مهمترین معیارهای سنجش سئو سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

هر کسی چگونه می تواند میزان موفقیت سئو و نوع عملکرد خود را بسنجد؟ در ادامه مقاله ای کامل را به شما ارائه خواهیم داد.به عنوان یک بازاریاب دیجیتال یا حتی صاحبان وبسایت که موفقیت سایتشان از اهمیت بالایی برخوردار است، باید از راه های مختلف بتوانند میزان موفقیت کسب و کار و سایت خود را ارزیابی کنند.یکی از این راه ها بررسی معیارهای کلیدی سئو می باشد.

در ادامه خواهیم گفت که چگونه می توانید از سایت خود ارزیابی داشته باشید؛ به وسیله ابزاری مانند Google Analytics و برنامه هایی نظیر آن می توانید گزارشات مدنظر را بدست آورید و براساس آن و اطلاعاتی که ما در ادامه خواهیم داد، سایت خود را بسنجید.

شما هیچگاه نباید به رتبه دهی موتورهای جستجو وابسته باشید و منتظر باشید تا هرچند وقت یکبار با رتبه دهی جدید متوجه موفقیت و پیشرفت خود و یا بالعکس شده باشید؛ ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا موتورهای جستجو، نتایج را به روز کنند.

ضمن اینکه ما با دیدن رتبه بندی فقط شاهد رشد یا افت جایگاه خواهیم بود و نمی توانیم نقاط ضعف و قوت خود را متوجه شویم و آنها را تحلیل کنیم و دلیل اصلی اینکه پیگیری موفقیت سئو ضروری است همین موضوع می باشد.

همچنین ما اکیدا توصیه می کنیم به جای اینکه یک معیار را برای سنجش سایت خود انتخاب کنید، همانند پیاده سازی سئو، چندین معیار را برای موفقیت وبسایت خود در نظر بگیرید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام معیارهای سئو نیاز به ارزیابی و پیگیری دارند و چگونگی این کار را هم بیان خواهیم کرد اما در ابتدا دو چیز را باید تعریف کنیم تا در ادامه درک راحت تری از مطالب داشته باشید.

 

ترافیک طبیعی

ترافیک طبیعی که آن را بیشتر طراحان با نام انگلیسی خود یعنی Organic traffic می شناسند در واقع بدست آوردن ترافیک و بازدیدکننده از طریق نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بدون پرداخت هزینه  مانند Adwords را می گویند.

در هر صورت این اتفاق و جذب این نوع ترافیک از سئو برمی آید.هر کسی می خواهد که وبسایتش براساس کلمه کلیدی در رتبه های بالا و در صفحات جستجوی مرتبط با سایتشان قرار بگیرد.

پیگیری کردن ترافیک طبیعی وبسایت و دیدن اینکه چه تعداد افراد از سایت ما بازدید کرده اند مسئله بسیار مهمی جهت موفقیت وبسایت و از مهم ترین استراتژی های سئو می باشد.

 

 

به وسیله صفحه فرود

قبل از شروع لازم به ذکر است که بگوییم تمامی آیتم هایی که براساس آن می توانید سایت را بسنجید در نرم افزارها یا سایت هایی که به این منظور تهیه شده اند وجود دارد اما درک آنها نیاز به تخصص در این حرفه دارد و افراد معمولی یا صاحبان سایت نمی توانند به راحتی آن ها را تجزیه و تحلیل کنند.

به طور کلی ترافیک طبیعی به کل سایت می تواند وارد شود و ما باید این ترافیک را بسنجیم، اما همچنین این ترافیک می تواند به وسیله صفحات فرود (Landing Pages) هم انجام شود و باید در محاسبات ترافیک هم شمرده شود.

 

لینک ها یا بک لینک ها و دامنه های ارجاع شده

در حالی که فاکتورهای داخل سایت مهم است، اما هنوز جستجوگرها اهمیت زیادی به لینک ها می دهند و یکی از عوامل بسیار مهم سئو می باشد.

بین دو صفحه مشابه با معیارهای سئو داخل سایت یکسان (میزان هرزنامه ها و مطالب غیرمفید، سرعت بارگزاری سایت، کیفیت محتوا، استفاده درست از تگ های h و...)  صفحه ای که بک لینک بیشتر از سایت های با کیفیت با دامنه های مناسب دارد، برنده خواهد شد.

تحقیقات اخیر هم همین موضوع را نشان می دهد، همبستگی قوی بین رتبه بندی سایت و بک لینک ها و دامنه های ارجاع وجود دارد.

وارسی و پیگیری مداوم بک لینک ها و دامنه های ارجاع (لینک هایی که عموما در محتوا قرار دارد و با کلیک بر روی آنها به سایت دیگر متصل می شویم)، به شما ایده هایی خوبی خواهد داد و از روند تلاش هایی که تا کنون در این قسمت ها داشته اید مطلع خواهید شد.بک لینک بیشتر ممکن است که رتبه شما را سریعا ارتقا ندهد (خصوصا اگر لینک ها از دامنه ها و سایت هایی با کیفیت پایین باشند)، اما جهش های مثبتی را برای سایت و برای درک بهتر شما از ارتقای رتبه خواهند داشت.

 

چگونه بک لینک ها را بیازماییم؟

سه مورد و ابزار در پیگیری بک لینک ها وجود دارد:

  • به روز بودن: ابزار باید بک لینک های جدید که ایجاد می شود را در فهرست بندی به طور آنلاین نمایش دهد.اگر در این فهرست که این ابزار نمایش می دهند، بک لینک ها در فهرست بندی به کندی تازه سازی شوند و جایگاه پایینی داشته باشند، یعنی بک لینک ها خیلی کارایی ندارند.
  • دقت و صحت: این ابزار حتما باید لینک های حقیقی و واقعی را نمایش دهد.همچنین این ابزار باید نوع لینک ها از نظر Follow یا No-Follow بودن به طور جداگانه را نمایش دهد.لینک هایی که "فالو" می باشند یعنی گوگل برای ارتقای رتبه صفحه، این لینک ها را ترتیب اثر خواهد داد ولی لینک های "نو فالو" خیلی مورد توجه گوگل برای ارتقای جایگاه سایت قرار نخواهند گرفت.
  • روند: ابزار باید روند کلی کار شما را نمایش دهد، از این حیث که شما در طول زمانی معین چه بک لینک هایی گرفته و چه بک لینک هایی را از دست داده اید.

با یک جستجوی ساده در گوگل ابزارهایی برای پیگیری بک لینک ها وجود دارد که خود گوگل هم این ابزارها را ارائه می دهد، که به وسیله آنها می توانید کار خود را انجام دهید.

برای مثال ابزار Google Search Console می تواند در این امر شما را یاری کند.یکی از کارایی های این ابزار این چنین است:

برای مثال پس از ورود به این ابزار به قسمت Search Traffic بروید و سپس نوار Link to your Site را برگزینید؛ این قسمت به شما نمایش خواهد داد که آخرین لینک هایی که به سایت شما صورت گرفته است چه تعداد و از چه دامنه هایی می باشند.

 

ابزار معیارهای مختلف سئو (DA/TF)

افرادی که در حوزه سئو فعالیت دارند بی شک با عبارت  "Domain Authority"  آشنا می باشد.این اصطلاح برای اولین بار توسط Moz به منظور ارزیابی نام دامنه تعیین شد و مقیاسی بین 0 تا 100 می باشد(که براساس لینک ها، اشاره به نام های تجاری و... می باشد) که هر چه قدر این نمره بالاتر باشد، یعنی دامنه قابل اعتمادتر است.

برای مثال فیس بوک Domain Authority یا همان DA 100/100  را دارا می باشد.

DA یک مقیاس لگاریتمی می باشد، به این معنی که تلاش برای رسیدن از نمره 70 به 80 دشوارتر از رسیدن از 10 به 20 می باشد.

البته سایت های دیگری هم هستند مانند Majestic که نام این معیار TF گذاشته شده است که مشابه معیار DA را برای وبسایت ها مشخص می کنند.جنبش رو به بالا در این معیارها به معنی این است که تلاش های صورت گرفته در جهت رشد سئو، در حال جواب دادن است.البته گاهی اوقات برخی از سایت های اسپم برای گرفن نمره بیشتر از این معیارها به وسیله بک لینک های با کیفیت پایین سوء استفاده می کنند.

 

چگونه این معیارها را بیازماییم؟

این معیارها را می توان به وسیله ابزارهای شخصی بدست آورد.به راحتی می توانید وارد وب سایت هایی که در بالا گفته شد شوید و DA یا TF سایت خود را بدست بیاورید.

شما همچنین می توانید برای اطلاع از امتیاز خود به AgencyAnalytics مراجعه کنید.پس از مراجعه به سایت، به بخش SEO رفته و بعد Competition(رقابت) مراجعه کنید.در اینجا Trust Flow یا همان TF را خواهید دید.تشخیص و تجزیه اطلاعات این بخش ها برای کاربران معمولی و صاحبان سایت ها کاری غیر ممکن است و متخصصان این حوزه همانند شرکت دارکوب که در حوزه سئو و تشخیص نقاط ضعف و قوت سئو تخصص دارند می توانند این داده ها را تحلیل کنند.

 

ترافیک طبیعی

در بالا ترافیک طبیعی را توضیح دادیم حال نوبت آن است که کامل تر آن را بررسی کنیم.خب طبیعی است که ردیابی ترافیک طبیعی سایت، نشانه های خوبی را برای پیشرفت سایت به دنبال خواهد داشت.افزایش بازدید کنندگان از طریق موتورهای جستجو (حتی براساس کلمات کلیدی که قصد سئو کردن آن ها و بالا آمدن صفحه خود را براساس آن ها نداشته اید)، نشان دهنده رشد جایگاه سایت می باشد.

ترافیک طبیعی خالص ترین معیاری است که می توانید آن را بیازمایید و بررسی کنید.در حالی که باقی معیارها ممکن است روند ما را نمایش دهند، اما این شاخص به شما ثابت می کند که آیا تلاش های صورت گرفته در جهت افزایش بازدیدکننده هدف جواب داده است و ترافیک و بازدیدکننده هدف را جذب کرده اید یا خیر؟

کیفیت ترافیک، به کلمات کلیدی که برای کسب رتبه روی آنها تمرکز کرده ایم، وابستگی کامل دارد.

 

چگونه این ترافیک طبیعی را بیازماییم؟

خب در بالا هم گفتیم با ابزاری مانند Google Analytics  به راحتی هرچه تمام تر می توانیم ترافیک طبیعی سایت را بررسی کنیم.البته این ابزار بیشتر برای افراد مبتدی کاربرد دارد و افرادی که در دارکوب روی این زمینه فعالیت دارند از تکنیک های بیشتری برای تحلیل اطلاعات استفاده خواهند کرد.

برای آگاهی بیشتر صاحبان سایت ها، سئو کاران و افراد علاقه مند، طرز کار با این نرم افزار را بیان خواهیم کرد.

کافی است به بخش پیشخوان یا همان Dashboard رفته و سپس بر روی "Add Segment" (افزودن بخش) که به صورت پیش فرض در قسمت Audience Overview نیز می باشد، مراجعه کنید.

در صفحه بعدی Organic Traffic  را انتخاب می کنیم و سپس بر روی درخواست یا همان "Apply" کلیک می کنیم.ترافیکی که به صورت طبیعی و ارگانیک به دست آمده است به صورت درصدی از ترافیک کل نمایش داده خواهد شد.

 

رتبه بندی های کلمات کلیدی

با وجود اینکه نتایج جستجو به ندرت در سطح کاربر یکسان است و 20 درصد از جستجوها کاملا جدید هستند، ردیابی و بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی به ما دو چیز را خواهد گفت:

  • مسیر کلی تلاش های شما برای سئو: بهتر شدن رتبه برای یک کلمه کلیدی معمولا نشان دهنده اینست که رتبه کلی سایت هم بهبود یافته است.بررسی نتایج و پیگیری کلمات کلیدی اثرگذاری پلن سئو کنونی را نمایش خواهد داد.
  • انتخاب کلمه کلیدی: اگر معیارهای دیگر سئو بهبود پیدا کند(مانند رتبه دامنه یا ترافیک طبیعی) اما شما نمی توانید رشدی در رتبه بندی کلمات کلیدی موردنظر را مشاهده کنید؛ این به خاطر انتخاب کلمات کلیدی ضعیف است.در این مواقع معمولا شما باید کلمه ای با ویژگی رقابتی کمتر و خاص تر انتخاب کنید و سعی کنید تا در ابتدا براساس این کلمات کلیدی رتبه را بهبود دهید.این اصلا خوب نیست که سایت در جایگاه بالا قرار داشته باشد اما براساس کلمات کلیدی مهمش، رتبه پایینی را داشته باشد.

چگونه رتبه بندی های کلمات کلیدی را بیازماییم؟

پیگیری کلمات کلیدی به عنوان یک ویژگی پیش فرض در AgencyAnalytics تبدیل شده است.زمانی که متخصصان می خواهند پروژه جدیدی را آغاز کنند، ابتدا کلمات کلیدی هدف صاحبان سایت را می پرسند(که البته بعدا هم می توان آن ها را تغییر داد).

بعد از قرار دادن و استفاده از کلمات کلیدی، به بخش سئوSEO و سپس رتبه بندی (Ranking)  بروید و رتبه های خود را در موتورهای جستجوی مختلف ببینید.همچنین اگر کمی هم پایین بیایید، رتبه کلمات کلیدی هدف، رتبه بندی روند خود و رنکینگ URL را هم خواهید دید.

 

معیارهای تعامل - میزان بازدهی، زمان در سایت و صفحات در هر بازدید

در ابتدا چندین تعریف را ارائه می دهیم:

  • میزان بازدهی: میزان بازدهی به تعداد بازدیدکنندگانی می گویند که بدون هیچ گونه کلیک روی لینکی سایت ما را ترک می کنند(ویا اینکه در مرورگر دکمه Back "بازگشت" را فشار می دهند). این مورد براساس درصد بیان می شود.
  • زمان در سایت: به میانگین مقدار زمانی که کاربران در سایت حضور دارند.
  • صفحات در هر بازدید: به تعداد صفحاتی که کاربران سایت به طور میانگین، قبل از خروج از سایت بازدید می کنند.

این سه مورد بالا تماما معیارهای تعامل می باشند، که نشان دهنده اینست که کاربران سایت چگونه با شما و وبسایتتان در تعامل می باشند.

از زمانی که الگوریتم پاندا متولد شد، معیارهای تعامل نقش مهمی در تعیین رتبه بندی سایت بازی می کنند.طبق فرضیه ها، کاربران زمان خود را روی سایتی می گذارند که به محتوای آن علاقه داشته باشند.

در مورد بعدی هم نرخ بازدهی را داریم.براساس تعاریف انجام شده بین نرخ بازدهی و رتبه بندی این رابطه برقرار است: (نرخ بازدهی پایین تر= رتبه بندی بهتر)

بنابراین ادامه روند پیگیری شاخص های تعامل می تواند بگوید که شما در پروژه سئو خود چگونه پیشرفت کرده اید و در ادامه کار چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

چگونه معیارهای تعامل را بیازماییم؟

ابزاری مانند گوگل آنالیتیکز (Google Analytics) به طور پیش فرض زمانی که بخش پیشخوان را باز می کنید، معیارهای تعامل به شما نشان داده خواهد شد.

همچنین دقیقا همین شاخص ها را می توانید در AgencyAnalytics بیابید؛ با رفتن به بخش Analytics وپس از آن Channels می توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید.متخصصان دارکوب علاوه بر شاخص هایی که در این بخش وجود دارد، براساس تجربه حداقل 15 ساله خود و با تکیه بر علم بالا، همواره نه تنها در بخش این شاخص ها، بلکه در شاخص های دیگر هم با جمع آوری اصولی داده و تحلیل آنها، وبسایت ها و کسب و کارها را به سمت رشد سوق می دهند.

 

معیارهای چسبندگی – بازگشت بازدیدکنندگان و ترافیک مستقیم

بازهم چند تعریف:

  • بازگشت بازدیدکنندگان؛ در واقع همان مردمی هستند که قبلا وارد سایت شما شده اند و باز هم به سایت ما بازمی گردند.
  • ترافیک مستقیم؛ آن دسته از بازدیدکنندگانی می باشند که با تایپ آدرس سایت و URL در مرورگر و بدون استفاده از موتورهای جستجو وارد وبسایت ما می شوند.

دو مورد بالا را با هم اصطلاحا شاخص چسبندگی (وابستگی کاربران) می نامند که نشان دهنده مفید بودن سایت است.این شاخص ها همچنین مشخص می کنند که سایت شما چه اندازه در ذهن کاربران نقش بسته است.

برای مثال تعداد بالای بازگشت بازدیدکنندگان، نشان دهنده آن دسته از افرادی است که به قدر کافی از وبسایت رضایت داشته اند که باز هم به سایت ما برگشته اند.

همچنین تعداد زیادی از ترافیک مستقیم گواه این است که افراد آدرس سایت و از طرفی نام برند شما را به خاطر سپرده اند.در واقع با توجه به تحقیق هایی که انجام شده است، بازدید کنندگانی که به طور مستقیم وارد سایت می شوند، میانگین بیشترین زمان ماندن در سایت را دارند.

همانند معیارهای تعامل، این شاخص ها هم برای اغلب شرکت هایی که سئو را انجام می دهند ضروری نمی باشد.هرچند اگر شما سایتی داشته باشید که بیشتر در یادها بماند، رتبه بهتری خواهید داشت؛ چرا که سایتی در اذهان سپرده می شود که محتوای غنی داشته باشد و محتوای غنی دقیقا مسئله ای است که گوگل به آن اهمیت می دهد و آن را دوست دارد.

پیگیری این معیارها، می تواند مانند موارد قبلی مسیر حرکتی که کردید را به شما بازگو کند.

 

چگونه این معیارها را پیگیری کنیم؟

شما می توانید ورودی های جدید و بازگشت هایی که به سایت انجام شده است را از طریق ابزار AgencyAnalytics مشاهده کنید.به ترتیب زیر عمل کنید:

از بخش Analytics به بخش Channels رفته، اگر کمی پایین تر بروید، می توانید آمار ترافیک مستقیم را ببینید.

 

سرعت بارگزاری صفحه براساس زمان

خب همانطور که متوجه شدید گوگل از عوامل مختلف برای معین کردن رتبه جستجو مشخص می کند.یکی از این عوامل سرعت سایت است.گوگل رسما در سال 2010 سرعت سایت را به عنوان یکی از عوامل مهم رتبه بندی معرفی کرد.در سال 2013 همچنین مقرر شد تا این سرعت باید نسخه های موبایلی را هم پوشش دهد.

در یکی از اظهار نظرهای گوگل، سرعت پایین بارگزاری سایت برابر با تجربه بد کاربر می باشد و حس بد او از سایت را به دنبال خواهد داشت، خصوصا برای کاربران موبایلی.بنابراین، یکی از مسئولیت های گوگل این است که سایت هایی که بارگزاری کندی دارند را از رتبه های بالا دور نگه دارد.

 

پیگیری و بررسی سرعت و زمان لود شدن یا همان بارگزاری سایت  به شما 3 مسئله را خواهند گفت:

  • اول اینکه آیا تنگنا و گلوگاهی در سایت یا وب سرور وجود دارد که بر روی کارایی و سرعت سایت ما تاثیر گذاشته باشد؟
  • متوجه خواهید شد که دلیل افت رتبه شما، سرعت سایت است و رفع ایراد کلی سایتتان راحت تر انجام می شود.
  • زمانی که هر تغییری در ساییتان ایجاد می کنید که موجب افت زمان بارگزاریتان می شود این مسئله را هم خواهید فهمید.(هر تغییری مانند اضافه کردن پلاگین یا ماژول)

بسیاری از افراد هم این مورد را ضروری نمی دانند و در لیست کاری خود قرار نمی دهند، اما بررسی مداوم این شاخص موجب می شود تا حس کاربر را از سرعت سایت بهتر درک کنید و برای مثبت کردن این حس قدم های بهتری بردارید؛ گذشته از این ها می توانید عملکرد وب هاست را زیرنظر داشته باشید.

 

چگونه سرعت سایت را ارزیابی کنیم؟

به طور پیش فرض، Google Analytics، 1درصد از ترافیک ورودی سایت را  به عنوان نمونه احتساب می کند و سرعت سایت را محاسبه می کند.

در قسمت Dashboard و پس از آن Behavior گزینه Site Speed را می بینید که در زیر این بخش گزینه Overview  وجود دارد که با کلیک بر روی آن سرعت سایت قابل مشاهده است.

 

ترافیک موبایلی

آیا رتبه سایتان در موبایل همانند رتبه سایتتان در دستگاه های عادی مانند PC می باشد؟

با توجه به اینکه تقریبا 60 درصد جستجوها از طریق موبایل انجام می شود، پیگیری ترافیک موبایل نشان خواهد داد:

  • مسائل مربوط به علایق گوگل: گوگل ترجیح می دهد سایت هایی که در موبایل و این چنین دستگاه ها بهتر نمایش داده می شوند را در نتایج جستجوی موبایلی خود در جایگاه های بالاتر قرار دهد.اگر ترافیک سایت شما که از طریق موبایل وارد می شود در حال افزایش باشد، یکی از عوامل آن می تواند مناسب بودن وبسایت شما برای نمایش صحیح در موبایل باشد.
  • الگوهای مصرف: اگر شما شاهد بیشتر و بیشتر شدن ترافیک از طریق موبایل باشید، این نشان دهنده این موضوع باشد که کاربران هدف الگوی ورود به سایت شما را به دلیل مناسب بودن نسخه موبایلی سایت تغییر داده و به راحتی با دستگاه های موبایلی وارد سایت می شوند.اگر وبسایت در این قسمت پیشرفت داشته باشد می توانید بیشتر سرمایه گذاری کنید و مثلا یک برنامه موبایلی هم برای کسب و کارتان داشته باشید.
  • جستجوی موبایلی با جستجو از طریق دستگاه های Desktop دسکتاپی متفاوت است.برای مثال، در سطح دنیا 20 درصد از جستجوهایی که توسط موبایل صورت می گیرد از طریق صدا و قابلیت Voice موتورهای جستجو انجام می شود.ضمن اینکه کاربران موبایلی مایلند تا از کلمات کلیدی کمتری نسبت به همتایان خود استفاده کنند.ارزیابی ترافیک تلفن همراه نشان می دهد که سایتتان برای رتبه بندی در جستجوهایی که از طریق موبایل انجام می شود در چه شرایطی است.

 

چگونه ترافیک موبایلی سایت را بیازماییم؟

در اینجا دو المان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرند: اول ترافیک موبایلی و بعدی رنکینگ موبایل.

از سایت AgencyAnalytics بازهم به بخش Analytics و سپس Audience رفته و وارد قسمت Devices یا همان "دستگاه ها" می شویم. این بخش ترافیک کلی که از دستگاه های مختلف به سمت وبسایت ما آمده اند را نشان می دهد از جمله دستگاه های موبایلی و دسکتاپی.

برای اطلاع از رتبه موبایلی سایت به بخش سئو (SEO) رفته و گزینه Ranking یا همان رتبه بندی را برگزینید.سپس بر روی تب گوگل موبایل "Google Mobile" کلیک کنید.این بخش به شما رتبه سایتتان را در جستجوهایی که به وسیله دستگاه های موبایلی انجام می شود را نشان خواهد داد.

راه حل دیگری که شرکت طراحی سایت دارکوب به شما پیشنهاد می کند استفاده از Google Analytics می باشد.خب برای اینکار به بخش Audience و پس از آن Mobile و در آخر Overview بروید.کمی پایین تر ترافیک موبایل را در برابرترافیک دسکتاپ خواهید دید.

 

خطاهای کاوش

برای اینکه گوگل به سایتی رتبه بدهد، در ابتدا باید بتواند آن را بخواند.

سایتی که پر از لینک های خراب و صفحات از دست رفته و خراب است به معنی آن است که گوگل به سختی می تواند آن را کاوش (Crawl) کند.اگر گوگل نتواند تمام صفحات شما را پیدا کند، نمی تواند به آن ها هم رتبه دهد.

همیشه حواستان به خطاهای کاوش باشد و آن ها را برطرف کنید تا خواندن سایتتان برای موتورهای جستجو راحت تر باشد.به نوبه خود، این کار می تواند سرعت رشد رتبه صفحتتان را افزایش دهد.

این معیار را نیاز نیست که مرتبا بررسی کنیم اما بهتر است که در فواصل زمانی مشخص آن را انجام دهیم.

 

چگونه خطاهای کاوش را پیگیری کنیم و تشخیص دهیم؟

بازهم از ابزاری که در بالا گفتیم استفاده کنید.AgencyAnalytics می تواند به شما در پیگیری سریع این خطاها کمک کند.به بخش سئو رفته و در قسمت "ُSite Audit" خلاصه کاوش های صورت گرفته و تعداد مسائل حل نشده در طول زمان را مشاهده می کنید.

تمامی این موارد و رفع آنها اورژانسی نیستند و نیاز نیست که آن ها را به سرعت برطرف کنیم.AgencyAnalytics به شما می گوید که اول باید به کدام موارد اهمیت بدهید (که در کادر قرمز رنگ مشخص می شوند) و مواردی که فعلا می توان از آن صرف نظر کرد در کادر نارنجی رنگ قرار می گیرند.

 

نتیجه گیری

امروزه سئو بسیار پیچیده شده است، و اندازه گیری این که سئو ما چه مقدار در ماموریت خود موفق بوده است و به چه چیزهایی برای تکامل نیاز دارد هم پیچیدگی های خاص خود را دارد.شما دیگر نمی توانید به معیار های تکی تکیه کنید تا برای شما وضعیت سئو سایتتان را بازگو کند بلکه باید چندین معیار را با هم در نظر گرفت، از بک لینک ها و انواع رتبه بندی ها تا شاخص های تعاملی و سرعت سایت و... که این هم نیاز به تخصص و زمان کافی دارد که شرکت دارکوب در این حوزه آمادگی خدمت رسانی به مشتریان عزیز را دارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز