برای بهتر شدن وب سایتتان، این نکات را در محتوا نویسی رعایت کنید

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

داشتن ظاهری تأثیر گذار در عرصه آنلاین اهمیت بالایی داره به طوریکه میتونه باعث بشه بازدیدکننده مشتاق شناخت بیشتر شما بشه، یا توجهش به برند شما کم بشه. اگه میخواهید توجه مخاطب هدفتونو به دست بیارید، مهارتتونو در نوشتن محتوا تقویت کنید تا بتونید بازدیدکننده ها رو با متن درگیر کنید.
قطعا کسی نمیتونه انکار کنه اگه بگم نویسندگی شباهتهای زیادی به نقاشی کشیدن داره. همونطور که نمیشه یه نقاشی بی ارزش رو به شاهکار هنری تبدیل کرد، یه متن بی ارزش رو هم نمیشه با چند تا تغییر کوچیک به یه پیام متقاعدکننده تبدیل کرد. باید در دل پیامتون یه متن خوب داشته باشید.


متن مؤثر میتونه فروشتونو بالا ببره، برندتونو معروف کنه و به رقباتون غالب بشه. میتونید با رعایت این 7 نکته، تجربه کاربری به یاد ماندنی ای برای کاربرانتون بوجود بیارید:

محتوای هدفمند بنویسید

وب سایت شما فرصتیه که بتونید برندتونو به بازار معرفی کنید. وقتی مردم به سایتتون وارد میشن، میخوان بدونن شما چی کار میکنید و تو چه کارهایی مهارت دارید.
به کمک محتوای وب سایتتون سعی کنید تصویر واضحی از کسب و کارتون ارائه بدید. به جای اینکه از جزئیات غیرضروری صحبت کنید، یه هدف اصلی برای خودتون داشته باشید و محتواتونو در راستای رسیدن به اون هدف بنویسید.
هر یک قطعه محتوایی که مینویسید باید هدفی رو دنبال کنه. هر باز فقط یک هدف انتخاب کنید تا سردرگمی بوجود نیاد.
محتوای هدفمند، راه حلی برای مشکل بازدیدکننده ارائه میده. فکر نکنید من فقط در مورد غذا یا طراحی وب سایت میخوام بنویسم، مردم میخوان ببینن شما چه کمکی میتونید بهشون بکنید، سعی کنید مشکلات مردم رو تو حوزه کاری خودتون حل کنید تا توجهشونو از این طریق جلب کنید.
حتی تصاویری که استفاده میکنید در این راستا باشند. مثلا میتونید تو یه تصویر به مردم نشون بدید که میتونید وزنشونو به مقدار دلخواه برسونید. این کمکیه که شما تو حرفه خودتون میتونید به اونها بکنید.

از بازدیدکننده قهرمان بسازید

روراست بگم، متن شما قرار نیست در مورد خودتون یا دستاوردهای کسب و کارتون باشه.
اگه میخواهید بازدیدکننده تونو به یه کاربر دائمی تبدیل کنید که هر چند وقت یه بار به وبلاگ یا وب سایتتون سر بزنه، باید مطالبتون متوجه مخاطب و نیازهای مخاطب باشه. در واقع تمام محتواتون باید حول کمک به بازدیدکننده بگرده.
کارتونو با روایت یه داستان شروع کنید و ماجرایی رو بسازید که خواننده رو درگیر کنه. مثل فیلم، محتوا هم باید راجع به چالش ها و مشکلات یه قهرمان صحبت کنه.
همیشه هم قرار نیست محتواتون مخاطب رو به انجام کاری تشویق کنه. گاهی فقط میخواهیم یه خاطره خاص و به یاد ماندنی در ذهن خواننده بذاریم. این احساس حتی بعد از اینکه کاربر از سایت خارج میشه باهاش میمونه.

از فوایدتون بگید

کاربرها دوست دارن بدونن شما چطوری میتونید زندگیشونو تغییر بدید. برای افزایش درآمد بازدیدکننده چه کار مثبتی انجام میدید؟ همین فایده هایی که شما به بیننده میرسونید میتونه شما رو از رقباتون متمایز کنه.
مثلا یه استارتاپ مراقبت از منزل، در صفحه اصلی وب سایتش از فوایدی که میتونه به مشتری برسونه صحبت میکنه. از خدماتی که این تیم میتونه به مشتریها برسونه و زندگیشونو بهتر کنه و سعی میکنه آرامش خاطر رو برای خانواده ها به همراه بیاره.
به زبون توصیفی صحبت کنید و کلی گویی نکنید. هیچ اشکالی نداره که درباره مزایای محصولاتتون حرف بزنید. اما اغراق هم نکنید.
مردم دوست ندارن حس کنن میخواهید چیزی بهشون بفروشید. طوری محتواتونو بنویسید که انگار دارید با مشتری تون رو در رو صحبت میکنید. مخاطبتون خودش متوجه تفاوت های شما با دیگر هم صنفی هاتون میشه و اینطوری احتمالش بیشتره که باهاتون همکاری کنه.
برای اینکه نشون بدید چقدر باارزشید، بر نتیجه خدماتتون تأکید کنید. به مردم نشون بدید که اگه با شما همراه بشن، میتونن کارها رو متفاوت انجام بدن.

یک درخواست برای اقدام وسوسه انگیز درست کنید

محتوای مؤثر باید بازدیدکننده رو در جهت مورد انتظار شما به مرحله بعد ببره و اینجاست که "درخواست برای اقدام" وارد عمل میشه.
هر وب سایت شامل چند صفحه میشه و هر صفحه هدف متفاوتی رو در پیش میگیره. اگه با بازاریابها کار کرده باشید، بهتون پیشنهاد میدن که صفحاتتونو طوری بسازید که با قیف فروشتون همراستا باشه.
مثلا در مورد بازدیدکننده های جدید، هدف شما میتونه تبدیل کردن این افراد به کاربرهای دائمی وب سایت باشه. برای درخواست برای اقدام، میتونید کتاب الکترونیکی یا چک لیست رایگانی روی وب سایتتون براشون ارائه بدید و برای دریافتش ازشون بخواهید اول عضو وب سایتتون بشن.
اما بازدیدکننده هایی که هر چند وقت یه بار به وب سایتتون سر میزنن، احتمالا تا الآن به محصولاتتون علاقه پیدا کردند، پس درخواست برای اقدام میتونه یه تخفیف 10 درصدی برای خرید اول باشه.
درخواست برای اقدام، هر چی که هست، باید از نیازها و علایق مشتری حرف بزنه و مشتری رو برای قبول پیشنهادتون مشتاق کنه تا وارد قیف خرید بشه.

برای حرفتون از جامعه اثبات بیارید

برند شما حول محور پذیرش میگرده. پس باید در نظر مشتری آینده معتبر جلوه کنید.
مشتریها میخوان بدونن آیا محصولات یا خدمات شما ارزش پولی رو که به سختی درآورده اند داره. به علاوه، بازدیدکننده هایی که اولین باره با شما آشنا میشن میخوان بببینن ارزششو داره با شما همراه بشن.
با وجود این همه رقیبی که تو هر حوزه ای وجود داره، گاهی تنها چیزی که بین رقبا فاصله ایجاد میکنه، نفوذ و اعتبار برنده. مردم دوست دارن با برندهای موفق همراه بشن.
ما ماشین میخریم که از یه جا بریم جای دیگه. پس چرا کسی باید لامبورگینی بخره؟ چون مشتریها دنبال ماشینهایی هستند که نشون دهنده موقعیتشون تو جامعه باشه.
برای اینکه برای اثبات برتری خودتون از خود مردم کمک بگیرید، میتونید نظرات مشتریهاتونو نمایش بدید تا روی مخاطب اثر بذارید.
نقل قول یا کلیپی از مشتریهاتون دارید که بتونید تو ایمیلهاتون بیارید؟ یه جمله کوتاه و متقاعد کننده از مشتری میتونه تبلیغاتتونو تأثیرگذارتر کنه. هرچی این فرد در نظر خواننده واقعی تر جلوه کنه، بهتره.

از اصطلاحات تخصصی بپرهیزید

تا حالا شده تو جلسه ای نشسته باشید و با اینکه همه به زبون شما حرف میزنن اما هیچی سردرنیارید؟
اینجور مواقع آدم احساس گیجی بهش دست میده یا حس میکنه جاش توی اون جمع نیست. اگه کسی تو جمعی همچین حسی داشته باشه، همش دنبال یه راه فراری میگرده و دوست داره از اون جمع بره بیرون.
بازدیدکننده وب سایت شما هم وقتی وارد صفحه ای میشه که پر از اصطلاحات تخصصی و قلمبه سلمبه است همین حس بهش دست میده. محتوای شما براش قابل هضم نیست و ظرف یک ثانیه به این نتیجه میرسه که این برند به دردش نمیخوره.
برای اینکه مخاطب رو علاقه مند نگهدارید، باید به زبون خودش صحبت کنید. به جای استفاده از عبارتهای ناملموس، از کلماتی استفاده کنید که مطمئنید مخاطبتون باهاشون آشناست.
به کلماتی که مشتریهای فعلیتون برای توصیف کار شما استفاده میکنند دقت کنید. برای اینکه بدونید مردم در مورد برندتون چی میگن از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. با این بصیرت، میتونید محتوایی بنویسید که برای کاربرها دعوت کننده باشه.

نسخه های مختلف رو تجربه کنید

در محتوا نویسی هم مثل بقیه کارها، بهترین کار برای اینکه روشهای بهتر رو کشف کنید اینه که خودتون امتحان کنید.
یادتون باشه که تک تک کلماتی که روی صفحه بکار میبرید باید در جهت کمک به مخاطب برای شناخت بهتر شما باشه. به خصوص وقتی دارید محتواتونو تست A/B میکنید به این نکته توجه داشته باشید.
برای تجربه کردن، هر بار فقط یک متغیر رو تغییر بدید. مثلا یک بار فقط سرفصل ها رو تغییر بدید و تست کنید، بعد یک بار دیگه درخواست برای اقدام رو تست کنید. اگه همه چیزو با هم تست کنید ممکنه بازدیدکننده هاتونو از دست بدید.
با تست کردن میتونید بفهمید بازدیدکننده ها بیشتر جذب چجور محتوایی میشن. مثلا اگه درخواست برای اقدام محتوی پیشنهاد شرکت باشه بهتره یا اگه روی دکمه درخواست برای اقدام فقط نوشته باشه "به ما بپیوندید" بیشتر کلیک میگیره.

پیام برندتونو منتقل کنید

وقتی کاربرها روی سایت شما فرود میان، هدفتون اینه که فورا توجه و اعتمادشونو جلب کنید. محتوا نویسی میتونه اینجا به کارتون بیاد و کمک کنه که داستانتونو برای مخاطب روایت کنید.
یه محتوای وسوسه انگیر بنویسید که کاربر رو قهرمان داستانش کنه و برای مردم، از بین مردم اثبات بیاره تا برای برندش کسب اعتبار کنه. با محتوای بهتر، وب سایتتونو بهتر کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز