سئو و بهینه سازی سایت برای جستجوی تصاویر گوگل

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اصول اولیه سئو تصاویر

چیزهایی وجود دارد که ما باید ابتدا در مورد آن توضیحاتی دهیم:

آیا هنوز هم سئو تصاویر ارزشمند است؟

ممکن است به خاطر داشته باشید زمانی که در گذشته بر روی تصویر در جستجو تصویر گوگل کلیک می کردید، می توانستید به وب سایت آن تصویر بروید. اکنون اگر بر روی آن کلیک کنید، گوگل آن را به صورت فول سایز باز می کند و به شما می گوید که سایت آن همین است. در صورتی که در طراحی وب سایت تصاویر به درستی استفاده گردند می توانند علاوه بر افزایش رتبه وب سایت در نتایج جستجوی تصاویر گوگل نیز نمایش داده شوند. برای بسیاری از مردم همین اندازه کافی است. بسیاری از افراد یک دسته از جستجوها را انجام می دهند و هرگز وارد یک سایت نمی شوند. گوگل تصویر شما را فعال می کند بدون اینکه حتی بداند شما کی هستید. بنابراین شما تاثیر آن را نمی دانید.  در زیر مواردی از سئو سرچ تصاویر گفته شده است:

  • محصولات و خدمات با مشاهده کردن فروخته می شود. ما با صابحان بسیاری از مشاغل مانند پیمانکار، طراح دکوراسیون، صاحبان هتل، هتلداران، فروشنده ها و سایر مشاغل صحبت کردیم. آنها همگی می گفتند که جستجو تصویری چیزی است که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند.

مثلا ممکن است شما به دنبال خرید لوازم آشپزخانه باشید . ابتدا در میان وب سایت ها جستجو می کنید و اطلاعات کسب می کنید ولی در نهایت در میان تصاویری که در جستجوها پیدا می کنید آن را انتخاب می کنید.

  • مجوزهای محتوای بصری. بسیار واضح است که آنها زندگی خود را با فروش تصاویر می گذارنند. جستجوی تصویری گوگل بهترین راه برای کسب درآمد برای بسیاری از اصناف است. همچین این موضوع برای بسیاری از مشاغل نیز سودآور شده است مانند عکاسی .  بنابراین اگر شما یک عکاس یا  فتوگراف هستید می توانید از این طریق کسب درآمد خوبی داشته باشید.

آیا شما مجاز به استفاده از تصاویر اصلی هستید؟

و یا  به عنوان مثال می توانید از بقیه افراد مجوز گذاشتن محتوای بصری را بگیرید و آن را در سایت خود قرار دهید و به طور بالقوه سایت را در جستجو تصویری گوگل رتبه بندی کنید؟ پاسخ این است که ، بله.

جستجوی تصویری ممکن است خیلی مهمتر از آن چیزی باشد که شما فکرش را می کنید

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، جستجو تصویری تعداد قابل توجهی از جستجوها را شامل می شود. جستجو در تصاویر گوگل بیش از 10 برابر بیشتر از جستجو در یاهو و بینگ و بیش از 40 برابر بیشتر از جستجو در فیسبوک مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال کسانی که تصاویر را ارسال می کنند به نظر می رسد که روش های بهینه سازی تصاویر را نادیده می گیرند. مطمئن باشید بهینه سازی برای تصاویر سرمایه گذاری خوبی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو می باشد.

 چند نکته برای نتایج بهتر در سئو گوگل

قبل از آغاز جستجو های صوتی مطمئن شوید که تصاویر خود را در موتورهای جستجو به طور کامل بهینه سازی کرده اید. معمولا مزایای بهینه سازی جستجو تصاویر معمولا نادیده گرفته  می شود.

در حالی انرژی زیادی برای کشف مزایای استفاده از جستجو صوتی گذاشته می شود، یک ابزار جستجوی ساده تر و مفید تر مانند جستجوی تصویری کاملا نادیده گرفته می شود. جستجوی تصویر در گوگل دومین پلتفرمی است که بیشترین جستجو را دارد.

ما در دنیای تصاویر زندگی می کنیم که در آن ارزش بهینه سازی تصاویر را نمی توان نادیده گرفت. تصاویر صفحات وب سایت شما را جذاب تر می کنند. به احتمال زیاد در هر صفحه از وب سایت شما تصویر وجود دارد. بنابراین بدون بهینه سازی تصاویر، مطمئنا شما یک دارایی ارزشمند از سئو را از دست خواهید داد. به علاوه هر چه سایز تصاویر بزرگتر باشد زمان بارگیری آن بیشتر خواهد شد، بنابراین با بهینه سازی تصاویر سایت، سرعت بارگزاری سایت رابالا برده و در نتیجه میزان بازدهی سایت را بالا می برید.

بهینه سازی تصاویر، مزایای زیادی برای دسترسی به تصاویر دارد از جمله تجربه کاربری بهتر، زمان بارگزاری سایت را بالا می رود و برای رتبه بندی هم در نتایج جستجو سنتی و هم نتایج تصویری سایت تاثیر مثبت دارد.

ربات های موتورهای جستجو قادر به شناسایی محتوای یک تصویر نیستند، آنها با توجه به متن یک عکس سعی می کنند که درک کنند که موضوع عکس در چه رابطه ای است.  اما چه عواملی مهم است تا شما متوجه شوید که تصاویر شما در موتورهای جستجو قابل شناسایی هستند یا خیر؟ در زیر نکاتی برای بهینه سازی تصاویر گفته شده است:

تصاویر کپی به سئو سایت شما هیچ کمکی نمی کند

شما می خواهید تصویری را بر روی سایت خود لود کنید. اگر سایتتان را با تصاویر موجود در بازار پر کنید، ظاهر سایتتان به نظر کپی و غیر اصل می رسد و شبیه هزاران وب سایت دیگر است و منحصر به فرد نیست.

بسیاری از وب سایت ها با تصاویر مشابه هم و کپی، پر شده اند. یک وب سایت شرکتی ، یک شرکت مشاوره ای ، یک کسب و کار محلی و یا  یک کسب و کاری که خدمات ارائه می دهد، را تصور کنید. همه آنها از تصویر مشابه مثلا مردی که لبخند می زند، استفاده کرده باشند. واقعا اینجور وب سایت ها نه تنها به بهینه سازی سایت ضربه می زنند بلکه بسیار در نظر مخاطبان زشت و زننده می باشد. شاید این چنین وب سایت هایی را مشاهده کرده باشید . مطمئن باشید تا زمانی که از تصاویر کپی بر روی سایت خود استفاده کنید هیچ گاه نمی توانید آن را بهینه سازی کنید.

از تصاویر اصلی و با کیفیت بالا استفاده کنید

استفاده از تصاویر اصلی باعث تجربه بهتر کاربران شده و شانس خود را برای افزایش رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو بالا می برد.  تصاویر اصلی  می توانند توسط یک طراح در شرکت و یا توسط یک عکاس با دوربین عکاسی گرفته شوند.

با ایجاد یک تصویر و عکس با کیفیت و منحصر به فرد، یک دید کلی و اجمالی مثبت به مشتریان خود درمورد شرکتتان و محصولاتتان دهید.  بسیاری از کاربران عکس های تکراری را اصلا نگاه نمی کنند. تصاویر اصلی با کیفیت بالا باعث می شود که در نتایج جستجو گوگل افزایش رتبه داشته باشید. بنابراین با خلق تصاویر اصلی و منحصر به فرد ، شخصیت و پرستیژ شرکتتان را بالا ببرید و رتبه بندیتان را در موتورهای جستجو بالا ببرید.

برای تصاویر دلیل داشته باشید

تصاویر باید به نقل یک داستان و یا ساده سازی یک ایده کمک کنند. بسیاری از مردم مغزی بصری دارند و با تصاویر بهتر یاد  می گیرند همچنین تصاویر می توانند تاثیر بیشتری نسبت به متون زیاد و غیر قابل فهم داشته باشند. اگر چه دوست دارید همیشه تصویری را به متن خود اضافه کنید، ولی به اجبار این کار را انجام ندهید.استفاده از تصاویر اسکرین شات، یک راه دیگر خلق ارزش در تصاویر است.  

از کپی رایت دوری کنید

فایل هایی که انتخاب می کنید اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام کپی نیستند.  در صورتی که از تصاویری استفاده کنید که قبلا از آن استفاده شده است و آن عکس قبلا در یکی از سایت های که برای ارائه دهندگان سهام عکس ها هستند، ثبت شده باشد، ممکن است این موضوع برای شما ریسک خطری جدی داشته باشد.

طبق قانون کپی رایت، اگر شما هرگونه حق نسخه برداری را نقض کنید، به شما اخطار داده می شود. همچنین اگر کسی از روی محتوا و یا عکس شما کپی رایت کند شما هم می توانید به او اخطار دهید و از او شکایت کنید.

راه های زیادی برای پیدا کردن تصاویر رایگان از وب وجود دارد. برخی از آن تصاویر همیشه مناسب نیستند ولی می توانید آنها را به صورت رایگان پیدا کنید. تصاویر گوگل به شما اجازه می دهد تا بتوانید تصاویر را برای استفاده مجدد فیلتر کنید.

بهبود تصاویر به وسیله ابزار

یک ابزار مانند کانوا به شما اجازه می دهد تا بر روی تصاویر بیشتر کار کنید و می توانید به وسیله آن شخصیت ، متن و تصاویر منحصر به فرد ایجاد کنید . بسیاری از عکس های قهرمانان به نظر می رسند که از این ابزار استفاده کرده باشند و به وسیله آن می توان تصاویر جذاب تر ایجاد کرد.

به وسیله این ابزار شما می توانید یک پست سفارشی شبکه اجتماعی و یا یک اینفوگرافی از یک قالب را ایجاد کنید.

بهترین روش های jpeg

نوع فایلی که با آن کار می کنید را بشناسید. به منظور بهینه سازی بهتر، معمولا از یک فایل jpeg استفاده کنید.  یک تصویر jpeg بهترین گزینه برای حفظ یک تصویر با کیفیت در هنگام فشرده سازی و یا تغییر سایز را فراهم می کند. آنها با بسیاری از رنگ ها، سایه ها و الگو ها برای نمایش تصویر با وضوح بالا کار می کنند و محبوب ترین عکس در فضای دیجیتال است.

بهترین روش های png

یک تصویر png به طور معمول، به هنگام ویرایش و یا دانلود از ادوب فتوشاپ،  استفاده می شود. png  به عنوان یک تصویر با شفافیت شناخته شده است، و اغلب به عنوان لوگو استفاده می شود ولی با این حال دارای کیفیت تصوبر بالاست.

Png ها را می توان به عنوان png8  و یا  png24  ذخیره کرد. نوع فایل Png 8 محدود به یک پالت رنگ با 256 رنگ است در حالی که png24  نمایشگر با کیفیت بسیار بالاتری است.

چگونه تصاویر را برای سئو بهتر نام گذاری کنیم؟

زمانی که می خواهیم تصاویر را برای سئو بهتر نام گذاری کنیم، ایجاد نام هایی با فایل توصیفی و غنی از کلمات کلیدی ضروری است. نام فایل های تصویری، گوگل و سایر موتورهای جستجو را هوشیار می کند که تصویر در چه رابطه ای است.

اگر از تصویری استفاده می کنید که خودتان گرفته اید و یا از یک دوربین آن را دانلود کرده اید، نام فایل عموما باید به صورت "IMG_2377098" یا چیزی شبیه به این باشد. تغییر نام تصویر از حالت پیش فرض، باعث می شود که موتورهای جستجو تصویر را بهتر پیدا کنند و این برای سئو سایت بهتر خواهد بود.

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو

ممکن است شما یک وبلاگ نویس باشید و یا یک نویسنده مقاله برای روزنامه ویا مجلات باشید.  ممکن است با این سوال در طول روز زیاد مواجه شوید که آیا من یک تصویر به مقاله ام اضافه کنم؟ پاسخ بله است. تصاویر باعث می شود که مقالات واضح تر باشند و این می تواند به سئو سایت شما کمک کند. در ادامه برخی از روش ها برای بهینه سازی تصاویر را می گوئیم.

هنگامی که می خواهید یک تصویر را بهینه سازی کنید تا جایی که ممکن است آن را فشرده سازی کنید و آن را در کوچکترین سایز فشرده سازی در نظر بگیرید. یک تصویر به خوبی بهینه سازی شده، نام آن نیز به خوبی بهینه سازی شده است و این برای موتورهای جستجو خوب می باشد.

مقیاس های تصاویر برای سئو

زمان بارگزاری برای سئو و ux  مهم می باشد. سایت های سریعتر بسیار راحت تر  رتبه بندی می شوند وبه صفحه اول می روند. تصاویر می توانند تاثیر زیادی بر روی سئو سایت بگذارند، به خصوص زمانی که یک تصویر بزرگ را بارگزاری می کنید، می تواند سرعت بارگزاری سایت را کاهش دهند، مانند استفاده از یک تصویر 1500 در 2500 پیکسل. بنابراین سعی کنید آن را در ابعاد کوچکتر نمایش دهید. وردپرس این امکان را می دهد ابتدا تصویر را در هر سایزی خواستید کوچک کنید ، سپس آن را بارگزاری کنید.

از تصاویر ریسپانسیو استفاده کنید

این مورد برای بهینه سازی سایت بسیار مهم است.  تصاویر می توانند با تلفن همراه سازگار نباشند و می توانند نرخ گزافه گویی را افزایش دهند. بروس لاسون در سال 2015 در لندن تصاویر ریسپانسیو و ویژگی های آن را بررسی کرد. او همچنین پلاگین RICG را آورد که یک پلاگین  تصویر ساز است که تصاویر رابه تصاویر ریسپانسیو تبدیل می کند. این پلاگین ویژگی srcset را به تصاویر شما اضافه می کند که این امکان را به شما می دهد تا تصاویری خلق کنید که با عرض صفحه نمایش یکسان باشد.

توجه داشته باشید که وردپرس در نسخه 4/4 این پلاگین را اضافه کرده است.

کاهش اندازه فایل

گام بعدی در بهینه سازی تصاویر این است که باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر در کوچکترین سایزی که امکان پذیر است می باشد. برای آن نیز ابزاری وجود دارد. البته شما فقط می توانید تصویر را آزمایش کنید و ببینید که چه مقدار از حجم تصویر در دسترس می باشد. اما بهتر این است که 100% کیفیت تصویر را استفاده کنید.

شما همچنین می توانید اندازه سایز فایل های تصاویر را نیز کاهش دهید، برای مثال از بین بردن داده های EXIF . توصیه می کنیم از ابزار هایی مانند image optim ، یا وب سایت هایی مانند PEGMin و یا PunyPNG استفاده کنید. پس از استفاده از ابزارهایی که در بالا ذکر شد می توانید از ابزارهای مخصوص بهینه سازی برای بررسی اینکه آیا بهینه سازی سایت با موفقیت انجام شده است یا خیر، می توانید استفاده کنید.

چگونه بهینه سازی تصاویر را برای سئو بهتر انجام دهیم؟

بهینه سازی برروی صفحه و بهینه سازی تصاویر مراحل اولیه بهینه سازی سایت شما است. همانطور که موتورهای جستجو هر روز هوشمند تر می شوند، رسیدن به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو نیز سخت تر و پیچیده تر می شود. در حال حاضر علاوه بر داشتن محتوای مناسب که برای رسیدن به این هدف ضروری است،  عوامل متعددی وجود دارد که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر گذار هستند، یکی از مهمترین آنها بهینه سازی وب سایت است.  سوالی که وجود دارد اگر شما تصاویر خود را بگیرید و یا یک تصویر خلق کنید، برای بهبود بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو چه کار باید کنیم؟

بهینه سازی بر روی صفحه اساس سئو سایت شماست و یکی از مهمترین عوامل بهینه  سازی سایت، بهینه سازی تصویر است. تصاویر یک جزء بصری قوی از یک وب سایت هستند. تاثیر یک تصویر بهتر از هزاران کلمه است.

اگر تصاویر به طرز صحیح استفاده شوند می توانند پیام متن شما را در یک نگاه منتقل کنند، در حالی که استفاده بی ربط از تصاویر می تواند تمام تصورات را از بین ببرد. علاوه بر  این تصاویر می توانند منبع خوبی برای ترافیک تصاویر گوگل ویا سایر موتورهای جستجو باشند.

مهمترین عوامل بهینه سازی تصاویر عبارتند از برچسب alt  ، برچسب عنوان ، اندازه تصاویر، نام تصویر و لینک تصویر.

بهینه سازی تصاویر برای تکنیک های سئو

تگ alt

برچسب alt مهمترین عامل بهینه سازی تصاویر است. متن در تگ alt  ، در صورتی که سرعت بارگزاری تصویر کم باشد در محل تصویر نمایش داده می شود.

اکثر موتورهای جستجو بر مبنای متن هستند، به عنوان مثال آن ها نمی توانند متن و فیلم را بخوانند.  محل تصاویر به عنوان یک فضای خالی برای موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. این فضا های خالی به هیچ وجه برای سئو مناسب نیستند. برچسب alt نه تنها به موتورهای جستجو می گوید که یک تصویر در اینجا قرار دارد ، بلکه در مورد موضوع تصویر نیز به آن اطلاعاتی می دهد.

کار خوبی که می توانید برای برچسب alt انجام دهید این است که برچسب alt خود را کوتاه نگه دارید. برچسب های alt را با کلمات کلیدی که برای موتورهای جستجو دوستانه هستند پر کنید، اما سعی نکنید که بیش از حد کلمه اضافه کنید. به عنوان مثال تگ alt برای جشن تولد باید چیزی شبیه به این باشد:" دومین جشن تولد پس من"

نام تصاویر

همانطور که کلمات کلیدی در نشانی اینترنتی مهم هستند، همین امر برای تصاویر نیز صادق است. کلمات کلیدی می تواند به تعیین یک شرط مناسب کمک کنند. اجتناب استفاده از نام فایل های پیش فرض مانند "DSC0019.jpg" زیرا نام گذاری به این روش اطلاعات زیادی در مورد تصویر ارائه نمی دهد. بنابراین برای نام گذاری تصاویر ، سعی کنید از نام هایی استفاده کنید که اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر به موتورهای جستجو ارائه دهد. به خصوص اگر شما از پلاگین های تصاویر سئو دوستانه وردپرس استفاده می کنید، این کار بسیار مفید است زیرا نام تصاویر را به برچسب alt تبدیل می کند.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز