تفاوت نتایج گوگل در موبایل و کامپیوتر

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

گوگل آماده تغییرات بزرگ در نتایج صفحات جستجو شده است. گوگل اینطور اعلام کرد: " گوگل برنامه ای جهت جداکردن فهرست صفحات تلفن های همراه از فهرست صفحات دسکتاپ اعلام کرده است. "

گوگل همچنین قصد دارد تا فهرست وب سایت های تلفن همراه را به روز تر از شاخص دسکتاپ نگاه دارد، این به این معنا است که کاربران تلفن همراه نتایج را سریعتر از کاربران دسکتاپ دریافت خواهند کرد.

این همچنین به این معنا است که وب سایت ها و ناشران آنلاین برای اینکه سایت هایشان به خوبی توسط گوگل نمایش داده شود، باید مطمئن شوند که سایت هایشان ، موبایل دوستانه است .

این آخرین حرکت گوگل برای افزایش جستجو در تلفن همراه است. گوگل به تازگی صفحات AMP  (صفحات سریع موبایل) را معرفی کرده است. این صفحات اخبارگوگل را بسیار سریع تر از صفحات تلفن همراه دوستانه بارگزاری می کنند. همچنین تبلیغات را با ناشران به اشتراک می گذارد.

گوگل دقیقا نمی گوید چه زمانی شاخص های رتبه بندی تلفن همراه عرضه خواهد شد، اما به نظر می رسد به زودی اعلام شود.

استراتژی های سئو و رتبه بندی کلمات کلیدی : در موبایل و در دسکتاپ

در حالی که استفاده از تلفن های همراه طی چند سال گذشته بسیار رشد کرده است، این نباید باعث شود از کامپیوتر غافل شویم. اگر چه سئو برای دسکتاپ و موبایل از یک اصل پیروی می کند اما نیاز است که در استراتژی های شما هر کدام به صورت جداگانه مورد توجه قرار گیرند.

بخشی از این استراتژی ها ، رتبه بندی کلمات کلیدی است. اگر شما برای هر کدام از آنها از استراتژی های رتبه بندی متفاوتی پیروی نکنید شما نخواهید توانست که آنها را با هم تطبیق دهید. تحقیقات نشان می دهد که 79 درصد از لیست وب سایت ها در دستگاه های تلفن همراه با کامپیوتر های رومیزی متفاوت است.  این آمار را نمی توان به راحتی نادیده گرفت.

چرا آنها متفاوت هستند؟

قبل از اینکه به مقایسه چگونگی رتبه بندی کلمات کلیدی در موبایل و در دسکتاپ بپردازیم، ابتدا مهم است که بدانیم که چرا آنها متفاوت هستند و این تفاوت برای استراتژی سئو شما به چه معنا است؟ اول از همه مهم است بدانید که جستجوهای موبایل و دسکتاپ از الگوریتم های متفاوتی استفاده می کنند.  در نهایت گوگل می خواهد بهترین تجربه را برای کاربران در هر دستگاهی که هستند ارائه دهد. این به این معنا است که یک تجربه خاص را برای کاربران خود در دستگاه های خاص ایجاد کنید.

همه چیز در مورد اهداف کاربران است

تفاوت سرچ های تلفن همراه در مقابل دسکتاپ این است که قصد کاربران در تلفن های همراه نسبت به کامپیوتر های رومیزی متفاوت است. کاربران تلفن همراه ممکن است در حال حرکت باشند، بنابراین ممکن است به محل معامله نزدیک تر باشند. با درک بهتر جستجوهای محلی، کاربران تلفن همراه را بهتر درک خواهیم کرد. اگر یک کاربر در حال جستجوی یک محصول و یا سرویس در تلفن همراه باشد احتمالا آن سرویس محلی خواهد بود. در مقابل، کاربران برای جستجوی یک محصول و یا خدمات بر روی دسکتاپ، احتمالا در حال جستجوی سایت های تجارت الکترونیک محلی نیستند.

ابزارهای رتبه بندی

شما می توانید رتبه بندی را برای هر دو دسکتاپ و موبایل به روش سنتی (دستی) انجام دهید. اما این روش چقدر زمان می برد؟  به طور خلاصه، هر ابزار رتبه بندی که خوب باشد می تواند وب سایت شما را در هر دو دسکتاپ و موبایل ، رتبه بندی کند. در زیر برخی از ابزارهای محبوب گفته شده است:

  • SEMRush: یک ابزار محبوب در میان ابزارهای رتبه بندی سنتی است. این ابزار، تجزیه و تحلیل کاملی از نتایج دسکتاپ در مقابل موبایل فراهم می کند.
  • SearchMetrics: معیارهای تلفن همراه و موبایل، جزئیات امتیازات را برای تلفن های همراه و دسکتاپ و همچنین ماتریس های همپوشانی را ارائه می دهد. همچنین می توانید بیشتر بر روی نتایج جستجوهای محلی متمرکز شوید.
  • Moz: از طریق این ابزار، شما می توانید معیارهای مشابه رتبه بندی را برای هر دو دسکتاپ و تلفن همراه دنبال کنید. می توانید داده ها را بر اساس مکان و ها و برچسب ها فیلتر کنید.
  • Google Search Console: اگر دسترسی به هیچ یک از ابزارهای فوق را ندارید، نگران نباشید، زیرا می توانید به راحتی از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.

نکاتی برای تفکیک استراتژی های موبایل و دسکتاپ

شما رتبه بندی های موبایل و دسکتاپ را انجام داده اید. حال شما باید استراتژی های خود را برای هر دو دستگاه ایجاد کنید. در زیر چند نکته سریع برای انجام این کار گفته شده است:

  • استفاده از کلمات کلیدی جداگانه در جستجوهای تلفن همراه و دسکتاپ
  • بهینه سازی جستجوهای صوتی برای دستگاه های تلفن همراه
  • در صورت لزوم پیاده سازی صفحات سریع موبایل (AMP) را برای جستجوهای تلفن همراه در نظر بگیرید.
  • انجام حسابرسی برای سئو موبایل در سایت خود
  • استراتژی محتوایی خود را بازبینی کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوا در هر دو دستگاه های موبایل و دسکتاپ به خوبی بهینه سازی شده است.

به طور خلاصه، ردیابی کلمات کلیدی شما در موبایل و کامپیوترهای رومیزی برای استراتژی های جداگانه سئو لازم است. اما مهم است بدانید که کدام رتبه بندی ها متفاوت است و چگونه می توانید از آنها در استراتژی های خود استفاده کنید.

تفاوت های بین نتایج جستجو در موبایل و کامپیوترهای رومیزی در سال 2018

آیا می دانید که نتایج جستجو گوگل (چه برای موبایل یا  تبلت) می تواند متفاوت از نتایج دسکتاپ باشد.  در به روز رسانی های جدید گوگل، گوگل تغییرات جداگانه ای را برای موبایل و دسکتاپ در به روز رسانی های خود، اعلام کرد.  در زیر برخی از این تفاوت ها و تغییرات گفته شده است:

نتایج محلی بیشتر احتمال دارد در دستگاه های موبایل باشد

 فهرست موقعیت های مکانی گوگل، گاهی در نتایج تلفن همراه بالاتر از دسکتاپ قرار می گیرد و دامنه هایی با اهداف محلی در جستجوهای تلفن همراه بیشتر به نظر می رسد.

اگر شما یک کسب و کار محلی دارید که تمایل دارید آن را بهینه سازی کنید، بنابراین بهینه سازی google+  نیز ضروری است. حتی ممکن است بسته به وضعیت شما دامنه ای جغرافیایی با کلمات کلیدی خاصی وجود داشته باشد.

موقعیت های مکانی در دستگاه های تلفن همراه متفاوت است

به عنوان مثال، اگر ویدئوها در خط اول باشند شکسته می شوند و در خط دوم قرار می گیرند. نتایج تصاویر اغلب در نتایج تلفن همراه بالاتر قرار می گیرد.  سئو و بهینه سازی تصاویر و ویدئو ها اغلب دارای الویت کمتری است اما در اهداف تجاری موبایل ها الویت بالاتری دارد.

نتایج گوشی های هوشمند دارای فیلترهای مختلفی است

این فیلترها می تواند در بالا یا پائین صفحه ظاهر شوند . مکان های کمتر برای فیلترکردن به معنای CTR  بیشتر در جستجو های موبایلی است.

الگوریتم های رتبه بندی تلفن همراه

الگوریتم Blended در سال 2009 برای نمایش داده های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گرفت. در حالی که امروزه برای مشخص شدن نتایج رتبه بندی در تلفن همراه از الگوریتم پاندا استفاده می شود.

نرخ گزاف گویی و CTR در نتایج دستگاه های مختلف تلفن همراه متفاوت است

 اگر CTR   و نرخ گزاف گویی برای تعیین رتبه بندی در نتایج گوشی هوشمند استفاده شود، میزان CTR و نرخ گزاف گویی در دستگاه های مختلف تلفن های هوشمند متفاوت خواهد بود.

استفاده از تلفن همراه در مقابل دسکتاپ در سال 2018

آخرین به روز رسانی تلفن همراه در 1 مه سال 2018 بود. این آخرین ویرایش گوگل در مورد جستجوهای تلفن همراه بود. در این مطالعه میزان استفاده از تلفن همراه در سال 2017 ، نسبت به دسکتاپ وهمچنین میزان استفاده از آن  نسبت به سال 2016 نشان داده شده است.

مقایسه سرچ های موبایل در مقابل دسکتاپ در سال های 2016 و 2017

  • درصد استفاده از کاربران موبایل نسبت به دسکتاپ از 57 درصد به 63 درصد رشد داسته است.
  • درصد زمان استفاده از موبایل نسبت به دسکتاپ از 40 درصد به 49 درصد افزایش داشته است.
  • نرخ گزاف گویی موبایل از 52 درصد به 47 درصد کاهش داشته است.

نزدیک به 60 درصد از جستجوها از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود

طبق اعلام رسمی گوگل، بیش از 50 درصد از جستجوهای گوگل در جهان از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. اما این تعداد 50 تا 60 درصد در کشورهای مختلف جهان متفاوت است. طبق گزارشات، جستجوهای تلفن همراه در ایالات متحده حدود 58 درصد است که به طور میانگین شامل 11 موضوع کلیدی است. این آمار از میان صد ها میلیون سرچ آنلاین که از دستگاه های تلفن همراه و کامپیوتر های رومیزی انجام می شود ، صورت گرفته است.

بیشترین مقدار جستجو های آنلاین مربوط به "غذا و فست فودها" با میزان 72 درصد جستجو است و کمترین جستجو مربوط به جستجوهای سرگرمی با حدود 40 درصد آمار جستجو است.

یکی دیگر از یافته های جالب در این گزارش این است که کوئری تلفن همراه کمی طولانی تر از جستجو در کامپیوتر های رومیزی است. به عنوان مثال برای کلمه "غذاها و آشامیدنی ها" تعداد کاراکترهای کوئری در کامپیوترهای رومیزی در حدود 13.8 حرف بود در حالی که در دستگاه های تلفن همراه در حدود 15.5 حرف بود.

چرا سئو موبایل مهم است؟

سئو موبایل بسیار مهم است زیرا در زمان مناسب به شما کمک خواهد کرد تا به مشتریان خود  دسترسی پیدا کنید و بتوانید بهترین تجربه را به آنها بدهید.  در حال حاضر، ترافیک تلفن همراه، ترافیک دسکتاپ را نیز تحت الشعاع قرار داده است. هر روز بیشتر و بیشتر مردم مزایای داشتن تلفن همراه را درک می کنند و هر روز بر تعداد کاربران دستگاه های تلفن همراه افزوده می شود.

سئو موبایل در مقابل سئو کامپیوترهای رومیزی

بین سئو موبایل و سئو کامپیوتر های رومیزی تفاوت های بسیاری وجود دارد؛ اما اغلب اهداف آنها قابل مقایسه هستند. مسلما شما می خواهید مخاطبان خود را پیدا کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید. برخی از راه کارها و تاکتیک های سئو برای کامپیوترهای رومیزی مشابه تلفن های همراه است اما به طور کلی، تفاوت هایی در آنها وجود دارد. سه موضوع اصلی که وجود دارد: تمرکز بر عملکرد؛ تجربه کاربر و محتوا است. در بهینه سازی سئو کامپیوترهای رومیزی، شما اغلب بر تجربه کاربران تمرکز دارید در حالی که بهینه سازی دستگاه های تلفن همراه اغلب بر بهینه سازی های محلی تمرکز دارد.

شاخص های گوگل برای تلفن همراه

با بیانیه های جدید گوگل در مورد تلفن همراه ، اهمیت سئو موبایلی بیش از پیش شده است. گوگل در سال 2018 به یک شاخص تلفن همراه تبدیل شده است. این یعنی چه؟  برای اولین بار گوگل؛ رتبه بندی را بر اساس کیفیت نسخه تلفن همراه سایت به جای نسخه دسکتاپ سایت تعیین کرد. یک ربات جدید گوگل وب سایت های تلفن همراه را می خزد و تعیین می کند که آیا عملکرد محتوا وب سایت و تجربه کاربر مناسب می باشد یا خیر؟  اگر این چنین باشد ، شما رتبه بندی خوبی دریافت خواهید کرد و اگر این چنین نباشد ، سایت های دیگر رتبه بندی بهتری نسبت به شما پیدا خواهند کرد. حتی اگر شما بر روی تلفن همراه هم تمرکز نکنید، هنوز هم توسط سایت تلفن همراه خود قضاوت خواهید شد، بنابراین هم اکنون زمان آن است که برای بهینه سازی وب سایت خود برای دستگاه های تلفن همراه اقدام کنید.

چه چیزی تغییر خواهد کرد؟

در حال حاضر هیچ کس نمی داند که فرآیند نمایه های تلفن همراه برای اولین بار اجراء خواهد شد. با این حال باید این را در نظر بگیرید که باید سایت تلفن همراه خود را از خیلی از موانع  مانند سرعت بارگیری  پائین؛ مسدود کردن مطالب، اسکریپت های ضعیف و غیره محافظت کنید. اگر می خواهید شاخص خوبی داشته باشید ؛ باید سرعت بارگیری بالایی داشته باشید.

گوگل گری به تازگی پستی در وبلاگ خود منتشر کرده است که در آن جزئیات برخی از مواردی که باید فهرست شاخص های تلفن همراه رعایت شود گفته است. این لیست شامل، ارائه محتوای با کیفیت برای هر دو سایت موبایلی و دسکتاپ ، ارائه متا داده های صحیح؛ بررسی لینک های hreft و اطمینان از اینکه سرور شما می تواند میزان خزیدن را افزایش دهد، است.

شما نمی توانید در هیچ یک از سایت های موبایلی و دسکتاپ اطلاعات بیشتری نسبت به سایت دیگر ارائه دهید. محتوای شما باید در هر دو یکسان باشد.

بر تجربه کاربران تمرکز کنید

علاوه بر اینکه سرعت بارگزاری سایت شما باید بالا باشد، همچنین باید بتوانید تجربه لذت بخش را به کاربران ارائه دهید. مواردی که مشتریان شما به دنبال آن هستند را پیدا کنید. هدف مخاطبان شما از ورود به سایت شما چیست؟  سعی کنید تمام موانعی که برای کاربران شما وجود دارد را حذف و مطمئن شوید که کاربر می تواند به سرعت به هدف مورد نظرش برسد.  در هنگام بهینه سازی تجربه کاربر باید دقت زیادی داشته باشید. در زیر چند مورد از مواردی که باید رعایت کنید ، گفته شده است:

  • اول و مهم تر از همه مشتری را فراموش نکنید
  • سایت تلفن همراه خود را لذت بخش و مفید کنید
  • اندازه فونت های خود را تنظیم کنید
  • فاصله کافی بین عناصر را رعایت کنید
  • منو های زیرین خود را قابل کلیک کنید تا کاربران به جای منوهای زیرین به صفحه اصلی برنگردند.
  • دکمه ها را طوری طراحی کنید که انگشت های بزرگ بتوانند به راحتی آن را لمس کنند.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز