دلیل کاهش ورودی ها از گوگل

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

ابتدا اطمینان حاصل کنید که در واقع تغییر رتبه بندی اتفاق افتاده است

ابتدا باید از اینجا شروع کنید قبل از اینکه فکر کنید که تغییراتی در رتبه بندی رخ داده است و به دنبال راه حل باشید اول مطمئن افت رتبه شوید. ردیاب رتبه بندی شما ممکن است به درستی مکان نداشته باشد یا در یکی از آزمایش های رتبه بندی یا شخصی سازی Google قرار داشته باشد.

پیدا کنید:

  • آیا افت ترافیک اصلی صفحه ها را تحت تاثیر قرار داده است؟
  • ما از اینجا شروع می کنیم زیرا این بیشترین اطلاعات قابل اعتماد است که شما نسبت به سایت خود دارید. کنسول جستجو گوگل و ردیاب های رتبه بندی در حال تلاش برای نگاه کردن به آنچه که گوگل انجام می دهند؛ هستند؛ ابزار تجزیه و تحلیل وب شما فقط ردیابی تعداد کاربر است.
  • ترافیکی وب سایت هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند را هفته به هفته قبل و بعد از افت با هم مقایسه کنید. و مطمئن شوید که روز های مشابه در هفته را مقایسه کرده اید.
  • آیا افت به صورت هفته به هفته بیشتر شده است؟
  • آیا افت در تعطیلات آخر هفته است؟

چرا ترافیک وب من کاهش یافت؟

آیا  در روز های گذشته تجزیه و تحلیل وب سایت خود را برای یافتن این که ترافیک وب سایت شما افت کرده است بررسی کرده اید ؟ نترسید. اگر رتبه وب سایت شما افت کرده باشد. در اینجا یک چک لیست است که به شما کمک می کند تا علت را شناسایی کنید:

مشکل ردیابی

اگر وب سایت شما دچار افت رتبه بندی گوگل شده است آن را بررسی کنید :

  • ممکن است سایت شما دچار مشکلات فنی باشد.  هنگامی که این اتفاق می افتد با استفاده از "سرویس آپ تایم" مانند:     Pingdom Uptime Monitoring، UptimeRobot می توانید هشداردهید.
  • تنظیمات ردیابی گوگل آنالیز صحیح است، زیرا ممکن است به علت خطای پیکربندی بیش از حد باشد. یا اینکه شما مناطق، صفحات یا ویژگی های جدید مانند AMP یا یک برنامه را راه اندازی کرده اید.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما به درستی اجرا می شود و تمام ویژگی های وب سایت شما ، از جمله موارد جدید، قبل از حرکت به درستی ردیابی می شوند.

تغییر رفتار جستجو چیست؟

تأیید کنید که آیا به دلیل فصلی، روند استفاده یا تغییر در ویژگی های نتایج جستجو، در رفتار کاربر تغییررخ داده است؟ آنرا بررسی کنید:

افت واقعی در رتبه بندی؟

اگر مسئله ردیابی یا تغییر رفتار جستجو نباشد، زمان آن رسیده است تا بررسی کنید  افت رتبه وب سایت به چه دلیل می باشد و اگر چنین باشد، کجا و چگونه بر روی سایت شما تاثیر گذاشته است:

رتبه وب سایت خود را برای جستارها دستگاه ها و صفحات از طریق Google Search Console بررسی کنید. رتبه سایت خودتان را با رقبا مقایسه کنید ببینید آیا رتبه وب سایت رقبا شما نیز افت کرده است؟ 

اگر نتیجه این بررسی مثبت بود و شما دیدید که یک کاهش واقعی در رتبه بندی داشتید سپس با تجزیه و تحلیل علت آن را بررسی کنید:

دسترسی به محتوا

آیا ساختار وب سایت خود را به  روز کرده اید؟ و یا آن را به سمت https  و یا بقیه به روز رسانی های پیکربندی دامین های سایت خود مهاجرت داده اید؟

بررسی کنید که آیا در اثر مسائل مربوط به دسترسی کاربران و یا ربات های گوگل به وب سایت شما ضرر رسیده است؟

سپس به ترتیب زیر را بررسی کنید:

  • صفحات انتقادی سایت شما برای کاربران موبایل و کامپیوتر در دسترس می باشد و آن صفحات را بررسی کنید اگر خطا و یا اشتباهی دارند آن را برطرف نمایید. شما می توانید از DevTools Chrome برای شبیه سازی دستگاه های مختلف استفاده کنید و صفحات HTTP را چک کنید یا از این برنامه ها Chrome Extension Trace Redirect Trace   یا Chrome DevTools استفاده کنید.
  • اگر شما سایت خود را برای searchbots مسدود می کنید:
  • تأیید پیکربندی txt برای استفاده از ابزار تست کنسول سرچ گوگل
  • اگر خطای دیگری برای کنسول جستجو گوگل بود آن را برای گوشی های هوشمند نیز بررسی کنید.
  • اگر مسائل مربوط به تهیه و ارائه محتوا صفحات برای تائید صفحات برتر شما در کنسول جستجو گوگل بود آن را برای هر نوع دستگاه های موبایلی و کامپیوتری هماهنگ کنید.
  • شبیه سازی ربات های جستجوی گوگل (دسکتاپ و گوشی های هوشمند) با ابزارهایی مانند ScreamingFrog، Deepcrawl، Boating، Ryte و OnCrawl بر روی سایت شما می خزد.
  • گزارش های مربوط به سرور خود را برای بررسی زمان ، منطقه و دستگاه های افت وب سایت خود را چک کنید .

فهرست بندی موضوعات محتوا

آیا صفحات خود را اشتباها فهرست بندی نکرده اید و یا پیکربندی محتوا خود را تغییر داده اید ؟  ببینید اگر گوگل به درستی محتوای سایت شما را به طور کلی ویا صفحات خاص را پیکربندی نکرده است ممکن است که باعث افت رتبه سایت شما شود.

شما می توانید از کلمه "سایت " استفاده کنید و همچنین بررسی کنید که آیا تعداد سایت های فهرست بندی شده شما توسط سایت "Index Status" Google Search Console کاهش یافته است یا خیر.

اگر صفحات شما فهرست بندی نشوند

  • بررسی کنید که آیا صفحات سایت شما با اضافه کردن noindex در متا تگ robots یا x-robots-tag در هدرهای HTTP بدون اینکه URL های اصلی را در rel = "canonical انجام شودبه اشتباه به دیگران تبدیل شده اند.
  • اطمینان حاصل کنید که شما درخواست حذف صفحات خود را با استفاده از کنسول Google Search Console "حذف URL ها" نداده اید.

اگر صفحات شما فهرست بندی باشند:

بررسی کنید که محتوای آن با استفاده از نسخه پنهان بازبینی شده است. و ببینید آیا شکاف با محتوای نشان داده شده در آن وجود دارد.

مجازات دستی؟

اگر میزان ترافیک هماهنگ با کاهش رتبه بندی باشد، بررسی کنید که آیا سایت شما با دستیابی به گواهینامه های وب مستر گوگل به طور دستی جریمه شده است یا خیر – دلایل آن می توانند از داشتن لینک های غیرمعمول ورودی، کلمه کلیدی به پوشه ها، از طریق مرور مجدد بخش "اقدامات دستی"  باشد.

اگر چنین است، نوع عمل، دلیل و حوزه های مربوط به سایت تحت شناسایی قرار می گیرد و قبل از درخواست بازخورد مجدد باید اقدامات لازم برای پاکسازی یا بهینه سازی انجام دهید.

چند دلیل عمده برای کاهش ترافیک وب سایت شما

برای هر کسب و کار آنلاین ترافیک وب سایت مهم است؛ هر چه بازدید کنندگان شما بیشتر باشد شما فرصت بیشتری برای شهرت کسب و کار خود دارید برای اینکه دیگران نام برند شما را بهتر و بیشتر بشناسند و ارتباط بیشتری با شما برقرار کنند. به همین دلیل است که افت ناگهانی رتبه وب سایت در کسب  و کارهای آنلاین بسیار وحشتناک می باشد. و این به معنای از دست دادن درآمد و سود آوری در کسب و کارهای آنلاین می باشد.

خواه این موضوع به خاطر مسائل فنی یا تغییرات اخیر وب سایت و یا به روز رسانی الگوریتم های گوگل و یا بهینه سازی ضعیف و یا بسیاری از دلایل  دیگر می تواند باشد که چرا ترافیک در وب سایت شما کاهش یافته است.

ترافیک وب سایت به معنای تعداد بازدیدکنندگان از سایت است. ترافیک بیشتر سایت به معنای افزایش درآمد می باشد. و این به معنااست که کاهش ترافیک وبسایت به معنای کاهش درآمد می باشد. نه تنها کاهش ترافیک وب سایت در باعث می شود که در دنیای www  گم شوید همچنین کاهش ترافیک وب سایت باعث کاهش رتبه وب سایت می شود که هر دو مورد برروی درآمد شما تاثیر منفی می گذارد. بنابراین مهم است که علت اصلی مشکل را درک کنید و آن را در اسرع وقت برطرف کنید. اگر شما یکی از کسانی هستید که در معرض مشکل کاهش ترافیک وب سایت هستید، در زیر چند مورد از دلایل افت وب سایت گفته شده است:

1.     تغییرات اخیر وب سایت

تغییرات اخیر را بررسی کنید. تغییرات طراحی بر زمان بارگزاری وب سایت تاثیر می گذارد که به خوبی توسط موتور های جستجو دیده نمی شود. علاوه بر این از گوگل آنالیز نیزاستفاده کنید  برای اینکه متوجه شوید آیا تمام منابع ترافیک کاهش پیدا کرده اند یا فقط یکی از آنها کاهش پیدا کرده است.  آخرین، اما نه کمترین، برای اینکه مطمئن شوید SERPs (صفحات نتایج موتور جستجوگر) را بررسی کنید.

2.     کد پیگیری

یکی از علل نادیده گرفته شده ترافیک (فرض بر این است که کسی به چیزی مانند Google Analytics وابسته است) یک تغییر یا مشکل با کد ردیابی سایت است. تغییر آنالیز پلاگین و یا کد های وب سایت اغلب باعث مشکلات کدگذاری می شود و در نتیجه باعث اختلاف در آنالیز وب سایت می شود. قبل از اینکه برای عیب یابی موارد دیگر وقت بگذارید همیشه کد های پیگیری وب سایت را چک کنید.

3.     روند در طول زمان

هنگامی که ترافیک را در برنامه های کاربردی مشتری تجزیه و تحلیل می کنید، روند در طول زمان برای ترافیک کل و بخش های مرتبط آن را ارزیابی کنید .  درک گرایشات و یا چرخه های کسب وکار فصلی توسط متوسط ترافیک ، کانال ها و یا کمپین ها  بسیار مهم است برای اینکه بفهمیم آیا افت رتبه وب سایت نرمال است یا خیر؟

4.     مسائل فنی ساده

برای پیدا کردن مشکلات فنی از ابزارهای عمومی که در دسترس عموم قرار دارند استفاده کنید مانند: گوگل وب مستر ، گوگل آنالیز ، الکسا ، MOZ   و غیره. ابتدا موارد ساده را حل کنید مانند: خطا404 ، زمان بارگذاری طولانی صفحه ، عناصر جستجو در موتورهای جستجو بر روی صفحه یا جستجوگرهای ناکافی در صفحه (و غیره)، سپس به سمت مسائل بزرگتر بروید مانند عملکرد بهینه سازی ، آزمایش A / B، تجربه کاربر (UX)، و غیره.

5.     اضافه بار سرور

سرور ها می توانند به راحتی دچار اضافه بار شوند. بنابراین اولین چیزی که در هنگام افت رتبه وب سایت باید چک کنید سرور می باشد.  بسیار رایج است که وب سایت ممکن است قادر به حفظ تقاضای مردم از بازدید سایت نباشد. بنابراین بهینه سازی وب سایت شما برای جلوگیری از خرابی و آمادگی برای حجم بالای ترافیک وب سایت ضروری می باشد.

6.     اطلاعات متا

اطلاعات متا جایی است که گوگل اطلاعات کلمات کلیدی شما را برای رتبه دهی به وب سایت شما می کشد.  ابتدا بررسی کنید که آیا فرد به طور تصادفی اطلاعات متا را حذف نکرده باشد (اتفاق می افتد). اگر که اطلاعات متا سالم و دست نخورده می باشد ، از گوگل آنالیز دیدن کنید تا ببینید آیا که افت رتبه از پرداخت هاست و یا سازمانی است و یا اجتماعی است.  اگر از پرداخت باشد، کمپین AdWords خود را بررسی کنید.  اگر از سازمانی باشد، robots.txt، sitemap.xml، SSL، و غیره را بررسی کنید.

7.     ترافیک جهانی

در حالی که دلایل زیادی وجود دارد - از مسائل مربوط به سرور به منابع ترافیکی و حتی چیزی ساده به عنوان ردیابی شکسته - من پیشنهاد می کنم توزیع جغرافیایی ترافیک را نیز بررسی کنید. امروزه اکثر برنامه ها و وب سایت ها دارای ترافیک جهانی هستند.  برای صاحبان محتوا که دارای ترافیک از بازارهای در حال ظهور هستند، مسدود کردن یا سانسور کردن سطح دولتی می تواند به تدریج باعث کاهش وب سایت آنها شود، که البته بستگی دارد به این که چقدر درشناسایی آی پی پیچیده باشند.

8.     منبع ترافیک

اگر ترافیک  اصلی شما به طور ناگهانی کاهش پیدا کرد، برخی از مسائل مربوط به سئو وجود دارد که می توانید با آنها برخورد کنید. اگر وب سایت شما به روز رسانی شده بود و موتور های جستجو شما را فهرست بندی نکرده بودند موتور های جستجو راه های فهرست بندی شما را تغییر داده اند. اگر ترافیک پرداختی شما کاهش پیدا کند، اما هزینه های شما باقی مانده است، تبلیغات شما دیگر موثر نخواهد بود.

9.     کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجو گوگل مانند زیر کاپوت یک ماشین می ماند. اگر کاپوت ماشین کار نکند اتوموبیل از کار می ایستد. کنسول سرچ گوگل نیز همین نقش را در ترافیک وب سایت دارد. در داخل کنسول جستجو، شما می توانید هر گونه مشکلات مخرب (از جمله اینکه آیا سایت شما هک شده است)، مسائل مربوط به HTML یا روند هایی که بر ترافیک وب تاثیر می گذارد، شناسایی کنید.

10.به روز رسانی پاندا یا پنگوئن

در طول چند سال گذشته، گوگل چندین برآورد محاسبه شده برای الگوریتم خود (که به عنوان پاندا و پنگوئن نامیده می شود) را در تلاش برای بهبود کیفیت کلی نتایج جستجو ساخته است.  پاندا کیفیت محتوا را بررسی می کند و سایت هایی با محتوای با کیفیت پایین را جریمه می کند در حالیکه پنگوین کیفیت لینک را تجزیه و تحلیل می کند و سایت هایی با لینک های غیر طبیعی را مجازات می کند. یک یا هر دو این به روز رسانی ها ممکن است باعث کاهش ترافیک  وب سایت شود.

11.دامنه، DNS یا ساختار NS

اولین چیزی که می توانیم انجام دهیم این است که بررسی کنید که آیا گوگل هرگونه به روز رسانی الگوریتم خود را منتشر کرده است. در صورتی که هیچ به روز رسانی عمده گوگل وجود نداشت،  به چک لیست فنی برودید که ببنید آیا تغییراتی در DNS  ، دامنه و NS  (نام سرور) ایجاد شده است یا خیر.

12.مشکلات گوگل آنالیز

با توجه به اهمیت ترافیک وب سایت، کارشناسان اینترنت ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیک را ایجاد کرده اند که بازدید بازدیدکنندگان از وب سایت را مشخص می کند. ابتدا مطمئن شوید که  آیا Google Analytics به درستی کار می کند یا نه؟  ممکن است که شما در واقع ترافیک وب خود را از دست ندهید اما واقعیتی وجود دارد که با گوگل آنالیز مشکل پیدا کنید مثلا مشکلاتی با قرار دادن کد پیگیری ها بر روی وب سایت خود  و یا حذف کد پیگیری ها از روی وب سایت و یا تضاد بین اسکریپت های گوگل آنالیز و جاوا اسکریپت بر روی وب سایت شما و یا شما از پلاگین بر روی کد  گوگل آنالیز وردپرس وب سایت خود نمی توانید استفاده کنید.

13.مشکلات با سئو سایت

چه چیزی رتبه بندی یک سایت را در موتور جستجو بهبود می بخشد؟ بهینه سازی موتور جستجو (SEO)  یک وب سایت با بالاترین رتبه بندی، بیشترین بازدید کننده را به خود جلب می کند. مشکلات سئو سایت شما می تواند به سرعت بر روی ترافیک وب سایت شما تاثیر بگذارد.  مثلا اگر گوگل تغییراتی در الگوریتم خود داشته باشد، به این معنی است که تکنیک های SEO که برای سایت شما پیش از این کار می کردند، امروز ناکام می مانند و اگر اکنون کاری را انجام ندهید که مطابق با بروز رسانی های امروز گوگل باشد بنابراین این احتمال وجود دارد که رتبه بندی  سایت شما و در نهایت ترافیک وب سایت شما کاهش پیدا کند.

14.تغییرات عمده ای که در وب سایت شما ایجاد شده است

 هنگامی که شما تغییرات عمده ای را در سایت خود انجام می دهید مانند تغییر محل صفحات وب یا بازسازی وب سایت خود، اما این تغییرات به درستی مدیریت نشود می تواند تاثیر منفی بر روی ترافیک وب سایت شما بگذارد. به عنوان مثال شما محل صفحه وب خود را از

http://sitedar.com/This-File-Name.html به http://sitedar.com/ThisFileName.html

تغییر داده اید و  تغییرات آن را به موتور های جستجو اعلام نکرده اید. موتور های جستجو نمی توانند مکان جدید وب سایت شما را فهرست بندی کنند  و زمانی که یک بازدید کننده می خواهد به این صفحه وب دسترسی پیدا کند، سایت خطایی را نشان می دهد و بازدید کننده سایت را ترک خواهد کرد.  بیایید مثال دیگری بزنیم.  شما وب سایت را دوباره طراحی کرده اید و در حال حاضر از تصاویر بیشتر در مقایسه با متن برای ایجاد وب سایت جذاب تر در صفحات وب استفاده کرده اید. لازم به ذکر است زمانی که مقادیر متن و کلمات کلیدی را در صفحات وب خود کاهش داده اید، این به این معنا می باشد که شما نمی توانید آن صفحه را برای تعدادی از کلمات کلیدی بهینه سازی کنید و به همین دلیل ترافیک وب سایت شما کاهش پیدا می کند.

15.وب سایت شما به کندی بارگیری می شود

بررسی کنید که چه مقدار زمان برای بارگیری سایت شما طول می کشد. اگر زمان بارگیری بیش از حد طول می کشد، قطعا ترافیک وب سایت شما کاهش خواهد یافت. این موضوع را با ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب خود به بحث بگذارید تا سرعت سایت شما بهبود یابد.

16.جریمه موتور های جستجو

اگر شما به دلیل استفاده از تکنیک های فنی سئو کلاه سیاه توسط گوگل جریمه شدید برای جبران رتبه بندی سایت خود در موتور جستجو، این امر به شدت بر روی ترافیک وب سایت شما تاثیر منفی می گذارد.

17.منقضی شدن نام دامنه

اگر نام دامنه سایت خود را تجدید نکنید و منقضی شود، سایت شما بارگذاری نمی شود و در نتیجه شما ترافیک را از دست خواهید داد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز