مزیت های طراحی سایت ریسپانسیو و سازگار با موبایل و تبلت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE
مزیت های طراحی سایت ریسپانسیو و سازگار با موبایل و تبلت

طراحی سایت ریسپانسیو و سازگار با موبایل به نوعی از طراحی وب سایت گفته می شوند که وب سایت خود را با سایزهای مختلف مرورگر سازگار می سازد و کاربر می تواند به راحتی سایت را در هر وسیله ای رویت نماید. ابزارهای گردش در وب نظیر کامپیوترها، لب تاپ ها، موبایل ها، تبلیت ها و .. سایزهای مختلفی دارند که ممکن است کاربر به یکی از این ابزارها وارد وب سایت گردد و بهتر است وب سایت سازگاری لازم جهت نمایش در ابزار مورد نظر را داشته باشد. سایت های معمولی در ابزارهای کامپیوتری نظیر کامپیوتر و تبلت به درستی نمایش داده می شوند اما برای نمایش مناسب در ابزارهای موبایلی نظیر موبایل و تبلت می بایست بهینه سازی گردند و طراح وب سایت می بایست با روش های ریسپانسیو سازی سایت را سازگار با ابزارهای موبایلی نماید. سه روش برای سازگاری سازی وب سایت در موبایل وجود دارد که یکی از روش ها و بهترین آنها طراحی وب سایت ریسپانسیو می باشد که معمولا با اضافه نمودن کدهای HTML و CSS انجام می گردد و روش دیگر ایجاد قالب جداگانه برای موبایل می باشد که در این روش آدرس سایت کامپیوتر و موبایلی یکی اما با کدهای متفاوت می باشد و روش سوم نیز طراحی جداگانه سایت برای موبایل می باشد و عملا آدرس سایت موبایلی با سایت اصلی متفاوت خواهد بود. امروزه با توجه به افزایش استفاده کنندگان از موبایل و تبلت برای گردش در وب وجو نسخه موبایلی برای وب سایت به امری ضروری تبدیل شده است و ساخت سایت ریسپانسیو مزیت های بسیاری برای شما خواهد داشت که در بخش زیر به این مزیت ها خواهم پرداخت.

توصیه شده توسط گوگل

امروزه با توجه به میزان بالای جستجو کنندگان موبایلی برای جستجوی وب سایت ها، گوگل به کلیه صاحبان وب سایت ها توصیه می نماید وب سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی نمایند و سازگاری نمایش وب سایت در موبایل و تبلت را بررسی نمایند که این مورد را می توانید در مقاله Make your site mobile-friendly گوگل مطالعه نمایید. برای طراحی نسخه موبایلی وب سایت سه روش وجود دارد که اولی طراحی سایت ریسپانسیو، دومی طراحی قالب جداگانه با موبایل و سومی طراحی سایت سازگار با موبایل در آدرس جداگانه می باشد که حتی گوگل به مدیران سایت ها توصیه می نماید طراحی سایت ریسپانسیو بهترین روش سازگاری سازی وب سایت با موبایل می باشد که این مورد را نیز می توانید در مقاله Select your mobile configuration مطالعه نمایید.

Bounce Rate کمتر وب سایت

Bounce Rate به میزان درصدی از بازدید کنندگان وب سایت گفته می شود که پس از ورود به وب سایت از آن خارج می شوند که هر چه این درصد کمتر باشد به معنای آن است که وب سایت بهتر عمل می نماید. وجود نسخه موبایلی وب سایت باعث کاهش Bounce Rate وب سایت می گردد زیر استفاده کاربران موبایلی و تبلتی پس از ورود به وب سایت به راحتی می توانند به گردش خود در سایت ادامه دهند و سایت را مطالعه نمایند حال آنکه در صورتی که وب سایت نسخه موبایلی نداشته باشد و نیاز باشد کاربر بزرگنمایی و اسکرول انجام دهد تا مطالب وب سایت را رویت نماید ممکن است سریعا از سایت خارج گردد زیرا که به راحتی نمی تواند به مطالب وب سایت دسترسی داشته باشد که همین مورد باعث افزایش Bounce Rate وب سایت می گردد. امروزه Bounce Rate جزو مهترین فاکتورهای موتورهای جستجوی سایت ها است و هر چه وب سایت Bounce Rate کمتری داشته باشد رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت در نتیجه می بایست برای رونق کسب و کار وب سایت خود در محیط اینترنت Bounce Rate خود را پایین نگاه دارد و طراحی نسخه ریسپانسیو وب سایت یکی از راه های کاهش Bounce Rate می باشد.

انعطاف وب سایت

وب سایت ریسپانسیو خود را در کلیه سایز های مختلف مرورگر صفحه سازگار می نماید و در حقیقت کلیه رزولوشن های صفحه را پشتیبانی می نماید. محتوا و تصاویر با توجه به سایز صفحه سازگار می گردند و کاربر می تواند به راحتی و بدون نیاز به بزرگنمایی و اسکرول صفحه وب سایت را مطالعه نماید.

تجربه بهتر کاربر از وب سایت

همه صاحبان سایت ها در تلاش برای ایجاد حس و تجربه بهتر کاربران خود از وب سایت هستند و ساخت سایت ریسپانسیو باعث ایجاد حس بهتر در کاربران می گردد زیر کاربران پس از ورود به وب سایت جدا از آنکه با چه وسیله ای وارد وب سایت شوند این حس به ایشان منتقل می گردد و این وب سایت برای ایجاد حس بهتر در کاربران خود برنامه ریزی نموده است و کاربر تجربه بهتری از وب سایت خواهد داشت. زمانی که شما وب سایت خود را ریسپانسیو می سازید وب سایت شما به بهترین نحو به کاربر شما ارائه می گردد و در نتیجه احساس رضایت بیشتری در کاربران وب سایت شما ایجاد می گردد.

آسان در مدیریت

دو روش دیگر برای سازگار سازی وب سایت در موبایل و تبلت وجود دارد که یکی ایجاد قالب جداگانه برای نسخه موبایلی و دیگری ایجاد وب سایت کاملا جداگانه برای موبایل و تبلت می باشد که در هر دو حالت در صورتی که شما قصد تغییرات در سایت خود را داشته باشید در دو حالت دیگر لازم است تغییرات خود را در سایت ها موبایلی خود نیز انجام دهید حال آنکه در طراحی وب سایت ریسپانسیو کافی است تغییرات خود را فقط بر روی یک قالب و یک وب سایت انجام دهید که همین موضوع مدیریت سایت های ریسپانسیو را ساده می سازد.

افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری Conversion Rates

نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری یا Conversion Rates به درصد خرید و یا سفارش کالا یا خدمات از سایت شما گفته می شود که هر چه این عدد بیشتر باشد به این معنا می باشد که وب سایت فروش بیشتری داشته است. کلیه صاحبان سایت ها در تلاشند تا این عدد را افزایش دهند. ریسپانسیو بودن وب سایت باعث می گردد تا نیاز نباشد کاربران وب سایت شما برای خرید و سفارش کالا حتما از کامپیوتر و تبلت استفاده نمایند و بتوانند به راحتی با استفاده از موبایل و تبلت خرید خود را انجام دهند. همین مورد باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش میزان نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری خواهد گردید.

امکان تبلیغ در مکان های ویژه موبایل و تبلت

پیام رسان ها و نرم افزارها، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، وایبر، لاین، واتس آپ، اینستاگرام و .. وجود دارند که توسط کاربران موبایلی مورد استفاده قرار می گیرند و در صورتی که وب سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد می توانید در این مکان ها نیز تبلیغات انجام دهید و با کلیک بر روی تبلیغات شما کاربران در همان موبایل وارد وب سایت شما می گردند که نمایش مناسبی در موبایل دارد و در حقیقت ریسپانسیو بودن وب سایت به شما فرصت های بیشتری برای تبلیغات می دهد.

قیمت مناسب

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو قیمت مناسب تری از جهت راه اندازی و همچنین نگهداری برای سازگاری در موبایل نسبت به دو روش دیگر طراحی نسخه موبایلی وب سایت دارد زیرا که تمامی کاری که از بابت ریسپانسیو سازی انجام می گردد معمولا از طریق اضافه نمودن کدهای HTML و CSS در وب سایت انجام می گردد حال آنکه در دو روش دیگر عملا شما یک قالب و یا سایت دیگر برای پیاده سازی و نگهداری دارید که هزینه وب سایت شما را دو چندان می نماید.

جلوگیری از محتوای تکراری

در طراحی سایت ریسپانسیو آدرس صفحات وب سایت در موبایل و کامپیوتر یکسان می باشد و سایت دچار مشکل محتوای تکراری نخواهد گردید حال آنکه در صورتی نسخه جدااگانه با آدرس متفاوت برای نسخه موبایلی خود ایجاد نمایید ممکن است وب سایت شما دچار مشکل محتوای تکراری گردد.

برای آنکه بدانید وب سایت شما قابلیت و نسخه موبایلی دارد و یا خیر می توانید از نرم افزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده نمایید و گوگل کلیه تست های لازم نسخه موبایلی وب سایت شما را به شما اعلام می نماید. دارکوب در حدود چهار سال است که سایت های خود را در صورت درخواست کارفرما به صورت ریسپانسیو طراحی می نماید و در صورت نیاز به طراحی سایت ریسپانسیو و یا ریسپانسیو سازی وب سایت فعلی خود می توانید با دارکوب تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز