وب سایت های تک صفحه: آیا آنها برای سئو مفید یا مضررهستند؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

وب سایت های تک صفحه ای در حال حاضر بسیار محبوب هستند. بسیاری از شرکت ها از آنها برای استاندارد کردن وب سایت ها در کسب و کار خود استفاده می کنند. اما آیا طراحی وب سایت بر روی SEO شما تاثیر می گذارد؟ آیا سایت های تک صفحه واقعا به شانس رتبه بندی شما را در Google آسیب می زند؟ در زیر، ما برخی از مزایا و معایب سایت های تک صفحه را بررسی کرده ایم و این که چگونه می تواند بر روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد؟

اگر شما با وب سایت های تک صفحه نا آشنا هستید، وبسایت های بسیاری وجود دارد که مانند آنها هستند . در زیر توضیحاتی در مورد وب سایت های تک صفحه ای داده شده است.

وب سایت های تک صفحه به طور معمول یک تجربه بهتراستفاده از سایت های موبایلی را فراهم می کند

بدون هیچ شکی اکثر مردم جستجو های خود را از طریق موبایل انجام می دهند که یکی از مزایای استفاده از وب سایت تک صفحه است.  سایت های تک صفحه ای به راحتی  بر روی تلفن همراه نشان داده می شوند و کاربران می توانند به راحتی آن را از طریق تلفن همراه ببیند.

همچنین سرعت بارگزاری آنها بسیار سریع تر از وب سایت های چند صفحه ای است.  که در واقع مهمترین نکته برای کاربرانی است که صبر آنها بسیار کم است و حوصله ندارند بیشتر از چند دقیقه برای بارگزاری صفحه تحمل کنند.  علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای وب سایت های تک صفحه ای به جای وب سایت های چند صفحه ای این است که استفاده از چند صفحه و زبانه های اضافی بر روی یک گوشی موبایل کوچک دشوارمی باشد، بنابراین داشتن وب سایت تک صفحه برای کسانی که دارای انگشتان نازک اند، نعمت است.

وب سایت های تک صفحه ای پیدا کردن مخاطبان خاص را راحت تر می سازد

وب سایت های تک صفحه ای برای افرادی که به دنبال مخاطبان خاص هستند عالی می باشد .

با یک وب سایت تک صفحه ای تمام اطلاعاتی که می خواهید کاربران شما به آن دسترسی داشته باشند به هر ترتیبی که شما انتخاب می کنید می توانند از آن استفاده کنند. برای سئو، این که یک کلمه کلیدی یا چند کلمه کلیدی به کار می گیرید می تواند مهم باشد .

شما می خواهید که وقتی کاربران بر روی سایت شما می آیند به راحتی دنبال هر چه که هستند آن را پیدا کنند و به اهداف خود برسند . برای این منظور اطمینان حاصل کنید تمام مطالبی که بر روی سایت خود گذاشتید می تواند تمام اهداف کاربران را پوشش قرار دهد.

وب سایت های تک صفحه می توانند توانایی صفحه را گسترش دهند

لینک ها یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده ی رتبه وب سایت می باشند؟ و مزیت اینکه وب سایت های تک صفحه ای دارند این است که هر لینکی به یک url  اشاره دارد بنابراین همیشه یک نسبت 1: 1 پیوندهایی به صفحات وجود خواهد داشت.

بنابراین صفحات تک صفحه ای باعث بهبود رتبه وب سایت می شوند.

وب سایت های تک صفحه ای اجازه گسترش کلمات کلیدی را نمی دهند

متاسفانه برای سایت های تک صفحه برخی مشکلات سئو وجود دارد. رتبه بندی کلمات کلیدی یکی از آنهاست. به طور کلی، سایت های تک صفحه ای باید بر اساس یک مفهوم اصلی طراحی می شوند، که توانایی شما را برای رتبه بندی متنوعی از کلمات کلیدی محدود می کند.  یعنی در وب سایت های تک صفحه ای شما نمی توانید کلمات کلیدی متنوعی را رتبه بندی کنید.

در حالی که در مورد وب سایت های چند صفحه ای این طور نمی باشد یعنی وب سایت های چند صفحه ای می توانند بر اساس کلمات کلیدی متنوع تری مورد سرچ قرار بگیرند . به همین دلیل اگر شما به دنبال مشتریان جدید در گوگل می باشید بهتر است از وب سایت های چند صفحه ای استفاده کنید که بتوانید  کلمات کلیدی متنوعی را رتبه بندی کنید.

محتوا در وب سایت های تک صفحه فاقد جزئیات می باشد

یکی  دیگر از معایب وب سایت های تک صفحه ای نسبت به وب سایت های چند صفحه ای این است که محتوای منتشر شده در وب سایت های تک صفحه ای به خوبی محتوای منتشر شده در وب سایت های چند صفحه ای مشخص نمی باشد.  در وب سایت های تک صفحه شما برای تمام موضوعات خود نمی توانید یک صفحه اختصاصی داشته باشید و به جای آن باید یک صفحه عمومی برای تمام موضوعات داشته باشید. در حالی که در وب سایت های چند صفحه می توانید برای یک موضوع خاص یک صفحه اختصاصی داشته باشید .

اما حتی اگر طرح بندی و لایه بندی شما استثنایی هم باشد باز هم با وجود عدم محتوای مرتبط در یک صفحه این موضوع برای بازدید کنندگان ناامید کننده می باشد.

به طور خلاصه به این صورت بگوییم که در وب سایت های تک صفحه چون شما مجبور هستید تمام اطلاعات را در یک صفحه بگنجانید و حتی ممکن است این اطلاعات با هم ارتباط موضوعی نداشته باشند بنابراین محتوا شکیل و کاربند پسند نمی باشد در حالی که در وب سایت های چند صفحه ای به دلیل وجود چند صفحه مجزا شما می توانید برای هر موضوع یک صفحه در نظر بگیرید بنابراین شما می توانید موضوعات مختلف را در صفحات مجزا به صورت شکیل و دسته بندی شده داشته باشید.  و این موضوع برای کاربران صفحات تک صفحه مشکل به وجود می آورد.

با این حال کاری که شما می توانید برای محتوا در سایت های تک صفحه ای انجام دهید این است که  برای هر موضوعی یک بخش مجزا ایجاد کنید . در برخی از کسب و کار ها این کار باعث رضایت مشتریان از محتوا و سئو سایت آنها می شود.

سایت های تک صفحه ای اجازه برخی از استراتژی های پیشرفته سئو را نمی دهد

برخی از استراتژی های سئو وجود دارند که اجازه کارکردن آن را در صفحات تک صفحه ای نمی دهد . یکی از این استراتژی ها به نام استراتژی "سیلو"  می باشد(در ادامه معماری سیلو دقیق تر توضیح داده شده است). این استراتژی در واقع تمرین ساختن وب سایت شما در زمینه های اصلی مورد علاقه تان است . سیلو کردن در واقع یک راه سازماندهی وب سایت شما به مجموعه دسته و زیر شاخه ها برای نشان دادن محتوای وب سایت می باشد.

کسانی که در سیلو کردن مهارت دارند موضوع اصلی را به چندین زیر موضوع کوچکتر تقسیم بندی می کنند و هر کدام ازآن زیر موضوعات را با جزئیات پوشش می دهند . بنابراین می توانند به اکثر سوالات بازدید کنندگان پاسخ دهند و به این صورت می توانند سئو سایت خود را در اکثر موضوعات و کلمات کلیدی بهینه سازی کنند.

این موضوع در وب سایت های تک صفحه ای به سادگی امکان پذیر نمی باشد . اگر بخواهید موضوعات مختلف را در یک سایت تک صفحه ای بگنجانید نظم آن به هم ریخته و نمی توان آن را سازماندهی کرد. وب سایت های چند صفحه به این صورت نمی باشند و برای استراتژی سیلو کردن راحت تر سازماندهی می شوند.

معماری سیلو چیست؟

معماری سیلو یک سیستم از معماری اطلاعات است که محتوا را به گروه های متفاوت که موضوعات خاص دارند سازماندهی می کند.  صفحات به صورت سلسه مراتب از بالا به پایین تقسیم بندی می شوند . این سلسه مراتب منظم و منطقی می باشد بنابراین کاربران نیاز به صرف زمان زیادی برای مشاهده آن ندارند .خزنده های وب متوجه می شوند چگونه این فرم معماری وبسایت را فهرست نمایند تا اطمینان حاصل شود که صفحات شما به طور مستقیم از موتور های جستجو در دسترس می باشند.

 

بهینه سازی سلسه مراتب صفحه

به طور معمول، صفحه والد ( hub ) هدایت خاص خود را به صفحات کودک ( جزئیات) در یک سیلو خواهد داشت. کابران ممکن است هدایت صفحات از یک صفحه به صفحه بعد را با فرض اینکه محتوا از یک صفحه به صفحه بعد منحصر به فرد خواهد شد را پیروی کنند. در یک سیلو خوب بین 4-10 صفحه محتوا وجود دارد؛ با افزایش صفحات احتمال اینکه رابطه با کاربران از بین برود زیاد است . همچنین شما نیاز دارید که محتوای بیشتری تولید کنید بنابراین  بیش از 10 صفحه برای کاربر ناراحت کننده می شود و احتمال این کاربر به سمت صفحات بعدی برود کم می شود. بنابراین بهترین راه حل این است که تعداد صفحات را کاهش دهید و کیفیت آن را بالا ببرید.

یک مثال

به عنوان مثال یک وب سایت که صندلی می فروشد را در نظر بگیرید . این شرکت دارای  سبک ها و مدل های متفاوت صندلی با ویژگی های مثبت منفی می باشد. برای اطلاع رسانی به مشتریان خود و آموزش بهتر بازدید کنندگان  در مورد صندلی هایشان،  شروع به تولید محتوایی برای اطلاع رسانی و پاسخ به پرسش های رایج می کند. آنها برای ایجاد صفحات جدید خود از یک سلسله مراتب سیلو و یا معماری وبسایت استفاده کردند.

Super-duper : با ایجاد یک صفحه والدین  آغاز می شود. شروع به معرفی مدل های مختلف صندلی می کند .

 

Super-dupe: که در شاخه بعدی قرار دارد شروع به توضیحات در مورد یک صندلی خاص مثلا اداری می کند . در این دسته موضوعات می تواند شامل ترکیبی از محصول، فلسفه، پژوهش، و عقاید بوده تا دیدگاه کلی را به خواننده برساند.

شش ماه بعد، Super-duper تصمیم گرفت تا خطوط تولید خود را اضافه کند. زمانی که وقت آن رسیده بود که محتوای جدید برای آموزش بازدیدکنندگان جدید خود بگذارد معماری وب سایت آنها سیلو های جدید را ساپورت می کرد. این موجب صرفه جویی در زمان و پول شرکت در اجتناب از طراحی مجدد پویا کامل سایت شد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز