زمان شروع سئو هوشمند (S.M.A.R.T seo) است

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

برای توسعه یک فرآیند سئو مقرون به صرفه با بازده برگشت سرمایه گذاری بالا و برای تعیین اهدافی که نیازهای کسب و کار را بر طرف می کند و با در نظر گرفتن نیازها و رفتارهای بازار و محدودیت ها و منابع و زمان در دسترس چه کار باید کنیم؟

راه حل این مشکل این است که از سئو هوشمند (smart seo)  ، استفاده کنید.  سئو هوشمند یا همان smart seo  که به اختصار یعنی (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی ، مرتبط، مبتنی بر زمان) است.  دستورالعمل هایی هستند که نه تنها برای تعیین اهداف، بلکه برای شناسایی و مدیریت بهترین استراتژی ها برای رسیدن به آنها کمک می کنند. در زیر در مورد آن توضیحاتی داده ایم:

خاص (specific)

ساده ترین راه برای تعیین اهداف مشخص و روشن این است که آنها را با پنج کلمه ( چه کسی، کجا، چگونه، چرا، کدام) پاسخ دهید:

  • چگونه: اهداف کسب و کارشما چیست؟ وضعیت سئو سایت شما چگونه است؟ رتبه بندی و بهینه سازی سایت شما چگونه است؟ به وسیله فرآیند سئو چه چیز می خواهید به دست بیاورید؟
  • چه کسی: چه کسی بازار هدف شما است؟ چه کسی تصمیم گیرنده است؟ چه کسی سهام دار است؟ چه کسی درگیر خواهد بود؟  چه کسی توسعه  دهنده، نویسنده ، مدیر و غیره است؟
  • کجا: فعالیت های مربوط به سئو از کجا خواهد آمد؟ (منزل ، شرکت طراحی سایت یا یک مترجم و یا غیره؟) ، کسب و کار شما در کجا می تواند حضور آنلاین داشته باشد؟ (شبکه های اجتماعی ، جوامع وابسته و یا غیره)
  • کدام: محدودیت ها و الزامات فنی؛ محتوایی و یا ارتقاء سایت کدام است؟
  • چرا: چرا می خواهید یک فرآیند سئو را آغاز کنید؟ چرا سایت شما طراحی شده است ، بهینه سازی شده است و سازمان یافته شده است؟

 زمانی که شما به این سوالات پاسخ دهید، می توانید یک لیست الویت بندی ازنیازهای سایت را شناسایی کنید و آنها را سازماندهی کنید.

قابل اندازه گیری (Measurable)

شما باید مطمئن شوید که می توانید موفقیت و یا شکست تلاش های سئو خود را اندازه گیری کنید و یک سیستم برای ردیابی هر مرحله از روند داشته باشید.

چگونه دستاورد های هر کدام از روند های سئو را اندازه گیری می کنید؟ چه موقع و چه مدت زمان؟

شاخص های کلیدی عملکرد وب سایت چیست؟ (لینک های ورودی، رتبه بندی، بازدید ارگانیک، تبدیلات و غیره)

جهت دستیابی به اهداف خود از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟ (گوگل آنالیتیک، گوگل وب مستر تولز وغیره)

چگونه می توانید داده ها را سازماندهی کنید؟

اطمینان حاصل کنید که به داده ها دسترسی دارید و  می توانید تمام اطلاعات لازم را از ابتدای فرآیند جمع آوری کنید.

قابل دستیابی (Attainable)

حال که یک دید کلی از اهداف سایت  و لیستی از آنچه که سایت نیاز دارد مانند محدودیت، وضعیت فعلی و منابع پیدا کردید، حال می توانید تحقیق کنید که آیا این اهداف با ویژگی های سایت  منطبق است یا خیر؟ با استفاده از این اطلاعات می توانید بفهمید که آیا استراتژی سئو ، برای رسیدن به اهداف قابل پیاده سازی و اجرا است؟

واقع بینانه (Realistic)

لیستی از اهداف مشخص، قابل اندازه گیری و قابل دستیابی، برای بررسی وابستگی آنها به سایت و نوع تبدیلاتی که می خواهید به آنها دست یابید ، را می گوید سپس اهمیت هر یک از اهداف مشخص شده را نسبت به مزایای سایت ارزیابی می کند. اطمینان حاصل کنید که مزایای مورد انتظار بالاتر از هزینه های اجرای استراتژی ها است.

Ethical

اطمینان حاصل کنید که اهداف شما برای رسیدن به اهداف و استراتژی های برنامه ریزی شده است و تمام قواعد و قوانین موتورهای جستجو را به خوبی رعایت می کنید.

به خاطر داشته باشید که این موضوع بسیار مهم است نه تنها برای سودآوری بیشتر، بلکه با رعایت این قوانین می توانید موفق تر باشید. علاوه براین اگر استراتژی شما برای رسیدن به موفقیت در سئو باشد و بر پایه برخی از استراتژی های موتورهای جستجو تکیه داشته باشد، می تواند باعث افتخار وب سایت شما باشد.

چگونه اهداف سئو هوشمندانه را برای پروژه خود تعیین کنیم؟

آیا مطمئن هستید که اهداف سئو شما برای سازمانتان مناسب است؟ بسیار مهم است که اهداف سئو شما بااهداف بازاریابی و شرکت شما هماهنگ باشد. همچنین ارائه معیارهای مشخص و قابل سنجش برای بهبود کار شما مهم است.

اهداف سئو هوشمند

چگونه می توان در سال 2018 به این اهداف دست پیدا کرد؟ در اینجا می خواهیم در مورد اهداف سئو هوشمند توضیحاتی دهیم و اینکه چگونه آن را به کمپین سئو خود اعمال کنیم.

اهداف سئو هوشمند (SMART SEO)

اهداف سئو هوشمند ، مجموعه ای از معیارهایی را که می تواند برای تعیین اهداف بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد تعیین می کند.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، یعنی افزایش تعداد بازدید و کاربران سایت شما و افزایش ترافیک وب سایت شما که از طریق نتایج موتورهای جستجو حاصل می شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو و یا سئو، روند تاثیر گذار بر روی دید مستقیم آنلاین یک صفحه وب سایت در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو است.  به طور کلی ، هر چقدر که یک وب سایت در لیست موتورهای جستجو در سطح بالاتری قرار داشته باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از آن وب سایت بازدید می کنند در نتیجه ترافیک  سایت بالا می رود.

سئو ممکن است جستجوهای مختلفی را از جمله جستجو تصویری؛ جستجو ویدئویی؛ جستجوی اخبار و غیره هدف قرار دهد.

به عنوان یکی استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو بررسی می کند که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟  الگوریتم های برنامه ریزی شده که رفتارهای موتورهای جستجو، جستجو های مردم، اصطلاحات و یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو و موتورهای جستجو دیگر که مردم آنها را ترجیح می دهند را تعیین می کنند.

بهینه سازی وب سایت ممکن است شامل ویرایش محتوای آن، اضافه کردن محتوا، نوشتن HTML و یا برنامه نویسی و یا بهینه سازی کلمات کلیدی باشد. تبلیغات یک سایت با افزایش تعداد لینک ها و یا لینک های ورودی، یک تاکتیک دیگر سئو است.

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو وب سایت هایی هستند که شما در آن جستجو های خود اعم از جستجو های صوتی و یا نوشتاری را انجام می دهید.

حال می خواهیم ببینیم که چگونه کار می کند؟ گوگل دارای یک خزنده است که در صفحات وب می خزد و  اطلاعات مربوط به آنها را جمع آوری می کند. خزنده های موتور های جستجو به شکل 0 و 1 شاخص های اطلاعاتی را حمل می کنند. این شاخص ها سپس توسط یک الگوریتم تغذیه می شوند که تلاش می کند تمام داده ها را با جستجو شما مطابقت دهد. عوامل بسیاری وجود دارد که به یک الگوریتم موتور جستجو می آید.  

گام به گام تا بهینه سازی موتورهای جستجو

هدف از بهینه سازی موتورهای جستجو، این است که خزنده موتورهای جستجو نه تنها سایت و صفحات خود را پیدا کنند ، بلکه صفحات را در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. روند بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند به یک باره نیست، اما نیاز به تعمیر و نگهداری و تنظیم  و تست مداوم و نظارت دارد.  در زیر یک فرآیند گسترده چند مرحله ای گفته شده است:

مرحله 1: تجزیه و تحلیل کسب و کار بازار هدف

تجزیه و تحلیل وب سایت: شامل تجزیه و تحلیل وب سایت، تجزیه و تحلیل متا داده ها، متن و کد های قابل مشاهده برای موتورهای جستجو است. به عنوان مثال، چقدر شما در صفحه کد نسبت به متن دارید؟

تحلیل رقابتی: بررسی کلمات کلیدی محتوا و ارائه رتبه بندی وب سایت های رقابتی، برای تعیین یک استراتژی موفق بازاریابی .

مرحله 2: تحقیق و توسعه کلیدواژه ها

ارزیابی رتبه بندی: شما باید از هم اکنون برای ارزیابی دقیق رتبه بندی آینده خود برنامه ریزی کنید. برای شروع با یک صفحه ساده اکسل آغاز کنید. آن را هر هفته چک کنید. اگر راحت تر هستید می توانید هر 30 تا 40 روز این کاررا کنید. برخی از بهینه سازان می گویند که رتبه بندی مرده است. بله ترافیک و تبدیل بیشتر اهمیت دارند اما رتبه بندی به عنوان یک شاخص است.

مرحله 3: بهینه سازی محتوا

عناوین صفحه را ایجاد کنید: عناوینی که با استفاده از کلمات کلیدی ساخته شده باشد به بهینه سازی کلمات کلیدی کمک می کند.

ایجاد برچسب های متا: تگ های توصیفی می تواند بر روند تعداد کلیک ها  و در نتیجه رتبه بندی وب سایت تاثیر مثبت داشته باشد.

ایجاد نقشه های جدید برای گوگل و بینگ: هر دو نسخه HTML  و XML را برای سایت خود ایجاد کنید.  XML  می تواند نقشه های سایت را به راحتی از طریق ابزار وب مستر گوگل و بینگ ارسال کند.

مرحله 4: تست مداوم و اندازه گیری

تست و اندازه گیری: تجزیه و تحلیل رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک وب سایت برای اثر بخشی برنامه هایی که انجام داده اید، از جمله ارزیابی کارایی کلمات کلیدی است.

چند نکته که در مورد بهینه سازی باید بدانید

 زمانی که شما برای اولین بار وارد دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو می شوید، ممکن است کمی احساس ترس داشته باشید. حتما می دانید که بهینه سازان حرفه ای مدت طولانی است این کار را انجام می دهند و همیشه اطلاعات خود را به روز نگاه می دارند. به محض اینکه گوگل به روز رسانی جدید انجام می دهد، آنها اطلاعات خود را سریعا به روز می کنند.

شما باید بتوانید تمام تاکتیک ها و استر اتژی های جدید را یاد بگیرید. شما باید بدانید در حالی که سئو بسیار پیچیده است و دارای خرده کاری های فراوان است، اگر شما سئو را واقعا اصولی یاد بگیرید،بسیار آسان و قابل یادگیری برای شما خواهد بود.

بنابراین کدام یک از اصول سئو را باید یاد بگیرید؟

تصویری از آن در ذهن خود بسازید:  قبل از اینکه شروع به یادگیری تاکتیک ها و تکنیک های سئو کنید، تصویری واضح از آن در ذهن خود بسازید. هدف از سئو این است که سایت خود را بهینه سازی کنید تا بتوانید در رتبه بندی  موتورهای جستجو صعود کنید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما تقریبا همه چیز به شما بستگی دارد.

مجوز دامنه و مجوز صفحه: در مرحله بعد باید در مورد مالکیت دامنه و مجوز صفحه بدانید و اینکه چگونه سایت خود را رتبه بندی کنید. این مجوز بر اساس لینک های ورودی به صفحه شما و کمیت آنها بررسی می شود. هر چه لینک های ورودی به وب سایت بیشتر و با کیفیت تر باشد در رتبه بندی موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار خواهید گرفت.

بهینه سازی درون صفحه:  این بهینه سازی شامل تاکتیک های ساده ای است. که به منظور این که وب سایت شما در موتورهای جستجو به خوبی رتبه بندی شود و به خوبی قابل مشاهده باشد. این تاکتیک ها شامل مواردی نظیر بهینه سازی عناوین و توصیفات متا هستند که برخی از کلمات کلیدی مورد نظر شما را شامل می شوند.

بازاریابی محتوایی: اگر چه بازاریابی محتوایی می تواند به عنوان یک استراتژی جدا مورد استفاده قرار گیرد، اما در حقیقت یک عنصر ضروری در سئو است. مسلما فقط با ایجاد محتوای با کیفیت، شما قادر به بهینه سازی موثر برای کلمات کلیدی مورد نظر خود هستید. با استراتژی محتوایی قوی می توانید سایت خود را قدرتمند کنید و مخاطبان زیادی جذب کنید.

ساخت لینک ها: در برخی موارد ارسال لینک مهمان یک تاکتیک خوب برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. هدف از این کار این است که محتوای سایت خود را در وب سایت خارجی ایجاد کنید. برای اینکه بک لینک های با کیفیت بسازید تعدادی استراتژی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

چرا بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است؟

اگر وب سایت خود رابرای موتورهای بهینه نکنید، احتمال از دست دادن مشتریان بالقوه زیاد است. زیرا رقبای شما در موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار دارند.

در حالی که مفهوم سئو بسیار ساده است ولی بسیاری از تازه کاران، ممکن است سوالات بسیاری در مورد سئو داشته باشند:

  • چگونه می توان وب سایت خود را بهینه سازی کنید؟
  • بهینه سازی سایت چه مقدار زمان می برد؟
  • چگونه و از کجا می تواند یک مشاوره خوب در مورد سئو بگیرم؟

شاید مهمترین جنبه بهینه سازی موتورهای جستجو این است که چگونه می توانید با استفاده از بهینه سازی سایت خود به ترافیک وب سایت خود کمک کنید؟

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز