ساخت وبسایت شرکتم را به چه کسی بسپارم؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

مقدمه

به عنوان یه شرکت بازاریابی وب، خیلی ازمون درباره گزینه های مختلفی که برای ساخت وبسایت تجاری وجود داره سوال میکنند. معمولا مردم شرایط و قیمتهارو با هم مقایسه میکنند تا بهترین خریدو انجام بدن. البته این مقاله قرار نیست مستقیما به هزینه های ساخت وبسایت بپردازه ولی با خوندن این مقاله متوجه میشید چطور میشه از لا به لای صحبت های شرکتها یا طراح های مختلف قیمتهای تقریبیشونو حدس زد و چه انتظاراتی میشه ازشون داشت.


میخواهیم هشت گزینه مختلف ساخت وبسایت تجاری رو همراه با نکات مثبت و منفیشون بررسی کنیم تا شما بتونید آگاهانه تصمیم بگیرید و برای پروسه ساخت وبسایت آمادگی های لازم رو داشته باشید.
فهرست مطالب:
1- سایت سازهای DIY
2- سایت سازها
3- دوستها و فامیلها
4- کارمندها
5- طراح مستقل
6- توسعه دهنده وب
7- آژانس بازاریابی وب
8- شرکتهای سازمانی بزرگ

گزینه 1: سایت سازهای DIY

سایت سازهای DIY (Do It Yourself به معنی خودت انجام بده) یه سری برنامه های نرم افزاری آنلاین هستند که میتونید با یه نام کاربری و رمز عبور ازشون استفاده کنید.
با این گزینه همه محتواتونو به یه تم قالب بندی شده یا بوم خالی اضافه میکنید، محتوای متنی رو روش مینویسید و عکسهایی که میخواهید رو روش آپلود میکنید و همشو خودتون سازماندهی میکنید.
وردپرس رایج ترین این نوع محسوب میشه که یه پلتفرم وب رایگان همراه با میزبانی رایگان و قالبهای رایگان در اختیارتون میذاره. سایر سایت سازهای رایگان مثل وردپرس، Wix، Weebly، Jimdo و ... معمولا تم رایگان دارند اما تم های غیر رایگان و میزبانی سایت براتون خرج داره.

نکات مثبت:

1- رایگان بودن یا ارزون بودن. اگه پول ندارید این بهترین گزینه است، اما خیلی وقتها باید کلی وقت صرف کنید تا یادبگیرید چطوری سایت بسازید.
2- اگه خیلی خلاق هستید و میتونید زمان زیادی رو صرف کنید تا سایتتون ظاهری حرفه ای بگیره، خب شروع کنید. اما مواظب باشید چون ممکنه یهو به خودتون بیایید ببینید کلی پول صرف خرید خدمات مختلف وب کردید.
3- میتونید کنترل کاملی زیادی روی سایتتون داشته باشید. میتونید ظاهرشو انتخاب کنید، خودتون تصمیم بگیرید از چه عکسهایی استفاده کنید، روش بازاریابیتون چی باشه و چند صفحه لازم دارید.

نکات منفی:

1- کنترل کاملی بر وبسایتتون ندارید. نمیتونید با خودتون ببریدش و ممکنه بعد از 40 ساعت وقت گذاشتن متوجه بشید در توان شما نیست و کار خیلی مشکلیه. سایت سازهای رایگان همشون با پول گرفتن از کاربرها به بهونه ارتقای سایت تونستند اینقدر موفق بشن.
2- اگه متخصص توسعه وب نباشید ممکنه آخر کار سایتتون خیلی ضعیف از آب دربیاد. ظاهر، عملکرد و سازگاری سایت به مهارت و ابزارهایی که تو این بوم خالی استفاده میکنید بستگی داره. هم بچه چهار ساله روی بوم خالی نقاشی میکشه، هم استاد فرشچیان. مهارت و ابزاره که تفاوت ایجاد میکنه.
3- هیچ چی رایگان نیست، پون وقت خودش بزرگترین سرمایه است. اگه شما مدیر یه کسب و کار کوچیک باشید که بخواهید برندتونو توسعه بدید، وقتتون خیلی باارزشه و بهتره این وقت رو صرف کار خودتون کنید. اگه میخواهید این وظیفه رو هم خودتون به دوش بکشید و در کنارش شرکتتون هم اداره کنید، ممکنه تا ماهها روی وبسایتتون با صفحه "در حال ساخت" روبرو بشیم.

بودجه:

رایگان

خلاصه:

اگه فقط یه وب ساده میخواهید و عجله دارید و حرفه ای بودنش براتون مهم نیست، سایت ساز DIY میتونه براتون خوب باشه.
اما اگه میخواهید ظاهر وبسایتتون حرفه ای باشه، خوب کار کنه و لازم نباشه تا ابد روش وقت بذارید، سراغ این گزینه نرید.

گزینه 2: سایت سازها

این شرکتها خدمات رایگان DIY به مشتریهاشون عرضه میکنند ولی خدمات پولی زیادی هم در کنارش دارند.
خدمات رایگانشون DIY هست یعنی باید خودتون انجام بدید و معمولا هم وبسایتهاشون ظاهر ضعیفی دارند و برندشون هم بعنوان تبلیغ روی سایتها میذارن. هر تمی که یه قابلیتی همراهش داشته باشید براتون هزینه بیشتری برمیداره و شبیه اونو روی وبسایت های دیگه زیاد میبینید.
از محبوب ترین سایت سازهای خارجی میتونیم به وردپرس، ویکس،  GoDaddy، Squarespace و ویبلی اشاره کنیم اما سایت سازهای ایرانی هم کم نیستند که با یه سرچ ساده میتونید پیداشون کنید. قیمتهای وبسایتهاشون بستگی به تعدادصفحات، سطح طراحی، برنامه هاستینگی که انتخاب میکنید، تم و سایر خدماتی که میتونید بخرید مثل ایمیل های برند شده و عکسهای فروشی داره.
برای اکثر خدماتشون، باز هم خودتون باید وبسایتتونو – قالبش، محتواش، تصاویرش، فیلمها و غیره- بسازید و این شرکتها فقط ابزار ساختشو به شما میدن.

نکات مثبت:

1- برای شرکتهایی که بودجه کمی دارند مقرون به صرفه است. بعضی از سایت سازها یه وبسایت با تم آماده مخصوص صنایع خاص عرضه میکنند. مثلا تم های مخصوص عکاسها دارند و با توجه به نیاز عکاسها به نمایش نمونه کارهاشون، روی این تم بخشی برای این منظور در نظر گرفته میشه. البته قالبها خیلی ساده اند و  سازگار هم نیستند اما ظاهر مرتبی دارند و با توجه به هدف کار، قابلیتهای مناسبی ارائه میدن.
2- ابزارهایی برای کمک به شما عرضه میکنند. میتونه برای مدیران صنایع کوچکی که کارمند برای ساخت سایت میتونن اختصاص بدن مناسبه.

نکات منفی:

1- وقتی از سایت سازهایی استفاده میکنید که برای تولید انبوه اختصاصی شدند نه برای وبسایتهای درخور و شخصی سازی شده، ارتباطات مشکل میشه. برای مشتریها توجه فردی و پشتیبانی وجود نداره، چون این کار پولی براشون نداره. منتظر باشید که برای خدمات پشت تلفن نگهتون دارن و کمکی هم بهتون نکنند.
2- وقت گیر بودن. بعضی از قالبهای غیررایگان تو پیش نمایش خیلی خوب به نظر میان اما وقتی تصاویر خودتونو توش میذارید دیگه ظاهر حرفه ایشونو از دست میدن. این سایتها وقت زیادی از کاربر میگیرن و ابزارهای محدودی دارند. ممکنه آخر کار ببینید کلی از وقت باارزشتونو براش صرف کردید و آخرش هم ظاهر سایتتون طوریه که انگار 5 دقیقه ای ساختیدش.
3- این وبسایتها انعطاف پذیری ندارند. نمیتونید سایت رو گسترش بدید یا بهش قابلیتهای جدید اضافه کنید، ظاهر ساده ای دارند و ظرفیت این رو ندارند که همراه با شرکت شما رشد کنند.
4- خدمات میزبانی رو برای مدت طولانی بهتون میفروشند. مثلا اگه یه هاستینگ برای 3 تا 5 سال بخرید، متوجه میشید که 3 ماه هم براتون کار نمیکنه و فقط پولتونو هدر دادید.

بودجه:

از رایگان تا 60 هزار تومن (برای اضافه کردن قابلیتهای مختلف باید اونها رو هم جداگانه بخرید)

خلاصه:

با اینکه این گزینه از خدمات DIY رایگان بهتره اما مشکلات و نواقص زیادی داره. از شرکتهایی که وبسایت رایگان بهتون میدن و هر ماه براتون صورتحساب میفرستند دوری کنید چون وقتی دیگه بهشون پول ندید، نمیتونید سایتتونو ازشون بگیرید.

گزینه 3: دوستها و فامیلها

دوستها و فامیلها میتونه شامل دختر عمو، پسر دایی، خواهر زاده، برادر زاده، دوستای فنی یا عشق کامپیوتر، یکی که تو مدرسه یا مسجد باهاش آشنا شدید و ... باشه. چون بهشون اعتماد دارید میرید سراغشون و اونها هم گزینه های گرونی اند که یه مرحله از خودتون تخصصی تر کار میکنند.

نکات مثبت:

1- این هم مثل دو گزینه قبلی، بزرگترین مزیتش ارزون بودنشه. اکثر مواقع دوستها و فامیلها حتی با پول خیلی کمی هم براتون سایتتونو میسازند.
2- میتونید همون توجه فردی رو که موقع استفاده از سایت سازها داشتید اینجا هم داشته باشید.

نکات منفی:

1- خطر این گزینه در کیفیت و احتمال قطع دوستیه. بر همه آشکاره که انتخاب دوست و فامیل برای ساخت وبسایت تجاری بخاطر این خطرات، گزینه خوبی نیست. در اغلب موارد نه تنها برای شما و کسب و کارتون بلکه حتی برای دوستتون هم پایان ناخوشایندی خواهد داشت. مجبورید تا آخر پروژه مشکلات و مسائلی که پیش میاد رو تحمل کنید و آخر کار هم از طراحی راضی نباشید. اینجاست که با صداقتتون در ابراز نارضایتی دوستتونو میرنجونید یا اگر هم ابراز نکنید با خودتون در تاریکی فرو میرید و آخرش هم یه وبسایتی دارید که ازش متنفرید اما بخاطر اینکه احساسات دوستتون جریحه دار نشه نمیتونید عوضش کنید.
2-  بالاخره اونها ممکنه اونقدرها هم که فکر میکنند متخصص نباشن (شاید هم چون مادرشون بهشون گفته خیلی با استعدادند به شما گفتند که میتونند براتون این کارو بکنند). کیفیت کار تموم شده هر چیزی میتونه باشه و اصلا قابل پیش بینی نیست و در عین حال سایتتون نه سئو شده و نه برنامه نویسیش درست انجام شده، چون معمولا این افراد تخصص لازم رو ندارن.

بودجه:

بستگی به انصاف طرفتون داره.

خلاصه:

این مورد برای مدیران صنایع کوچیک بهترین گزینه است، به خصوص اونهایی که راحت اعتماد نمیکنند اما به طرز وحشتناکی وبسایت لازم دارن. اگه این گزینه رو انتخاب کردید احتمالا زمان و بودجه محدودی دارید یا اعتماد به نفستون کمه و فکر میکنید خودتون نمیتونید یکی بسازید.
اگه این راه رو انتخاب میکنید، خیلی دقیق و شفاف توضیح بدید چی میخواهید. یه کسی که تو کارش متخصصه اگه پول داره باید از بین رفتن دوستیش هم تو این خدمات طراحی وب حساب کنه.
و در آخر، شاید مجبور بشید انتخاب کنید که کدوم بیشتر می ارزه – وبسایت و کارتون یا دوستتون. اما بدونید در هر حال مجبورید وبسایتتونو بدید یه متخصص دوباره طراحی کنه.

گزینه 4: کارمندها

این گزینه کسی اشاره داره که عاشق فناوریه و الآن داره تو شرکت شما کار میکنه، چه مهارتهای بازاریابی رو بلد باشه یا بلد نباشه یا چه تجربه طراحی وب داشته باشه یا نداشته باشه.
گاهی اوقات این فرد تخصص IT داره و فکر میکنه چون با کامپیوتر کار میکنه میتونه این کارم انجام بده که البته در اغلب موارد  نمیتونن. این افراد در اکثر مواقع فقط جوونهایی هستند که از این کارها خوششون میاد و وقتشون هم آزاده و میخوان به این طریق وقتشونو پر کنند.

نکات مثبت:

1- صرفه جویی. درسته که ساعتهایی که کارمندتون صرف درست کردن وبسایت میکنه تو حقوقش حساب میشه اما می ارزه به این که یه صورتحساب اضافی اندازه حقوق کارمندتون به یه شرکت طراحی وب پرداخت کنید (اما وبسایتی که طراحی میشه به اندازه وقتی که شرکت طراحی وب براتون بسازه حرفه ای نمیشه).
2- کارمند شما که قبلا برای یه مدت طولانی برای شما کار کرده، معمولا درک بهتری از کارتون داره نسبت به کسی که تو این کار نیست. شاید بتونه وبسایت خیلی خوبی هم براتون بسازه.

نکات منفی:

1- ساختن وبسایت یه کار تمام وقته. اگه کارمندتون همین الآن مسئولیتهایی در یه بخشی از شرکتتون داره که تمام وقتشو میگیره، ممکنه وبسایتتون به این زودی ها آماده نشه یا ممکنه با کیفیت پایینی ساخته بشه.
2- چون خیلی از صاحبان صنایع با پیچیدگی های طراحی وبسایت آشنا نیستند، کار طراحی وب سایتشونو به یه متخصص IT یا به یکی که تو حوزه فناوری یا اینترنت زرنگه میسپرند. مشکل اینجاست که وبسایتها وسایل بازاریابی هستند و متخصصین آی تی یا اینترنت معمولا تخصص بازاریابی ندارند.

بودجه:

به اندازه حقوق کارمندی که وقتشو میگیرید

خلاصه:

اگه کارمندی با پیش زمینه محکمی تو کار طراحی وب دارید، میتونید به عنوان یکی از گزینه ها بهش فکر کنید.
اما باید وقتی که صرف این کار میشه رو هم در نظر بگیرید و برای ساخت سایتی که به نظر خودشون خوب کار میکنه بهشون آزادی عمل بدید. اگه کارمندتونتوسعه دهنده است، اجازه بدید  خودش برای طراحی وبسایت تصمیم بگیره – اگه قراره شما بهش بگید چی کار کنه پس بهتره کار رو به یه شرکت متخصص بسپرید. کارمند شما از اونجایی که کارمند شماست بهتون نمیگه دارید اشتباه میکنید.
حداقل اگه تصمیم گرفتید با یه شرکت کار کنید، این کارمند برای ارتباط مدیر پروژه طراحی وبسایتتون فرد مناسبیه. میتونه پیشرفت کارها رو دنبال کنه و مواظب باشه که همه چیز درست و همونطوری که شما میخواهید پیش بره. اینطوری این افراد هم میتونن به کار و مسئولیت اصلیشون تو شرکت برسند و در کنارش مواظب پروژه وبسایتتون هم باشن که یه وبسایت باکیفیت براتون درست بشه.

گزینه پنجم: طراح مستقل

انتخاب طراح مستقل یه کم شانسیه. از اسمش هم مشخصه دیگه.
مستقلها که بهشون فریلنسر میگن، متخصصینی هستند که شاید کارشون درست باشه، شاید هم نباشه. بخاطر ذات قابل پیش بینی نبودن این گزینه، ممکنه خطرناک ترین گزینه باشه.
اما شاید هم خیلی خوش شانس باشید و یه طراح وب باتجربه به پستتون بخوره و با یه هزینه نسبتا کم برد بزرگی بکنید. از طرف دیگه ممکنه بهشون پولو پرداخت کنید و بعد از یک ماه متوجه بشید هیچ سایتی ندارید و به ایمیلها و تماسهاشون جواب ندن.
اما هر دو این داستانها به ندرت اتفاق میفتند. معمولا یه کار متوسط یا نیمه تموم (بخاطر نبودن وقت یا بودجه) دریافت خواهید کرد.

نکات مثبت:

1- طراح های مستقل از شرکتهای طراحی وب ارزون تر هستند و کیفیت کارشون از سایت ساز و DIY بیشتره چون زمان بیشتری روی کار شما میذارن.
2- معمولا تعداد مشتریهاشون کمترند و پروژه شما میتونه تو اولویت کاریشون قرار داشته باشه. این افراد معمولا ارتباطات و مهارتهای خوبی دارند، چون برای گسترش روابطشون با مشتریها خیلی تلاش میکنند تا بتونن پروژه های بیشتری بگیرند.

نکات منفی:

1- معمولا مستقلها کارشونو از یه تخصص دیگه ای شروع کرده اند و فقط بعنوان سرگرمی کار طراحی وب هم انجام میدن. ساخت وبسایت برای طراح های کوچیک ممکنه کار بزرگی باشه – ممکنه بخاطر پول زیادی که از این راه درمیارن، بدون داشتن تخصص کافی به خودشون بگن طراح حرفه ای!
2- طراح های مستقل گاهی به به جای ساختن کار، به فروش کار میپردازند. در حالی که اگه میخوان موفق بشن باید بین این دو یه توازنی ایجاد کنند. اما یه وقتا از کار غافل میشن و سرگرم جمع کردن چک میشن. حتی ممکنه بعضی طراح هایی که از منبع قابل اعتمادی بهتون معرفی نشده باشند، پولتونو بگیرن و فرار کنند.
3- معمولا کارهاشون شبیه همه. بخاطر اینکه تو زمان وهزینه هاشون صرفه جویی کنند از یه قالب با رنگها و لوگوها و تصاویر مختلف استفاده میکنند.

بودجه:

100 تا 300 هزار تومن

خلاصه:

صاحبان صنایعی که یه وبسایت با سایت ساز قبلا درست کرده اند اما بخاطر ضعیف بودن سایتشون میخوان ارتقاش بدن میتونن از تخصص طراحان فریلنسر استفاده کنند.
فقط باید از یه منبع مورد اعتماد بهتون معرفی شده باشند، نظراتی که آنلاین براشون گذاشتند رو بخونید و نمونه کارهاشونو ببینید تا بهترین گزینه رو با توجه به نیازهای خودتون انتخاب کنید.
کسب و کارهای کوچیک و متوسطی که میتونند گزینه های حرفه ای تری انتخاب کنند و سطح بالاتری از شخصی سازی و کیفیت رو داشته باشند بهتره یه نگاهی به گزینه های بعدی بندازن.

گزینه 6: توسعه دهنده وب

توسعه دهنده وب ممکنه بخاطر اینکه داره این کار رو بطور تمام وقت انجام میده، پروژه های بیشتری انجام داده باشه یا ممکنه قبلا تو این کار بطور تمام وقت مشغول بوده و حالا میخواد خودش پروژه ای دست بگیره.
معمولا تجربه خوبی تو ساخت وبسایت دارند و ممکنه بخاطر مشغله کمترشون، ارزونتر از شرکتهای بازاریابی باهاتون حساب کنند.
یه توسعه دهنده لزما باید یه برنامه نویس نرم افزار باشه که تخصص فنی ساخت نه تنها ظاهر وبسایت بلکه برنامه نویسی رو هم داره و از کارهای پشت صحنه وبسایت باخبره.

نکات مثبت:

1- یه توسعه دهنده تخصص فنی خوبی داره و تجربه توسعه وبسایتهای کاربری با عملکردهای پیچیده ای مثل یکپارچه سازی سیستم های فروش در خانه، فروشگاه های آنلاین شخصی سازی شده و خیلی چیزها دیگه رو داره.
2- توسعه دهنده های باتجربه معمولا وقتی شناخته میشن دیگه برای خودشون کار میکنند و به همین دلیل معمولا از طراح های مستقل قابل اعتماد ترند.
3-اگه دقیقا میدونید وبسایتتون باید چه ویژگی هایی داشته باشه، یه توسعه دهنده خوب میتونه همه فناوریهایی که شما میخواهید رو تو کارتون پیاده کنه.

نکات منفی:

1- چون فناوریهای وب به سرعت در حال تغییرند و مدام دارن پیچیده تر میشن، یه توسعه دهنده که تنها کار میکنه براش سخته که بتونه خودشو بروز کنه و مهارتهاشو بالا نگهداره. به همین دلیل نمیتونن با شرکتهای بازاریابی رقابت کنند.
2- سطوح تجربی میتونن به سرعت تغییر کنند و شما باید نسبت به توسعه دهنده ای که سعی میکننه خودشو بعنوان متخصص بازاریابی، طراحی و ... معرفی کنه محتاط عمل کنید. دقت کنید که حتما با تجربه باشند، قبل از اینکه انتخابشون کنید نمونه کارهاشونو ببینید.
3- تعرفه کارهاشون ساعتیه، نه پروژه ای. برای همین ممکنه فقط بخاطر ناوارد بودن این افراد، ساعتهای زیادی صرف کارتون بشه و حتی کار هیچ وقت به فرجام نرسه. توسعه دهنده میتونه خیلی راحت ساعتهای کاریشو بیشتر از چیزی که واقعا وقت گذاشته حساب کنه و با توجه به اینکه شما مشتری اونها هستید و به اندازه اون افراد در زمینه کاریشون تخصص ندارید از این مسئله سوء استفاده کنند و ساعتها رو بیشتر بگن.

بودجه:

بیشتر از 200 هزار تومن

خلاصه:

این گزینه برای مدیرانی که هم روی جنبه بازاریابی کارشون تأکید دارند و هم روی کسب و کار خودشون و میدونند دقیقا چی میخوان و دوست دارن وبسایتشون چه شکلی باشه گزینه خوبیه.
شاید البته اعتماد کردن به افرادی که مستقل کار میکنند زیاد کار درستی نباشه. حتما نظرات مشتریهاشونو آنلاین بخونید و نمونه کارهاشونو ببینید تا مطمئن باشید که میتونن نیازهای حال و آینده شما رو تأمین کنند.
شاید بخواهید با سرمایه گذاری بیشتر شخصی سازی های بیشتری برای وبسایتتون انجام بشه یا شاید بخواهید قالبهای ارزون تری براتون طراحی بشه که در عین حال تأمین کننده نیازهاتون هم باشه. قیمت کار سایتتون بسته به میزان شخصی سازی و پیچیدگی تغییر میکنه.

گزینه 7: آژانس بازاریابی وب

شرکتهای طراحی وب نه تنها متخصصین طراحی و توسعه وب هستند بلکه در سایر خدمات بازاریابی دیجیتال مثل سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی ایمیلی، شبکه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی هم متخصصند.
یه تیم ماهر از متخصصین دارند که همه باهم روی پروژه شما کار میکنند و شما میتونید با مدیر پروژه در تماس باشید. به عنوان مشتری به بهترین طراح ها، توسعه دهنده ها، نویسنده های محتوای وب و متخصصین سئو در بازاریابی دسترسی خواهید داشت.
به علاوه این شرکتها عموما با متخصصین بازاریابی، طراحی، برنامه نویسی، عکاسی، ویدئوگرافی و ... کار میکنند و بسته به بودجه شما میتونن بهترین کیفیت و تخصصی ترین وبسایت ممکن رو براتون فراهم کنند.
شرکتها یه طیف وسیعی از گزینه ها رو پیش روتون میذارن، از وبسایتهای ساده گرفته تا وبسایتهایی که سطح بالایی از شخصی سازی رو دارند. بنابراین وبسایتتون از سایر مشتریهاشون متفاوت میشه. هزینه هر پروژه بسته به نیازهای مشتری و خدماتی که دریافت میکنه متغیره اما از 300 هزار تومن شروع میشه.
شرکتهای میتونن با محتوا و تصاویر فعلی شما یه وبسایت جدید بسازند یا اگر بخواهید میتونن براتون محتوای جدیدی ایجاد کنند، محتواتونو برای موتورهای جستجو بهینه کنند و براتون عکسهای جدید بذارن. میتونن از هاست شرکتهای دیگه برای سایتتون استفاده کنند یا سایتتونو روی سرورهای خودشون درست کنند.
اینجا هم مثل طراح های مستقل تعداد مشتریها کمه. هدف این شرکتها اینه که خدمات باکیفیتی به شما ارائه بدن تا کارشونو به بقیه هم توصیه کنید. بنابراین به رضایت مشتری خیلی اهمیت میدن و به معنی واقعی کلمه از مشتریهاشون حمایت میکنند.

نکات مثبت:

1- با همکاری با یه آژانس بازاریابی وب، به همون اندازه ای که خرج میکنید خدمات میگیرید. وبسایتتون، کمپینهای تبلیغاتتون و تجربه مشتریها هاتون بر اساس نیازها و تخصص خودتون خواهد بود و در نهایت کار باکیفیت تری تحویل میگیرید که در عین حال تضمین شده هم هست. مشکل ارتباطی که با سایت سازها بوجود بیاد با شرکتهای کوچیک بازاریابی بوجود نمیاد و شما میتونید کنترل بیشتری روی کارتون داشته باشید. علاوه براین، بخاطر اینکه تأکید بیشتری روی ارتباطات و نتایجی که از مشتریهاشون بدست میارن دارن، برای اصلاح اشتباهات شجاعانه تر عمل میکنند.
2- بعد از توجه به اهداف و دیدی که شما دارید پروژه رو جلو میبرند. بنابراین شما نه تنها برای تخصصشون بلکه برای مدیریت پروژه و اثرگذاریشون هم پول میدید.

نکات منفی:

شرکتهای بازاریابی نسبتا گزینه های گرونتری هستند. ازتون بیشتر پول میگیرن، چون نسبت به سایر گزینه ها زمان بیشتری هم روی کارتون میذارن. گروه خودشون براتون کار بازاریابی هم انجام میده و یه تیم تازه ترند. تیم های تازه تر معمولا تجربه کمتر و گردش مالی بیشتری دارند، چون هر 3 تا 6 ماه کارورزهاشون عوض مشن و کارمندهای تازه کار در ازای مبلغ کمتری، کار بیشتری انجام میدن.

بودجه:

از 500 هزار تومن تا 2 میلیون تومن

خلاصه:

این گزینه برای شرکتهای کوچک و متوسط که میخوان نسبت به شرکتهای بزرگ حوزه کاری خودشون خوب به نظر بیان مورد خوبیه.
همونطور که از اسم شرکت مشخصه، شرکت بازاریابی برای کسب و کارهاییه که برای پیشرفت به سوی مراحل بعدی جدی اند.
همکاری با یه شرکت بازاریابی برای کسب و کارهایی که تجربه بدی با طراحان مستقل یا شرکتهای سایت ساز دارند هم گزینه خوبیه و میتونن با یکم هزینه بیشتر به چیزی که میخوان سر وقت برسن.

گزینه 8: شرکتهای سازمانی بزرگ

طراحی وبسایت شرکتهای بزرگ از خیلی جهات از کارهی کوچک متفاوته. این سایتها پروتوکلهای امنیتی، پیکربندی سرور و دیتابیس پیچیده ای لازم دارند، به علاوه کلی ارتباطات با بخش IT شرکت.
طراحی سایت باید تمثیلی ارزشهای شرکت باشه و کاربرها رو به سمت تبدیل شدن به مشتری سوق بده. شرکتهای سازمانی بزرگ در سال کمتر از 5 مشتری میگیرند و بیشتر ماههای سایت رو روی یک پروژه کار میکنند.
برای یک پروژه حداقل ماهی 5 میلیون تومن میگیرند و برای پروژه های بزرگی که ممکنه تکمیل شدنشون تا یک سال هم طول بکشه به ماهی 15 میلیون تومن هم میرسه.

نکات مثبت:

1- این دیگه آخر تخصص طراحی وبه که از نظر سطح مهارت توسعه و طراحی وب، تخصص و بازاریابی وب دومی نداره.
2- شرکتهای سازمانی بزرگ از همون ابتدای کار استراتژیکی نگاه میکنند و سوالهای هوشمندانه ای درباره اهداف، اعداد خاص، نتیجه، بازار و مخاطبی که هدف قرار میدید میپرسند.

نکات منفی:

1- هزینه ساخت وبسایت با آژانسهای سازمانی بزرگ اونقدر هست که خدماتشون رو منحصر به فرد میکنه. فقط شرکتهایی که بودجه های کلانی دارند میتونن از پس هزینه های خدماتشون بربیان.
2- گاهی این شرکتها مشکلات روابط داخلی دارند، چون اشخاص زیادی تو هر پروژه دخیلند. این مسئله روی ارتباطات خارجیشون با شرکتها و دپارتمانهای دیگه هم اثر میذاره و شاید به همین دلیل گاهی پروژه ها تا یک سال هم طول میکشند.

بودجه:

بیشتر از 5 میلیون تومن برای هر پروژه

خلاصه:

این شرکتها خدمات وسیعی ارائه میکنند و از آغاز کار هزینه سنگینی هم متحمل میشن و در مقابل وبسایتی با قابلیتهای پیشرفته و پیچیده آماده میکنند.
اگه برای شرکتی کار میکنید که میخواد وبسایتش کاملا شخصی سازی شده باشه، کاملا امن باشه، صدها یا حتی هزاران صفحه داشته باشه که بتونه ترافیک زیادی رو جذب کنه، این گزینه میتونه انتخاب خوبی باشه براتون.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز