چگونه کپی مقالات خود را درسایت های دیگر بیابیم

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

5 ابزار ساده برای یافتن و حذف محتوای سرقت شده

اگر شما وبلاگ و یا سایت داشته باشید احتمال دارد که مطالب سایتتان یک یا چند بار به سرقت رفته باشد.  محتوای دزدیده شده بدون اعلام نام مرجع در سایت ها، مقالات  و وبلاگ های دیگر استفاده می شود. گاهی اوقات مقالات به صورت مستقیم از وب سایت شما در وب سایت های دیگر کپی می شود.  و در برخی موارد، محتوای دزدیده شده با اندکی تغییر و اصلاح کپی میشود ولی درنهایت به وضوح بر اساس کار اصلی شما می باشد.

همچنین ممکن است در برخی از شرایط با ذکر نام سایت ولی بدون اجازه این کار را بکنند. اگر چه مواردی از این قبیل به نام و شهرت شما آسیب نمی رساند ولی اگر بخواهید که محتوای تکراری از سایت شما در جایی نباشد می توانید آن مقاله را حذف کنید.

خبر خوب اینکه، مهم نیست که چرا و چگونه محتوا از روی سایت شما کپی می شود ولی ابزارهایی وجود دارد که اگر تمایل داشته باشید می توانید از آن استفاده کنید و محتوای کپی شده را حذف کنید. و حتی در وهله اول راه هایی وجود دارد که می تواند محتوا را کاملا محرمانه کند. در اینجا چند ابزار آسان برای انجام این که  چگونه متوجه شویم که محتوای ما دزدیده شده است،

را معرفی می کنیم:

هشداردهنده گوگل (google alert)

تعدادی ابزار وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید که ببینید آیا جایی محتوای سایت شما بدون اجازه کپی شده است؟  یکی از بهترین و ساده ترین روش ها استفاده از هشدار دهنده گوگل است.

شما به راحتی می توانید به وب سایت google alerts  بروید ، بخشی از مقاله خود را در آنجا قرار دهید، انتخاب کنید که چه نوع وب سایتی باید جستجو شود. و سپس آدرس ایمیل خود را اعلام کنید تا گوگل بتواند نتایج را برای شما ارسال کند. شما می توانید هشدارها را به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه تنظیم کنید.

سایت Copyscape

این سایت گزینه خوبی برای کسانی است که محتوای زیادی منتشر می کنند. نتایج آن رایگان نیست اما ارزش هزینه ای که می کنید را دارد. همه کاری که باید انجام دهید این است که آدرس url ،  وب سایت خود را بگوئید. سپس این سایت جستجو می کند که چه سایت هایی محتوا را از روی سایت شما کپی کرده اند.با این حال یکی از بهترین راه ها برای گرفتن دزد محتوا، اعلان ها است. این اعلان ها به صورت خودکار توسط وب سایت هایی مانند وردپرس، دروپال و موابل ارائه می شوند.

اگر یک سایت خاص به طور منظم به سایت شما لینک داده شده است. احتمال دارد که محتوا سایتتان را کپی کرده است. برای استفاده از اعلان ها، به سادگی می توانید فیدبکی که به ایمیل  شما آمده است را مشاهده کنید سپس هر سایتی که مشکوک است را بررسی کنید.

چگونه محتوای دزدیده شده را حذف کنیم؟

بسیاری از وبلاگ نویسان و مدیران وب سایت، دارای صفحه تماس و یا آدرس ایمیل در سایت خود می باشند. بنابراین شما می توانید با آنها تماس بگیرید و ی ایمیل بزنید از آنها بخواهید که محتوای تکراری را از سایت شان حذف کنند. در حالی که عده ای اینجور ایمیل ها را نادیده می گیرند و پاسخ  نمی دهند ولی برخی هم اگر از آنها بخواهید که محتوا را حذف کنند این کار را انجام می دهند به خصوص اگر آنها را تهدید کنید که از شما شکایت می کنم.

سایت who is hosting this  

اگر کسی محتوایی را از شما سرقت کرد سپس شما به او اخطار دادید و او نادیده گرفت، می توانید با این سایت تماس بگیرید. شما می توانید اطلاعات سایتی که سرقت کرده است را با قرار دادن url  در این سایت به دست بیاورید. این سایت برای حذف محتوای تکراری که از روی سایت شما دزدیده شده است بسیار موثر است. 

Who is hosting  کار سختی نمیکند. یکی از سخت ترین کارهایی که برای پیدا کردن دزد محتوا از روی تعیین هاست آن وب سایت است.  اگر مقاله شما در یک سایت" انتشار مقاله" به اشتراک گذاشته شده است، با ادمین سایت تماس بگیرید و از او بخواهید که مقاله را بردارد. لینک سایتی که محتوا اصلی در آن قرار دارد و تاریخ انتشار آن را ارائه دهید و بیانیه ای واضح در مورد این که شما نویسنده اصلی هستید بگوئید. سایت های ارسال مقالات سریع علیه دزدان محتوا عمل می کنند. آنها حتی ممکن است حساب شخصی دزدان را ببندند.

Google Webmaster Tools

شما همچنین می توانید یک پرونده شکایت حقوقی کپی رایت علیه سایت دزد محتوا تنظیم کنید. این کار را می توانید از طریق وب مستر تولز انجام دهید. این کمی پیچیده است و فقط در صورتی انجام می شود که رتبه وب سایت دزد محتوا بالاتر از شما باشد. با این حال، این کار برای جلوگیری از دزدیدن محتوا بسیار موثر می باشد .

اگر گوگل متوجه شود که سایتی سرقت محتوا کرده است، آن سایت از موتور های جستجو حذف خواهد شد. اگر دزد محتوا با استفاده از مطالب شما از گوگل ادورز درآمد داشته باشد؛ حساب درآمد او در گوگل ادورز بسته خواهد شد و فرد مجرم دیگر اجازه باز کردن حساب جدید در گوگل ادورز را ندارد.

چگونه از وقوع مجدد آن جلوگیری کنیم؟

متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از سرقت محتوا وجود ندارد. با این حال، مواردی وجود دارد که می توانید برای محافظت از محتوای خود رعایت کنید تا احتمال اینکه مطالب کپی شده و در سایت دیگری استفاده شود کاهش یابد.  از اطلاعیه حقوق تکثیر و کپی رایت استفاده کنید و اعلام کنید: "نمی توانید از محتوای مطالب تکثیر کنید" . شما می توانید به دیگران اجازه دهید با ذکر منبع می توانند از محتوای سایت شما استفاده کنند.

Google Search Authorship

اگر به طور منظم مطالب آنلاین را ارسال می کنید. شما باید Google Search Authorship را راه اندازی کنید. زیرا این سایت به شما کمک می کند که ثابت کنید که شما خالق محتوا هستید. اگر دزدان محتوا بعد از شما در این سایت بودند، گوگل مطمئن خواهد بود که این محتوا برای شما است و شما خالق آن هستید. گوگل شما را در مورد اینکه چگونه ادعا کنید که خالق محتوا هستید، راهنمایی خواهد کرد.

Authorship روشی است برای نشان دادن اطلاعات نویسندگان در موتور های جستجو برای محتوای خلق شده.

جستجوهای دستی

شما همچنین می توانید به صورت دستی برای محتوای خود جستجو کنید. جستجو باید برای محتوای طولانی تر باشد. برای محتوای بصری از جستجوی تصویری گوگل استفاده کنید. این موثر ترین راه برای ذخیره زمان می باشد.

خلاصه

سرقت اطلاعات در اینترنت همیشه یک مشکل خواهد بود. خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری و شناخت سارقان محتوا وجود دارد. ابزارهایی که در بالا گفته شد می تواند به شما در حفاظت از اطلاعاتتان کمک کند.

زمانی که محتوا دزدیده شد چه کار کنیم؟

  1. با وبلاگ نویس و یا مدیر سایت از طریق فرم تماس و یا ایمیل تماس بگیرید و از او بخواهید محتوای دزدی را بردارد.
  2. اگر برای بار اول درخواست شما را نادیده گرفتف برای بار دوم درخواست ارسال کنید.
  3. در صورت عدم پاسخگویی با سرور میزبان تماس بگیرید.
  4. در صورت عدم پاسخ گویی با موتورهای جستجو تماس بگیرید.
  5. در صورت عدم پاسخگویی با تبلیغات تماس بگیرید.

ممکن است در هر نقطه ای از این فرآیند این کار را متوقف کند.

محتوا دزدیده شده را به گوگل گزارش دهید

گوگل با استفاده از الگوریتم جریمه پاندا، سایت هایی که را از محتوای سرقت شده و تکراری استفاده کنند، مجازات می کند. بسیار مهم است که محتوای سایت شما منحصر به فرد باشد. متاسفانه ممکن است سایت دیگری محتوای شما را سرقت کند و گاهی اینقدر حرفه ای باشد که پاندا را فریب دهد و فکر کند که آنها سازندگان اصلی محتوا هستند. این به این معنا می باشد که شما خودتان تمام محتوا را نوشتید ولی سایت شما به خاطر محتوای تکراری جریمه  شود.

شایان ذکر است که در اکثر موارد این اتفاق نمی افتد " گوگل هر روز در مورد شناسایی مطالب اصلی بهتر و بهتر می شود" ولی به ندرت این اتفاق ممکن است بیافتد و این بهترین راه سرقت مطالب می باشد.

چگونه درخواست حذف مطالب دزدیده شده را از گوگل کنیم؟

شما می توانید یک درخواست شکایت به گوگل، برای حذف صفحاتی که محتوای شما را سرقت کرده اند، ارسال کنید. این لزوما به این معنا نیست که کل سایتی که مطلب در آن گذاشته شده است حذف خواهد شد اما گوگل متوجه خواهد شد که آن محتوا تکراری است و آن را به رسمیت نمی شناسد و آن را حذف می کند. اما موضوع مهم حذف مطلب تکراری است. گوگل در مورد شکایت های DMCA  حساس می باشد.

به صفحه " حذف کردن مطالب اضافه گوگل" بروید. اطلاعات مهم را پر کنید که حاوی گزیده ای از مطالب تکراری می باشد، صفحه ای که حاوی مطالب دزدی است و صفحه ای که سرقت محتوا انجام داده است را معرفی کنید. باید سوگند یاد کنید که حقیقت را می گویید.

گام 2 فقط صبر است. در صورت پر کردن فرم، یک پاسخ خودکار از طرف گوگل دریافت خواهید کرد، ولی آنها در مورد اینکه راجب به درخواست شما چه تصمیمی گرفته اند با شما تماس نمیگیرند " اینکه آیا محتوای تکراری حذف شده است یا خیر" . بنابراین فقط به رتبه بندی آن صفحه توجه داشته باشید، متوجه خواهید شد که ناگهان ناپدید می  شود.

چه زمانی درخواست حذف دهیم و چه زمانی ندهیم؟

این موضوع ارزشش را  دارد که کمی وقت بزاریم و صحبت کنیم در مورد اینکه چه زمانی لازم است تا درخواست حذف دهیم و چه هنگام ندهیم. بطور کلی زمانی که یک سایت محتوا را از سایت دیگر دزدید و به خاطر آن محتوا در لیست رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گرفت، آن زمان باید درخواست شکایت ارسال کرد.

موضوع دیگری که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید؛ اگر سایت فقط یه اندازه یک نقل قول یا یک پاراگراف و یا تیتر یک مقاله و یا یک متن در یک مقاله باشد این قوانین کپی رایت را نقض نمی کند. آنچه که به دنبال آن هستید محتوای متن کامل و یا صفحه کامل محتوای سرقت شده است. برای برخی از سایت های تجارت الکترونیک، یک پاراگراف و یا توضیحاتی مختصر در مورد یک وبلاگ سرقت محسوب نمی شود.

شما نمی خواهید با DMCA بازی کنید. تا زمانی که گزارشات واضح مبتنی بر سرقت ندهید، نتایج خوبی دریافت نمی کنید.

وضعیت را ارزیابی کنید: آیا محتوای شما واقعا دزدیده شده است؟

اگر حتی وب سایت و یا وبلاگی را پیدا کنید که واقعا محتوا شبیه محتوا شما داشته باشد، این لزوما به این معنا نیست که محتوا را از سایت شما سرقت کرده است. به محض انتشار محتوا اصلی آنلاین ، طبق قانون کپی رایت حق نسخه برداری از آن وجود ندارد و محافظت می شود. این به این معنا است که دیگران نمی توانند مطالب شما رابدون اجازه شما بازنویسی کنند، مگر اینکه آنها طبق قوانین با ذکر نام  انتشار دهنده و قانونی این کار را انجام دهند.اساسا، طبق قوانین، افراد حق نسخه برداری محدود از محتوای اصلی را  دارند. اما حد و مرز بین استفاده عادلانه و تخلف در چیست؟ متاسفانه، تعریف روشنی از حد و مرز استفاده عادلانه و تخلف وجود ندارد.

براساس قوانین: متاسفانه تمایز بین استفاده صحیح و تخلف تعریف مشخصی ندارد. تعداد مشخصی از کلمات، خطوط ، یادداشت ها و نوشته ها و غیره وجود ندارد که بدون اجازه بتوان از آن استفاده کرد.

به عنوان یک بازاریاب، می خواهید که اطمینان حاصل کنید که شما محتوا دیگران را سرقت نمی کنید، همچنین می خواهید از محتوای خود در برابر سارقان مراقبت کنید. اگر شما یک متن کاملا کپی شده از محتوای خود را در یک سایت دیگر مشاهده کنید، که بدون اجازه شما متن را کپی کرده است - حتی اگر به محتوا شما لینک داده باشد – طبق قوانین کپی رایت می توانید با او تماس بگیرید و از او بخواهید محتوا را بردارد و ادعا کنید حق استفاده منحصرا برای شما می باشد. اگر سایتی را پیدا کنید و متوجه شوید که بخشی از محتوا را با ذکر نام منبع برداشته است ، این می تواند به صورت بالقوه استفاده منصفانه باشد. در نهایت، اغلب خط قرمزی بین استفاده عادلانه و نقض حق نسخه برداری وجود دارد.

آیا پس گرفتن محتوا ارزش جنگیدن برای بازپس گرفتن دارد؟

شما مطمئن هستید که کسی محتوای شما را سرقت کرده است و مطمئن هستید که به صورت نسخه برداری عادلانه نمی باشد.  حال چه کار کنیم؟ قبل از تلاش برای بازپس گیری محتوا خود و حذف نسخه های کپی شده، شما باید در وهله اول تعیین کنید که آیا واقعا ارزش مبارزه دارد. اگرچه دزدیدن محتوا اغلب به عنوان یک مسئله آزاردهنده است ولی گاهی اوقات باید از آن صرفه نظر کرد.

مسئله دیگر این است که یک شرکت و یا وب سایتی که از شما محتوا سرقت کرده است، محبوب و مشهورتراز شما است. از خودتان بپرسید" آیا محتوای دزدیده شده ، ترافیک وب سایت مرا افزایش می دهد و یا باعث می شود که نام تجاری ما بیشتر مشهور شود." اگر شما ترافیکی از سایتی دریافت می کنید ویا فکر می کنید دزدیدن محتوا باعث شهرت بیشتر می شود، باید از پیگیری و شکایت از آن صرفنظر کنید ".

در نهایت هنگامی که محتوایی از شما دزدیده شده قبل از مواجه و برخورد با او، باید همیشه در نظر داشته باشید که چه کسی از شما سرقت کرده است و چه میزان ترافیک به سمت شما میفرستد. سپس تصمیم به اقدام به طرح شکایت و یا اقدامات دیگر کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز