تاثیر ssl رایگان بر روی سئو سایت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

در سال 2014 گوگل اعلام کرد که استفاده از ssl   برای جلوگیری از فعالیت سایت های کلاهبرداری و امنیت بیشتر کاربران در اینترنت،  به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته  می شود.

بسیاری از مدیران وب تصور می کنند که استفاده از ssl  درسایت، رتبه بندی را افزایش می دهد ولی بسیاری از مسائل را نمی دانند بیایید در مورد این مسائل بیشتر صحبت کنیم:

به همین دلیل، ما ابتدا باید مروری روشن و واضح از مهمترین تعاریف داشته باشیم.  در انتهای این مقاله شما با تعاریف ssl  و https  بیشتر آشنا خواهید شد. چرا آنها مهم هستند؟  آنها چگونه کار می کنند؟

Ssl  چیست؟

Ssl  مخفف کلمه ""Secure Sockets Layer است، یک پروتوکل رمزنگاری  برای ایجاد رابطه رمزنگاری شده بین سرور و کلاینت است.

امروزه ssl   به عنوان یک پروتوکل، هیچ گاه استفاده نمی شود، به همین دلیل است که TSL   جایگزین آن شده است. حتی اکثر اوقات، افراد وقتی از SSL  صحبت می کند منظورشان همان TSL  است.

TSL  چیست؟

دقیقا مانند SSL  ، TSL یک پروتوکل رمز نگاری شده است.  با این حال، این یک پروتکل رمز نگاری جدید و پیشرفته تر می باشد و در مقایسه با SSL  حریم خصوصی و عملکرد قوی تری دارد. نسخه جدید آن ، نسخه (TLS 1.3) که نسبت به نسخه های قدیمی تر ، امنیت بالاتری دارد.

آیا استفاده از SSL  باعث افزایش رتبه بندی می شود؟

 

گوگل به تازگی اعلام کرده است که، داشتن گواهی SSL  چیزی است که صاحبان سایت می توانند برای ارتقا رتبه بندی سئو خود استفاده کنند. سوالی که برای صاحبان سایت پیش میاد این است که چه گواهی SSL  باید خریداری کنیم؟

افزایش جستجو در گوگل باعث شده است که اکثر سایت ها از SSL استفاده کنند چه آنها اطلاعات شخصی داشته باشند و چه نداشته باشند.

این به این معناست که اگر سایت شما حتی صفحات پرداخت و یا هرگونه اطلاعات مالی و یا شخصی هم نداشته باشد، می توانید از طریق نصب یک گواهی ssl  در سایت خود، از مزایای سئو استفاده کنید.

کدام گواهی برای سایت من مناسب تر است؟

تمام گواهی های ssl  یکسان نیستند، ببینید که کدام گواهی برای سایت شما مناسب تر است؟

گزینه های مختلفی برای گواهی ssl  وجود دارد، هر چند که همه آنها برای رمزگذاری اطلاعات استفاده می شوند ولی همه آنها یکسان نیستند.

گواهینامه های دیجیتال کارت SSL  ، منحصر به فرد هستند، آنها تائید کامل هویت را شناسایی می کنند.  گوگل با این گواهینامه داده های امنیتی شما را محافظت می کند و هویت شخصی افراد را توسط یک فرد مورد اعتماد، تائید می کند.

کارشناسان تائید هویت، صدور کارت دیجیتال گواهینامه ssl  را فقط در چند دقیقه انجام می دهند.

گواهی نامه ssl  انفرادی: برای کسب وکارهای کوچک، وبلاگ ها و وب سایت های شخصی

گوگل همه سایت ها را تشویق می کند تا اطلاعات بازدیدکنندگان را با استفاده از گواهینامه ssl  امن کنند. این به معنا است که گوگل، سایت هایی را که از ssl استفاده می کنند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری می دهد.

گواهی نامه های ssl سینگل: مانند دیجیتال کارت پلاس، راه حل مناسب برای صاحبان کسب و کارهای کوچک، وبلاگ نویسان و وب سایت های شخصی است. یک گواهی نامه ssl  پلاس، یک دامنه را امن می کند و اطمینان حاصل می کند که هرگونه اطلاعاتی که کاربردر آن سایت به آن دسترسی پیدا می کند کاملا خصوصی و امن نسبت به افراد دیگراست.

Ssl  پلاس همچنین به این معنا است که شما می توانید وب سایت خود را با www  امن کنید.  بنابراین کاربران شما هر چه را که در نوار منو بنویسند مطمئن باشید که امن است.

Ssl  های چند دامنه: برای شرکت های ارائه دهنده خدمات آنلاین، فروشگاه های آنلاین بزرگ وشرکت های بزرگی که از چندین دامنه استفاده می کنند، مناسب است.

وب سایت های بزرگتر و ارائه دهندگان خدمات آنلاین، اغلب به بیشتر از یک گواهی نامه ssl   سینگل نیاز دارند. آنها ممکن است وب سایت های متعدد داشته باشند و یا دارای چندین دامنه مختلف برای امنیت باشند.  ارائه دهنده خدمات وب اغلب وب سایت های مشتریان را ایمن می کنند. گواهی نامه ssl  چند دامنه برای مدیران سایت و یا ارائه دهندگان خدمات آنلاین است که وب سایت های متعدد دارند و همه آنها نیاز به ایمن شدن دارد، مناسب است.

با استفاده از گواهینامه ssl  چند دامنه، مدیران سایت این قابلیت و انعطاف پذیری را دارند که نام  دامنه را ایمن سازی کنند و در صورت نیاز آن را حذف و اضافه کنند.

Ssl های چند دامنه باعث می شوند که تعداد زیادی از دامنه های مشتریان را اضافه کنید و ساخت وب سایت های چندگانه را ساده و آسان تر می کند.

چرا باید از گواهینامه ssl  در سایت خود استفاده کنید؟

Ssl   به طور گسترده ای برای انتقال داده ها به صورت امن زمانی که کاربران جزئیات کارت اعتباری و یا سایر اطلاعات حساس مانند ورود به حساب کاربری، اطلاعات مالی و یا جزئیات حساب کاربری را وارد می کنند استفاده می شود.

زمانی که وب سایت ها می خواهند اطمینان حاصل کنند که اطلاعات مشتریان و یا کاربران آنها امن است، گواهی نامه های ssl  ، قابل اطمینان ترین شکل امنیتی داده ها است.

گواهینامه های ssl  همچنین شامل شاخص های اعتماد بصری مانند نوار سبز گواهی نامه و قفلی که در مرورگر نشان داده می شود که نشان دهنده اتصال امن به اینترنت است.

Ssl  به عنوان بخشی از سئو شماست

در حالی که ساختن بک لینک ها و تولید محتوای مناسب برای افزایش سئو سایت است ولی گرفتن یک گواهینامه ssl  راهی سریع و آسان برای افزایش سریع سئو نیز است.

https  چگونه کار می کند؟

https  به طور معمول با استفاده از پروتوکل http کار می کند که لایه اضافه ssl  هم به آن اضافه شده است.

این اتفاق در سه مرحله رخ می دهد:

در اولین مرحله، یک پیام ازطرف  کاربر به سرور فرستاده می شود. سپس سرور آن پیام را پاسخ می دهد و تعیین می کند که کدام سطح از ssl  را سرور و کلاینت می توانند با هم استفاده کنند.

در واقع مرورگر به اتصال و پروتکل امن نیاز دارد و سرور آن را پاسخ می دهد.

مرحله دوم صدور گواهی نامه است. در این مرحله مشتری هنوز شناسایی و ابزار هوییت نشده است که مشخص شود چه کسی است.  گواهینامه یک بسته از داده ها است که حاوی اطلاعاتی مانند نام سرور ، کلید های عمومی و علامت های دیجیتال است.

مرحله سوم تبادل کلید است. در این مرحله مشتری و سرور در حال حاضر به یکدیگر اعتماد دارند و هر دو قبول دارند که از کلید های رمز مناسب برای رمزگذاری و رمزگشایی استفاده می کنند. هر دو طرف به استفاده از یک کلید راضی هستند بنابراین پیام های ارسال شده قبل از فرستادن آنها رمز گذاری می شوند و زمانی که آنها دریافت می شود، رمزگشایی می شود.

همه این اتفاقات در یک زمان کوتاه اتفاق می افتد مگر اینکه چیزی نادرست باشد. نتیجه نهایی این است که اطلاعات بین مرورگر شما و سرور رمزگزاری می شود.

https  چگونه کار می کند؟

ارتباط بین سرویس گیرنده و سرور از طریق https  به ترتیب مراحل زیر است:

  1. مشتری درخواست اتصال به سرور می دهد.
  2. سرور یک گواهی به مشتری می فرستد.
  3. مشتری تائید می کند که گواهی توسط یک سازمان مورد اعتماد امضا شده است و این سازمان تائید می کند که گواهی متعلق به یک سرور است که مشتری می خواهد با آن ارتباط امن برقرار کند.
  4. سپس مشتری یک کلید به طور تصادفی انتخاب می کند، آن را با کلید عمومی در گواهی رمز گذاری می کند آن را به سرور ارسال می کند.
  5. سرور کلید را رمزگشایی می کند و از یک کلید مشترک استفاده می کند تا امنیت بیشتری حاصل شود.

سئو مفهومی از ssl  است

سال گذشته گوگل اعلام کرد که تغییراتی در الگوریتم خود به وجود آورده است، یکی از آن تغییرات برجسته اضافه کردن https  به عامل رتبه بندی بود.  https  مخفف "پروتوکل امن انتقال داده " است. به عبارت دیگر یک پاسخ امن از htpp  است.

هرگاه در مرورگر مشاهده کردید که نشانی اینترنتی با https   آغاز می شود، این بدین معناست که وب سایت با استفاده از رمزنگاری ssl  امن شده است و انتقال داده های حساس در سایت ، امن هستند.

Ssl  مخفف کلمه " لایه سوکت های امن" است. این بدین معناست که تمام داده ها در سراسر سایت امن هستند که مانع از ورود هکرها می شود.

نکته: به همین دلیل هرگز نباید اطلاعات حساب کارت اعتباری خود را در یک سایت که https  ندارد، وارد کنید.

به طور معمول شما می توانید آن را در وب سایت های فروشگاه آنلاین، بانک ها و سایر وب سایت هایی که اطلاعات حساس منتقل می کنند ، مشاهده کنید. اما از آنجایی که امروزه گوگل ssl  را به طور رسمی به عنوان یک عامل رتبه بندی اعلام کرده است، وب سایت ها بیشتر علاقه مند به استفاده از ssl  هستند. قبل از این که تصمیم بگیرید که آیا این برای شما مناسب است یا خیر، بیایید در مورد مفاهیم سئو و ssl  کمی صحبت کنیم:

مزایای نصب گواهی ssl

1.https  باعث افزایش رتبه بندی موتور های جستجو می شود

نصب یک گواهینامه ssl  می تواند باعث پیشرفت در رتبه بندی موتورهای جستجو شود. بیش از 200 عامل رتبه بندی در الگوریتم های گوگل وجود دارد، اما با افزایش سایت های تجارت الکترونیک و ادغام بسیاری از سایت های امن با رسانه های اجتماعی، ایمیل و غیره ، انتظار میرود که در آینده تغییرات بیشتری در آن رخ دهد.

2. بهبود اطلاعات ارجاع یافته

هر گاه ترافیک از یک وب سایت https  به سمت یک سایت http  هدایت شود، اطلاعات ارجاع یافته از بین می رود و ترافیک به عنوان "ترافیک مستقیم" در نظر گرفته  می شود. این مشکل زمانی که سایت شما https  باشد از بین می رود.

3.   بالارفتن امنیت

ssl  حملات هکرها را متوقف می کند و تمام اطلاعات بر روی وب سایت رمزگذاری می شود و این باعث می شود سایت برای بازدیدکنندگان قابل اعتمادتر باشد.

برای هر دو سازمان های b2b  و  b2c ، ارائه این نوع از امنیت افزایش یافته است و این باعث ایجاد اعتماد بیشتر در میان مخاطبان می شود که باعث می شود راحت تر از شما خرید کنند و اطلاعات شما را به اشتراک بگذارند.

https  ورفتار مرورگرها

گوگل اعلام کرده است که استفاده از مرورگر کروم به یک چالش امنیتی در سراسر دنیا تبدیل شده است.  این تیم اعلام کرد که تمام صفحات وب بدون گواهینامه https  یک برچسب "not secure " را برای مرورگر کروم نشان می دهند.

مهاجرت به https

مهاجرت به https  ،کار ساده ای نیست زیرا یک گواهی نامه امنیتی است. این فرآیند اغلب پیچیده است. این پیچیدگی ها به دلیل سئو است. اغلب موتورهای جستجو https  و  http  را به عنوان url  های مختلف در نظر می گیرد.  بنابراین مطمئن شوید که گوگل سرچ کنسول و گوگل وبمستر تولز، تمام نسخه های https   سایت ها و تمام زیر دامنه های آن را ثبت و تائید می کند.

موتورهای جستجو از این ابزار برای ارسال پیام های سایت شما ،نحوه عملکرد سایت و نحوه خزیدن ارسال می کنند. این موارد در هنگام مهاجرت به https  بسیار حیاتی هستند.  

حقایقی در مورد سئو و ssl ها

از آنجایی که گوگل اعلام کرد که وب سایت های فعال شده با ssl  در رتبه بندی موتورهای جستجو،  در جایگاه بهتری قرار می گیرند، انجمن وبلاگ نویسان امنیت سایت خود را افزایش دادند.

سال ها پیش گوگل، شروع به آزمایش استفاده از یک لایه سوکت امن (ssl)  به عنوان یک عامل رتبه بندی در سایت های خود کرد. به عبارت دیگر، وب سایت هایی که حاوی یک کارت ssl هستند ممکن است در رتبه بندی موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار گیرند.

گوگل از سال 2014 ، ssl  را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفت.

به گفته گوگل این عامل رتبه بندی کمتر از 1 درصد جستجوهای جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 چرا باید به جای http  از https  استفاده کنید؟

اول از همه از آنجایی که استفاده از https از سال 2014   رسما به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته شده است، استفاده از آن برای سئو سایت مناسب است.

دوم از سال 2017 اگر وب سایت شما از https  و ssl  استفاده نکند، اعتبار سایت شما و امنیت و رتبه بندی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بازدیدکنندگان حتما این را مد نظر قرار می دهند که سایت شما توسط  https  تامین امنیت نشده است.  همانطور که در سپتامبر 2016 اعلام شد، گوگل کروم شروع به نشان دادن صفحات غیر امن که حاوی رمز عبور و فیلد های ورود کارت اعتباری با عنوان" "not secure در نوارمنو کرد.

برای بازدیدکنندگان شما امن تر هستند

https  به خصوص در شبکه های وای فای بسیار مهم هستند. هر کس در شبکه محلی مانند یک فروشگاه قهوه و یا دیگر شبکه های عمومی می تواند اطلاعات حساس بازدیدکنندگان خود را پیدا کند.

سازمان ها و شرکت ها به عنوان کمپین های رمز گزاری شده برای امنیت بیشتر، تاکید بیشتری بر روی رمزگزاری سایت ها دارد.  که شامل ترفیع دادن وب سایت ها از http به  https  است.

https  از دادهای کاربران محافظت می کند، همچنین تضمین می کند که کاربر به یک سایت معتبر متصل است نه یک سایت جعلی.

https  و اطلاعات ارجاعی

هر بار که یک کاربر از یک سایت ایمن به یک سایت غیر ایمن منتقل  می شود، داده های ارجاعی سخت تر تجزیه و تحلیل می شوند. اگر موتورهای جستجو امن باشد و سایت شما امن نباشد تقریبا پیدا کردن کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو سخت است.  این می تواند فاجعه بار باشد زیرا خیلی از اطلاعات امن از دست می رود . بنابراین سایتتان باید حتما امن باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز