مهمترین الگوریتم های رنکینگ گوگل

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

مهمترین الگوریتم های گوگل

شرکت گوگل در سای های اخیر توانسته است محبوبیت بسیاری را از سوی کاربران خود دریافت نماید که این محبوبیت باعث درآمد بیشتر این شرکت شده است . گوگل محبوبیت خود را از طریق ارائه خدمات بهتر در مقایسه با موتورهای جست و جوی دیگر بدست آورده است . موتور جست و جوی گوگل برای آنکه خدمات بهتری را ارائه دهد ، باید همه سایت ها را در بازه های زمانی مختلف بررسی نماید . وقتی نمایش سایت ها در موتور جست و جو بهبود یابد و سایت ها با کیفیت و مناسب شوند در اصل رضایت کاربران را در طی دارد و این رضایت باعث محبوبیت گوگل می شود .

برای آنکه سایت ها با کیفیت شوند گوگل قوانینی را در قالب سئو به کاربران ارائه می دهد این قوانین در طی زمان های مختلف تغییر می کند همچنین گوگل قوانین سئو را بطور واضح بیان نمیکند و مدیران سایت ها مجبور هستند بر اساس تجربه خود سایتشان را بهینه نمایند . اما در این میان برخی از اشخاص از راه های مختلف گوگل را به اصطلاح برای مدتی دور می زنند و در لیست نتایج جست و جو جایگاه مناسبی را برای خود انتخاب می نمایند اما این جایگاه همیشگی نیست و بعد از مدتی گوگل آن سایت ها را به جایگاه واقعی بر می گرداند و حتی می تواند آنها را از موتور جست و جو بیرون اندازد . موتور جست و جوی گوگل فاکتور هایی را برای ارزیابی کیفیت سایت ها هر ساله معرفی می کند این فاکتور ها بین کاربران و مدیران وب سایت ها به نام الگوریتم شناخته شده اند . الگوریتم های گوگل شامل ارقامی هستند که اطلاعات و فعالیت های سایت ها را شامل میشوند و در رتبه بندی گوگل آنها را دخیل می کنند.الگوریتم های گوگل متفاوت می باشند در این قسمت ما سعی داریم تا به تفسیر آنها بپردازیم .

مهمترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا :

گوگل این الگوریتم را در سال 2011 میلادی رو نمایی کرد . هدف این الگوریتم بررسی محتوای سایت ها بود . و سایت هایی که کیفیت پایینی داشتند را امتیاز منفی می داد . این الگوریتم محتوای سایت های مختلف را بررسی میکند و سایت هایی که مدت زیادی بروزرسانی نشده اند و همچنین از محتوای کپی شده از سایت های دیگر استفاده می کنند را جریمه می کند . البته این الگوریتم کمی دارای نقص می باشد زیرا تمام صفحات یک سایت را بررسی نمی کند و به صورت تصادفی چند صفحه را مورد بررسی قرار می دهد . این اگوریتم فاکنورهایی را برای بررسی خود قرار می دهد از جمله :

محتوای تکراری و کپی ؛ در صورتی که صفحات یک سایت دارای محتوای تکراری یا کپی از وب سایت های دیگر باشد پاندا این مورد را شناسایی کرده و امتیاز منفی می دهد

محتوای ضعیف ؛ در صورتی که صفحاتی از وب دارای محتوای بی کیفیت ، کم و ضعیف باشند الگوریتم پاندا متوجه این موضوع شده و در صورت تکرار و زیاد بودن این قبیل صفحات در یک سایت آن را جریمه خواهد کرد .

استفاده از تبلیغات ؛ اگر در یک صفحه میزان تبلیغات از محتوای سایت بیشتر باشد الگوریتم پاندا را حساس کرده و امکان جریمه وجود دارد . توجه کنید که پاندا نسبت به تبلیغات زیاد در سایت ها واکنش نشان می دهد .

در صورتی که سایتی از سوی الگوریتم گوگل تنزل جایگاه پیدا کند برای جبران این امتیاز منفی کافی است محتوای خود را بهبود ببخشد و سایت خود را بروزرسانی نماید همچنین لازم است برخی از صفحات بی کیفیت خود را حذف نماید تا از حساسیت پاندا بکاهد و در آخر سایت مورد نظر باید برای کاربر جذاب باشد تا مدت زمان بیشتری را در سایت حضور یابد ؛ حضور طولانی کاربر در یک سایت بر سئو سایت تاثیر می گذارد . در صورتی که کاربران مختلف یک صفحه از سایت را به سرعت ترک کنند الگوریتم پاندا حساس شده و صفحه مورد نظر را بررسی می نماید تا دلیل ترک کاربران را تشخیص دهد .

مهمترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم پنگوئن :

در اوایل سال 2012 بود که الگوریتم پنگوئن رونمایی شد مبنای کار این الگوریتم شناسایی سایت هایی است که از سئو سیاه یا منفی برای بهبود رتبه خود در موتور جست و جو گوگل استفاده میکنند . . برخی از افراد برای آنکه رتبه خود را در موتور جست و جو تغییر دهند اقدام به تقلب می کنند و در مدت زمان کمی جایگاه خود را بهبود می دهند اما نکته قابل اهمیت این می باشد که الگوریتم پنگوئن به سرعت این گمراهی را تشخیص داده و سایت مورد نظر را اسپم اعلام می کند یا آن را پنالتی می کند . این الگوریتم به بک لینک سازی بسیار حساس می باشد در صورتی که به درستی سایتی بک لینک گذاری کند امتیاز مثبت برای آن سایت در نظر می گیرد اما اگر در بک لینک سازی تقلب کند آن سایت را جریمه می کند . فاکتور های مهم که پنگوئن نسبت به آنها حساس می باشد به شرح زیر است :

بک لینک سازی ؛ همانطور که گفته شد مهمترین فاکتور حساس پنگوئن بک لینک سازی است . گذاشتن لینک در سایت های اسپم و یا خرید تعداد بالایی لینک از سایت های فروش لینک و گذاشتن لینک در سایت های بی کیفیت امتیاز منفی خواهد داشت

استفاده از کلمات کلیدی به تعداد بالایی در صفحه و بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی

استفاده از متن ها یا لینک های پنهانی

تغییر مسیر صفحات

اگر سایتی از سوی پنگوئن جریمه شود باید بداند پنگوئن قبل از جریمه به وب مستر اخطار می دهد و او باید سایت خود را به سرعت از شیوه های درست بهینه نماید و دست از تقلب بردارد . همچنین در صورت جریمه شدن سایت مورد نظر فقط در برخی از کلمات کلیدی تنزل رتبه پیدا خواهد کرد . همانطور که میدانید بهینه سازی سایت ها و انجام سئو روی یک سایت نیازمند وقت زیاد و همچنین هزینه می باشد پس سعی کنید از سئو منفی برای رتبه دار شدن استفاده نکنید زیرا تمامی وقت و هزینه شما امکان دارد به هدر رود .

مهمترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار :

این الگوریتم در سال 2013 رونمایی شد و با دو الگوریتم گفته شده قبلی بسیار متفاوت است در اصل این الگوریتم با رتبه سایت ها کاری ندارد و بیشتر سعی دارد تا نحوه نمایش سایت ها را برای کاربران تجزیه کند تا کاربران بتوانند سایت های بهتری را ببینند از این رو بر کلمات و عباراتی که کاربران جست و جو می کنند تمرکز دارد البته باید گفت این الگوریتم از پنگوئن و پاندا نیز استفاده می کند .

مهمترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم کبوتر :

در سال 2014 الگوریتم کبوتر پا به موتور جست و جوی گوگل گذاشت این الگوریتم نیز مانند مرغ مگس خوار است با این تفاوت که وقتی کاربری جست و جویی انجام می دهد با توجه به مکان او سایت های مورد نظر را تجزیه کره و نمایش می دهد . از این الگوریتم بیشتر برای سئو محلی سخن گفته اند .

نتیجه گیری :

در آخر می توان گفت که الگوریتم های گوگل برای بررسی سئوی وب سایت ها بوجود آمدند در صورتی که سایت شما تمامی قوانین سئو را رعایت نماید بدون شک این الگوریتم ها رتبه سایت ها را بهبود خواهند داد. این الگوریتم ها همه ساله بروزرسانی می شوند و در این آپدیت ها قوانین و ترفند های جدید نیز به طور نامحسوس رو نمایی می شود

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز