طراحی سایت و سئو: مکمل های بازاریابی اینترنتی

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

زمانی که یک کسب و کار ، سایت جدیدی را راه اندازی می کند، توجه او بیشتر به طراحی آن است. جذابیت، حرفه ای بودن و قابلیت استفاده، نگرانی های اصلی مشتریان هستند.

بهینه سازی موتورهای جستجو، مدت هاست پایه و اساس استراتژی بازاریابی محتوای هر کسب و کاری است. با استفاده از متون مناسب در صفحه، می توانید آن را در نتایج جستجو برجسته تر کنید و احتمال بازدید بالا می رود. اما طراحی سایت خوب همراه با سئو مناسب، مکمل هم هستند. سئو مناسب باعث رشد وب سایت می شود.

مدیر عامل آژانس سئو جهانی می گوید:" طراحان حرفه ای وب سایت ، علم خود را با توجه به آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل به روز می کنند."  وی در ادامه اینطور می گوید:"حتی چند تغییر کوچک می تواند در نتایج جستجو گوگل موثر باشد. "

سئو تصاویر

اولین گام در جهت بهینه سازی تصاویربرای الگوریتم های جستجو، از طریق تگ کردن هر عکس بر روی سایت شما است. با این روش، به محض این که آن متن در موتورهای جستجو سرچ شد، سایت شما نمایش داده می شود. اما سئو تصاویر مهمتر از برچسب زدن است. اگر اندازه تصویر شما بیش از حد بزرگ باشد زمان بارگزاری آن کاهش می یابد. این می تواند بر روی رتبه بندی سایت تاثیر منفی بگذارد. بنابراین در صورت لزوم تصاویر خود را اندازه گیری کنید. همچنین در زمان انتخاب نام تصاویر باید توجه داشته باشید که از کلمات کلیدی انتخاب کنید که مشتریان در هنگامی که در حال جستجو در مورد خدمات و یا محصولات شما هستند، از آن استفاده می کنند.

حذف بلوک های محتوا

شما ممکن است بهترین محتوا را داشته باشید اما این دیوارهایی که شما برای جلوگیری از محتوا درست می کنید، می تواند به رتبه بندی سایت شما آسیب برساند. به عنوان مثال ، زمانی که اعضا را قفل می کنید یا فرم هایی که قبل از مشاهده محتوا کاربران باید آنها را پر کنند و یا هزینه هایی که کاربران قبل از مشاهده محتوا باید پرداخت کنند. اگر لازم است که بخش هایی از سایت خود را مسدود کنید، مطمئن شوید که بخش های دیگر برای عموم باز و بهینه شده است به ویژه صفحه اصلی سایت.

به طور منظم به روز رسانی شوید

هدف گوگل این است که به کاربرانی که هر روز از خدمات گوگل استفاده می کنند، خدمات مفید ارائه دهد. به همین دلیل، تا به امروز، اطلاعاتی که هر روز به روزرسانی می شوند بر اطلاعاتی که سال هاست بدون تغییر هستند، اولویت دارند.  یک بخش از صفحات مهم خود را  که می توانید به طور مرتب با آخرین اخبار و یا تصاویر جدیدترین محصولات خود، به روزرسانی کنید، تنظیم کنید. شما همچنین باید یک وبلاگ داشته باشید و شخصی هر روز اطلاعات منظم و به روز شده بر روی آن بگذارد.

url ها را بهینه سازی کنید

نکته ای دیگر در مورد سئو، انتخاب نام دامنه است. حتی اگر شما قبل از این هم url  داشتید، شما می توانید نتایج جستجو خود را با انتخاب نام های جستجو صفحه، تغییر دهید. برای مثال، یک نشانی اینتزنتی مانند ww.yoursit.com/servis-salon  درخواست های مشتریان را به سمت خدمات سالن هدایت می کند. شما همچنین می توانید اطلاعات جغرافیایی خود را به url  اضافه کنید تا به جستجوهای مکانی کمک کنید.

سازگاری با تلفن همراه

تعداد روزافزون مشتریانی که از تلفن های همراه استفاده می کنند، هر روز بیشتر می شود. گوگل وب سایت هایی را که با تلفن همراه مطابقت ندارند را جریمه می کند. بهینه سازی خوب به این معنای طراحی سایت ریسپانسیو به عنوان اولین گام پایه ای است. علاوه بر این ، شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پاسخگوی تمام سوالات کاربران است. کارشناسان توصیه می کنند یک بخش پرسش و پاسخ نیز در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران بتوانند سوالات خود را مطرح کنند.

سرعت را بالا ببرید

حتی اگر جذاب ترین سایت را هم داشته باشید تا زمانی که سرعت بارگزاری سایت پائین باشد، عملکرد خوبی نخواهد داشت. گوگل سایت های آهسته را جریمه می کند حتی اگر مشتریان از آن سایت بازدید کنند. همچنین زمانی که سرعت بارگزاری سایت پایین باشد می تواند بر روی سرعت عناصر موجود در صفحه مانند پلاگین، دکمه های صفحات اجتماعی ، جاوا اسکریپت و غیره نیز تاثیر بگذارد.

طراحی و طرح بندی وب سایت شما می تواند تفاوت زیادی در اینکه آیا مشتریان بتوانند شما را پیدا کنند یاخیر ، ایجاد کند. بسیار مهم است که بررسی های مداوم داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که طراحی صفحه شما به بازاریابی اینترنتی شرکت شما آسیب نرساند.

چند نکته عالی در مورد سئو که طراحی سایت شما را بهبود می بخشد

طراحی وب سایت عالی برای هر کسب و کاری که می خواهد در فروش آنلاین خود موفق باشد ، ضروری است.اما چیزی که بسیار مهم است رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو است. اگر سایت دارای رتبه بندی مناسبی در موتورهای جستجو نباشد، شانس مشاهده سایت پایین می آید.  برای اجتناب از این موضوع رعایت نکات زیر توصیه می شود:

برنامه ریزی همه چیز است

شما نیاز دارید که تمام اجزاء ضروری را به نسبت صحیح به وب سایت جدید خود اضافه کنید. کارشناسان سئو می دانند که چگونه سئو و طراحی سایت انجام دهند و آن ها را به هم مربوط کنند که در نتایج موتورهای جستجو به بالاترین سطح رتبه بندی نزدیک شود. برنامه ریزی همه چیز است.

تحقیق حیاتی است

همه وب سایت ها یکسان نیستند. شما باید برای یافتن کلمات کلیدی مناسب تحقیقات کامل بازار را انجام دهید. یک شرکت معتبر در زمینه سئو می تواند به شما کمک کند تا بتوانید این تحقیقات را به درستی انجام دهید. تا از همان مراحل اولیه طراحی وب بتوانید با شناخت و دید باز نسبت به رقبای خود تحقیقات خود را آغاز کنید. تحقیقات بازار شامل برنامه ریزی استفاده از کلمات کلیدی ، برای محصولات و خدمات و مکان های جغرافیایی که افراد به دنبال آن هستند، می باشد.

مطمئن شوید که ناوبری سایت شما برای موتورهای جستجو دوستانه است

استفاده از فلش در نوار منو سایت به ضرر سئو سایت است. ربات های خزنده گوگل وقت آن را ندارد که بر روی نوار منوهایی که با استفاده از فلش ساخته شده اند، بخزند. بنابراین دقت کنید در هنگام ساخت نوار منو از فلش استفاده نکنید.

Css  و جاوا اسکریپت می توانند تمام افکت های زیبا که برای نوار منوی شما لازم باشد را بدون خطر از دست دادن رتبه بندی سایت، ایجاد کنند. برای ساخت نوار منوی زیبا از css  و جاوا اسکریپت استفاده کنید.

اسکریپت ها را خارج از html قرار دهید

 هنگام کدگذاری سایت خود مطمئن شوید که کدهای جاوا و css رابیرون می آورید.  موتورهای جستجو، وب سایت را از طریق آنچه که در سند html  قرار می دهید مشاهده می کند. بنابراین اگر css و جاوااسکریپت را بیرون نیاورید چندین کد اضافه در html قرار می گیرد. ممکن است باعث شود کندتر خزیده شود. موتورهای جستجو دوست دارند که به محتوای یک سایت در اسرع وقت و بدون معطلی دسترسی داشته باشند.

از محتوایی استفاده کنید که عنکبوت های موتورهای جستجو می توانند بخوانند

محتوا حیات بخش یک سایت است. آنجا جایی است که موتورهای جستجو در آن قرار می گیرند. هنگام طراحی یک وب سایت مطمئن شوید که برای محتوا ساختار مناسبی در نظر می گیرید.

سایت هایی که محتوای کوتاهی دارند، برای موتورهای جستجو ، پسندیده نیستند. در اکثر موارد اگر برنامه ریزی مناسب در مراحل طراحی وجود داشته باشد، می توان از این موضوع اجتناب کرد. برای مثال از تصاویر در متن استفاده نکنید مگر اینکه از تکنیک های جایگزینی متن پس زمینه در css  استفاده کنید.

url  را به صورت جستجو های دوستانه طراحی کنید

url های دوستانه برای جستجو، url هایی نیستند که برای خزیدن ربات های گوگل سخت باشند.  بهترین url ها حاوی کلمات کلیدی هستند که به توصیف محتوای صفحه کمک می کنند. سیستم های مدیریت محتوا خوب به شما توانایی سفارشی کردن و آدرس دهی وب سایت را  می دهد.

خواص image alt  را نادیده نگیرید

تمام تصاویر به توصیفات alt نیاز دارند تا تا کاملا با wc3 سازگار شوند. موتورهای جستجو ویژگی های alt  را به خوبی می شناسند و در هنگام تعیین کلمات کلیدی برای رتبه بندی موتورهای جستجو آنها را در نظر می گیرند. همچنین در رتبه بندی موتورهای جستجو مبتنی بر تصویر مانند google image  نیز استفاده می شود.

خارج از بحث سئو، ویژگی alt  تصاویر، همچنین به کاربرانی که نمی توانند تصاویر را ببینند کمک می کند.

به روز رسانی صفحات با محتوای جدید

اگر وبسایت شما یک وبلاگ داشته باشد، سعی کنید که پست های وبلاگ را همیشه به روز نگه دارید. موتورهای جستجو دوست دارند که محتوای صفحات وب همیشه به روز و در حال تغییر باشد.

باتغییر و به روز رسانی محتوا، ربات های خزنده گوگل می آیند. شما نمی خواهید که پست های کامل را نشان دهید زیرا این امر می تواند باعث ایجاد محتوای تکراری شود.

از متاداده های منحصر به فرد استفاده کنید

عنوان صفحه، توضیحات و کلمات کلیدی باید متفاوت باشند. بسیاری از اوقات ، طراحان سایت،  قالبی برای سایت ایجاد می کنند ولی فراموش می کنند که اطلاعات متا را تغییر دهند و آنچه که اتفاق می افتد برخی از صفحات از حفره های اطلاعات اصلی استفاده می کنند.

هر صفحه باید مجموعه ای از داده های متا داشته باشد. این تنها یکی از چیزهایی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار بهتر وب را درک کنند.

استفاده از تگ های heading  مناسب

از برچسب های عنوان در محتوای صفحه وب خود به خوبی استفاده کنید. آنها موتورهای جستجو را از آنچه که در ساختارمحتوا وجود دارد،  مطلع می سازند.  آنها اغلب نسبت به متون عادی از ارزش بالاتری برخوردار هستند.

از تگ <h1> برای موضوع اصلی سایت استفاده کنید. تگ های <h2> تا <h6> برای نشان دادن، سلسه مراتب محتوا و بلوک های محتوا استفاده می شوند.

پیشنهاد می شود از چندین برچسب <h1> در یک صفحه استفاده نکنید تا موضوع اصلی شما ارزشش را از دست ندهد.

استانداردهای wc3 را استفاده کنید

 

موتورهای جستجو عاشق، فرم ها و کدهای تمیز و خوب هستند. کدهای تمیز، سایت را ساده می کنند و می توانند عامل تعیین کننده چگونگی ساخت وب سایت باشند.

چگونه سئو طراحی سایت را از لحاظ گرافیکی کامل می کند؟

عناصر گرافیکی در یک وب سایت بسیاری از عملکرد ها را انجام می دهند. آنها باعث می شوند که سایت از نظر ظاهری زیبا به نظر برسد و تجربه دلپذیری را برای کاربر به وجود می آورد. آنها به شناخت و تصویر برند کمک می کنند. اما با این حال بسیاری از شرکت ها قادر به استفاده موفق از عناصر گرافیکی در سایت، به عنوان یک عامل مهم در افزایش سئو نیستند.

نکاتی در مورد سئو و طراحی سایت که نیاز است بدانید

سئو برای هر کسب و کار آنلاین مهم است. خیلی ها نمی دانند که سئو در فرآیند طراحی وب باید ساخته شود. وب سایت شما، مرکز بازاریابی دیجیتال شماست. البته، تمام منابع ترافیکی آن معمولا ارگانیک هستند.

با این حال اغلب اوقات ، کسب وکارها تا زمانی که سایت را تحویل نگیرند به فکر سئو نمی افتند. اغلب اوقات اینجور سایت ها فاقد ارزش های سئو و بازاریابی دیجیتال است. این وب سایت ها ممکن است زیبا به نظر بیایند. اما اگر استانداردهای آن را در زمان طراحی رعایت نکنید واقعا در سئو آن به مشکل می خورید.

توسعه وب سایت های سئو دوستانه

اساسا، یک سایت سئو دوستانه به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا کل صفحات وب را بتوانند بخوانند و کشف کنند. در گام اول اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند به راحتی سایت شما را بخزند تا بتوانید در موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرید.

موتورهای جستجو، برای این کار از یک خزنده وب سایت استفاده می کنند وتمام تلاش ما این است که با موتورهای جستجو کار کنیم نه در برابر آن. متاسفانه راه های زیادی برای طراحی سایت وجود دارد و هم آنها با قوانین بهینه سازی و سئو هماهنگی ندارند.

ایجاد یک وب سایت که سئو دوستانه باشد، نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

اصول طراحی سایت بهینه سازی شده

چند عنصر اصلی برای طراحی سایت بهینه سازی شده، وجود دارد.

دامنه

کسب وکار شما ممکن است از دامنه example.com به عنوان دامنه اصلی استفاده کند. اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما می تواند حس خوبی برای کاربران بسازد و با آنها رابطه خوبی ایجاد کند.

فکر نکنید که استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه می تواند برای شما موثر باشد. این کار می تواند کمی به کسب و کارهای محلی کمک کند . اما در کل شما باید دنیای واقعی را در نظر بگیرید.

میزبان وب

میزبان وب شما همچنین بسیار طراحی سایت و بهینه سازی سایت، مهم است. یک سایت آهسته باعث می شود کاربران شما احساس نارضایتی کنند. میزبان وب سایت شما باید یکسری قوانین را رعایت کند. سایت شما باید سریع باشد. در صورت لزوم پلتفرم خاصی داشته باشید. Wp-engine یک نمونه عالی است، زیرا پلت فرم مناسب برای سایت های وردپرس را ایجاد می کند.

سیستم مدیریت محتوا

Cms ای که برای کسب و کارتان انتخاب می کنید، می تواند تاثیر زیادی بر روی موفقیت شما داشته باشد.  ورپرس یک گزینه عالی در بسیاری از موارد است . اما فقط همین یک سیستم مدیریت محتوا نیست. البته وردپرس به این معنا نیست که بهترین انتخاب در تمام شرایط است اما مطمئنا نقطه شروع خوبی در اکثر موارد است. فقط اطمینان حاصل کنید سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب می کنید، مناسب وضعیت شما است.

نتیجه گیری

بنابراین اگر شما می خواهید یک وب سایت جدید طراحی کنید و یا وب سایت قدیمی خود را بازسازی کنید یا اگر وب سایت شما زیاد مورد توجه نمی باشد و به فکر اصلاح آن هستید . حتما برای انجام سئو و طراحی سایت موفق با متخصصان این زمینه تماس بگیرید. جهت طراحی سایت و سئو و بهینه سازی موفق می توانید با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمائید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز