خانه تکانی وب سایت برای عید نوروز 97

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

در سال جدید باید مواردی که به پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند اهمیت ویژه ای بدهید و چه بهتر که این اتفاق از سال جدید رخ بدهد تا همزمان با تازه شدن سال، نو شدن خانه ها، افکار و بسیاری چیزهای دیگر، وب سایت شما هم که مستقیما با کسب و کار و رزق و روزیتان در ارتباط می باشد هم نو شود و هم بهینه و استاندارد.در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما عزیزان یادآوری کنیم که در سال پیش رو بسیار مورد توجه است و شما هم اگر می خواهید در سال 97 و سال های آتی در رقابت با رقبای خود همچنان قرار داشته باشید باید آنها را به کار بگیرید.این خانه تکانی وب سایت، دقیقا مانند خانه تکانی منزل می باشد؛ یعنی برخی از کارها مانند گردگیری، خرید هرچند هم محدود برای خانه و ... جز واجبات در هر خانه تکانی می باشد  وبرخی کارها مانند شستن فرش هم نیاز نیست که هر ساله انجام شود؛ خانه تکانی سایت هم برخی از کارهایش نیاز نیست که سالی یک بار انجام شود، اما بسیاری از کارها به دلیل پیشرفت روز افزون اینترنت و آمدن تکنولوژی های جدید، باید سالی یکبار صورت بپذیرد.

در حال حاضر بسیاری از روند و رفتارهای طراحی وب در سال پیش رو بسیار شبیه به چند سال گذشته است، اما به این معنی نیست که شما با خیال راحت به همان مسیر ادامه دهید.روند طراحی سایت وب در سال 97 و 2018 با توجه به پیشرفت یا رواج بیشتر برخی فناوری ها و دانش بیشتری که در این صنعت متولد شده است باعث می شود تا ما هم همگام با آنها حرکت کنیم.

 

Vibrant Color

هنگامی که گوگل با طراحی Material در سال 2014 وارد بازار شد، مرزهایی را که طراحان وب در بخش رنگ ها مایل به انجام دادن آن بودند را جا به جا کرد.به لطف  موفقیت دیده شده در طراحی Material که طراحان را قادر می سازد که با رنگ های روشن کنترل شده کار کنند، در سال پیش رو این طراحی به دیزاینرها کمک می کند تا تجربه های بیشتری را از این سبک بدست بیاورند.

 

فونت های متغیر

جیسون پامنتال، طراح، استراتژیست و دبیر معتقد است یکی از مواردی که موفقیت سایت در سال های پیش رو کمک می کند استفاده از فونت های متغیر می باشد.

او توضیح می دهد که پشتیبانی از این طرح هم در سیستم های عامل و هم در مرورگر ها به سرعت در حال پیشرفت است.ارائه دهندگان بزرگ در این حوزه هم در حال گسترش طرح و سبک حروف می باشند.

 

عدم تقارن

کاربران وب سایت ها و به طور کلی محیط وب به دلیل استفاده زیاد از وب به طور ناخود آگاه آموزش دیده اند که وب سایت چگونه کار می کند.

  • استفاده از رابط های کاربری در بالای صفحه برای رفتن به صفحات دیگر
  • اسکرول به سمت پایین برای خواندن بیشتر مطالب
  • کلیک روی دکمه های تخت و رنگی برای اطلاعات بیشتر

حال آنکه بسیاری از آنها از اصول اساسی و پایه اطلاع دارند، طراحان دستشان باز است تا طرح ها و شبکه بندی مختلف صفحه را تجربه کنند، با استفاده از تغییرات غیرمنتظره و تعادل های غیرمتقارن می توان موجب تعجب و البته لذت بردن کاربران در طول سفرشان در سایت شد.یکی از تکنیک هایی که می توانید برای سال پیش رو از آن استفاده کنید و ظاهر وب سایتتان را نو نوار کنید همین روش است.

 

ویدئو و انیمیشن تجربی

یکی دیگر از راه هایی که طراحان می تواند برای سایت تکان دهنده باشد، طراحی با ویدئو و انیمیشن می باشد، البته نه به روش سنتی که استفاده می شد.در حالی که همیشه به ویدئوهای توضیح دهنده و انیمیشن های حرکتی در وب سایت ها وجود دارد، در سال 1397 هم استفاده از سینموگراف ها، ویدئوهای کوتاه در پس زمینه وب سایت، واقعیت مجازی و حتی انیمیشن های کوچک باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، پس سعی کنید در سال جدید با کمک گرفتن از شرکت طراحی سایت دارکوب این موارد را حتما لحاظ کنید.

 

تعاملات کوچک

پویانمایی همیشه نباید بزرگ و در سایت پر رنگ باشد.به خصوص در این دوران که طرح حروف و رنگ ها در این دوره به طور بی پروایی پیشرفت داشته اند و به طور جدی در مقابل طرح ها و رنگ های قدیمی و عادی و هنجار قرار گرفته اند.

به جای آن در سال آتی ما شاهد تعاملات کوچک هستیم.یعنی طراحان می توانند  از انیمیشن به عنوان یک علامت یا پاداش برای بازدیدکنندگانی که به طور مناسب با سایت ارتباط دارند، استفاده کنید.این باعث می شود کاربران برای دستیابی به ویدئوهای مفید و جالب، با سایت تعامل داشته باشند و در صورت غنی بودن سایت به کاربران ثابت سایت تبدیل شوند.بدین ترتیب با کمترین حرکت و زحمت و جلوگیری از روش های قدیمی و طولانی تر، می توانید کاربران زیادی را برای سایت جذب کنید.

 

اولویت بندی تلفن همراه

خب اگر سایتتان ریسپانسیو نیست و یا نسخه موبایلی ندارد بهتر است به سایتتان امیدوار نباشید و کلا آن را تعطیل کنید؛ یعنی تلفن همراه به اندازه خود سایت مهم می باشد.

در نهایت موارد بالا که گفته شد، اگر در سالهای گذشته، سایتتان نسخه موبایلی نداشته و یا ریسپانسیو نبوده است، در سال پیش رو حتما این کار را جزء اولویت های اصلی خود قرار دهید.سایت های سازگار با موبایل که به آن طراحی وب پاسخگو (Responsive) می گویند که گوگل اولویت بالاتری برای ایندکس کردن این سایت ها در نظر می گیرد.

این به این معنی است که دیگر رتبه بندی وب سایت، مطلقا براساس نسخه دسکتاپی نیست و نسخه موبایلی هم در این امر دخیل خواهد بود.در آینده ای نزدیک، گوگل از نسخه تلفن همراه وب سایت برای تعیین رتبه استفاده خواهد کرد. حتی برای بالا رفتن تجربه کاربری موبایلی و بالا رفتن اولویت آن، در سال پیش رو ابزار، تکنیک ها و ابتکارات بیشتری برای وب موبایلی ارائه خواهد شد.در سال پیش رو می توانید انتظار داشته باشید وب سایت های بیشتری از SVG (به جای JPGها یا PNGها) و همچنین Google AMP خواهید دید.

خب حرف از گوگل AMP به میان آمد، یکی از واجباتی که در خانه تکانی های امسال حتما باید مورد استفاده قرار بگیرد که آن را برای شما شرح می دهیم.

 

AMP چیست؟

Accelerated Mobile Pages که در میان طراحان به AMP شناخته می شود که مربوط به نتایج جستجوهای موبایلی گوگل است در فوریه 2016 منتشر شد.در اینجا ما توضیح می دهیم AMP چیست، چگونه بر نتایج گوگل تاثیر می گذارد.

AMP یک پروژه پشتیبانی شده توسط گوگل می باشدکه هدف آن سرعت بخشیدن در تحویل محتوا با استفاده از کدهایی است که آن را با نام AMP HTML می شناسند می باشد.به زبان ساده، AMP راهی برای ساخت صفحات وب برای محتوای استاتیک است (صفحه هایی که براساس رفتار کاربر تغییر نمی کنند)، که اجازه می دهد صفحات  بسیار سریع تر از HTML معمولی باشند.

این تکنولوژی به معنای افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب سایت در دستگاه های موبایلی می باشد.این تکنولوژی یک فریم ورک جدید و Open Source است که کاملا از فناوری های موجود در وب ساخته شده است.AMP محصول مشترک گوگل و توئیتر می باشد و این پروژه به این منظور به وجود آمده که برنامه نویسان را یاری کند که صفحات وب HTML با حجم کم تولید کنند.این کدهای سبک هم به سرعت لود شده و محتوای این صفحات به سرعت به کاربران آن نمایش داده می شود.

 

از AMP بیشتر بدانیم

خب AMP یک فریم ورک متن باز می باشد که کدهای HTML را بهینه می کند تا کدها سریعتر رندر شده و سریعتر در اختیار کاربران قرار بگیرد و از طرفی هم این بارگزاری سریعتر هم خواندن صفحات وب را برای کاربران تسهیل می کند.

برنامه نویسان فقط اجازه دارند تگ های خاصی از HTML را به کار بگیرند و مجاز نیستند که از همه آنها استفاده کنند.در مورد CSS هم فقط آنهایی باید مورد استفاده قرار بگیرند که کاربرد بالایی دارند و استفاده از Java Script هم در هرجایی که دلخواه باشد مجاز نیست و شرایطی دارد.یعنی AMP برای کدها استایل خاصی را مشاهده می کند و به کدهایی که حجم صفحه را بالا برده و منجر به کند شدن سایت می شود اجازه اجرا شدن نخواهد داد.به طور کل این فریم ورک به منظور خوانایی و سرعت بارگزاری بالاتر محتوا در موبایل متولد شده است.

 

AMP و نتایج جستجو

خب AMP را به خوبی شناختید و حال زمان آن است که طریقه نمایش این صفحات در نتایج موتورهای جستجو را دنبال کنیم.خب هدف اصلی این تکنولوژی در حال حاضر تمرکز بر روی تلفن همراه می باشد.در سایت رسمی گوگل، وب سایت هایی که با AMP طراحی شده اند با لینکی با رنگ آبی مشخص می باشند.با انتخاب این لینک تغییرات و جا به جایی در صفحات انجام می شود و شما به صفحه مورد نظر وارد می شوید.

برای مثال چون وب سایت هایی همچون CNN و BBC به این سیستم مجهز شده اند، اگر برای مثال در گوگل عبارت iran را وارد کنید و سپس به بخش Top Stories بروید خواهید دید که اسلایدرهایی در این بخش با موضوعات متنوعی قرار داده شده است که اطلاعات آنها از کدهای AMP گرفته شده است.

پس یکی از اصلی ترین کارهایی که باید در نوروز امسال حتما مدنظر داشته باشید اینست که صفحات خود را یا حداقل مهم ترین صفحات سایت را به وسیله کدنویسی AMP استاندارد کنید.مطمئنا در ادامه راه گوگل برنامه بیشتری برای این تکنولوژی خواهد داشت...

 

خانه تکانی وب سایت برای عید نوروز 97 به مسئله مهم دیگری وابسته است و این مسئله به معنای واقعی خانه تکانی می باشد؛ حالا نوبت به هاست یا همان فضای میزبانی سایت است که مورد توجه صاحبان وب سایت و کسب و کار قرار بگیرد.

 

هاستینگ و تاثیر آن روی سایت و سئو

هر کسب و کاری می خواهد تا در صدر نتایج گوگل و در صفحه اول این موتور جستجو باشد.این رشد رقابت به این معنی است که صاحبان کسب و کار باید به طور مداوم سئو را در اولویت کاری خود داشته باشند.

بسیاری از افراد در حوزه وب معتقدند که سئو عمدتا به کلمات کلیدی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی وابسته است، اما فراموش نکنید که سرور مناسب و یا به روز بودن آن تاثیر بسزایی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد.

مهم ترین مسائلی که سرور می تواند روی رتبه بندی و تجربه کاربر از سایت موثر باشد، سرعت سایت و همیشه UP بودن (قطع نبودن سرور) می باشد.

 

چگونه زمان فعال بودن سرور سایت بر روی سئو اثر می گذارد؟

زمانی که وب سایت قطع باشد، در گوگل نمایش داده نخواهد شد که البته خب کاملا بدیهی و منتطقی است.یعنی زمانی که گوگل درخواستی از سمت کاربر و مرتبط با موضوع سایت مذکور دریافت می کند، ربات های این موتور جستجو قادر به یافتن آن نخواهند بود که این برای وب سایت عواقب بسیار بدی را در صورت اتفاق افتادن های مکرر خواهد داشت.

 

سرعت بارگزاری

سرعتی که وب سایت شما برای یک کاربر در هنگام بارگزاری دارد، نقش مهمی در تعیین رتبه بندی موتور جستجو دارد.هاستینگ اشتراکی، به هاستینگی گفته می شود که چندین وب سایت به طور مشترک از یک سرور استفاده کنند.اگر این سرور اشتراکی به دلیل درخواست کاربران زیاد سایت ها و هجوم آنها روی این سرور باعث کند شدن Crawl شدن سایت شما شده باشند، سرعت وب سایت شما هم کاهش خواهد داشت، چرا که شما منابع سرور خود را با چندین سایت دیگر که احتمالا سایت های پر بازدیدی هم هستند به اشتراک گذاشتید.

همه این ها بستگی به این دارد که میزبانی وب چگونه این منابع را توزیع می کند.حتی اگر صفحه ایندکس شده شما هم به کندی بارگزاری شود، کاربران بازهم سایت شما را به سرعت ترک خواهند کرد.این اتفاق نرخ bounce سایت (معیاری که براساس آن مشخص می شود چه میزان از کاربران وارد سایت شده و آن را به سرعت ترک می کنند) بالا می رود.

 

موقعیت مکانی سرور

آیا موقعیت مکانی سرور شما بر روی رتبه بندی در موتورهای جستجو اثر می گذارد؟

پاسخ کوتاه بله است، اما لزوما این قضیه بالاترین اهمیت را ندارد.موتورها جستجو مانند گوگل موقعیت کشوری سایت شما را براساس موقعیت مکانی جغرافیایی سرور میزبان مشخص می کند.

وب سایت شما در موقعیت جغرافیایی که سرور سایتتان قرار دارد، جایگاه بالاتری کسب خواهد کرد؛ یعنی سایتی که سرورش در ایران قرار داشته باشد، رتبه وب سایت برای جستجوهایی که در ایران انجام می شود از جستجوهایی که مثلا در ترکیه انجام می شود بالاتر خواهد بود.این به این معنی می باشد که زمانی که گوگل شما را رتبه بندی می کند، لوکیشن سرور عامل قابل توجهی می باشد.حتی ممکن است در سایر مناطق نیز هم رتبه بالاتری هم داشته باشید.شما همچنین می توانید رتبه وب سایت خود را با دامنه ها و پسوند های کشوری مانند .ir بهبود بدهید.اگر احساس می کنید دامنه و یا پسوند آن مناسب نیست، می توانید با مشورت شرکت دارکوب، اقدام به تغییر یا ویرایش آن کنید تا در خانه تکانی کار خود را تکمیل کنید.

در کل شما باید یک سرویس میزبانی حرفه ای  و قابل اعتماد را انتخاب کنید که سرور های پیشرفته و قدرتمند دارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز