فعال بودن وب سایت تا چه حدی بر روی سئو تاثیر می گذارد

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

فرقی نمی کند که شما یک وبلاگ، وب سایت، فروشگاه آنلاین یا حتی یک حساب شبکه اجتماعی داشته باشید، بروز رسانی محتوای آنها (فعال بودن) به طور منظم فواید زیادی بخصوص برای سئو دارد. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به جهت بهبود رتبه وب سایت برای محتوای آن است که انجام می گیرد. وگرنه وب سایت بدون محتوا و یا کم محتوا را نمی توان به رتبه بالایی در صفحه نتایج جستجو رساند. و یا در صورت به دست آوردن رتبه خوب بدون تولید محتوای هدفمند، حفظ این جایگاه به دلیل رقابت و فعالیت سایر وب سایت ها بسیار دشوار است.

بروز رسانی مداوم به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در این مقاله از دارکوب به برخی از آن می پردازیم.

 

چرا بروز رسانی محتوا اهمیت دارد؟

آپدیت کردن، تازه و فعال نگه داشتن وب سایت کار آسانی نیست زیرا زمان بر و هزینه بر است. اما از سوی دیگر این تلاش در دراز مدت ارزش انرژی گذاری و هزینه را دارد. ترافیک یا همان افزایش تعداد بازدید کننده، افزایش تعداد صفحات فهرست شده در موتورهای جستجو، اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی و غیره می تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی سئو تاثیر بگذارد.

 

فواید تازه نگه داشتن محتوای وب سایت

در قسمت بعدی برای شما می گویم که منظورم از محتوای تازه چیست. علاوه بر این برای شما چند سر نخ برای اینکه در چه فاصله زمانی نسبت به نوع وب سایت نیاز است که محتوای آن به روز شود خواهم گفت. اما الان وقت آن است که بدانیم چرا اصلا این کار با ارزش است.

بروز رسانی محتوا برای سئوی وب سایت مفید است. موتورهای جستجو عاشق محتوا هستند در واقع محتوای تازه را بیشتر دوست دارند. موتورهای جستجو علاقه مند هستند که محتوای با کیفیت و طولانی را در فهرست خود برای نیازهای کاربران ذخیره کنند. در واقع موتورهای جستجو از یک وب سایت به وب سایت دیگر می روند (به اصطلاح می خزند Crawl) محتوای وب سایت ها را فهرست کرده و در زمان جستجوی کاربران آن ها را در صفحه نتایج جستجو نمایش می دهند. وب سایتی که به طور مرتب بروز رسانی می شود، صفحات بیشتری را در این فهرست به خود اختصاص می دهد این بدان معنا ست که احتمال دیده شدن وب سایت افزایش پیدا کرده و سئو را تقویت می کند.

بروز رسانی محتوا برای شبکه های اجتماعی مفید است. اگر از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای ترویج محتوای استفاده می کنید مهمترین عامل موفقیت در آن محتوایی است که در این شبکه ها به اشتراک می گذارید. بسیاری مواقع چیزی که تلاش های شما را از بین می برد نبود محتوا است. داشتن وب سایتی که محتوای آن به طور مداوم بروز رسانی می شود سوختی است برای پیشبرد شبکه های اجتماعی. از جهت نیز شما می توانید با به اشتراک گذاشتن مطالب وب سایت در شبکه های اجتماعی تعداد بازدید سایت را به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی سئو را بالا ببرید.

بروز رسانی محتوا برای کاربران مفید است. وب سایت قرار است که به کاربران سرویس داده و با محتوای تازه آن ها را خوشحال کند. یک کاربر راضی به احتمال زیاد به وب سایت دوباره باز خواهد گشت، در آن ثبت نام یا خرید کرده و آن را به دیگران پیشنهاد می دهد. من اصلا نمی گویم که به این مهم دست یافتن آسان است. شما ابتدا نیاز دارید که توجه کاربران را به وب سایت جلب کرده و تعداد قابل توجهی خواننده پیدا کنید پس از آن است که مسیر کار برای شما هموار تر می شود.

بروز رسانی محتوا نشانه فعال و زنده بودن کسب و کار شماست. تصور کنید که برای خرید به دو وب سایت می روید. هر دو وب سایت دقیقا یک محصول را با یک قیمت ارائه می دهند. اما یکی از این وب سایت ها دارای وبلاگ به روز، فروم پشتیبانی، اخبار و نظردهی است. و هر چیز دیگر در یان وب سایت ها مساوی است، خوب شما به کدام وب سایت ها اعتماد می کنید؟ وب سایتی که به تازه گی بروز رسانی شده با کاربران ارتباط بهتری برقرار کرده و به شما این حس را القا می کند که کسب و کاری زنده تر بوده و به مشتریان خود اهمیت می دهد.

همین نکته برای فروم های محصولات بسیار با اهمیت است. تصور کنید که آخرین بروز رسانی آن مربوط به دو سال پیش باشد. آیا به کسب و کاری اعتماد می کنید که هیچ پشتیبانی و ارتباطی با مخاطبان خود ندارد؟

بروز رسانی هسته بازاریابی محتوا است. امروز همه درباره بازاریابی محتوا صحبت می کنند، برخی آن را سئوی جدید می نامند و این گفته خیلی هم بی راه نیست. بدون محتوا شما نمی توانید از پتانسیل های فضای آنلاین بهره لازم را ببرید.

 

محتوای تازه چیست؟

قبل از ورود به جزئیات انتشار محتوا، اجازه بدهید تا به شما بگویم منظور از محتوای تازه چیست. از روی تجربه می دانم که بسیاری از افراد در این مورد دچار سوء تفاهم می شوند و حتی کار بروز رسانی را سخت تر می کنند.

محتوای تازه لزوما محتوایی نیست که کاملا در اینترنت جدید باشد، بلکه محتوایی است که برای یک وب سایت خاص نو است و آن محتوا در این فرمت در جای دیگری وجود نداشته باشد (البته داشتن محتوایی از هر جهت نو بسیار با ارزش است).

برای مثال محتوایی که هم اکنون شما در حال خواندن آن هستید یک محتوای حرفه ایی جدید برای بازاریابی دیجیتال است زیرا منحصر به فرد و اورجینال بوده و در هیچ وب سایتی به این شکل وجود ندارد. اگر عنوان این مقاله را در گوگل جستجو کنید ممکن است صد ها صفحه را به شما نشان دهد اما محتوای یکسانی با این مقاله نخواهید یافت.

بنابراین محتوا جدید و تازه اول از همه باید در وب سایت تازه باشد و دوما از جای دیگری کپی نشده باشد. در صورت کپی بودن گوگل قادر به تشخیص آن بوده و صاحب و تولید کننده اصلی محتوا می تواند در گوگل از شما شکایت کند تا آن صفحه وب سایت شما (حاوی محتوای کپی شده) از نتایج جستجو حذف گردد.

 

هر چند وقت یکبار مطلب جدید در وب سایت خود قرار دهیم؟

اهداف و ماموریت های وب سایت یا وبلاگ های مختلف با هم متفاوت است بنابراین فاصله زمانی بروز رسانی آن ها نیز یکسان نیست. نمی توان انتظار داشت که وبلاگ صنفی به اندازه یک وبلاگ معمولی یا یک وب سایت خبری به سرعت به روز شود.

به طور کلی می توان وب سایت ها و وبلاگ ها را به دسته های زیر تقسیم کرد.

 

ورزشی/ مد/ تکنولوژی/ افراد مشهور/ شیوه زندگی/ مالی/ خبری/ مجلات

این دسته از وب سایت ها با مطالب به روز و پر طرفدار سر و کار دارند. برای این دسته بروز رسانی مطالب جدید چندین بار در طول روز حیاتی است. بنابراین نمی توان برای مقدار و تعداد محتوا در این گروه سقفی تعیین کرد و هر چه بیشتر باشد بهتر است. بیشتر ترافیک این وب سایت ها از بازدید کنندگان دائمی، شبکه های اجتماعی و یا اخبار گوگل است. پست های آن کوتاه و به همراه تعداد زیادی تصویر می باشد.

 

وب سایت های نرمال

سایت هایی که محتوای همیشه سبز تولید می نمایند محتوایی که تا زمان زیادی ارزش خود را حفظ می نمایند. در این دسته از وب سایت ها انتظار می رود که مطالبی درباره توسعه شخصی، راهنماها، اطلاع رسانی ها، بازاریابی، تکنولوژی، مطالعات و ارزیابی ها دیده شود.

به عنوان یک قانون سر انگشتی می توان گفت که این سایت ها بهتر است در هفته سه مرتبه بروز رسانی شوند و البته دفعات بیشتر با وجود امکانات بسیار نتیجه بخش تر و بهتر خواهد بود.

 

وب سایت های شرکتی

این نوع وب سایت ها در واقع ویترین نمایش خدمات و یا محصولات ارائه شده یک شرکت هستند. این دسته از وب سایت ها شاید تا حدی برای بروز رسانی دشوار باشند. چون پس از راه اندازی آن ها مطلب دیگری برای ارائه به ذهن افراد خطور نمی کند.

خوشبختانه راه حلی در این زمینه وجود دارد و آن هم ایجاد یک وبلاگ برای شرکت است. در این وبلاگ می توانید به سوالات متداول مشتریان خود در قالب یک مقاله مفصل پاسخ دهید. کسب و کار و چالش ها و هر آنچه فکر می کنید لازم است مشتری شما درباره آن بداند شرح دهید. وبلاگ دارکوب نیز از این دسته است. ما تلاش می کنیم که در ارتباط مان با مشتریان سوالات آن ها را برای تولید محتوا استفاده کنیم. بخصوص برای افرادی که درباره توسعه وب سایت، قرارداد، سئو و مسائل فنی اطلاعات کمی دارند ما سعی می کنیم که اطلاعات مفیدی جهت بالا بردن دانش عمومی تولید نماییم.

این نوع وب سایت ها نیز لازم است که حداقل سه بار در هفته بروز رسانی شوند و البته دفعات بیشتر قطعا مفید خواهد بود.

چرا بیشتر وبلاگ ها شکست می خورند؟

بله تنها تولید محتوا کافی نیست. در این راه نکاتی وجود دارد که با رعایت نکردن آن ها می توان علیرغم صرف زمان و هزینه شکست را نیز متحمل شد. برخی از اشتباهات رایج عبارتند از:

  • اختصاص ندادن منابع کافی (زمانی و مالی)
  • عدم تولید محتوای منحصر به فرد، مفید و آموزنده
  • اشتباه در انتخاب پلتفرم وبلاگ
  • عدم اندازه گیری موثر بودن وبلاگ و برگشت سرمایه
  • انتخاب موضوعات غلط
  • عدم تحقیق درباره کلمات کلیدی

 

وب سایت های تجارت الکترونیک یا e-commerce

بازاریابی محتوا یکی از راه های ترویج و تبلیغ کالاست و آنقدر ها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. بگذارید کمی درباره کارکرد محتوا در این زمینه توضیح دهم.

تصور کنید که یک فروشگاه آنلاین پر از محصول دارید. برای هر محصول شما توضیحات، نظرات و تصاویر خاص آن را دارید. حال شما چه چیزی در وبلاگ انتشار می دهید؟

  • مقاله و ویدئو از اینکه چطور از محصول استفاده می شود.
  • جزئیات بررسی محصول
  • بررسی و مقایسه با محصولات مشابه
  • مقالاتی که به طور غیر مستقیم با بازار خاص شما در ارتباط است.
  • اطلاعیه درباره محصولات جدید، تغییرات و غیره
  • اطلاعیه پیشنهادات ویژه

هر چند وقت یکبار باید این وبلاگ بروز رسانی شود؟ جواب ساده است. هر زمان که شما محتوای جدید و با کیفیت دارید. در وب سایت های فروشگاهی باید توجه داشته باشید که محتوایی را که مشتری نیاز دارد ارائه کنید و نه چیزی که موجب فرار آن ها شود. و البته اگر بتوانید این کار را در فواصل زمانی مرتب و مداوم انجام دهید بسیار بهتر است اما طبق تجربه تهیه این نوع از محتوا زیاد آسان نیست.

 

آیا می توان بروز رسانی محتوا را برون سپاری کرد؟

اگر شما یک وبلاگ نویس انحصاری و تنها مالک هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک برنامه چاپ و نشر ایجاد کنید و ساعت های مورد نیاز برای ایجاد محتوا و بروز رسانی را برای وب سایت خود اختصاص دهید.

اگر از سوی دیگر، اگر شما یک شرکت کوچک یا متوسط هستید، مسائل کمی پیچیده تر می شوند، زیرا احتمالا شما برای مدیریت وبلاگ ها و به روز رسانی منابع داخلی ندارید. در چنین مواردی برون سپاری و به روز رسانی وب سایت شما یک انتخاب خوب است. البته این کار رایگان نیست و هزینه دارد، اما اگر این وظیفه را به یک شرکت حرفه ایی که می داند چگونه یک وبلاگ کسب و کار را به کار ببندد، بسپارید مزایای بلند مدت بیشتری از سرمایه گذاری اولیه بدست خواهید آورد.

پیش از تصمیم گیری که کار وبلاگ و تهیه محتوا را به کسی بسپارید مطمئن شوید که آن شخص یا شرکت اطلاعات کافی درباره نوع و شیوه کسب و کار شما را داشته باشد. مثلا لازم نیست که تهیه کننده محتوا برای معماری داخلی در این رشته تحصیل کرده باشد اما بایستی تا حدی از شیوه کار شما بداند و مطالعه کافی برای تولید محتوای با کیفیت را داشته باشد. بهترین کار این است که قبل از قرارداد به نمونه کار های آن ها را که در فضای آنلاین پست شده را است را نگاهی بیاندازید.

 

کلام آخر

نکته ایی که می خواهم در اینجا تاکید کنم این است که سئو بدون محتوای با کیفیت و منحصر به فرد معنایی ندارد. بنابراین لازم است اگر می خواهید رتبه وب سایت خود را بالا برده و آن را نگهداری کنید درباره بازاریابی محتوا بدانید. اما این کار را نباید ساده انگارانه به پیش ببرید یا محتوای غیر مرتبط یا غیر اورجینال را در وب سایت بکار برید. پس لازم است که حتما در زمینه کلمات کلیدی کسب و کار خود، موضوعات داغ، علایق و سوالات کاربران و مشتریان خود بدانید و نسبت به آن دست به تولید محتوا بزنید تا سرمایه گذاری شما حداکثر بازدهی را داشته باشد. شما می توانید در این زمینه از مشاوره و خدمات همکاران ما در دارکوب نیز بهره لازم را ببرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز