استراتژی هایی برای نجات یافتن از الگوریتم فرِد

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اینترنت جای شلوغیه، پر از آدمایی که سر جلب توجه کردن با هم رقابت میکنن، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) هم اصلا برای همین بوجود اومده. همینطور که گوگل و سایر موتورهای جستجو فناوری هاشونو به امید اینکه بتونن بهترین نتایج رو به کاربرانشون عرضه کنند بروزرسانی میکنند، وب سایتهای دیگه هم باید مواظب باشن که یه وقت بخاطر این بروزرسانی ها جریمه نشن و مردم بتونن پیداشون کنند.

هر وقت گوگل یه تغییر بزرگی تو الگوریتمهای رتبه بندی صفحات وب ایجاد میکنه، تحلیل گرها کارشونو شروع میکنند تا تغییرات رو پیدا کنند و بفهمند بروزرسانی جدید چطوری روی سایتها تأثیر میذاره و مالکان چه سایتهایی میتونن از افت رتبه ناشی از این تغییرات قصر دربرن. در کل، همه صنعت سئو حول تحلیل تغییرات گوگل و کاوش بروزرسانی های رسمی مثل پنگوئن و پاندا و تغییرات غیر رسمی مثل کبوتر و فانتوم (به معنی شبح) میچرخه.

آخرین تغییرات

جدیدترین تغییری که گوگل بوجود آورده یه بروزرسانی غیررسمیه و اسمشو "فرد" گذاشتند. گوگل ایجاد این بروزرسانی رو تأیید کرده، اما با این حال هیچ جزئیات دیگه ای از تغییرات ایجاد شده ارائه نداده. به همین دلیل متخصصان سئو خودشون دست به کار شدند و معلوم شد سایتهایی که محتوای بی کیفیت داشتند مورد هدف این بروزرسانی قرار گرفتند و رتبه شون افت کرده.
قبلا هم گوگل بروزرسانی هایی داشته که سایتهایی با محتوای بی کیفیت رو جریمه کردند، پس فرد چه فرقی با اونها داره؟ به نظر میاد این بروزرسانی سایتهایی رو هدف میگیره که سعی دارند با تبلیغات کسب درآمد کنند و هیچ اطلاعات مفیدی به کاربرها ارائه نمیدن. نشونه های این نوع سایتها اینه که مقاله هایی پر از کلیدواژه مینویسند که در سراسر متن مقاله پر از پیام های تبلیغاتیه یا اسلایدهایی دارند که کاربر برای دیدنش باید کلی کلیک کنه و از چندین صفحه بگذره، با اینکه میتونست روی یک صفحه قرار بگیره.
یه دسته سایتهای دیگه ای که تحت تأثیر فرد قرار گرفتند، سایتهایی اند که به تعداد زیادی بک لینکهای بی کیفیت داشتند. و این صفحات معمولا از سایتهای معتبری هم لینک ندارند.
حالا باید چی کار کرد که از اثرات منفی فرد (یا عواقب بعدی بروزرسانی های الگوریتم گوگل) در امان بود؟ تو این مقاله سه نکته حیاتی برای این منظور ارائه شده:

سه راهکار برای در امان بودن از الگوریتم فرد

محتوای باکیفیت تولید کنید

وقتی گوگل سایتهایی با کیفیت پایین رو هدف میگیره، یعنی میخواد مدیران سایتها محتوایی تولید کنند که برای کاربرها مفید باشه، به سوالاتشون جواب بده و در حل مشکلاتشون بهشون کمک کنه. اینها باید هدف شما هم باشه. وقتی محتوای باکیفیت تولید کردید میبینید که رتبه سرچتون به طور طبیعی بالا میره.
اما از کجا باید بفهمیم محتوامون با کیفیته؟ نباید به حس خودتون اعتماد کنید، بلکه محتوا باید با استانداردهای کیفی گوگل منطبق باشه. گوگل راهنماهایی برای وبمسترها آماده کرده که بهشون میگه چی کارها کنند تا گوگل وب سایتشون و ساختارشو بفهمه. در کنار اینها روشهای مخربی که نباید بکار بره هم معرفی کرده. دارکوب مقالات زیادی در مورد فاکتورهای رتبه بندی و بهینه سازی محتوا داره که میتونید مطالعه کنید.

در مورد تبلیغات احتیاط کنید

تبلیغات یکی از حقیقت های زندگی روی اینترنته و مردم هم انتظار دیدنشونو روی سایتها دارن. متاسفانه خیلی از سایتهایی به روشهای فریبنده ای از تبلیغات استفاده میکنند و در نتیجه تجربه کاربری ضعیفی تولید میکنند. گوگل با این بروزرسانی میخواد مدیران سایتها به کمپینها توجه داشته باشند و تجربه باکیفیتی رو برای کاربرانشون فراهم کنند، به همین خاطر به خصوص سایتهایی رو که از روشهای تبلیغاتی خیلی بد استفاده میکنند
الگوریتم فرد به طور به خصوص سایتهایی رو هدف گرفته که تو محتواشون بیش از حد تبلیغات آوردند یا نمیشه محتوا رو از تبلیغاتش تشخیص داد. اگه میخواهید روی سایتتون تبلیغات داشته باشید، حتما باید معلوم باشه که این تبلیغه، مردمو فریب ندید که روی تبلیغات کلیک کنند و بعد بفهمند تبلیغ بوده. اگه این کارو بکنید رتبه تون مشمول جریمه میشه.
در ضمن توصیه میکنم از پیام های پاپ-آپ روی سایتتون استفاده نکنید. البته این نوع محتوا یا پیام ها مورد هدف فرد نیستند اما در عین حال گوگل گفته سایتهایی که طور از پاپ-آپ استفاده میکنند که باعث میشه محتوا روی گوشی های تلفن زیاد نتونه در دسترس باشه، جریمه میشن. بعضی از انواع پاپ-آپ ها مجازند، به جز این سایتهای کامپیوتری هم آنچنان تحت تأثیر پاپ-آپ قرار نمیگیرند اما چون پاپ-آپ ها در اغلب مواقع تجربه کاربری رو ضعیف میکنند بهتره از همه نوعش دوری کنید.

بک لینکهاتونو بررسی کنید

در روزهای اول گوگل، یکی از روشهای ساده ای که میشد حداکثر رتبه سایت رو در نتایج سرچ تعیین کرد از روی تعداد سایتهایی بود که بهش لینک داده بودند. این باعث شد یه صنعتی بوجود بیاد و یه سری سایتها فقط با هدف لینک دادن به سایر سایتها ایجاد شدند تا بتونن رتبه سرچ اونها رو به طور مصنوعی بالا ببرند.
وقتی الگوریتم های گوگل هوشمندتر شدند، این نوع سئو دیگه مؤثر نبود و همونطور که تو این بروزرسانی آخر دیدیدم، الآن دیگه این کار رتبه سایت رو پایین میاره. متاسفانه احتمال داره حتی خودتونم درخواست لینک نداده باشید، مثلا دایرکتوری های مشاغل از طبقه های مختلف سایتها رو فهرست کردند.
برای اینکه بخاطر لینک گرفتن از این نوع سایتها جریمه نشید، هر چند وقت یکبار با ابزارهایی مثل SEMRush’s Backlink Audit بک لینکهاتونو چک کنید. این ابزارها نشون میدن که چه سایتهایی به سایت شما لینک دادند. اگه بینشون به سایت مشکوکی برخوردید که براتون آشنا نبود یا به حوزه کاری شما مرتبط نمیشد میتونید اون لینکها رو به کنسول سرچ گوگل معرفی کنید تا بدونه اون لینکها رو برای سایت شما در نظر نگیره و رتبه سایتتون تحت تأثیرشون قرار نگیره.
گوگل توصیه میکنه علاوه بر معرفی اون لینکها، اونها رو حذف کنید، بنابراین اگه براتون مقدوره با مدیران اون سایتها تماس بگیرید و ازشون بخواهید لینکهایی که به سایت شما دادند رو حذف کنند.
باز هم شک دارید که رتبه سایتتون تحت تأثیر بروزرسانی های الگوریتم گوگل افت کرده باشه؟ برای اینکه مطمئن بشید که سایتتون فاکتورهای رتبه بندی رو رعایت کرده و محتواش بهینه است، توصیه میکنم مقالات دارکوب رو مطالعه کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز