بهترین روش سازگار سازی وب سایت برای موبایل چیست؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

روش های موبایلی کردن وب سایت

داشتن یک وب سایت موبایل دوستانه ، فقط یک کار خوب نیست، بلکه پیش نیاز می باشد. برای اولین بار در تاریخ، استفاده از موبایل از کامپیوتر پیشی گرفت. امروزه، کاربران موبایل انتظار دارند که، تمام وب سایت ها با دستگاه های تلفن همراه سازگاری داشته باشند. بیش از نیمی از کاربران اینترنت می گویند: " اگر وب سایت با دستگاه تلفن همراه ما سازگاری نداشته باشد، ما آن سایت را ترک خواهیم کرد."

در آپریل سال 2015 ، گوگل اعلام کرد، یکی از معیارهای رتبه بندی وب سایت ها ، سازگاری با تلفن همراه می باشد. این به این معنا می باشد، که اگر وب سایت ها با دستگاه ها ی تلفن همراه سازگاری نداشته باشند، به زودی از رتبه بندی موتورهای جستجو حذف خواهند شد.

در مقاله زیر موارد موبایلی کردن وب سایت گفته شده است ، این که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. اگر مطمئن نیستید که آیا وب سایت شما ، موبایل دوستانه می باشد یا خیر، مقاله زیر را مطالعه بفرمائید. در این مقاله شاخص های جدید موبایلی کردن وب سایت،  گفته شده است و اینکه چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

اگر وب سایت خود را آزمایش کردید و آن شکست خورده بود، در اینجا دو راه برای بهینه سازی وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه گفته شده است.

نسخه موبایلی وب سایت خود را ایجاد کنید

سریع ترین راه برای موبایلی کردن وب سایت شما، ایجاد وب سایت کامپیوتری، به صورت موبایل دوستانه، با استفاده از برخی از پلتفرم ها می باشد. این راه،  ساده ترین راه برای این موضوع است، ولی نیازمند این است که شما دو وب سایت داشته باشید و از آنجا که ، به روز رسانی دو  وب سایت می تواند سخت باشد، این راه حل مناسبی نمی باشد.

استفاده از پلاگین های موبایل در محبوب ترین سیستم عامل های cms

بیشتر سیستم های محبوب، مدیریت محتوا - وردپرس ،  جوملا و یا دروپال - هر کدام، راه حلی برای خلق وب سایت شما به صورت موبایل دوستانه دارند ، بدون این که نیاز داشته باشید که دو نسخه جداگانه از وب سایت خود داشته باشید. برخی از آنها، راه حل های مناسب تری، برای سفارشی کردن محتوا، به صورت موبایل دوستانه دارند ولی ترکیب آن ویژگی ها ، برای هماهنگی با تلفن همراه مناسب تر می باشد.

پلاگین های موبایل وردپرس : wp touch یکی از بهترین ، پلاگین های وردپرس، برای موبایلی کردن وب سایت می باشد. این نسخه به صورت فروشی، برای سایت های تجارت الکترونیکی است. jet pack ، یک راه حل ورد پرس ، برای اطمینان از این که سایت شما با تلفن همراه سازگاری دارد، می باشد.

پلاگین موبایل جوملا:  پلاگین های Responsivizer   و JoomlaShine ، هر دو پلاگین های جوملا هستند و راه حلی ساده برای موبایلی کردن وب سایت می باشد. اگر از نسخه های قدیمی جوملا مانند نسخه های کمتر از 2 استفاده کنید، این کار ضروری می باشد، ولی نسخه های جدید جوملا از 3 به بعد با پشتیبانی تلفن همراه ، سازگاری دارد.

پلاگین های موبایل دروپال: دروپال دو ماژول ThemeKey و MobileTheme  ارائه می دهد که این دو ماژول به این منظور استفاده می شوند که، تشخیص می دهد که آیا کاربر از دستگاه موبایل استفاده می کند؟ سپس به طور اتوماتیک ظاهر سایت را، موبایل دوستانه می کند. زمانی که آن را نصب کنید ، از هر دو به صورت راحت می توانید استفاده کنید.

استفاده از طراحی ریسپانسیو موبایل

راه حل های بالا ، فقط راه حل های موقتی هستند تا زمانی که شما، سایت خود را، با استفاده از استراتژی های موبایل به شیوه طراحی وب سایت ریسپانسیو، مجددا طراحی کنید.

رویکرد طراحی سایت موبایلی ، نیازمند برنامه ریزی می باشد که چگونه بر روی دستگاه های تلفن همراه استفاده شود، یک تمرین است که الویت بندی می کند که کدام محتوا ابتدا بر روی سایت برود. سپس این سوال را مطرح می کند ، که آیا این سایت بر روی تمامی دستگاه های موبایل و تبلت و کامپیوتر قابل نمایش می باشد؟

 طراحی ریسپانسیو بهترین تجربه ممکن را بر روی دستگاه های تلفن همراه را ارائه می دهد و اجازه می دهد که سایت در اندازه ها و سایز های مختلف قابل تنظیم باشد.

طراحی وب سایت ریسپانسیو، به شما اطمینان می دهد که وب سایت شما با هر سایز صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه سازگار می باشد. مهم نیست که از چه سایزی از تلفن همراه استفاده می کنید ، خواه تلفن همراه ، خواه تبلت ، خواه دستکتاپ در هر صورت  شما وب سایتی خواهید داشت که با همه آنها سازگار خواهد بود.

هر آنچه را که می خواهید انجام دهید، همین الان انجام دهید.

هر گزینه ای دارای مزایا و معایبی می باشد. اما بهتراست، قبل از برنامه ریزی برای به روز رسانی، بهینه سازی را انجام دهید.

وب سایت های موبایلی برای سئو سایت، دیگر اختیاری نیستند!

در سال های اخیر ارزش داشتن یک وب سایت موبایلی، خیلی بیشتر شده است. اکنون، گوگل بر روی اهمیت آن بسیار بیشتر از قبل تاکید دارد. از سال 2015 ، گوگل شروع به ارتقا رتبه سایت های موبایل دوستانه و تنزل رتبه سایت هایی که از این تکنولوژی استفاده نمی کنند ، کرده است. این تغییرات برای گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر هنوز این کار را انجام نداده اید ، اکنون زمان عمل است که، وب سایت خود را به صورت موبایل دوستانه (ریسپانسیو) تبدیل کنید. این موضوع هم برای سئو سایت شما ، و هم تجربه ای که کاربران به هنگام استفاده از وب سایت شما کسب می کنند ، بسیار مهم می باشد.

2 مدل از سایت های موبایلی

در اینجا چند گزینه برای سایت های تلفن همراه وجود دارد ،  شما باید به مزایا و معایب هر کدام توجه داشته باشید. در زیر دو متد، برای موبایلی کردن وب سایت ها وجود دارد.

طراحی سایت ریسپانسیو : محتوایی که به کاربران ارائه می دهید، صرفه نظر از دستگاه موبایل ، تبلت و ...

مزایا:

  • سایت شما فقط یک URL دارد و مدیریت سئو آن آسان تر می شود.
  • سایت شما با تمام دستگاه ها کار خواهد کرد.

معایب:

  • گاهی اوقات پیاده سازی آن سخت و گران می باشد.

وب سایت های موبایلی اختصاصی : در زیر دامنه اصلی سایت شما وجود دارد و به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه طراحی می شود.

مزایا:

  • فقط برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است و یک تجربه کاربرپسند را به شما ارائه می دهد.
  • اکثر اوقات پیاده سازی آن ارزان تر و سریع تر می باشد.

معایب:

  • برای وب سایت شما از چند URL استفاده می کند، که این باعث می شود، مدیریت توسعه لینک ها سخت تر باشد.

آیا سایت شما موبایل-دوستانه می باشد؟

اگر جواب این سوال را نمی دانید، وب سایت خود را از تلفن همراه هوشمند خود ببینید. اگر مقیاس آن در تلفن همراه تغییر کرد و شما آن را، همانطور که در کامپیوتر می بینید در تلفن همراه هم دیدید، بنابراین سایت شما موبایل-دوستانه می باشد. اگر حتی یک وب سایت دارید که برای موبایل طراحی شده است، حتما آن را تست کنید که اطمینان حاصل کنید با تست های گوگل یکسان می باشد.

می توانید ازاین طریق عمل کنید: ابتدا به سایت، تست موبایل-دوستانه بودن گوگل بروید، که به صورت کوتاه در یک نگاه به شما این موضوع را نشان می دهد، سپس به گوگل وب مستر تولز بروید، در آنجا می توانید به طور دقیق تر ، سیگنال های آمادگی تلفن همراه خود را مشاهده کنید. در وب مستر تولز گزارش " قابلیت استفاده از تلفن همراه" را  بررسی کنید. شما می توانید گزارش دهید که کدام وب سایت ها دارای مشکل می باشد.

اگر شما تعیین کنید که وب سایت شما موبایل-دوستانه می باشد و برای دستگاه های تلفن همراه تنظیم شده است ، تمرکز خود را بر استفاده از وب مستر تولز به منظور شناسایی و کاهش مشکلات احتمالی معطوف کنید . در زیربا آنچه که گوگل در مورد وب سایت های موبایل-دوستانه مطرح می کند آشنا می شوید که شامل فاکتورهای زیر می باشد:

  • زمان بارگزاری صفحه
  • فونت سایز مناسب
  • اجتناب از فلش و باقی نرم افزارهای موبایل
  • فاصله زیاد بین لینک ها، برای اطمینان دقیق از تعداد کلیک ها
  • آیا جاوا اسکریپت و یا تصاویر در تلفن همراه مسدود شده اند؟

بررسی عملکرد فعلی جستجو

برای گرفتن اطلاعات در مورد اینکه چگونه کاربران موبایل به سایت شما دسترسی پیدا می کنند ،از گوگل وب مستر و گوگل آنالیز استفاده کنید. اگر شما ترجیح می دهید، از یک طراحی ریسپانسیو موبایل استفاده کنید، شما نیازی به بهینه سازی وب سایت خود برای دستگاه های موبایل را ندارید، زیرا تمام محتوای سایت به صورت پیش فرض در دسترس خواهد بود.

برای یک سایت اختصاصی تلفن همراه، تصمیم می گیرید که کدام صفحات را الویت بندی کنید، به خصوص اگر یک اقدام ناگهانی برای ریسپانسیو سازی وب سایتتان باشد.

چه درصدی از ترافیک وبسایت مربوط به دستگاه های تلفن همراه می باشد؟

یک ایده خوب این است که، شما یک تصویر در مورد این که میزان ترافیک وب سایت شما چقدر می باشد، بدست بیاورید، زیرا این می تواند اولین شاخصی باشد، که نشان دهد چه میزان از ترافیک وب سایت شما از گوشی های موبایل می باشد.

 به گوگل آنالیز بروید و میزان ترافیک وب سایت خود که از طریق گوشی های موبایل دریافت می کنید، مشاهده کنید. یک دوره زمانی یک ساله را با سال های قبل مقایسه کنید، تا ببنید ترافیک وب سایت شما به چه میزان افزایش داشته است. بیشتر ترافیکی که شما بر روی وب سایت خود مشاهده می کنید ، از روی دستگاه های تلفن همراه می باشد.

صفحات  موبایل

گزارش صفحات خود را در گوگل آنالیز چک کنید،با استفاده از یک بخش به نام "کاربران تلفن همراه" ،متوجه خواهید شد که کدام صفحات وب سایت شما برای سرچ موبایلی در دسترس می باشند. شما می خواهید که این صفحات را مجهز کنید ، که شامل استانداردهای موبایلی وب سایت شما باشد. آنها در حال حاضر در موتور های جستجو به خوبی کار می کنند و شما باید تلاش کنید که عملکرد آنها را به خوبی حفظ کنید.

صفحات سرچ محلی

بسیاری از کسب و کارهای محلی ، از صفحات هدفمند جغرافیایی در کمپین سئو خود استفاده می کنند. یک نسخه وب سایت موبایل-دوستانه ، هر نوع این صفحات را در سایت خود پیکربندی می کند.

آخرین تحقیقات ، نشان می دهد که 50 در صد  از جستجو های محلی ، برروی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. بنابراین مطمئن شوید که ، صفحات محلی شما برای سرچ های تلفن همراه مشاهده می شود.

چگونه وب سایت خود را موبایل دوستانه کنیم؟

آیا محتوای وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه آماده می باشد؟ کاربران تلفن همراه ، به طور چشمگیری در حال افزایش می باشند. حال اگر وب سایت شما  بر روی تلفن همراه قابل نمایش نباشد ، چه می شود؟

مسلما کاربران سایت شما را ، ترک خواهند کرد.همچنین سرعت آهسته نیزمی تواند خوانندگان را نا امید کند. خیلی از زمان ها ، مردم در حال تلاش برای وصل شدن به وب سایت شما با سرعت پایین مواجه می شوند و علی رغم تلاش ارائه دهندگان ، برای افزایش ظرفیت، هنوزهم احساس می شود که کند می باشد. بنابراین، هر چه که سرعت افزایش پیدا کند ، تعداد مشتریان افزایش پیدا می کند.

شما می خواهید که علاوه برخوانندگان و کاربران قدیمی وب سایت خود، کاربران جدید نیز تجربه خوبی هنگام بازدید از سایت شما داشته باشند، خواه در خانه و با کامپیوتر های شخصی، خواه در محل کار و یا هنگام رفت و آمد با دستگاه های تلفن همراه و صفحه نمایش های کوچک و... در اینجا روش هایی گفته شده است ، که می توانید وب سایت خود را با تلفن همراه سازگار کنید.

نصب پلاگین های موبایل

اگر شما از وردپرس استفاده می کنید، شما می توانید با یک پلاگین ساده، در کمتر از 30 ثانیه، سایت خود را به یک سایت موبایل-دوستانه تبدیل کنید. پلاگین بسیار زیاد می باشد، ولی wp-toch ، مهمترین آنها است. این برنامه رایگان می باشد و شما می توانید به طرق مختلف، سایت خود را سفارشی سازی کنید.

موضوع دیگر در مورد موبایلی سازی وب سایتتان این است، که کاربران سایتتان را مطمئن کنید که سایت شما ، یک سایت استاندارد می باشد. برای انجام این کار گزینه هایی در پلاگین ها وجود دارد، زمان هایی وجود دارد که کاربران بخواهند بزرگترین سایز از یک وب سایت را مشاهده کنند، که بستگی به دستگاه و سرعت اینترنت آنها دارند.

ریسپانسیو سازی وب سایت

طراحی سایت ریسپانسیو، باعث می شود که صفحات وب سایت شما در همه دستگاه ها (تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر) به خوبی ظاهر شود. طراحی وب سایت ریسپانسیو، مورد استفاده از کد های html و  css ، برای تغییر سایز ، پنهان کردن ، کوچک کردن ، بزرگنمایی و یا انتقال محتوا است ، تا آن رادر صفحه نمایش به خوبی ببینید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز