عنوان مثال، Blinkstore یک سازنده وب سایت رایگان است که منحصراً برای شرکت های چاپ بر اساس تقاضا ایجاد شده است. این شامل بسیاری از ویژگی ها مانند مدل های محصول، سیستم مدیریت سفارش، یکپارچه سازی حمل و نقل و موارد دیگر است. این ابزارها ساخت یک وب سایت حرفه ای با ویژگی های خاص را برای اجرای یک تجارت الکترونیک موفق ساده می کند. برای مثالی از یک سایت تجارت الکترونیک آموزنده و جذاب بصری، محصولات موی Briogeo را بررسی کنید. صفحات آن با یک پالت رنگی غنی پاستلی توجه را به خود جلب می کند تا محصولات مختلف آن را برجسته کند. منوهای پیمایش شامل تصاویر کوچک محصول برای کاهش خواندن است و ماموریت، نتایج و بخش های وبلاگ را به طور برجسته در کنار فروشگاه خود نشان می دهد.  این وب سایت دارای طراحی استثنایی است که به طور یکپارچه تصاویری جذاب، ناوبری بصری و داستان سرایی قانع کننده را ترکیب می کند تا تجربه ای همه جانبه و کاربرپسند ایجاد کند.

از آنجایی که وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک اغلب بزرگ، پیچیده هستند و به زیرساخت‌هایی برای مدیریت ایمن پرداخت‌ها و حمل‌ونقل نیاز دارند، پلت‌ فرم‌های تجارت الکترونیک راه‌حل بسیار محبوبی برای کسب‌وکارهای جدید هستند که فروشگاه‌های آنلاین راه‌اندازی می‌کنند. شرکت دارکوب گزینه پیشرو است – با هزینه کم ، همه چیز از طراحی سایت گرفته تا سئو و پردازش پرداخت را انجام می دهد. شرکت دارکوب همچنین با HubSpot ادغام می شود تا قابلیت های بازاریابی آنلاین، فروش، خدمات مشتری و تجزیه و تحلیل شما را ارتقا دهد.

وبلاگ

تعریف سایت های وبلاگ نویسی دشوار است زیرا استفاده از آنها در طول زمان بسیار تکامل یافته است. قالب وبلاگ (مخفف "وبلاگ") به عنوان راهی برای هر کسی برای انتشار محتوای نوشتاری معمولی و طولانی در مورد علایق خود شروع شد. از آن زمان، وبلاگ نویسی توسط کارآفرینان و مشاغل به منظور نشان دادن حضور آنلاین آنها پذیرفته شده است. امروزه می‌توانیم وبلاگ را هر وب‌سایتی در نظر بگیریم که محتوای نوشتاری را در قالب مقاله (یا «پست‌های وبلاگ») بر اساس یک موضوع منتشر می‌کند. اگر یک کسب و کار آنلاین هستید، یک وبلاگ خوب نوشته و آموزنده می تواند یک دارایی اصلی برای استراتژی بازاریابی شما باشد. ترافیک سایت را به سایت شما می آورد، قدرت را در موتورهای جستجو ایجاد می کند، بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل می کند، و در نهایت آن سرنخ ها را متقاعد می کند که قدم بعدی را برای تبدیل شدن به مشتری بردارند. وبلاگی که مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشد ثابت می کند که شما آگاه و متعهد هستید که در صنعت خود بهترین باشید. اگر به نمونه ای از وبلاگ نویسی تجاری در عمل نیاز دارید، به دنبال آن هستید. HubSpot چهار وبلاگ آموزشی پرطرفدار – بازاریابی، فروش، خدمات و وب سایت – می نویسد که هر کدام با مقالاتی پر شده اند تا به رشد بهتر کسب و کارها کمک کنند.

وب سایت سرگرمی

هدف وب‌سایت‌های سرگرمی، سرگرمی است. مانند وبلاگ ها، محتوای این وب سایت ها به شکل مقاله است. با این حال، معمولاً تیم بزرگ‌تری پشت این وب‌سایت‌ها برای تولید محتوا در حجم بیشتر وجود دارد. طراحی سایت خود از روی پارودی های خبرگزاری ها الگوبرداری شده است، دقیقاً به دسته بندی پست ها بر اساس موضوع، و برای تشویق کلیک ها، عناوین و زیرنویس های خنده دار را با تصاویر کوچک سهام جفت می کند. Pitchfork دارای طراحی منسجم و زیبا، طرح رنگی واضح در سراسر، و ناوبری واضح برای همه چیزهایی است که انتشارات ارائه می دهد، از جمله نقدها، اخبار و جشنواره موسیقی آن. وب‌سایت‌های سرگرمی عمدتاً با تبلیغات نمایشی، محتوای حمایت‌شده و پیوندهای وابسته کسب درآمد می‌کنند، اگرچه ممکن است برای تکمیل این شکل‌های درآمد، کالا را از طریق فروشگاه آنلاین بفروشند.

وب سایت خبری

وب سایت های خبری مانند سایت های سرگرمی هستند، اما بیشتر شامل گزارش های خبری هستند. به این ترتیب، هدف این سایت ها اطلاع رسانی بیشتر از سرگرمی است. وب‌سایت‌های خبری نیز معمولاً دارای زیبایی‌شناسی متفاوتی نسبت به وب‌سایت‌های سرگرمی هستند، که اغلب دارای طرح‌بندی و زیبایی‌شناسی تمیزتر هستند. نیویورک تایمز را در نظر بگیرید - به شدت از یک طرح بندی شبکه ای برای ارائه جدیدترین داستان ها و تایپوگرافی برای تقلید از همتای چاپی خود استفاده می کند.

مقایسه گوگل ترند درباره طراحی وب سرگرمی و طراحی وب سایت خبری را در عکس پایین آورده ایم

مقایسه وب سایت خبری و سرگرمی

وب سایت غیر انتفاعی/سازمان

وب‌سایت‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد مشروعیت برای یک کسب‌وکار هستند و همین امر را می‌توان در مورد سازمان‌های غیرانتفاعی و نهادهای غیرشرکتی نیز گفت. این نوع وب‌سایت‌ها برای تبلیغ یک سازمان، اطلاع‌رسانی هدف سازمان، و اغلب درخواست و کمک‌های میدانی خدمت می‌کنند.

فقط به این دلیل که سایت شما خدمات محصولی را نمی فروشد، شایسته طراحی نامرغوب نیست. برای مؤثر بودن، وب سایت غیرانتفاعی باید به وضوح مأموریت و اهداف خود را از صفحه اصلی با وزن احساسی منتقل کند، با صفحات اضافی که بیشتر در پروژه ها و ابتکارات فردی عمیق تر می شوند. همچنین ممکن است سایت شما سازمان‌هایی را که با آنها همکاری کرده‌اید، توصیفات کسانی که به آنها خدمت کرده‌اید، تقویم رویدادهای آینده، و CTA اهدایی برای جذب مشارکت‌کنندگان جدید در حین همکاری فهرست کند. سازمان‌های غیرانتفاعی نیز می‌توانند از رویکردهای طراحی متفاوتی استفاده کنند. رنگ تغییر با یک تصویر پس زمینه تمام صفحه و CTAهای واضح در صفحه اول شما را ملاقات می کند. بازدیدکنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر پیمایش کنند، اما این انتخاب طراحی اولین تاثیر قوی را برای بازدیدکنندگان جدید و اهداکنندگان بالقوه ایجاد می‌کند.

شرکت طراحی سایت دارکوب

وب سایت عضویت

وب‌سایت‌های عضویت از بازدیدکنندگان می‌خواهند که یک حساب کاربری ثبت کنند تا از آنچه سایت ارائه می‌دهد استفاده کامل کنند. این سایت‌ها از منابع آموزشی گرفته تا اپلیکیشن‌های وب و نشریات خبری و سرگرمی را شامل می‌شود. در تمام این موارد، برخی یا تمام محتوای ارزشمند محافظت می‌شوند و فقط در اختیار «اعضای» وب‌سایت قرار می‌گیرند و در بسیاری از موارد برای دسترسی به آن نیاز به پرداخت هزینه دارند. اینکه دقیقاً چگونه محتوا و خدمات یک سایت عضویت در نظر گرفته می شود بسیار متفاوت است - برخی از وب سایت ها همه محتوا را برای اعضا رزرو می کنند، در حالی که وب سایت های دیگر برخی موارد را رایگان و برخی دیگر را انحصاری می کنند. وب‌سایت‌های عضویت ممکن است پرداخت‌های یک‌باره را برای دسترسی بپذیرند، مبتنی بر اشتراک باشند یا اصلاً نیازی به پرداخت نداشته باشند، فقط یک ثبت‌نام. وبلاگ ها، سایت های سرگرمی و سایت های خبری برای درآمدزایی به این مدل روی آورده اند.

 طراحی سایت نمونه کارها

نمونه کارها آنلاین یک راه عالی برای فریلنسرها و آژانس های خلاق برای ارائه کار خود هستند. چه در نقاشی، تصویرسازی، فیلم، عکاسی، طراحی گرافیک، مجسمه سازی، نثر یا شعر تخصص داشته باشید، می توانید یک وب سایت نمونه کارها ایجاد کنید که بهترین خلاقیت شما را به نمایش بگذارد. نمونه کارها همچنین گزینه ای برای حرفه ای های خارج از هنر هستند – به عنوان مثال، برنامه نویسان می توانند نمونه کارها را برای پروژه های کدنویسی خود بسازند و بازاریابان می توانند از نمونه کارها برای بازگویی موثرترین کمپین های خود استفاده کنند. هزاران وب سایت نمونه کارها برای الهام بخشیدن به وب سایت شما وجود دارد.

 ساخت وب سایت انجمن

تالارها فضاهای آنلاینی هستند که افراد می توانند درباره موضوعات مورد علاقه خود بحث کنند. آنها متشکل از تابلوهای پیام برای موضوعات مختلف و مدیران هستند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز عادی است. اگر بازدیدکننده ای بخواهد در انجمن شما شرکت کند، ابتدا با یک حساب ثبت نام می کند - عضویت می تواند رایگان باشد یا می توانید هزینه آن را دریافت کنید. در حالی که وب‌سایت‌های انجمن قطعاً به تنهایی وجود دارند، آنها همچنین به عنوان افزونه یک سایت موجود ارزشمند هستند. به عنوان مثال، یک وب سایت آموزشی ممکن است شامل یک انجمن باشد که دانش آموزان می توانند در مورد دوره ها چت کنند و به سؤالات یکدیگر پاسخ دهند.

 طراحی وب سایت پایگاه دانش

اگر کسب‌وکاری دارید، می‌توانید شرط ببندید که مشتریان شما سؤالاتی خواهند داشت. برای پیشرفت، می توانید یک پایگاه دانش ایجاد کنید، یک وب سایت که حاوی اسناد و پاسخ به سؤالات رایج در مورد محصول یا خدمات شما است. پایگاه‌های دانش منابع پشتیبانی خود را در سلسله مراتب دسته‌بندی می‌کنند، و باعث می‌شوند تا آنها را راحت‌تر پیمایش کرده و آنچه کاربران نیاز دارند پیدا کنند. پایگاه‌های دانش معمولاً قابل جستجو هستند - هر چه موانع بین شما و منبع مورد نظرتان کمتر باشد، بهتر است. بعلاوه، می توانید درخواست های جستجوی بازدیدکنندگان خود را تجزیه و تحلیل کنید و محصول خود را برای رفع بهتر نیازها تغییر شکل دهید. این همه برای کاهش تعداد درخواست های پشتیبانی کار می کند و تجربه ای بدون اصطکاک را ایجاد می کند. باز هم، می‌توانیم به HubSpot برای مدلی از اینکه یک پایگاه دانش می‌تواند باشد نگاه کنیم. پایگاه دانش HubSpot برای هر ویژگی پاسخی به سوالات و راهنماهای مربوط به محصول ارائه می دهد. به راحتی قابل جستجو است، پایگاه دانش ما به شما امکان می دهد پرس و جوها را بر اساس منبع فیلتر کنید و موقعیت خود را در سایت با خرده نان ببینید.

وب سایت شما چیست؟

اکنون که انواع وب‌سایت‌های موجود را بررسی کرده‌ایم، امیدواریم ایده بهتری در مورد اینکه سایت آینده شما کجا قرار می‌گیرد و چه قوانینی را می‌توانید اتخاذ کنید، داشته باشید. کمی محدود کردن چیزها و پیدا کردن جایگاه خود، گزینه های شما را محدود می کند، و کمک می کند روند طراحی بسیار ترسناک و زمان بر باشد. همچنین خوب است بدانید که طراحی شما مجبور نیست چرخ اسکرول را دوباره اختراع کند تا تأثیر بگذارد.

شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با داشتن بیش از 20 سال تجربه در زمینه طراحی سایت و سئو بهترین شرکت طراحی سایت در زمینه های مختلف است. شما می توانید طراحی سایت خود در هر زمینه ای که هست به شرکت ما بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز