چطور عواطف کاربرها را در وب سایت درگیر کنیم

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

این روزها درست کردن وب سایت و مدیریتش کار شاقی نیست. هر شرکت کوچیکی یه وب سایت برای خودش داره. اما یه چیزی هست که اکثر وب سایتها ندارند، و اون درگیر کردن کاربره. به خصوص درگیر کردن احساسات و عواطف کاربر خیلی ضعیفه. اگه شما هم نمیتونید عواطف بازدیدکننده­هاتونو درگیر کنید، متاسفانه باید از خیر تبدیل کردنشون به خریدار بگذرید. با توجه به اهمیت این مسئله، میتونید با رعایت موارد زیر بازدیدکننده هاتونو با سایت درگیر کنید.

1- مستقیما با کاربر صحبت کنید

یکی از روشهای درگیر کردن احساسات مشتری اینه که کاری کنید تا احساس کنند داره مستقیم با خودشون صحبت میشه. برای این منظور محتوای سایتتون باید با لحن مستقیم با کاربر صحبت کنه و مستقیما نیازها و ترجیحات مخاطب هدفتون رو در نظر بگیره. اما مخاطب نباید حس کنه شما با نوشتن این محتوا قصد دارید حتما یه چیزی بهش بفروشید بلکه باید از چیزهایی حرف بزنید که برای مخاطبتون مهمه و براش جذابیت داره، اما اصلا حالت اصرار نباید بگیره. مثلا یه شرکت بازاریابی تو شیراز میتونه مقاله­های بازاریابی مربوط به منطقه شیراز رو منتشر کنه و اونها رو با محصولاتی که بازاریابی میکنه گره بزنه. این روش کاربرها رو جذب میکنه و به تبدیل شدنشون به خریدار کمک میکنه.
یه روش دیگه مستقیم حرف زدن با مخاطب، اینه که به معنی واقعی کلمه باهاش مستقیم حرف بزنید. یعنی واقعا یه آدم از طریق برنامه های پیام­رسانی که روی سایت نصب میشن با بازدیدکننده گپ بزنه. مثلا وکیل­ها و مشاورها میتونن از این روش برای جذب مشتری استفاده کنند، تقریبا میشه گفت برای هر نوع کسب و کاری قابل اجراست.

2- محتوای انحصاری تولید کنید

اگه فقط یه چیز تو علم روانشناسی درست باشه، اینه که هر کسی از اینکه بهش توجه خاص بشه احساس خوبی میکنه. شما هم میتونید محتوایی تولید کنید که این نیاز عاطفی بشر رو هدف بگیره. امکانات اکثر وب سایتها با هم مشترکه و تعداد کمی هستند که محتوای انحصاری و خاص تولید میکنند. اگه میخواهید مشتریها از سایتتون بازدید کنند و باز هم برگردند، براشون یه چیزی ارائه بدید که هیچ جای دیگه­ای پیدا نشه.
خیی از شرکتها میتونن محصولات منحصر به فردی روی سایتشون عرضه کنند، بعضی ها هم مدلشون طوریه که میتونن تصاویر، فیلم و دانلودهای انحصاری بذارن. یه کار خوبی که میشه کرد اینه که بازی های کامپیوتری بذارید که فقط از طریق سایت باز بشن. اگه بازی ها با محصولات یا خدماتتون ارتباط داشته باشند میتونید ازشون بعنوان یه فرصت بازاریابی خوب بهره ببرید. در کل، بازدیدکننده­ها باید حس کنند واقعا از این سایت دارن سود میبرند.

3- فلسفه طراحی سایت دعوت کننده

قبلا همه گرایشات طراحی وب حول ساخت طراحی های براق آیرودینامیک میگشت. با اینکه این مدل سایتها از نظر زیبایی تأثیرگذارند، واکنش عاطفی رو ساکت میکنند. مثل وقتی که همه ایستگاه­های مترو طراحی های معمارانه داشته باشند، احساس مردم رو سرد و سخت میکنند.
اگه میخواهید عواطف کاربرها رو درگیر کنید، نباید که هدفتون رو روی درگیر کردن عواطف کاربرها بذارید. بلکه باید هدفتون این باشه که کاربرها احساس راحتی کنند. وب سایت باید حس گرما و راحتی به بازدیدکننده هاش القا کنه. میتونید با استفاده از رنگهای گرم و بکار نبردن طوسی، سفید و مشکی این حس رو ایجاد کنید. رابط کاربری رو طوری طراحی کنید که دعوت کننده باشه، نه اینکه بازدیدکننده­ها رو بترسونه. در کل، سایت باید حس مثبت، سرور، گرما یا نوستالژی القا کنه و نباید در یه زیبایی بی روح مبتنی بر فناوری غرق بشه.

4- شوخی کنید

با اینکه الآن گرایشها به سمتی رفته که وبسایتها اکثرا جدی و کاملا کاری شدند، اما همچین گرایشاتی نمیتونه واکنش عاطفی کاربرها رو برانگیزه. صنایع دوست دارند زیبایی سایتشون یه حس حرفه ای بودن بوجود بیاره اما باید بدونند که برقراری ارتباط عاطفی با کاربر اثر بهتری براشون داره. برای این منظور یکم روی سایت از حس شوخ طبعی بهره ببرید، اینطوری برندتون هم شکل انسانی­تری به خودش میگیره. با هم خندیدن، همیشه یخ روابط رو میشکنه و کاربر رو به سایت نزدیک­تر میکنه.

افزودن حس شوخی به سایت باید متعادل و طبق اصول انجام بگیره. اگه زیاده روی کنید، غیر حرفه­ای به نظر میرسید. اگه حس شوخ طبیعیتون زیادی گل کنه ممکنه به بعضی از مخاطب­ها توهین کنید. پس سعی کنید راه تعادل رو در پیش بگیرید. جوک­هایی بگید که به مذاق مخاطب هدفتون خوش بیاد. یکم به عناصر طراحی سایتتون تنوع بدید. مثلا میتونید تصویر شرکتتونو به مدلهای عجیب در سراسر محتوای سایتتون بکار
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز