با یک وب سایت واکنشگرا مشتریهای بیشتری بدست بیاورید

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

الآن سالهاست ترافیک اینترنت از سمت موبایل بیشتر از کامپیوتر شده. پیشرفت های فناوری گوشی های هوشمند به مردم کمک کرده فقط با لمس نمایشگرهاشون بتونن به چیزی که میخوان برسن.
طبق آمار جهانی، کاربرهای تلفن های همراه در همه کشورها، اعم از کشورهای آسیایی، اروپایی و امریکایی بیش از 80% از جمعیت بالای 16 سال رو تشکیل میدن و این مقدار برای اکثر کشورها (مثل روسیه، انگلیس، ایالات متحده امریکا، ایتالیا، کره جنوبی و ...) از 97% بیشتر است.
مردم حالا برای تمام کارهاشون مثل خرید، استفاده از شبکه های اجتماعی، وب گردی و مدیریت ایمیلهاشون از موبایل و تبلت استفاده میکنند. مردم از هر جایی که هستند براحتی میتونن از طریق موبایل به وب دسترسی داشته باشند و این کارهاشونو راحتتر کرده. مثلا به آمار زیر توجه کنید:
ایالات متحده امریکا: (75% مدیریت ایمیل، 63% شبکه های اجتماعی، 82% وبگردی، 30% خرید)
روسیه: (55% مدیریت ایمیل، 59% شبکه های اجتماعی، 68% وبگردی، 17% خرید)
چین: (58% مدیریت ایمیل، 62% شبکه های اجتماعی، 75% وبگردی، 43% خرید)
خیلی از شرکتها قبل از خرید از طریق اینترنت تحقیق میکنند و اگه نتونن اطلاعاتی در مورد محصول بدست بیارن احتمال خرید کردنشون کم میشه. مشتریها برای اینکه در مورد خرید یه محصول یا انتخاب شرکتی که بهترین قیمت یا خدمات رو عرضه میکنه تصمیم بگیرند از اینترنت استفاده میکنند. پس اگه شما سایت نداشته باشید، کسب و کارتون از فرصتهای درآمدزایی زیادی بازمیمونه.
تجارت نه تنها نیاز به سایت داره، بلکه این سایت باید بتونه نیاز اکثریت بازدیدکننده هاش – یعنی کاربرهای موبایل- رو رفع کنه. اگه شرکتی سایت واکنشگرا نداشته باشه، بخاطر اینکه کاربرهای موبایل خسته میشن و سایت رو ترک میکنند، مشتریهاشو از دست میده.
با توجه به اینکه حداقل 55% از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه میان و این آمار رو به افزایشه. همونطور که میبینید درصد کاربرهای تلفن های همراه بر کاربرهای کامپیوتر پیشی گرفته و روز به روز هم به تعدادشون اضافه میشه. به طوری که در سال 1386 در جهان حدود 400 نفر از طریق موبایلهاشون و حدود 1500 نفر از طریق کامپیوترهاشون به اینترنت متصل میشدن، این آمار در سال 1391 با هم برابر شد و دو سال بعد به 1900 نفر برای موبایل و 1700 نفر برای کامپیوتر رسید. علاوه بر بیشتر شدن تعداد کاربرهای موبایل، به روند افزایشی موبایل که دقت کنید متوجه رشد سریع و شیب بیشتر این منحنی نسبت به کامپیوتر میشید. بنابراین شرکتهایی که سایت واکنشگرا نداشته باشند ضرر میکنن و به نفعشون نیست. یه سایت حرفه ای به یه مسیریابی ساده رو تمام دستگاه ها میتونه کاربرهای سایت رو به مشتری تبدیل کنه.

مشکلات کاربرهای تلفن همراه در استفاده از سایتهای غیر سازگار با موبایل

موقع طراحی سایت باید هر دو دسته کاربر (کاربرهای تلفن همراه و کاربرهای کامپیوتر) رو در نظر داشته باشید و اگه میخواهید کاربرهای تلفن همراه که اکثریت کاربرها رو تشکیل میدن از سایتتون راضی باشن باید سایتتون واکنشگرا باشه. روی سایتهای غیر واکنشگرا کاربرها مشکلات رو گزارش کردند:
1- کاربرها مجبورند برای خوندن محتوای سایت، صفحه رو به چپ و راست اسکرول یا بزرگنمایی و کوچکنمایی کنند.
2- کلیک کردن روی لینکها مشکله، چون انگشت های دست چاقند و دقت استفاده از موس رو ندارند.
3- 48% از کاربرها اعلام کردند روی سایتهایی که با موبایل سازگار نیستند احساس خستگی و ناامیدی میکنند و اذیت میشن.
4- 52% از کاربرها گفتند تجربه کاربری بدی که روی سایت یه شرکت داشتند باعث شده از همکاری با اون شرکت منصرف بشن.
5- 67% از کاربرهای موبایل میگن وقتی وارد یه سایت سازگار با موبایل میشن بیشتر به خرید یا استفاده از خدمات اون سایت ترغیب میشن.
6- 61% کاربرها اذعان داشتند اگه چیزی رو که میخواستند بلافاصله روی سایت موبایلی نتونن پیدا کنند، فورا از سایت خارج میشن و یه سایت دیگه رو امتحان میکنند.

راهکارهای سازگار کردن سایت با موبایل

استفاده از سایت واکنشگرا

در یه سایت واکنشگرا، قالب سایت میتونه با نمایشگرهای مختلف در اندازه های مختلف هماهنگ بشه و در نتیجه سایت روی همه دستگاه ها ظاهر خوبی داشته باشه و کاربرها راحت بتونن سایت رو بخونن و مسیریابی کنند.

وب سایت موبایلی

میتونید یه وب سایت موبایلی جدا طراحی کنید که معمولا در یک زیردامنه قرار میگیره مثلا به صورت http://m.yoursite.com.
این سایت کاملا از سایت اصلی جداست، روی یک آدرس جدا ذخیره میشه، مخصوص نمایشگرهایی با اندازه های مشخص طراحی میشه و معمولا محتوایی که عرضه میکنه متفاوت از سایت اصلیست.

سرورهای دینامیکی

در یک URL بسته به دستگاه کاربر html متفاوتی به کار میفته. این حالت به کلی کدنویسی اضافه نیاز داره.

نتیجه

از بین این گزینه هایی که برای سازگار کردن سایتتون با موبایل پیش رو دارید، گوگل استفاده از طراحی واکنشگرا رو توصیه میکنه. این سایتها از یک HTML برای همه دستگاه ها استفاده میکنند و تصمیم گیریشون برای رندر هر دستگاه فقط بر اساس یک CSS صورت میگیره.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز