مقایسه ترافیک طبیعی و ترافیک مستقیم

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

یه زمانی بود که توسعه ظاهر آنلاین شرکت یه کار سرراست بود. اما این روزها ساختن یه کسب و کار موفق پیچیده تره و خیلی بیشتر از ساخت یه سایت لازم داره. اگه میخواهید تو کسب و کار آنلاین بدرخشید نباید اهمیت روشهای بازاریابی صحیح رو دست کم بگیرید. برای اینکه بتونید به اهداف تجاریتون برسید باید یه برنامه بازاریابی مشخص بریزید و به خوبی هم اجراش کنید. الآن اگه بخواهید کسب و کارتونو بهتر کنید باید بیش از قبل وقت بذارید و تحقیق کنید، عوضش هزینه ای هم که برای طراحی برنامه بازاریابی میکنید ارزششو داره و مثل یه سرمایه گذاری پرسود میمونه. در مقابل، یه کمپینی که ضعیف طراحی شده باشه به کسب و کارتون آسیب و میزنه و سرمایه تونو از بین میبره و باید تحت هر شرایطی ازش دوری کنید.


اما اینجا یه سوال پیش میاد، از کجا شروع کنیم؟ باید قبل از اینکه تو دریای بازاریابی های مختلف غرق بشید، با همون چیزهای ساده و اصلی کارتونو شروع کنید. وقتی استراتژی بازاریابی دیجیتالتونو مشخص کردید، با یکم اطلاعات در مورد ترافیک طبیعی در مقابل ترافیک پولی میتونید کارهای بیشتر انجام بدید.

ترافیک طبیعی

وقتی میگیم ترافیک طبیعی منظورمون کاربرهایی هستند که روی یه موتور جستجو عبارتی رو سرچ کردند و بعد روی یکی از لینکهایی که رو صفحه نتایج جستجو براشون ظاهر شده کلیک کردند و از این راه وارد سایت شما شدند. برای همین اینکه صفحه چندم فهرست نتایج جستجو ظاهر بشید میتونه تأثیر زیادی روی ترافیک طبیعی سایتتون داشته باشه. جایگاه شما روی صفحه نتایج و اینکه رو کدوم صفحه قرار بگیرید بستگی به روشهایی داره که برای بهینه سازی موتو جستجو (سئو) انجام میدید.

ترافیک پولی

ترافیک پولی که ترافیک مستقیم هم بهش میگن، همونطور که از اسمش مشخصه، کابرهایی هستند که از طریق لینک هایی که برای بوجود اومدنشون پول پرداخت کردید وارد سایتتون میشن. خودش انواع مختلفی داره مثل تبلیغات بنری یا تبلیغاتی که در نوار کناری سایتهای دیگه میکنید. اکثر موتورهای جستجو هم امکان چنین تبلیغاتی رو به شرکتها میدن و قبل از فهرست نتایج طبیعی جستجو چند تا لینک تبلیغ میذارن. به این روشها تبلیغات کلیکی یا PPC هم میگن.

کدام روش مناسب شماست؟ سئو یا PPC؟

برای اینکه کسب و کارتون در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر بشه حتما باید سئو کنید. اگه سئو بدرستی انجام نگیره، موتورهای جستجو نمیتونن کار شما رو بشناسن و در نتیجه ترافیکی هم به سایتتون نمیفرستند. در مقابل، یه سئوی حرفه ای میتونه توجه همون افرادی رو که شما مد نظر دارید به سایتتون جلب کنه و باعث بشه سایتتون روی موتورهای جستجو شناخته شده بشه و سایت شما رو به عنوان سایتی معتبر و قابل اعتماد بشناسند. سایتهایی که براشون این اتفاق میفته، میتونن ترافیک طبیعی خوبی جذب کنند. اما رسیدن به چنین جایگاهی زمانبره، باید صبور باشید و به طور منظم روشهای سئوی سایتتونو بروز کنید.
از طرف دیگه، PPC نتیجه مشخص تری داره. درست کردن یه اکانت PPC فرایند استانداردتری داره و برگشت سرمایه از این روش کار راحتیه. میتونید میزان سودی رو که از این تبلیغات بدست میارید یا از دست میدید رو ببینید و اندازه بگیرید. بروزرسانی استراتژی و نوشتن هزینه هاتون هم راحتتره. نکته ای که هست اینه که، اینجا باید نسبت به بهبود و بهینه کردن کار هوشیار باشید وگرنه برنامه تبلیغاتتون قدیمی میشه و به کسب و کارتون صدمه میزنه. یادتون باشه اثر این مدل تبلیغات پایدار نیست و نمیتونه به اقتدار و اعتبار سایتتون کمکی بکنه.
راز پیشی گرفتن از رقبا اینه: اجرای ترکیبی از روشهای بازاریابی دیجیتال سئو و PPC با هم. آمیختن استراتژی های سئو با برنامه تبلیغات کلیکی توانایی شما رو در ارتباط با مخاطب هدف افزایش میده. داده هایی که از کمپین تبلیغات کلیکی یاد میگیرید میتونه روشهای سئوی شما رو هدایت کنه و برای اینکه بدونید مشتریها بیشتر جذب چه چیزهایی میشن بهتون کمک کنه. حتی علاوه بر این، تبلیغات کلیکی فرصتی بوجود میاره که بتونید در زمانهای مختلفی بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر بشید و این خودش توانایی شما رو در ارائه خدمات به کاربرها نشون میده. بهره بری از بازاریابی دیجیتال ترکیبی که توسط متخصصین بازاریابی انجام شده باشه میتونه کمکتون کنه تا رقبا رو پشت سر بذارید و شما رو به یه رهبر در حوزه کاری خودتون تبدیل کنه. سرمایه گذاری در هر دو نوع بازاریابی سئو و تبلیغات کلیکی در کنار هم، یه ترکیب برنده است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز