چه مسائلی میتوانند منجر به جریمه شدن سایت از طرف گوگل شوند؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

گوگل رو یه مأموریت غیرمنعطف کار میکنه. تمام سعیشو میکنه که کاربرهاش به اطلاعات موثق، محتوای بینظیر و نویسنده های خوب دسترسی داشته باشند. به همین منظورم هم مرتبا ترفند بکار میبره و الگوریتمهاشو بهبود میبخشه تا هر سایتی به میزانی که شایسته اش هست در معرض دید کاربرها قرار بگیره.
متأسفانه این سکه یه روی دیگه هم داره: جریمه. گوگل برای یکسری مسائلی که بعضی سایتها ممکنه داشته باشند جریمه گذاشته. معمولا سایتهایی که جریمه میشن واقعا مستحق هستند، اما حتی وقتی کسی میدونه اشتباه از خودشه باز هم میخواد یه کاری براش بکنه.

 

جریمه گوگل چیست؟

گوگل از آذر 79 شروع به تغییر رتبه بندیهای الگوریتمهاش کرده. یعنی وقتی که افزونه تولبارشو بیرون داد. اون موقع بروزرسانی تولبار بیانگر یه تغییر بزرگی بود که در آینده صنعت سئویی رو که الآن ما میشناسیم بوجود میاورد. این اولین باری بود که رتبه صفحه به شکل مفید و معنی داری معرفی شده.
طی دهه های بعد، گوگل به اصلاح کیفی نتایج جستجو ادامه داد. بعد از مدتی شروع به حذف محتواهای ضعیف و بالا بردن چیزهای خوب روی صفحه نتایج جستجو کرد. اینجا بود که جریمه ها بوجود اومدند.
بروزرسانی پنگوئن سال 91 معرفی شد و یک شبه از هر 10 نتیجه جستجو به یکی ضربه زد. بعضی از سایتها به کل از نتایج محو شدند، محتواهایی که از لحاظ کیفیت سطح پایینی داشتند از نقشه خارج شدند و مدیرانشون مجبور شدند بهتر و بیشتر به بهینه سازی سایتشون، اونهم طبق برنامه های گوگل، فکر کنند. از اون زمان تا حالا، متخصصان سئو گوش به زنگ تغییرات سئو هستند و نگرانند که اگر بروزرسانی بعدی سایتی رو که دارن روش کار میکنند جریمه کنه چی کار کنند.

تشخیص یک جریمه

جریمه ها هم میتونن به طور خودکار اعمال بشن و هم به صورت دستی. احتمالا بهتون خبر میدن اما اگه الگوریتم بخواد شما رو هدف قرار بده ممکنه متوجه نشید. این جور جریمه ها اکثر تجربه های تعجب برانگیز متخصصان سئو رو تشکیل میدن.
نشونه هایی که میتونن حکایت از جریمه های الگورتیمی داشته باشند عبارتند از اینکه:
- دیگه سایتتون برای اسم برندش خوب رتبه نمیگیره. حتی اگه سایتتون برای چیزهای دیگه خوب رتبه نگیره، باید حداقل روی این یک کلیدواژه رتبه بندی بشه.
- هر صفحه ای که قبلا روی صفحه اول نتایج بوده، حالا بدون اینکه شما کاری بکنید به صفحات دو یا سه منتقل شدند.
- رتبه صفحاتتون بدون اینکه انتظارشو داشته باشید ناگهان از دو یا سه به صفر سقوط میکنه.
- سرچ درون سایت (مثل وقتی که روی گوگل کلیدواژه مورد نظر رو به همراه آدرس سایت به صورت site:sitedar.com تایپ کنید) هیچ نتیجه ای نشون نمیده.
- اگر هم سایت رو بالاخره از بین فهرست طولانی گوگل بتونید پیدا کنید، صفحه رو میبینید به جز صفحه اصلی سایت.
اگه یک یا چند مورد از این موارد رو مشاهده کردید کاملا مطمئن باشید که سایتتون جریمه شده.

چرا گوگل سایت منو جریمه کرده؟

گوگل داره به طور دائم روش فهرست بندی محتواشو اصلاح میکنه و با اینکه سرنخ هایی از بروزرسانی های الگوریتمش ارائه میکنه اما خیلی کم پیش میاد که شفاف راجع به دلایل این تغییرات صحبتی بکنه. اصلاح امور گاهی میتونه همین قدر سرسختانه باشه!
بالاخره میرسیم به اون بخشی که منتظرش بودید، یعنی مسائلی که میتونن منجر به جریمه شدن سایت از طرف گوگل بشن. با اینکه ما دلایل قطعی جریمه شدن سایتها رو نمیدونیم اما مطمئنیم که این دلایلی که اینجا قراره نام ببریم تو این مسئله دخیلند:
1- لینک خریدن: بعضی ها حاضرند قسم بخورند که لینک خریدن منجر به جریمه شدن سایتی نمیشه اما شواهد واقعی پیچیده اند. وقتی شما لینک میخرید نشون میده میخواستید رتبه صفحه رو دستکاری کنید و این یعنی فریب و دروغگویی. اگه قبلا لینکهای بد خریدید (و بیشترشون هم بد هستند) باید دیر یا زود منتظر عواقبش باشید.
2- تبادل بیش از حد لینک: تبادل لینک یه زمانی یکی از روشهای پذیرفته شده بازاریابی محسوب میشد تا اینکه عده ای شروع به سوء استفاده از این روش کردند. در حال حاضر اگه لینک های زیادی با مشتریهاتون تبادل کنید میتونه به عنوان اقدام به دستکاری و فریب دیده بشه.
3- محتوای تکراری: خوشبختانه این یکی بر همگان واضح و مبرهنه. هر محتوایی که روی سایتتون تکراری منتشر شده باشه از نظر گوگل بی فایده است و میتونه منجر به جریمه شدن بشه. پس حتما اطمینان حاصل کنید که محتواهای سایتتون خوب نوشته شدند و نظیر ندارند. میتونید برای اینکار از ابزار  Copyscape و  CopyGator استفاده کنید.
4- استفاده بیش از حد از تگ های H1: محتوا اگر خوب ساختاربندی شده باشه به سئوی سایت کمک میکنه. تگ H1 به گوگل کمک میکنه تا موضوع صفحه رو بشناسه. استفاده بیش از حد از این تگ نشون میدونه میخواستید گوگل رو با کلیدواژه هاتون فریب بدید.
5- خطاهای 404 داخلی: گوگل میخواد مطمئن بشه که شما یه محتوای سایتتون اهمیت میدید و تمام مشکلات و خطاها رو برطرف میکنید. بنابراین اگه سایتتون خطای 404 داشته باشه نشون میده کاربرهاتون اطلاعاتی رو که میخوان نمیتونن بدست بیارن.
6- لینکهایی از سایتهایی به زبان دیگه: این یکی به نظر غیرمنصفانه میاد، مگه نه؟ شاید شما از یکی از مشتریهاتون که تو یه کشور دیگه است لینک گرفته باشید، کاملا هم قانونی، اما از نظر فنی به ضررتون تموم شه. اما گوگل هم برای خودش دلیلی داره: معمولا کاربرهای سایت یک زبان رو ترجیح میدن و در نتیجه لینکهایی که به زبون دیگه ای باشند براشون مفید نیستند.
7- محتوایی که توش کلیدواژه ها گنجونده شده باشند: قوانین عجیب و غریبی راجع به تراکم کلیدواژه های یک متن (تعداد کلیدواژه ها نسبت به تعداد کلمات کل متن) وجود داره، اما در واقع هیچ کدوم از این قوانین اثبات نشده اند. وقتی تراکم کلیدواژه ها تو یه متن خیلی زیاد باشه نشونه ضعیف بودن محتواست. اگه گوگل تشخیص بده که تعداد کلیدواژه های یک صفحه بیش از حده ممکنه جریمه تون کنه – حالا درست یا غلط.
8- لینکهای پایین صفحه (فوتر): بعضی از طراحان سایت از لینکهای پایین صفحه برای کمک به مسیریابی استفاده میکنند و بعضی سعی میکنند با استفاده از این قسمت در رتبه صفحه دست ببرند و ازش بعنوان مکانی برای گذار غیرطبیعی عصاره لینک بهره میبرند. تو این مقاله در مورد عصاره لینک توضیح دادیم: رتبه سایت گوگل چیست و چطور رتبه بگیریم.
9- گم شدن اطلاعات نقشه سایت: گوگل برای تحلیل ساختار سایتها و نحوه ارتباط صفحات با هم از نقشه سایت XML استفاده میکنه. حتما اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت XMLتون در دسترس و بروز باشه و بعد این نقشه سایت رو در اکانت ابزار وبمسترتون ثبت کنید.
10- لینکهای پنهان: همه لینکهایی که روی سایتتون میذارید باید برای کاربرها قابل رؤیت و مفید باشند. هر چیزی که پنهان باشه به عنوان یه عامل مشکوک بهش نگاه میشه. دقت کنید که لینکهاتون با پس زمینه یا دکمه همرنگ نباشند.
11- لینکهای خارجی خراب: اگه لینکهاتونو بروز نگه ندارید، گوگل فکر میکنه که شما به تجربه کاربری اهمیتی نمیدید و اتفاقا شاید خوشتون هم میاد که کاربرها رو به صفحاتی که خطای 404 دارند میفرستید. هر چند وقت یه بار لینکهاتونو چک کنید و خرابهاشو حذف کنید.
12- محتوای بد: گاها مدیران سایتها از محتوای سایتهای دیگه برای پر کردن صفحاتشون استفاده میکنند. معمولا هم نیت خوبی دارند و شاید خطای خیلی بزرگی نباشه اما بهرحال از نظر گوگل این کار تکرار بیفایده ای است. به جای این کار خودتون یه محتوای تازه تولید کنید.
13- محتوای پنهان: یکی از روشهای غیراخلاقی بهینه سازی اینه که متنی رو در صفحه با هدف دستکاری در ارزش کلیدواژه ها یا تم مخفی میکنند. کاملا واضحه که همچین کاری قطعا غلط و اشتباهه.
14- استفاده بیش از حد از انکورتکست: یه زمانی بود که متخصصهای سئو سعی میکردند به کلیدواژه های خاصی لینک بدن تا قدرت سایتشون برای اون کلیدواژه ها بیشتر بشه. از زمان بروزرسانی پنگوئن در سال 1391 استفاده بیش از حد از لینک دادن انکورتکست به شدت نهی شده. به جای اینکه با تکیه به لینک کلیدواژه های غیرطبیعی قدرت بگیرید، از لینک عبارتهای صادقانه به زبان فارسی سلیس استفاده کنید.
15- عدم توجه به hreflang:  hreflang برای این طراحی شده که به گوگل بگه شما یک محتوای تکراری از روی قصد و نیت قبلی و با هدف در دسترس قرار دادن اون محتوا برای زبانها یا گویشهای دیگه منتشر کردید. استفاده کردن ازش فعلا ضرر نداره.
16- قطعی سایت: وقتی سایتی از دسترس خارج میشه همه ناراحت میشن: بازدیدکننده، وبمستر و موتور جستجو. اگه گوگل نتونه سایتتونو پیدا کنه احتمالا ترجیح میده فهرستش نکنه تا اینکه بخواد کاربرها رو به یه بن بست بفرسته.
17- دامنه های کلیدواژه ها: اسامی دامنه به خودی خود اونقدرها هم خطری نیستند اما اگه این دامنه ها حاوی کلیدواژه باشند یکم ریسک دارند. با توجه به اینکه لینک دادن به متن انکورتکست خودش یه مسئله ای هست، حالا اگه ما بارها و بارها به اون دامنه لینک بدیم گوگل فکر میکنه اون انکورتکست دستکاری شده. اگه برای لینک دهی از اسم دقیق خود دامنه استفاده میکنید قبلش مطمئن شید که پر از محتواهای عالی باشه، وگرنه گوگل فکر میکنه میخواستید مردم رو فریب بدید که روش کلیک کنند.
18- لینکهای اجاره ای: بعضی از متخصصها هنوز بر این باورند که لینکهای اجاره ای معتبرند و برای سئو مفیدند. بخاطر همین هر ماه مبلغی رو براشون پرداخت میکنند و هر از گاهی هم تغییرشون میدن. در حالی که این دسته از لینکها هم جزء لینکهای پولی به شمار میان.
19- استفاده از شبکه های وبلاگی: تا جایی که به گوگل مربوط میشه هر نوع شبکه ای میتونه نشونه ای از احتمال دستکاری صفحات جستجو باشه. بیشتر شبکه های وبلاگی هم دیگه از بین رفتند یا از کاربرهاشون میخوان که همه لینکهای ورودیشونو پاک کنند. شما هم باید همین کارو بکنید.
20- لینکهای وابسته در همه جا: گوگل الزاما مخالف سایتهای وابسته نیست اما اگه تعداد لینکهای وابسته خیلی بشه نشونه خطره و یعنی محتوا استانداردهای لازم رو نداره. هرچند میشه لینکهای وابسته رو با پوشش ریدایرکت بکار برد اما گوگل با این روشها آشناست. پس روش حساب نکنید.
21- لینکهایی به پهنای سایت: برای همه پیش اومده که لازم شده باشه به چند صفحه با هم لینک بدن، اما گوگل اینجور لینکها رو بررسی میکنه که با الگوهای غیرطبیعی بوجود نیومده باشند. یه مثلا قدیمی از این موارد بک لینکهاییه که توسعه دهنده در بخش پایینی صفحه (فوتر) میذاره. این لینکها رو نوفالو نکنید بلکه کلا حذف کنید.
22- استفاده بیش از حد از کلیدواژه های متا: متاکلیدواژه ها یه مدتی نقل همه مباحثه ها شده بودند. دستکاریشون خیلی خیلی ساده است. در هر صفحه بیشتر از 5 تا ازشون استفاده نکنید.
23- سرعت پایین: اگه سایتتون به کندی بارگذاری بشه، کاربرها خسته میشن. عوامل خیلی خیلی زیادی میتونه روی سرعت میزبانی سایت تأثیر داشته باشه و به همین دلیل میتونه مشکل پیچیده ای باشه و به همین راحتی ها حل نشه. اگه همچین مشکلی دارید فورا از یه افزونه کش کردن یا CDN استفاده کنید. در ضمن میتونید سایتتونو به یه مرکز داده ای منتقل کنید که به اکثریت کاربرهاتون نزدیک تر باشه.
24- محتوا دزدی: اگه گوگل همون اول مچتونو نگیره، این کار میتونه عواقب ناخوشایندی براتون داشته باشه. چند تا مقاله فوق العاده ارزون خریدید؟ گاهی حتی نویسنده از سایتهای دیگه محتوا میدزده و اون سایتها حتی روحشونم خبر نداره. اگه خواستید مقاله بخرید و دیدید زیادی قیمتش پایینه شک کنید که اون مقاله دزدی باشه.
25- نظر اسپم: بیشتر سیستم های نظرات یه سیستم کشف اسپم خودکار هم دارند، اما با این حال بازهم بعضی از نظرات اسپم راه خودشونو پیدا میکنند. حواستون به نظراتی که براتون میذارن باشه. نذارید نظرات اسپم وارد سایتتون بشن. اگه وقت ندارید که روشون نظارت کنید بهتره که کلا بخش نظردهی رو ببندید.
26- روشهای سئوی کلاه سیاه: اگه روی سایتتون اطلاعاتی در مورد دستکاری فهرست نتایج جستجو با استفاده از روشهای کلاه سیاه منتشر کردید منتظر جریمه شدن باشید.
27- محتوای هک شده: اگه سایتتون هک شده باشه، گوگل به سرعت از صفحه نتایج پاکش میکنه. به تلاشهایی که برای هک کردن سایتتون میشه سریع واکنش نشون بدید و با استفاده از پشتیبان هایی که از سایتتون گرفتید سایتتونو برگردونید تا اتفاق بدتری براتون نیفته.
28- ساختن لینک با سرعت بالا: طبیعیه که بخواهید سایت جدیدتون خیلی زود رتبه بگیره. اما زیادی روش کار نکنید. اکثر لینکهای مشابهی که به یک مقصد واحد منتهی میشن نشونه خودکار بودن فراینده. کاری نکنید که لینکهاتون به نظر مصنوعی بیان. تغییرات رو به مرور در طول زمان بوجود بیارید.
29- گزارشات اسپم: گوگل یه فرم آنلاین برای گزارش سایتهای اسپم منتشر کرده. اگه سایتتونو به عنوان یه منبع اسپم گزارش کنند، چه حقیقی باشه و چه از روی دشمنی، میتونه منجر به جریمه شدنتون بشه.
30- لینک دادن انجمن ها: همه ما وقتی عضو انجمنی میشیم توی امضامون یه لینک میدیم. گاهی انقدر این امضا دراز میشه که جای پست اصلی رو میگیره. اگه شما هم میخواهید تو یه انجمن لینک بدید، علاوه بر اینکه از روشهای لینک دهی طبیعی استفاده میکنید نوفالوش هم بکنید.
31- مخفی کردن حامیان مالی: داشتن حامی مالی چیز بدی نیست. خیلی از سایتها بدون حامی مالی امکان وجود نداشتند. پس حامی مالیتونو قایم نکنید اما در عین حال قوانین رو رعایت کنید: لینکهای حامی مالی رو نوفالو کنید و کاری کنید که روباتهای خبری گوگل صفحاتی رو که اون لینکها توشون هستند نخزند.
32- Robots.txt : این فایل باید برای این استفاده بشه که به موتورهای جستجو بگه چطور با سایتتون برخورد کنند. با اینکه دلایل قانونی برای مستثنی کردن صفحات از فایل Robots.txt  وجود داره اما کم این کارو انجام بدید. مسدود کردن زیاد میتونه منجر به جریمه شدنتون بشه.
33- لینک دادن به سایتهای مشکوک: هیچ وقت با سایتی که کاری خلاف اخلاق یا قانون انجام میده همراهی نکنید. از سایتهای هک، پورن و نرم افزارهای مخرب دوری کنید. سعی کنید هر لینکی که به سایتهای جریمه شده دادید رو حذف کنید.
34- صفحات فرود: تجار گاها سعی میکنند از چند صفحه فرود استفاده کنند تا جایگاهشونو در صفحه نتایج جستجو بالا ببرند. بعضی از شرکتها هم تعداد زیادی سایت تک صفحه ای بهینه شده برای یک کلیدواژه واحد میسازند و کاربرها رو به یک سایت اصلی هدایت میکنند. گوگل این نوع ترفندها رو بد میدونه.
35- زیادی بهینه کردن: گوگل خوشش نمیاد از یه چیز خوب زیادی یکجا ببینه. جریمه زیادی بهینه کردن یعنی شما زیادی سایتتونو بهینه کردید تا سئوی بقیه سایتهایی که تو حوزه کاری شما فعال هستند رو تخریب کنید. سخت نگیرید و چند تا محتوای طبیعی منتشر کنید که رتبه تون پایین نیاد.
36- تبلیغات: قبل از پنگوئن جنجالهایی سر محتواهای تبلیغاتی ب پا شده بود. به صفحاتی که پر از لینکهای پولی باشند میگن صفحات تبلیغاتی و معولا هم این صفحات با هدف دستکاری نتایج جستجو بوجود میان. مشهورترین مثالش هم Interfloraست. در مورد لینکها و اثرشون روی سئو بیشتر بخونید.
37- لینکهای خروجی بیش از حد: موقع لینک دادن به سایتهای دیگه این کارو به طور طبیعی انجام بدید. لینکهای باکیفیت نشونه اینه که شما دارید برای سئوی بهتر تبادل لینک میکنید.
38- ریدایرکت کردن: اگه یه جریمه روی سایتتون گرفته باشید، استفاده از ریدایرکت 301 میتونه جریمه رو به اون مکان جدید هم منتقل کنه و اگه بعدا ریدایرکت رو پاک کنید، جریمه باقی میمونه. اگه میخواهید امن بمونید این کارو نکنید.
39- کدهای خطا: به جز خطای 404 که دیگه مشخصه، یه سری خطاهای دیگه ای هم هستند که گوگل دوست نداره ببیندشون. مثلا خطای 302 (انتقال موقتی) چیز خوبی نیست. اگه واقعا مجبورید چیزی رو ریدایرکت کنید از 301 استفاده کنید. ضمنا اگه هر کدوم از 500 خطا رو دیدید در اولین فرصت ریشه خطا رو شناسایی و رفع کنید. میتونید با ابزار  WebConfs HTTP Header Check خطاهای پنهان سایتتونو پیدا کنید.
40- متادیتای تکراری: بعضی از ابزارهای وبلاگ نویسی و پلتفرم های مدیریت محتوا باعث میشن تصادفا متادیتای تکراری بوجود بیاد. متادیتا به خودی خود نمیتونه منجر به جریمه شدن بشه اما میتونه نشونه وجود محتوای تکراری روی سایت باشه. در هر حال چیز خوبی نیست، سعی کنید حلش کنید.
41- بک لینکهای خبیثانه: هیچ سایتی مستحق این جریمه نیست، اما مجبورید باهاش آشنا باشید. اگه دیگه خیلی بدشانس باشید ممکنه یه رقیب بداخلاق بخواد کاری کنه که جریمه و از روی صفحه نتایج محو بشید. رایج ترین روششون استفاده از کمپین های ایجاد بک لینکه.
42- کلیدواژه های هدفمند: گوگل داره علیه کلیدواژه هایی که بیشتر روی سایتهای اسپم استفاده میشن میجنگه. حالا اگه تو کار شما اون کلیدواژه قانونی زیاد استفاده بشه باید به آتیش اونای دیگه بسوزید.
43- لینکهای قاچاقی: یواشکی لینکی تو اسکریپت فایلهاتون نذارید. گوگل تو آنالیز اسکریپتها و تشخیص لینکهای عجیبی که جاشون اونجا نیست از شما بهتره.
44- سایت موبایلی ضعیف: گوگل به طور معمول میتونه یه لینک بین سایت موبایلی و وبسایتتونو شناسایی کنه. اما اگه طراحی سایت موبایلیتون ضعیف باشه احتمالش هست که نتونه این کارو بکنه. پس اطمینان حاصل کنید که سایت موبایلیتون برای دستگاه اشتباهی فرستاده نشه.
45- لینکهای خارجی محدود: گوگل میخواد ببینه که محتوای شما به محتوای دیگه ای با استانداردهای مشابه منبع داده شده. اگه با دیگران سهیم نشید به نظر میاد که میخواهید به طور غیرطبیعی لینک بگیرید.
46- دامنه ای که شهرت بدی داره: شاید شما بی تقصیر باشید و دامنه ای خریده باشید که تاریخچه خوبی نداشته و وقتی میخواهید یه سایت جدید روش بسازید براتون مشکلاتی بوجود بیاره. متأسفانه معمولا به اینجا که برسید دیگه میشه ته خط. بهترین کار برای دفع ضرر اینه که یه دامنه دیگه بخرید، قبل از اینکه بخاطر این مشکل مجبور شید پول بیشتری دور بریزید.
47- محتوای دزدیده شده: حتی اگه خودتونم محتوای کسی رو ندزدید، ممکنه یکی مال شما رو بدزده. این هم میتونه دردسر درست کنه چون اگه محتواتونو پاک کنید میتونن براتون اخطار عدم رعایت حقوق کپی رایت بفرستند و حتی تو کشورهای دیگه مدیران سایتها رو به دادگاه بکشونن. اینجور مواقع از گوگل بخواهید مقاله دزدیده شده رو حذف کنه.
48- تبلیغات دائمی: اگه تبلیغ بعنوان محتوای ثانویه و فرعی روی سایتتون باشه اشکالی نداره. تبلیغ هرگز نباید بر محتوای صفحه غالب بشه یا جزء وظایف ثانویه یه وبلاگ یا مقاله بشه.
49- استفاده از مزرعه محتوا: از وقتی که پاندا بوجود اومد تا دو سال خریدن محتوا از مزرعه ها (سایتهایی که محتوای سطحی یا بی کیفیت ارائه میدادند) کار سطح پایینی به حساب میومد. اگه محتواتون بدون تحقیق درست و حسابی نوشته شده، زیادی روی جزئیات تمرکز کرده یا فقط هست که صفحه رو پر کرده باشه، باید تخصصی بازنویسیش کنید.
50- نسبت به تعمیرات سریع آگاه باشید: هرکسی که ادعا کرد یه روش جادویی بی برو برگرد داره که میتونه کمک کنه سایتتون روی صفحه نتایج بالا بره باور نکنید. تنها راه رتبه گرفتن اینه که در طول زمان روش کار کنید.

چطور جریمه رو رفع کنیم

دلیل جریمه شدنتونو فهمیدید؟ این میشه نصف راه حل مشکل – البته به شرطی که قابل حل باشه.
هر مشکلی یه راه حل متفاوتی داره، اما میتونید این روشها رو امتحان کنید:
نترسید، حتی سایتهای بزرگ هم جریمه میشن.
از لینکهای مشکل ساز رفع مسئولیت کنید. از گوگل بخواهید که لینکهای مشکل سازی رو که به سایتتون لطمه میزنند حساب نکنه. از ابزار رفع مسئولیت کمک بگیرید.
بعضی از لینکها رو حذف کنید. گاهی رفع مسئولیت کردن کافی نیست. بعضی از لینکها باید کلا حذف بشن.
درخواست بازبینی بدید. این روش در صورتی کاربرد داره که به طور دستی جریمه شده باشید.
صبر کنید. گاهی طول میکشه تا گوگل اقدام کنه و نسبت به تغییرات و درخواستهای رفع مسئولیتتون واکنش نشون بده، و بعد از اون هم باز باید صبر کنید تا خزنده های گوگل سایتتونو دوباره بخزند.
در برخی موارد بهتره به جای اینکه با یه جریمه بجنگید، سایت رو کلا رها کنید. مثلا اگه مشکل از دامنه سایتتون باشه کار زیادی نمیتونید انجام بدید. اما اکثر جریمه ها با یکم تلاش و سختکوشی و یک روش اخلاقی برای بازسایزی سایت قابل رفع و اصلاحند.
اگه هر روشهای بالا هم برای رفع جریمه سایتتون جواب نداد میتونید با دارکوب تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز