راهنمای تازه کاران برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

این مقاله ترجمه مقاله Search Engine Optimization Starter Guide گوگل می باشد

این مقاله در ابتدا برای کمک به گروه های گوگل بود، ولی ما فکر کردیم که ممکنه برای مدیران وب که بر روی موضوع بهینه سازی موتور جستجو کار می کنند و یا به دنبال گسترش تعاملات و ارتباطات سایت شان هستند نیز، مفید باشه. اگرچه این مقاله هیچ رازی نداره که بتونه سایت شما را به صورت اتومات در گوگل بالا بیاره! دنبال کردن توصیه های زیر به موتورهای جستجو برای فهم محتوا و فهرست کردن سایتها کمک می کند.

 

بهینه سازی موتور جستجو معمولا درمورد ایجاد تغییرات کوچک در وب سایت است. وقتی این تغییرات را جدا جدا بررسی می کنیم، فکر می کنیم این تغییرات و گسترش خیلی کم هستند، اما وقتی همه ی اینها باهم ترکیب می شوند، می توانند تاثیر چشم گیری بر روی تجربه ی کاربر و نمایش آن در جستجوی ارگانیک داشته باشند. ممکن هست که با بعضی از موضوعات این مقاله آشنا باشید، چونکه این عناصر برای همه ی صفحات وب ضروری هستند، اما ممکن است خیلی از آنها مورد استفاده ی شما قرار نگیرد.

اگرچه عنوان این مقاله شامل کلمه "موتور جستجو" می باشد، ولی ما می خواهیم بگوییم که شما باید تصمیمات مربوط به بهینه سازی را، بر پایه ی نظرات کاربر و آنچه که برای کاربر بهتر است، قرار دهید. مصرف کنندگان اصلی محتوای شما، کاربران هستند، و آنها کار و وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا می کنند. تمرکز زیاد بر روی ترفندهای خبیصی برای کسب رتبه در موتور جستجو، ممکن است نتیجه ی دلخواهی در بر نداشته باشد. بهینه سازی موتور جستجو یعنی سایت را در موقعیت خوبی در موتور جستجو قرار دهید، اما مصرف کننده ی اصلی شما کاربران هستند نه موتورهای جستجو.

وب سایت شما ممکن است که کوچکتر یا بزرگتر از سایت نمونه ی ما باشد و محتوای مختلفی ارائه دهد، اما تمامی موضوعاتی که در زیر به آنها اشاره می کنیم، در تمامی سایت ها با سایز و نوع مختلف، قابل اجراست. ما امیدواریم که مقاله ی ما بتونه ایده های جدیدی در رابطه با گسترش وب سایت در اختیار شما بگذارد. و همچنین ما خوشحال میشیم که سوالات، نظرات، و داستان موفقیت شما را در گوگل بشنویم.

جدول محتوا

مبانی سئو

ساختن عنوان های خاص و درست

استفاده ازdescription برای متا تگ ها

بهبود ساختار سایت

گسترش ساختار URLها

آسان کردن جهت یابی سایت

بهینه سازی محتوا

ارائه خدمات و محتوای با کیفیت

نوشتن anchor text بهتر

بهینه سازی عکس ها

استفاده از heading tag مناسب

ارتباط با خزنده ها

استفاده موثر از robots.txt

آگاهی از rel=”nofollow” برای لینک ها

سئو برای موبایل ها

آگاه سازی گوگل از سایت های موبایل

راهنمایی کردن کاربران به صورت صحیح

تبلیغات و تجزیه و تحلیل

تبلیغات درست و صحیح سایت

استفاده از وسایل رایگان وب مستر

یک مثال ممکن است که به توضیحات ما کمک کند، بنابراین ما یک سایت فرضی می سازیم. و برای هر موضوع، اطلاعات کافی در اختیار شما می گذاریم.

ساختن عنوان های خاص و درست

با استفاده از تگ های عنوان، عنوان های صفحه را نشان دهید.

تگ عنوان، در مورد موضوع صفحه، اطلاعاتی به کاربران و موتورهای جستجو می دهد. تگ title باید در تگ head قرار گیرد. ایده آل است که برای هر صفحه یک عنوان خاص در نظر گرفت.

محتوای عنوان صفحات، در نتیجه ی جستجو نمایش داده می شود.

اگر داده های شما در صفحه ی نتایج جستجو به نمایش درآید، محتوای تگ عنوان در اولین خط نتایج، ظاهر می شود. اگر کلمات در قسمت جستجو، پررنگ به نمایش در آیند. در این حالت کاربر می تواند صفحات مرتبط را تشخیص دهد.

استفاده ازdescription در متاتگ ها

خلاصه هایی برای هر صفحه تعیین کنید.

Description در متاتگ خلاصه ای در مورد موضوع صفحه در اختیار گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار می دهد. از آنجایی که عنوان صفحه ممکن است تعدادی کلمات یا عبارت باشد، صفحه Description متاتگ ممکن است که یک یا دوجمله یا یک پاراگراف کوچک باشد. گوگل، یک بخش موثر در مورد تحلیل محتوا آماده کرده است که به شما می گوید که کدام description خیلی کوتاه، بلند یا چندین بار تکرار شده است ( اطلاعات یکسانی که برای تگ های عنوان نیزنشان داده شده است). همانند تگ عنوان، description هم در تگ head قرار می گیرد.

چرا باید از متاتگdescription استفاده کرد؟

استفاده از description در متاتگ ها بسیار مهم است زیرا ممکن است گوگل از آنها به عنوان اسنیپت برای صفحات استفاده کند. دقت کنید که گفتم ممکن است، زیرا گوگل احتمالا از بخش های مرتبط در صفحه کرده و با جستجوی کارب تطبیق می دهد. همچنین ممکن است که گوگل از descriptionهای سایت استفاده کند.

کلمه ها در اسنیپت پررنگ هستند وقتی آنها در قسمت جستجو ظاهر می شوند. اینکار باعث می شود که کاربر متوجه شود که آیا محتوای صفحه، با چیزی که به دنبال آن است، یکسان است.

گسترش ساختار URLها

URLهای قابل فهم، انتقال محتوا را آسان می کند.

درست کردن دسته های Descriptive و فایل اسم برای داده ها، باعث می شود که شما سایت خود را بهتر سازماندهی کنید و همچنین باعث پردازش بهتر اطلاعات به وسیله ی موتورهای جستجو می شود. و خب باعث ایجاد URLهای آسان تری برای لینک کردن به محتوای شما می شود. کاربران از URLهایی که بلند و پیچیده هستند می ترسند.

URLها می توانند پیچیده و غیردوستانه باشند. ممکن است برای کاربران خواندن URL از حافظه یا ایجاد یک لینک به آن سخت باشد. همچنین، کاربران ممکن است باور کنندگان بخشی ازURL ضروری نیست، مخصوصا اگرURL دارای عناصر غیرقابل تشخیص باشد. آنها ممکن است که بخشی از آن را حذف کنند و لینک را بشکنند.

بعضی از کاربران ممکن است که از URL برای anchor text استفاده کنند. اگر URL شما از کلمات مرتبط تشکیل شده باشد، باعث می شود که کاربران و موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد صفحه به دست آورند.

URLها در نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

به یاد داشته باشید که URL برای داده ها در قسمت نتایج جستجو، در پایین عنوان و ویرایشگر قرار می گیرد. مثل عنوان و snippet، کلمات در URL، در قسمت نتایج جستجو، پررنگ می شوند. کلمات در URL بیشتر از شماره ID مورد توجه قرار می گیرد.

گوگل در جستجو و تحلیل ساختار URL بسیار خوب عمل می کند، حتی اگر آنها پیچیده باشند. لطفا وقت گذاشته و آنها را تا آنجایی که می توانید برای کاربران و موتورهای جستجو ساده کنید. بعضی از وب مسترها تلاش می کنند که URLهای داینامیک را به ایستاتیک تبدیل کنند. از آنجایی که گوگل با این مساله مشکلی ندارد، ما می خواهیم بگوییم که این روش بسیار عالی ست و اگر این کار به درستی انجام نشود، جستجو با مشکل روبه رو می شود.

جهت یابی سایت خود را آسان تر کنید.

جهت یابی برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.

برای اینکه کاربر راحت تر محتوا را پیدا کند، جهت یابی وب سایت بسیار مهم است. همچنین به موتور جستجو در مورد اهمیت محتوا نیز کمک می کند.

جهت یابی خود را بر اساس صفحه اصلی برنامه ریزی کنید.

همه ی سایت ها یه صفحه ی خانه یا root دارند، که خب پربازدیدترین صفحه در سایت است و جهت یابی و منو در این قسمت قرار دارد. اگر سایت شما شامل چندین صفحه است، باید در نظر بگیرید که چگونه کاربر را از صفحه ی عمومی به صفحه ی تخصصی تر که شامل جزئیات بیشتری است هدایت کنید. آیا شما محصولات زیادی برای معرفی دارید که نیازمند صفحه ی جداگانه هستند؟

با استفاده ,breadcrumb lists از راحتی کاربر در استفاده از منو اطمینان پیدا کنید.

breadcrumb یک سطح از لینک های داخلی است که در بالا یا پایین صفحه قرار دارد و به کاربران اجازه می دهد که مطالب مورد نظر خودشان را به راحتی پیدا کنند. اکثر breadcrumbها یک صفحه ی عمومی برای شروع دارند که عموما در سمت چپ قرار دارد، و شامل لیستی از بخش های مهم است که در سمت چپ قرار می گیرد.

UrL را به گونه ای طراحی کنید که بتوان بخشی از آن را حذف کنید.

بررسی کنید که وقتی کاربر یک قسمت ازURL را حذف کند، چه اتفاقی می افتد. بعضی از کاربران ممکن است که سایت شما را به طرز عجیبی جهت یابی کنند و خب شما باید بتوانید این روش ها را پیش بینی کنید. برای مثال، به جای استفاده از لینک breadcrumb در صفحه، ممکن است که کاربر قسمتی از URL را حذف کند تا به بخش عمومی تری برسد. کاربر ممکن است به این آدرسhttp://www.brandonsbaseballcards.com/news/2010/upcoming-baseballcard-shows.htm برود اما بعد آدرس http://www.brandonsbaseballcards.com/news/2010 را وارد کند و فکر کند که با این لینک می تواند به تمامی اخبار مربوط به 2010 دست پیدا کند. آیا سایت شما این توانایی را دارد که با این روش به محتوا دسترسی پیدا کرد یا کاربر با اخطار 404 رو به رو می شود؟

ایجاد دو نقشه برای سایت: یکی برای کاربران و دیگری برای موتورهای جستجو

نقشه سایت یک صفحه ی ساده ست که ساختار وب سایت در آن قرار دارد، و معمولا شامل یک لیست از صفحات سایت شماست. اگر کاربران در یافتن مطالب سایت شما دچار مشکل شوند، می توانند این صفحه را مطالعه کنند. حتی موتورهای جستجو با دیدن این صفحه از سایت شما، اطلاعات شما را بهتر درک می کنند.

یک نقشه ی سایتXML کار را برای گوگل راحت کرده، و می تواند به آسانی صفحات سایت شما را بررسی کند. استفاده از نقشه سایت یک راه کار برای اطلاع گوگل از نوع URL است. و گوگل متوجه می شود که شما کدام یک از نسخه های URL را به عنوان استاندارد ترجیح می دهید.

ارائه محتوا و خدمات با کیفیت

سایت های جالب، خود را بهتر معرفی می کنند.

نوشتن محتوای مفید و متقاعدکننده سایت شما را بیشتر از هر فاکتور دیگری تحت تاثیر قرار دهد. کاربران محتوای خوب را تشخیص می دهند و ممکن است که بخواهند آن را از طریق بلاگ، شبکه های اجتماعی، ایمیل، تالارهای گفتگو و ....... نشر دهند.

گفتگوی محاوره باعث شهرت سایت شما در بین کاربران و گوگل می شود، و عموما محتوا با کیفیت می شود.

قسمت هایی که برای فهم کاربر سخت است را شناسایی کنید و محتوای مفید و منحصر به فردی را ارائه دهید.

در مورد کلمات کلیدی که کاربر ممکن است برای پیدا کردن محتوای مورد نظرش از آنها استفاده کند، فکر کنید. کاربری که در مورد موضوع اطلاعات دارد از کلمات کلیدی متفاوتی نسبت به یک کاربر تازه کار استفاده می کند. برای مثال طرفداران قدیمی بازی بیس بال از کلمه ی (nlcs) که مخفف National league Championship Series می باشد استفاده می کنند، در حالی که طرفداران تازه کار از کلمات عمومی مثل baseball playoffs استفاده می کنند. این تفاوت ها را پیش بینی کنید و در هنگام نوشتن محتوا آنها را مد نظر داشته باشید، (ترکیبی از کلمات کلیدی استفاده کنید) این کار نتایج مثبتی به همراه دارد. Google AdWords یک وسیله ی مفید آماده کرده است که کمک می کند تا کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید. این کار از طریق Keyword tool انجام می شود.

توجه داشته باشید که خدماتی را ارائه دهید که مفید و جدید باشند و توسط سایت های دیگر ارائه نشده باشد. شما می توانید یک تحقیق بکر نوشته، یا خبر جدیدی را منتشر کنید، و یا کاربر خود را مبنا قرار دهید. سایت های دیگرممکن است در این موارد با کمبود متخصص و منبع مواجه باشند.

یک anchor text عالی بنویسید.

یک anchor text مناسب، کار را برای رساندن محتوا آسان می کند.

Anchor text یک متن برای کلیک شدن است که کاربران آن را به عنوان نتیجه ی لینک می بینند، و در بین تگ قرار می گیرد.

این متن اطلاعاتی درمورد صفحه ای که به آن لینک شده است در اختیار کاربر و گوگل می گذارد. لینک ها شامل، لینک های داخلی(لینک هایی که به یک صفحه از همون سایت اشاره دارند) و یا خارجی(لینک هایی که به سایر سایتها اشاره دارند)هستند. در هر دو مورد، هر چقدر لینک شما بهتر باشد، درک کاربرو گوگل از آن بهتر شده و راحت تر جهت یابی می کنند.

استفاده از عکس را بهینه سازی کنید.

با استفاده از خاصیت alt، اطلاعات مربوط به عکس را آماده کنید.

عکس یک عنصر مهم در سایت شماست، اما می توان استفاده از آن را بهینه سازی کرد. همه ی عکس ها می توانند یک اسم و خاصیت "alt" خاص داشته باشند. خاصیت alt این امکان را ایجاد می کند که اگر عکس لود نشد، به جای آن، متنی را که در alt نوشته ایم به نمایش در آید.

حالا چرا از این خاصیت استفاده کنیم؟ ممکن هست کاربر از مرورگری استفاده کند که عکس ها را پشتیبانی نمی کند، در این صورت محتوای خاصیت alt، اطلاعاتی را در مورد عکس ارائه می دهد.

دلیل دیگر اینکه، اگر از عکس به جای لینک استفاده کنید، متن alt برای عکس، همانند anchor text عمل می کند. اما ما توصیه می کنیم زیاد از عکس استفاده نکنید، زیرا anchor text در لینک همین کار را انجام می دهد. در نهایت، بهینه سازی اسم عکس و متن داخل alt، جستجو را برای Google image Searchآسان تر می کند.

از فرمت هایی استفاده کنید که به وسیله ی JPEG، GIF، PNG، و BMP پشتیبانی می شود.

استفاده از تگ های head مناسب

استفاده از تگ های head برای تاکید به متن های مهم

تگ های head برای ارائه ی ساختار صفحه، برای کاربران استفاده می شود. 6 سایز متفاوت برای آنها تعریف شده است که از h1 شروع شده و تا h6 ادامه دارد. مطالب پراهمیت تر در h1 قرار می گیرد و به ترتیب کم اهمیت تر شدن مطلب، در h6 قرار می گیرد.

از آنجایی که متن ها در داخل تگ head بزرگتر نمایش داده می شوند، کاربران متوجه می شوند که این مطلب پراهمیت تر از مطالب دیگر است و موضوع محتوا را درک می کنند. اندازه های گوناگون در heading برای راهنمایی کاربر و جهت یابی و فهم بهتر داده ها به کار می رود.

استفاده ی موثر از robots.txt

با استفاده از robots.txt از خزنده جلوگیری کنید.

یک robots.txt به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که آیا آنها می توانند به سایت دسترسی داشته باشند یا خیر. این فایل که robots.txt نام دارد، در دایرکتوری شما قرار دارد.

ممکن است که شما بخواهید بعضی از صفحات سایت تون به وسیله ی خزنده بررسی نشود، زیرا فکر می کنید که مطالب داخل آنها برای کاربران مفید نیست. اگر می خواهید که از بررسی موتورهای جستجو از صفحات جلوگیری کنید، ابزارهای وب مسترگوگل یک robost.txt generator دارد و می تواند به شما، برای ساخت این فایل کمک کند.

روش های دیگری هم وجود دارد که بعضی از صفحات موقع جستجو نمایش داده نشود، مثل اضافه کردن “noindex” به robots meta tag، استفاده از .htaccess برای رمز عبور جهت حفاظت ازدایرکتوری ها، و استفاده از ابزارهای وب مستر گوگل برای حذف محتوا.

از rel=”nofollow” برای لینک ها آگاه باشید.

با "nofollow" به جنگ نظرات اسپم(هرزه نگاره ها) بروید.

اگر برای خاصیت rel، مقدار nofollow را قرار دهید، گوگل متوجه می شود که این لینک ها را دنبال نکند. این امکان چه زمان مفید خواهد بود؟ اگر سایت شما وبلاگی داشته باشد که عموم مردم بتوانند در آن کامنت بگذارند، ممکن است که بعضی از این کامنت ها از طرف سایت هایی باشد که شما نمی خواهید با آنها لینک شوید. با این کار شما مطمئن می شوید که اعتبار سایتتون حفظ می شود.

آگاه سازی گوگل از سایت های موبایل

سایت موبایل را پیکره بندی کنید تا بتوانید آن را به درستی فهرست کنید.

افراد زیادی وجود دارند که از موبایل به صورت روزانه استفاده می کنند، و همچنین کاربران زیادی از طریق موبایل سرچ می کنند. این طور به نظر میاد که جهان به سمت موبایل تمایل بیشتری دارد. سایت های سازگار با موبایل فرمت متفاوتی نسبت به سایت های معمولی دسکتاپ دارد، که نیازمند مدیریت و تخصص ویژه ای هستند. مشکل دیگری که وجود دارد این است که با وجود اینکه سایت های زیادی برای استفاده ی موبایل طراحی شده است، اما آنها برای سرچ و جستجو کردن مناسب نیستند.

در زیرنکاتی برای اطمینان از این که سایتتون بررسی و فهرست می شود، داریم:

بررسی کنید که آیا سایت شما به وسیله ی گوگل فهرست می شود.

اگر وب سایت شما در نتایج جستجوی موبایل نمایش داده نشد، ممکن است سایت شما شامل یک یا دو تا از مسائل زیرباشد:

1. Googlebot سایت شما را پیدا نمی کند.

اگر شما فقط یک سایت ایجاد کنید، ما از آن آگاه نمی شویم. باید یک Mobile Sitemap ایجاد کرده و آن را به گوگل ارائه دهید. با این کار ما از وجود سایت شما اطلاع پیدا می کنیم.

2. Googlebot به سایت شما دسترسی ندارد.

بعضی از سایت های سازگار با موبایل، فقط با موبایل ها پیدا می شوند و شما نمی توانید مثلا با لپ تاپ به آنها دسترسی پیدا کنید، و این مشکل باعث می شود که Googlebot نتواند به آن سایت ها دسترسی داشته باشد. بنابراین سایت را غیرقابل جستجو می کند. خزنده ی ما برای سایت های سازگار با موبایل "googlebot-mobile" است. اگر می خواهید که خزنده سایت شما را بررسی کند، اجازه دهید که تمام کاربران به سایت شما دسترسی داشته باشند.

بررسی کنید که آیا گوگل می تواند URLهای موبایل شما را پیدا کند.

هنگامی که Googlebot-Mobile همه ی URLهای شما را بررسی می کند، ما تک تک URLها را برای وسایل موبایل چک می کنیم که آیا قابل دسترسی هستند یا نه؟ صفحاتی که برای موبایل ها نمایش داده نشوند، در فهرست سایتهای سازگار با موبایل به نمایش در نمی آیند.( هرچند که در جستجوهای عادی به نمایش میایند). این تصمیم بر اساس فاکتورهای گوناگونی صورت گرفته است، که یکی از آنها DTD(Doc Type Definition) است. بررسی کنید که آیا URLهای شما فرمت های مناسب نظیر XHTML یاCompact HTML را دارند. اگر آنها فرمت سازگارو مناسبی داشته باشند، صفحه برای ایندکس جستجو قانونی ست.

کاربران موبایل را به درستی هدایت کنید.

سایت خود را سازگار با موبایل و دسکتاپ طراحی کنید.

سایت خود را سازگار با موبایل و دسکتاپ طراحی کنید.

تغییر مسیر کاربران موبایل به نسخه درست

وقتی که کاربر موبایل یا خزنده( مثل Googlebot-Mobile) به URL نسخه دسکتاپ دسترسی دارد، شما می توانید آنها را به نسخه ی موبایل از همان صفحه، تغییر مسیر دهید. گوگل متوجه رابطه بین دو نسخه از URL می شود و نسخه استاندارد را برای کاربران دسکتاپ، و نسخه موبایل را برای کاربران موبایل، نمایش می دهد.

اگر شما کاربران را به صورت خودکار تغییر مسیر می دهید، لطفا مطمئن شوید که محتوای URLهای موبایل و دسکتاپ باهم برابر باشند. برای مثال، شما یک سایت خرید دارید و در آن، امکان دسترسی از صفحه موبایل به دسکتاپ آسان باشد. مطمئن شوید که وقتی دارید کاربر را از صفحه دسکتاپ به موبایل تغییر مسیر می دهید، آن را به صفحه ی همان محصول هدایت کنید نه صفحه اصلی. ما سایت های زیادی را یافتیم که از این سیاست برای بالا بردن رتبه ی سایت خود استفاده می کنند، اما این کارها بر تجربه ی کاربر اثر منفی گذاشته و بهتر است از آنها خودداری شود.

از طرفی دیگر، اگر بتوان از URL دسکتاپ به URLموبایل دسترسی پیدا کرد، دیگر نیازی نیست که دوباره آنها را به نسخه ی دسکتاپ آدرس دهی کنیم. برای مثال، گوگل به صورت خودکار کاربران دسکتاپ را از سایت موبایلی به سایت دسکتاپ، تغییر مسیر نمی دهد. در عوض آنها در نسخه موبایلی یه لینک برای رفتن به نسخه دسکتاپ ارائه داده اند. وقتی یک سایت موبایلی تمام کارایی سایت دسکتاپ را ندارد، این لینک ها بسیار کارآمد خواهند بود، به این صورت که کاربر از سایت موبایلی به دسکتاپ مراجعه می کند.

تغییر مسیر بر اساس عامل کاربر

بعضی از سایت ها URL یکسانی برای محتوای موبایل و دسکتاپ دارند، اما فرمت آن را براساس وسیله ی کاربر تغییر می دهند. به بیان دیگر، کاربران موبایل و دسکتاپ، هردو یک URL دارند، اما فرمت محتوا بر اساس وسیله و عامل کاربر تغییر می کند. در این حالت، یک URL یکسان برای جستجوی موبایل و دسکتاپ به نمایش درمی آید، و کاربران دسکتاپ، محتوای مربوط به نسخه دسکتاپ و کاربران موبایل، محتوای مربوط به نسخه ی موبایل را می بینند.

با این وجود، به یاد داشته باشید که اگر نتوانستید سایت را صحیح پیکره بندی کنید، سایت شما به عنوان یک cloaking به حساب می آید، که باعث می شود که سایت از نتایج جستجو حذف شود. cloaking تلاشی برای بالا آوردن رتبه ی سایت است. به این طریق که محتوایی که به Googlebot نشان می دهد با محتوایی که به کاربران عادی نشان میدهد، متفاوت است. این روش مشکلاتی مثل کمتر شدن نتیجه های مرتبط را در پی دارد. (صفحاتی در نتیجه ی جستجو به نمایش در می آیند که محتوای آنها با آنچه که کاربر می خواهد مرتبط نباشد.)

همانطور که قبلا ذکر کردم، گوگل برای جستجوی وب از Googlebot استفاده می کند، و برای جستجوی موبایل از Googlebot-mobile استفاده می کند. بر اساس راهنمایی ما، شما باید محتوای یکسانی برای Googlebot و Googlebot-mobile ارائه کنید.

سایت خود را در مسیر درست پیشرفت و تغییر دهید.

افزایش بک لینک ها برای افزایش اعتبار سایت

از آنجایی که دریافت لینک ها در سایت به تدریج انجام می شود، هنگامی که مردم، محتوای سایت شما را از طریق سرچ یا روش های دیگر کشف کنند، به آن لینک می دهند. در این صورت گوگل متوجه می شود که شما به دیگران اجازه داده اید که محتوای شما را ببینند. ارتقا و تغییر محتوا باعث معرفی بهتر شما به کاربران خواهد بود.

نکته ای را که باید ذکر کنم این است که اگر بخواهید از توصیه های این مقاله به صورت افراطی استفاده کنید، ممکن است به اعتبار سایتتون صدمه وارد کنید.

ایجاد خبرگذاری و اطلاع رسانی آنلاین

ایجاد یک وبلاگ بر روی سایت، این امکان را ایجاد می کند که کاربران شما از اینکه مطلبی را پست کرده اند اطلاع پیدا کنند. مدیران سایت های دیگر که سایت شما را دنبال می کنند می توانند خلاصه از مطالب شما بردارند.

ایجاد تغییرات و پیشرفت آفلاین در کمپانی و سایت تان نیز می تواند مفید باشد. برای مثال، اگر شما یک سایت بازگانی دارید، مطمئن شوید که URL آن بر روی کارت بازرگانی، سربرگ، پوستر و .... نیز نوشته شده باشد. شما همچنین می توانید برای مشتریان خود از طریق ایمیل خبرنامه ارسال کنید، و آنها را از محتوای جدید خود آگاه کنید.

اگر شما یک تجارت محلی راه اندازی کرده اید، اطلاعات خود را به Google Place اضافه کنید. در این صورت مشتریان از طریق Google Map و جستجوی وب شما را پیدا می کنند

استفاده از ابزارهای وب مستر رایگان

با استفاده از ابزارهای وب مستر، بررسی را برای Googlebot آسان تر کنید.

موتورهای جستجوی اصلی، مثل گوگل، ابزارهای رایگانی در اختیار مدیران وب قرار داده اند. ابزارهای مدیریتی گوگل این امکان را ایجاد کرده اند که مدیران وب ها بتوانند گوگل را بهتر کنترل کنند. کارهایی که وب مسترها می توانند انجام دهند:

بررسی کنید که Googlebotدر کدام قسمت سایت مشکل دارد

از فایل XML Sitemap استفاده کنید.

فایل های robots.txt را تحلیل کنید و گسترش دهید.

URLهایی که با Googlebot بررسی شده اند را حذف کنید.

دامنه ی ترجیحی خود را مشخص کنید.

عنوان و توصیفات (description) را شناسایی کنید.

یاد بگیرید که Googlebot صفحات شما را چگونه می بیند.

لینک سایت هایی را که نمی خواهید را حذف کنید.

دریافت کردن خطا و درخواست تجدیدنظر سایت

عموما یاهو و مایکروسافت ابزارهای رایگان مدیریتی را ارائه می کنند.

تجزیه و تحلیل سطح بالا از طریق تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل و بهینه سازی سایت امکان پذیر است.

اگر شما سایت خود را به وسیله ی ابزارهای مدیریتی گوگل پیشرفت و گسترش دادید، احتمال دارد که بخواهید از ترافیک سایت تون اطلاع پیدا کنید. برنامه های تحلیلی وب مثل برنامه ی تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل، یک منبع عالی برای این موضوع هستند. شمامی توانید از آن برای مسائل زیر استفاده کنید:

متوجه می شوید که کاربران چگونه به سایت شما دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده می کنند.

محتوای محبوب را در سایتتون پیدا می کنید.

تاثیر بهینه سازی که برای سایتتون انجام داده اید را اندازه می گیرید. برای مثال متوجه می شوید که آیا تغییراتی که برای عنوان و توصیفات در متاتگ ایجاد کردید باعث افزایش ترافیک سایت شده اند؟

برای کاربران حرفه ای، اطلاعاتی که در بسته ی تحلیلی گوگل آماده شده است، با داده های سرور شما ترکیب شده، و می تواند اطلاعات جامعی در مورد تعامل کاربران با اسناد و داده ها(نظیر کلیدواژه های که کاربران برای دسترسی به سایت شما استفاده می کنند) آماده کند.

در نهایت گوگل ابزار دیگری به نام Google website optimizer ارائه می کند که این امکان را ارائه می کند تا بفهمید کدام تغییرات، باعث افزایش کاربران می شود. ترکیب Google Analytics و Google webmaster tools یک راهکار عالی برای گسترش سایتتون می باشد

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز