چرا برای طراحی سایت نباید از وب سایت سازها استفاده کرد؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

در زمان های قدیم ساختن یک وب سایت نیاز به کدنویسی و کار زیاد داشت. اکنون راه حل های بسیار کارآمدتری وجود دارد. به عنوان مثال، استفاده از یک سازنده وب سایت برای راه اندازی وب سایت خود در عرض چند دقیقه. چه یک فریلنسر، وبلاگ نویس یا صاحب یک کسب و کار کوچک باشید، یک ساخت وب سایت آماده این کار را انجام می دهد تا بتوانید وب سایت خود را از راحتی خانه خود بدون نیاز به استخدام کمک خارجی ایجاد کنید.

در این مقاله به این می پردازیم که سازنده وب سایت چیست و چگونه کار می کند. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که چگونه وب سایت خود را در کمترین زمان آماده و زنده کنید.

سایت ساز چیست؟
قبل از اینکه بتوانید نحوه عملکرد آن را درک کنید، باید بدانید که سازنده وب سایت در واقع چیست. وب سایت ساز برنامه یا ابزاری است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به ویرایش هیچ کدی وب سایت طراحی و ایجاد کنید. شما می توانید هر کاری را که نیاز دارید به تنهایی و بدون نیاز به طراح یا توسعه دهنده انجام دهید. با نرم‌افزار سازنده وب‌سایت کشیدن و رها کردن توسعه‌یافته، می‌توانید به سادگی از میان طیف وسیعی از قالب‌ها انتخاب کنید و آنها را مطابق با دیدگاه برند خود سفارشی کنید!

سایت ساز آنلاین چگونه کار می کند؟
سازندگان وب سایت آنلاین و آفلاین وجود دارند. قبل از اینکه بتوانید از آنها استفاده کنید، ابتدا باید سازنده های وب سایت آفلاین نصب شوند. سازندگان وب سایت آنلاین در یک برنامه وب استفاده می شوند، بنابراین نیازی به نصب هیچ نرم افزاری نیست.

سازندگان وب سایت آنلاین به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آنها آسان باشد، هم برای مبتدیان و هم برای طراحان با تجربه تر.

روشی که سازنده وب سایت در واقع کار می کند ساده است. شما با انتخاب یک قالب شروع می کنید که ظاهر و احساس وب سایت شما را مشخص می کند. در مرحله بعد، شما به سادگی از یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن برای ساختن وب سایت خود با ویرایش قالب، افزودن محتوا و ایجاد صفحات جدید استفاده می کنید. کشیدن و رها کردن به معنای واقعی کلمه کشیدن و رها کردن اجزا و محتوا به فضای کاری شماست. می توانید سرفصل ها، متن ها، تصاویر، فیلم ها و بسیاری از اجزای دیگر را اضافه کنید. آنچه می بینید دقیقاً نحوه نمایش وب سایت شما در هنگام راه اندازی است. 

 آیا برای ساختن وب سایت خود باید از وب سایت ساز استفاده کنم؟
یک قالب سایت ساز می تواند به شما در ایجاد یک وب سایت با قیمت مقرون به صرفه کمک کند و اگر بودجه بسیار محدودی دارید، می تواند نقطه شروع خوبی باشد. با این حال، سازندگان وب سایت توانایی ایجاد یک وب سایت منحصر به فرد را ندارند که حرفه ای به نظر برسد و کار کند. این وب‌ سایت‌ها اغلب فاقد الزامات سئو هستند و تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان واقعی را دشوار می‌کنند. شما به وب سایتی نیاز دارید که به راحتی پیدا شود و توجه مخاطب را حفظ کند و به طور خلاصه، سازندگان وب سایت شما را به آنجا نخواهند رساند.

معایب استفاده از سازندگان وب سایت چیست؟

1. منحصر به فرد نبودن

پلتفرم های DIY دارای قالب های وب سایت عمومی هستند. به عبارت دیگر، تمام وب‌سایت‌هایی که با استفاده از این قالب‌ها ساخته می‌شوند، ساختار، طرح‌بندی و سبک‌های ناوبری یکسانی خواهند داشت. کارآفرینان توانایی محدودی برای تغییر طراحی دارند تا وب‌سایت‌های خود را منحصربه‌فرد کنند. چنین وب‌سایتی مشابه نمی‌تواند از بین مردم متمایز شود و در ایجاد برند شما در طول دوره شکست بخورد. نام تجاری به مقدار زیادی سفارشی سازی به طور مرتب نیاز دارد، که در وب سایت هایی که با استفاده از سازندگان وب سایت DIY ساخته شده اند غیرممکن است.

2. سئوی ضعیف 

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای افزایش دید وب سایت و رتبه بالاتر در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) ضروری است. متأسفانه، سازندگان وب سایت DIY قادر به ارائه قابلیت های SEO قوی به وب سایت های تجاری نیستند. اکثر سازندگان وب‌سایت‌های DIY به Google اجازه نمی‌دهند تا وب‌سایت مربوطه را در Webmaster Tools خود تأیید کند، که می‌تواند به شدت به رتبه‌بندی جستجوی آن آسیب برساند. عملکرد وب سایت شما
اکثر سازندگان وب سایت به طور واقعی و کامل سئوی سایت یا تولید سرنخ را در فرآیند ایجاد وب سایت خود ادغام نمی کنند. آنها اغلب به شما نمی گویند که یک فراخوان برای اقدام در وب سایت خود بگنجانید یا یک پیشنهاد نرم برای مشتریان خود ایجاد کنید تا آدرس های ایمیل را به دست آورید. وب سایت شما به این عناصر و موارد دیگر نیاز دارد تا وب سایت شما را راهی برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان واقعی کند.

همچنین مقدار قابل توجهی از عناصر برنامه نویسی back-end از دیدگاه بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد که سازنده وب سایت اغلب می تواند نادیده گرفته شود یا به طور کلی آنها را ادغام نکند. به عنوان مثال، ما در حال انجام سئو در دو پلتفرم مختلف سازنده وب سایت بودیم که قبلاً لیست شده بود (در وب سایت هایی که فرصت طراحی نداشتیم). یکی از سازندگان وب سایت طرح LocalBusiness را ارائه کرد، اما هیچ گزینه دیگری برای microdata ارائه نکرد. علاوه بر این، آنها فراموش کرده‌اند که «شماره تلفن» را به‌عنوان فیلدی در طرح «تولید خودکار»، یکی از حیاتی‌ترین عناصر برای مرتبط کردن کسب‌وکار شما با سایر فهرست‌های آنلاین قرار دهند. در حالی که سازنده وب سایت دیگر حتی اجازه درج اطلاعات آگهی و طرح وب سایت را در سیستم خود نداد. این فقط یک نمونه است

در مورد اینکه چگونه سئو در مورد سازندگان وب سایت یک فکر بعدی است.

بله، ما در نهایت به هر دو سازنده وب سایت ایمیل زدیم تا آنها را از خطاها مطلع کنیم. مطمئناً آنها از ما تشکر کردند و به ما گفتند که حق با ماست. اما آن‌ها نگفتند چه زمانی انتظار داشتند که اصلاحات/افزودن‌ها را به سیستم خود انجام دهند. به روز رسانی: آنها در نهایت ویژگی های طرحواره ذکر شده را اضافه کردند، اما به معنای واقعی کلمه سال ها از سیستم های مدیریت محتوای طراحی وب سنتی مانند جوملا یا وردپرس عقب بود. علاوه بر این، پشتیبانی طرحواره آنها هنوز گزینه های بسیار محدودی برای سفارشی سازی و داده های ساختار یافته پیشرفته دارد.

لیست کمبودهای سئو سازندگان وب سایت نیز به همین یک مثال ختم نمی شود. به این ترتیب، در حالی که ممکن است ظاهر سایتی را که دوست دارید از راه دور شبیه به آن داشته باشید، اگر نتوانید در گوگل پیدا شوید چه فایده ای دارد؟

3. ریسپانسیو نبودن

لازم است که وب سایت تجاری شما طراحی واکنش گرا داشته باشد تا تجربه خوبی از موبایل داشته باشید. این روزها دستگاه های تلفن همراه بیش از 50 درصد از کل ترافیک وب سایت را در سراسر جهان پوشش می دهند و بنابراین وب سایت شما باید برای موبایل و تبلت آماده باشد. با طراحی ریسپانسیو، وب سایت شما مطابق با اندازه و ابعاد صفحه های مختلف آماده می شود. همچنین به بهبود رتبه بندی جستجو کمک می کند زیرا گوگل همچنین وب سایت هایی با طراحی واکنش گرا را در اولویت قرار می دهد. اکثر وب سایت های DIY واکنش گرا نیستند و عملکرد ضعیفی در موتورهای جستجو دارند.

4. تجربه نداشتن در طراحی سایت برای تلفن همراه

کدنویسی برای مشاهده موبایل و عملکرد وب سایت شما بسیار مهم است. بسیاری از سازندگان وب در وب ساز خود بهینه سازی موبایل بسیار محدودی دارند. چرا موبایل اهمیت دارد؟ جستجوهای موبایلی و مرور اینترنتی وب سایت ها بالاخره از مرور دسکتاپ پیشی گرفت. بیش از 50 درصد از ترافیک وب در سراسر جهان از طریق دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی است و این تعداد هر سال همچنان در حال افزایش است. هنگامی که با مشکلی در مورد نحوه ظاهر محتوا یا بخشی از طراحی در دستگاه های تلفن همراه مواجه می شوید، سازنده وب سایت به شما اجازه نمی دهد سفارشی سازی بیشتر دستگاه (مانند تلفن، تبلت، غیره) انجام دهید. شما به سادگی محدود به رندر موبایل داخلی آنها هستید که همیشه انجام نمی شود

5. حداقل پشتیبانی

وب سایت شما دارای اجزای زیادی برای اطمینان از عملکرد مناسب است. اگر در مراقبت از این مؤلفه‌ها کوتاهی کنید، ممکن است وب‌سایت کسب‌وکار را دچار نقص کنند. برخی از مسائلی که به این دلیل رخ می دهد عبارتند از:

  • بازدیدکنندگان/کاربران پیام های خطا را در صفحات خاصی دریافت می کنند
  • وب سایت با خرابی مواجه می شود
  • بارگذاری صفحات وب به زمان بیشتری نیاز دارد
  • عناصر مختلف کار نمی کنند

همه این اشکالات فنی به کمک فنی در زمان واقعی نیاز دارند، اما سازندگان وب سایت DIY پشتیبانی سایت بسیار محدودی از مشتری ارائه می دهند و وب سایت شما ممکن است برای مدت طولانی تری فعال بماند.

6. بدون مالکیت

این یکی از بزرگترین معایب وب سایت های DIY است. اغلب، شما نمی توانید مالکیت وب سایتی را که با استفاده از یک سازنده وب سایت DIY ساخته اید به دست آورید. در بسیاری از موارد، سازنده وب سایت ممکن است مالک طراحی و حتی محتوای وب سایت شما باشد. اگر پرداخت هزینه خدمات آنها را متوقف کنید، ممکن است از این دارایی ها استفاده نکنید. در نتیجه، ممکن است مجبور شوید وب سایت دیگری را از ابتدا بسازید. همچنین، هنگامی که وب سایت توسط سازنده DIY ایجاد شده باشد، نمی توانید آن را به سرور دیگری منتقل کنید.

7. مسائل مربوط به عملکرد

سازندگان وب سایت DIY گاهی اوقات از کدهای قدیمی استفاده می کنند تا در هزینه ها صرفه جویی کنند و روند توسعه وب را برای همه آسان کنند. با این حال، این می‌تواند منجر به مشکلات عملکرد وب‌سایت از جمله سرعت پایین وب‌سایت، عدم امنیت، و محدودیت‌های ناوبری شود. مخاطبان هدف شما برای پیمایش در چنین وب‌سایت‌هایی مشکل دارند و ممکن است الزامات آنها برآورده نشود. چنین تجربه کاربری ضعیفی می تواند ترافیک وب بالقوه را از وب سایت دور کند.

8. ارزش را کاهش می دهد

اگر وب‌سایت شما از نظر محتوا، نمایش یا ویژگی‌ها شبیه بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر به نظر می‌رسد، مشتریان یا بازدیدکنندگان می‌دانند که شما از یک قالب سایت آماده ارزان قیمت برای ایجاد وب‌سایت تجاری خود استفاده می‌کنید. مطمئناً ارزش کسب‌وکار شما را کاهش می‌دهد و هویت برند شما را کاهش می‌دهد. وقتی یک مسیر ارزان را با وب سایت خود انتخاب می کنید، همیشه نتایج ارزانی خواهید داشت.

9. توسعه تک صفحه ای 

اکثر سازندگان وب سایت شما را قادر می سازند یک صفحه وب ایجاد کنید، که برای کمپین های سئو یا ایجاد یک buzz آنلاین مفید نیست. وب سایت کسب و کار شما باید چندین صفحه داشته باشد و باید به رشد خود ادامه دهد. این مؤثرترین راه برای آوردن مکرر ربات‌های Google است و در عین حال وب‌سایت شما را برای مخاطب هدف مرتبط نگه می‌دارد. یک وب‌سایت تک صفحه‌ای هیچ هدف تجاری را به طور مؤثر انجام نمی‌دهد، و بنابراین، شرکت شما ممکن است هیچ سودی از آن نداشته باشد.

10. وب سایت غیر CMS 

سیستم‌های CMS ابزارهای قدرتمند و ضروری هستند که به ما در مدیریت وب‌سایت‌ها و محتوا کمک می‌کنند. برای مثال، وردپرس یک CMS قوی است که نوشتن، سازمان‌دهی، ویرایش و انتشار محتوای آنلاین را برای وب‌سایت تجاری تسهیل می‌کند. CMS کنترل کاملی بر طراحی، اسناد و نمایش محتوای منحصر به فرد ارائه می دهد. با این حال، سازنده وب سایت شما را قادر می سازد یک صفحه وب ثابت بر اساس HTML ایجاد کنید که با هیچ سیستم مدیریت محتوا سازگار نیست.

11. سرعت آهسته

یک وب سایت کند یک خبر واقعا بد برای رتبه بندی فروش و موتورهای جستجو است. طبق مطالعه Hubspot، زمانی که یک صفحه 4 ثانیه یا بیشتر طول می کشد، تغییر در نرخ پرش وب سایت به 100 درصد افزایش می یابد. در حال حاضر، سازندگان وب سایت سرورهای مشترکی را به همه مشتریان خود ارائه می دهند که منابع کمتری را برای وب سایت ها ایجاد می کند. در نتیجه سرعت وب سایت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بازدیدکنندگان در طولانی مدت از چنین وب سایت هایی اجتناب می کنند.

12. مسائل مربوط به تبلیغات

این یکی دیگر از معایب بزرگی است که هنگام ساختن یک وب سایت با استفاده از چنین سازندگان DIY باید در نظر بگیرید. وب سایت کسب و کار شما ممکن است یک تبلیغ بزرگ نمایش دهد. این نه تنها بر ارزش برند شما تأثیر می گذارد بلکه تجربه کاربر را نیز خراب می کند. فوراً نشان می دهد که صاحب وب سایت در ساخت یک وب سایت واقعی دقت کافی نداشته است. در نتیجه، مردم ترجیح می‌دهند از چنین وب‌سایت‌هایی دوری کنند و شما در طول این دوره با کاهش ترافیک وب مواجه می‌شوید.

13. نام دامنه

همانطور که در بالا ذکر شد، زمانی که وب سایت خود با استفاده از سازنده وب سایت ساخته می شود، شما به طور کامل مالک آن نیستید. شما حتی یک نام دامنه خاص برای وب سایت خود نیز دریافت نمی کنید. اکثر سازندگان وب سایت یک URL ترکیبی ارائه می دهند که بی ارزش است. مردم اعتماد خود را به وب سایتی با چنین نام دامنه طولانی از دست می دهند و تمایل دارند از تماس با شما اجتناب کنند.

14. سهولت استفاده

سازندگان وب سایت اغلب در ابتدا آسان به نظر می رسند که یک مزیت بزرگ است. با این حال، زمانی که سعی می‌کنید به پیوندها، سفارشی‌سازی صفحات و تغییر اندازه تصاویر بپردازید، شروع به تبدیل شدن به یک فرآیند پر زحمت می‌کنند. یادگیری نحوه تغییر بخش های خاصی از وب سایت برای جلوگیری از ناراحتی سازنده وب سایت ممکن است کمی طول بکشد. این می تواند بسیار وقت گیر باشد. در نهایت، شما هنوز در اختیار آنچه سازنده وب سایت از نظر عملکرد داخلی "اجازه خواهد داد" هستید.

15. کاهش اعتبار

اگر قصد استفاده از سایت ساز را دارید، باید افرادی را نیز در نظر بگیرید که قرار است از وب سایت شما بازدید کنند، زیرا آنها فورا متوجه طراحی غیرحرفه ای آن می شوند. اکثر سازندگان وب سایت رایگان نتایج عالی را برای شما تضمین می کنند، اما حقیقت این است که تنها چیزی که این وب سایت ها تضمین می کنند تجربه کاربری ضعیف است.

یک سایت Wix یا Weebly نمی تواند با یک سایت سفارشی شده و کاربر پسند بدون تبلیغات و پرچم قرمز آشکار رقابت کند تا اعتبار آن را کاهش دهد. اگرچه سازندگان سایت صدها قالب مختلف را ارائه می دهند، بسیاری از آنها آماتور به نظر می رسند و احتمالاً نمی توانند با یک وب سایت طراحی شده به صورت سفارشی رقابت کنند.

نمودار مقایسه طراحی سایت با php و استفاده از قالب های آماده به صورت زیر است :

همان طور که می بینید استفاده از قالب های آماده سایت بیشتر از طراحی سایت با php است دلیل آن هم این است که بسیاری از افراد معایب استفاده از آن را نمی دانند.

16. سازندگان سایت به موفقیت شما اهمیت نمی دهند


کسانی که این وب‌سایت‌سازان را راه‌اندازی می‌کنند، به کسب و کار شما اهمیتی نمی‌دهند یا برای موفقیت آن ارزش قائل نیستند. از طرف دیگر، اگر به سراغ یک فریلنسر یا آژانس حرفه ای طراحی وب بروید، آنها تلاش زیادی برای اطمینان از موفقیت وب سایت شما خواهند کرد. آنها همچنین با شما کار می کنند و طراحی وب سایت شما را با نیازها و کسب و کار شما تنظیم می کنند.

سازندگان سایت سریع و آسان برای استفاده هستند، اما آنها وب سایت هایی ایجاد نمی کنند که از نظر بصری بسیار جذاب یا کاربردی برای کاربر باشد. بنابراین، اگر به دنبال توسعه یک وب سایت برای کسب و کار خود هستید، بهتر است تا جایی که می توانید از سازندگان سایت مانند Wix و Weebly فاصله بگیرید.

به لفاظی های امیدوارکننده آنها نخورید زیرا احتمال اینکه در نهایت از محصول آنها ناامید شوید بسیار زیاد است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که گلوله را گاز بگیرید و یک طراح وب واقعی را استخدام کنید تا کسب و کار شما آنلاین بدرخشد. در عوض، یک وب سایت واکنش گرا و سفارشی طراحی شده را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی وب ریسپانسیو به زیر مراجعه کنید.

17. وب سایت کاملاً "درست" به نظر نمی رسد

اکثر سازندگان وب سایت پیش نمایشی از وب سایت را قبل از انتشار به شما نشان می دهند. با این حال، به ندرت دقیقاً شبیه پیش نمایش به نظر می رسد. در نتیجه، ممکن است زمان قابل توجهی را صرف ایجاد وب‌سایتی کنید که در واقع آنطور که می‌خواهید با کیفیت به نظر نمی‌رسد. به طور طبیعی، اینها می توانند بسیار ناامید کننده باشند، و شما دوباره به آنچه سازنده وب سایت به شما اجازه می دهد محدود می شوید.

18. کارکرد تجارت الکترونیک محدود

پلتفرم‌های سازنده وب‌سایت مانند Wix و Squarespace شروع به افزودن قابلیت‌های تجارت الکترونیکی بیشتری کرده‌اند که در آن می‌توانید محصولات را مستقیماً در وب‌سایت خود بخرید و بفروشید. با این حال، ویژگی های تجارت الکترونیک در حال حاضر در پلتفرم های سازنده وب سایت بسیار محدود است. هنگامی که به ویژگی های پیچیده تری مانند حمل و نقل پیشرفته، تحویل محلی، قیمت عمده فروشی، ادغام با برنامه های شخص ثالث و غیره نیاز دارید، به سرعت با پلتفرم های سازنده وب سایت مانند Wix و Squarespace روبرو خواهید شد.

سخن آخر

ما 18 مورد از معایب استفاده از قالب های آماده را بالا بیان کردیم اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی و یا خرید قالب های آماده را برای کسب و کار خود دارید شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت میتوانید مراجعه کنید و یک سایت بسیتر خوب و با کیفیت داشته باشید. حتی شما می توانید با کارشناسان با تجربه ما مشاوره داشته باشید تا بهترین راه را برای کسی و کار خود انتخاب کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز