بهترین سیستم برای بررسی آمار وب سایت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

به عنوان صاحب یک وب سایت می بایست پیوسته آمار بازدیدکنندگان خود را بررسی نموده تا در جریان اتفاقات وب سایت خود باشید و در صورت لزوم بتوانید وضعیت سئو و بهینه سازی سایت و همچنین طراحی وب سایت خود را محک بزنید. جهت بررسی آمار وب سایت راه های بسیاری وجود دارد. که در زیر روش های مرسوم آن را برای شما بیان می نمایم:

استفاده از سایت های آمار گیر فارسی

 یک سیستمی برای بررسی آمار بازدید وب سایت ایرانی به نام وبگذر وجود دارد که در چند سال پیش بسیار کاربردی بوده اما امروزه به دلیل آپدیت نبودن آنکاربران از آن استفاده نمی کنند. امروز کاربران از سیسم های بررسی سایت خارجی استفاده میکنند.

استفاده از سایت های آمار گیر جهانی

سایت های آمارگیر و شمارنده بازدیدکننده بسیاری در اینترنت وجود دارد که از طریق آنها می توانید آمار بازدید، جستجو و هر آنچه لازم است در مورد وب سایت خود بدانید را کسب نمایید. پنل این سایت ها به معمولا به زبان انگلیسی می باشد و برای کسانی که درک زبان انگلیسی نسبتا مناسبی دارند توصیه می گردد. در زیر چند مورد از این آمار گیرهای وب سایت را معرفی می نمایم:

1. Google Analytics

به عنوان یک بازاریاب، این که بتوانید ترافیک وب سایت خود را ببینید و از کجا آمده است، مزایای زیادی دارد. در اینجا چند دلیل برای ردیابی ترافیک شما آورده شده است:

بازدیدکنندگان خود را بهتر بشناسید : ردیابی منابع ترافیک شما در تجزیه و تحلیل گوگل می تواند به شما کمک کند موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان منحصر به فرد خود و کانال هایی را که آنها استفاده می کنند شناسایی کنید، بنابراین می توانید آنها و رفتار کاربر آنها را بهتر درک کنید، پیام های هدفمند ارائه دهید و استراتژی های سئوی خود را بهبود ببخشید.
کمپین های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید : اگر یک کمپین حول محور هدایت ترافیک یا تکمیل اقدامات در وب سایت شما ساخته شده باشد، می توانید اثربخشی آن را اندازه گیری کنید.
تمرکز بر روی کانال ها برای بهترین نتایج : با تشخیص اینکه کدام کانال در جذب بازدیدکنندگان به سایت شما بهترین عملکرد را داشته است، می توانید بیشتر روی آن تمرکز کنید تا نتایج بهتری به دست آورید.
موضوعات محتوای جدید را بیابید : افراد از کانال های مختلف ممکن است به موضوعات خاصی علاقه مند باشند، بنابراین می توانید با بررسی منابع ترافیک و نرخ تعامل برای هر صفحه، ایده های محتوای جدیدی را کشف کنید، سپس از آن داده های ترافیک برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید.
شکاف های ترافیکی سایت خود را شناسایی کنید : می توانید تشخیص دهید کدام کانال در جذب بازدیدکننده خوب عمل نمی کند، بنابراین می توانید آن را بهینه کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

چگونه ترافیک وب سایت خود را در وردپرس ردیابی کنیم؟

هنگامی که صحبت از استفاده از گوگل آنالیتیکس به میان می آید، بسیاری از کاربران آن را طاقت فرسا می دانند. به این دلیل که برای راه اندازی سایت وردپرس شما به کدی نیاز دارد به علاوه، برای یافتن گزارش مناسب و دریافت داده های ترافیکی که برای تصمیم گیری نیاز دارید، باید یک متخصص تجزیه و تحلیل باشید. بنابراین، یک راه بسیار ساده‌تر برای مشاهده منابع ترافیک، بازدید از صفحه و سایر معیارهای تعامل در وردپرس از طریق MonsterInsights است. این بهترین افزونه وردپرس برای Google Analytics است و استفاده از Analytics را بسیار آسان می کند. لازم نیست نگران استخدام یک توسعه‌دهنده یا شخصی باشید که تجزیه و تحلیل می‌داند. این افزونه به افزودن Google Analytics به وب سایت شما کمک می کند و سپس مفیدترین گزارش ها را درست در داشبورد وردپرس شما نمایش می دهد.

2. خدمات Adobe Analytics

به داده ها اعتماد کنید و زمان بینش را افزایش دهید. سفر مشتری دیجیتال را در زمینه کامل بدون محدودیت گزارش یا تجزیه و تحلیل تجسم کنید.

1. جمع آوری داده ها
هدف ما کمک به شما برای پیاده سازی تجزیه و تحلیل است که از اهداف تجاری و موارد استفاده پیشرفته شما پشتیبانی می کند. ما از Adobe Launch برای تنظیم قوانینی استفاده می کنیم که برای رسیدن به این هدف، داده ها را به سرورهای مجموعه Adobe Analytics می گیرند و ارسال می کنند. ما همچنین منطق و قوانین جمع‌آوری داده‌های سفارشی را ایجاد می‌کنیم که همه عوامل احتمالی مؤثر بر دقت داده‌ها را در نظر می‌گیرد. در شرایطی که به قابلیت‌هایی فراتر از Adobe Launch نیاز دارید، توسعه‌دهندگان باتجربه ما وارد عمل می‌شوند تا کدی را برای ردیابی و جمع‌آوری داده‌ها برای رویدادها و شرایط سفارشی بنویسند. با پشتیبانی ما، می توانید به طور موثر از داده های خود برای دستیابی به نتایج دلخواه خود استفاده کنید.

2. حسابرسی تجزیه و تحلیل
کارشناسان ما فرآیندهای جمع آوری داده های شما را به طور کامل بررسی می کنند و هر گونه مشکلی که ممکن است یکپارچگی داده ها را به خطر بیندازد گزارش می دهند. از آنجا، ما با اصلاح ویژگی Adobe Launch فعلی شما یا انتقال شما به یک ویژگی جدید با قوانین به‌روز جمع‌آوری داده‌ها، اقدام می‌کنیم. هدف نهایی ما ارائه یک دید دقیق و جامع از اطلاعات سفر مشتری به شرکت شما است. این بدان معناست که ما به شما کمک می‌کنیم تا یک سیستم تحلیلی بالغ داشته باشید که در آن همه فعالیت‌های مورد نیاز ردیابی می‌شوند و می‌توانید به راحتی داده‌ها را در گزارش‌ها بر اساس هر بعد، بدون مواجهه با مقادیر ناامیدکننده «نامشخص» برش دهید.

3. انطباق داده ها
تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند تا یک سیستم تجزیه و تحلیل سازگار با حریم خصوصی بسازید که امکان جمع آوری و استفاده مسئولانه از داده های مشتری را فراهم می کند. ما از نزدیک با افسران انطباق شما کار می کنیم تا شرایط منحصر به فرد حریم خصوصی داده های شما را درک کنیم و راه حلی متناسب با نیازهای شما ایجاد کنیم. با خدمات ما، می توانید مطمئن باشید که سیستم تجزیه و تحلیل شما به طور کامل با تمام مقررات و خط مشی های مربوطه مطابقت دارد و به شما امکان می دهد حریم خصوصی و امنیت مورد انتظار مشتریان را در عین ارائه تجربیات شخصی که باعث رشد کسب و کار می شود، ارائه دهید.

4. بهینه سازی سیستم
ما به شما کمک می کنیم تا داده ها را به طور موثر جمع آوری، ترکیب، تبدیل، مرتب سازی و دستکاری کنید. ما با به حداکثر رساندن قابلیت همکاری Adobe Analytics با سایر سیستم‌ها و تجزیه سیلوهای داده به این امر دست می‌یابیم. ما درک می کنیم که تجزیه و تحلیل عملکرد کاتالوگ های محصولات بزرگ با تعداد فزاینده SKU یک چالش است. به همین دلیل است که ما به شما کمک می‌کنیم با کمترین تعداد درخواست، ارزشمندترین داده‌ها را دریافت کنید، در حالی که در محدوده «مقادیر منحصربه‌فرد» و «رویدادهای سفارشی» خود باقی می‌مانید و هزینه‌هایتان را بهینه می‌کنید. ما همچنین اطمینان می‌دهیم که از درخواست‌های موجود خود بهترین استفاده را می‌کنید و از پرداخت دوبار برای یک داده یکسان اجتناب می‌کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

3. Matomo چیست؟

ممکن است زمانی که ماتومو توسط Piwik شناخته شد، نام Matomo را شنیده باشید. Piwik یک برنامه نرم‌افزار تحلیلی متن‌باز بود که در سال 2007 راه‌اندازی شد. در سال 2018 به Matomo تغییر نام داد. به عنوان بخشی از ریشه‌های منبع باز آن، Matomo برای استفاده در سخت‌افزار خود کاملاً رایگان است. شما می توانید هر تعداد نصب را که دوست دارید اجرا کنید و هر تعداد وب سایت را که دوست دارید کاملاً رایگان ردیابی کنید. اما مانند وردپرس و سایر مشاغل منبع باز، Matomo یک نسخه میزبانی شده دارد که می توانید برای آن هزینه پرداخت کنید و یک جامعه افزونه پولی پررونق.

ماتومو چگونه است؟

در دوران Piwik، من طرفدار نرم افزار نبودم، اما در سال های بعد، به طور قابل توجهی بهبود یافته است. من چند سالی است که آن را بدون وقفه روی سرور اختصاصی Blacknight خودم اجرا می کنم. در پس‌زمینه اجرا می‌شود و داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند. من واقعاً به طور فعال از آن استفاده نکردم، اما با از بین رفتن Google Universal Analytics، تصمیم گرفتم هر روز آن را بررسی کنم و بیشتر با آن آشنا شوم. همچنین هر چه داده‌های بیشتری جمع‌آوری کند، مفیدتر می‌شود و پس از چند سال، بالاخره داده‌های کافی برای مفید بودن آن وجود دارد (و من می‌توانم آن را برای اثربخشی با GA مقایسه کنم). این انعطاف پذیر، قابل تنظیم و بصری برای استفاده است. حتی می‌توانید تمی نصب کنید که آن را بیشتر شبیه Google Analytics کند (در صورت تمایل).

4. Clicky چیست؟

راه اندازی Clicky بسیار شبیه به نحوه انجام آن در سایر بسته های اسکن است. پس از ایجاد یک حساب کاربری، یک کلید مدیر و یک کلید سایت (یکی متفاوت برای هر سایتی که در حال خزیدن است) دریافت می کنید. سپس کد به صورت دستی نصب می شود یا از یک افزونه استفاده می شود. یکپارچه سازی برای تعداد زیادی بسته نرم افزاری وب (مانند Tumblr، Squarespace، Magento یا Joomla) وجود دارد.

Clicky در پیکربندی اولیه خود تعدادی ویجت پیش فرض دارد که می توان آنها را تغییر داد. در این ها می توانید محتویات، بازدیدکنندگان اخیر، جستجوها، پیوندها را ببینید ... همچنین گزینه ای را برای مقایسه خودکار با داده های دوره قبل ارائه می دهد و ارزیابی فوری از نحوه تغییر پارامترها را ارائه می دهد. همچنین می‌توانید رویدادهای محتوا را اندازه‌گیری کنید، مانند نظر دادن یا اشتراک‌گذاری کاربران در شبکه‌های اجتماعی. اکثر گزارش‌های Clicky سطح بالایی از جزئیات را در تمام بخش‌های بازدیدکننده ارائه می‌کنند. اطلاعات را می توان بر اساس هر ستونی فیلتر و مرتب کرد تا به سرعت بفهمد چه چیزی کار می کند و چه چیزی باید بهبود یابد. Clicky همچنین هنگام آفلاین شدن سایت به شما هشدار می دهد تا بتوانید بلافاصله واکنش نشان دهید. زمان کار یک سایت از 5 مکان جغرافیایی در سراسر جهان نظارت می شود و هشدارها فقط زمانی ارسال می شوند که اکثر سرورهای نظارتی نشان دهند که سرویس سقوط کرده است.

تجزیه و تحلیل وب سایت با کلیکی

Clicky گزینه هایی مانند نقشه حرارتی دارد که نشان می دهد بازدیدکنندگان بیشتر وقت خود را در هر صفحه کجا می گذرانند. این می تواند بسیار جالب باشد که ببینید بازدیدکنندگان به کدام بخش از یک سایت بیشتر علاقه دارند. این ابزار به شما امکان می دهد نه تنها ببینید چه کسی به یک وب سایت نزدیک می شود، بلکه پس از ورود به آن چه می کنید. Clicky همه بازدیدکنندگان و هر اقدامی را که در یک وب‌ سایت انجام می‌دهند، با گزینه پیوست کردن داده‌های سفارشی به بازدیدکنندگان، مانند نام‌های کاربری یا آدرس‌های ایمیل، نمایش می‌دهد. بنابراین می توانید تک تک بازدیدکنندگان را تجزیه و تحلیل کنید و کل تاریخچه آنها را ببینید. یکی دیگر از ویژگی های جالب این است که Clicky به طور خودکار برخی رویدادهای RSS را به عنوان کمپین، بدون تنظیمات لازم ردیابی می کند. Clicky همچنین از اهداف پویا و تست صفحه پشتیبانی می کند. علاوه بر این، می‌توانید برخی از داده‌های حساب توییتر را ردیابی کنید، ویژگی که مدت‌ها قبل از خود توییتر راه‌اندازی شده بود. علاوه بر این، دارای هشدارهایی بر اساس اقدامات است.

5. Fathom Analytics چیست؟

یک آنالیز وب سایت ساده است. تجزیه و تحلیل پیچیده شده است. از Google Analytics گرفته تا سایر تجزیه و تحلیل های شخص ثالث، راه حل های تحلیلی پیچیده زیادی وجود دارد. هر راه حل تحلیلی صفحه های بی نهایت گزارش و راه های بی پایانی را برای تحت تأثیر قرار دادن حتی باهوش ترین صاحب وب سایت ارائه می دهد. با این حال، لازم نیست پیچیده باشد. Fathom Analytics یک راه حل ساده برای تجزیه و تحلیل وب سایت است که داده های واضح و مختصر را ارائه می دهد. به حریم خصوصی شما تجاوز نمی کند اما به تجربه کاربری آسان با تمام معیارهایی که در یک داشبورد ساده نیاز دارید می بالد. Fathom Analytics همیشه 2 هدف داشته است که به صورت موازی اجرا می شوند.

روی حریم خصوصی تمرکز کنید. ما این کار را با ناشناس کردن داده‌های بازدیدکنندگان و مطابقت با GDPR، CCPA و PECR انجام می‌دهیم. ما بهترین جایگزین Google Analytics متمرکز بر حریم خصوصی هستیم. (به علاوه، نیازی به بنرهای GDPR/کوکی در وب سایت شما نیست!).
تجزیه و تحلیل بسیار ساده ای برای کاربران ما باشد تا داده های مورد نیاز خود را از یک داشبورد زیبا و تکی با فناوری مقیاس پذیر دریافت کنند.

در صورتی که افت شدیدی در بازدید وب سایت خود مشاهده نمودید می توانید از خدمت عیب یابی سئو وب سایت که توسط دارکوب انجام می گردد استفاده نمایید.

از بین این سیستم های آمار گیر گوگل آنالیتیکس را به شما پیشنهاد می نمایم زیرا این افزار توسط شرکت گوگل طراحی گردیده و آمار نسبتا دقیقی از وب سایت به کاربر ارائه می نماید. همچنین می توانید از این ابزار در کنار ابزار google webmaster tools استفاده نمایید تا اطلاعات جامع تری در مورد وب سایت خود بدست آورید. گوگل وب مستر تولز ابزار مخصوص مدیران وب سایت می باشد که مدیران سایت ها می توانند با استفاده از این نرم افزار گوگل درستی عملکرد سایت خود را بررسی نمایند. معمولا آمار جستجوهای این افزار نسبت به سایر سایت ها دقیق تر بوده زیرا اکثر جستجو ها از طریق سایت گوگل وارد سایت شما می شوند. توسط ابزار گوگل آنالیتیک همچنین می توانید بازدیدکنندگان آنلاین خود را بررسی نمایید. google analytics همچنین اطلاعات آماری وب سایت شما را در شبکه های اجتماعی در دسترس شما قرار می دهد و می توانید از طریق آن فعالیت وب سایت را در شبکه های اجتماعی بررسی نمایید. این ابزار همچنین دارای داشبود سئو می باشد که از طریق آن می توانید سایت خود را از نظر سئو و بهینه سازی سایت  بررسی نمایید. در حقیقت گوگل آنلیتیکس کامل ترین سیستم اعلام آمار و بازدیدکنندگان وب سایت می باشد.

استفاده از سیستم آمار پانل هاست

کنترل پانل تمامی هاستینگ ها معمولا بخشی برای بررسی آمار وب سایت دارد که برای استفاده از این امکان لازم نیست کدی در سایت خود درج نمایید. البته میزان اطلاعاتی که این آمار گیرهای هاست به شما می دهند معمولا به اندازه آمار گیرهای آنلاین ذکر شده در بالا نیست. اما برای آنکه اطلاعات اولیه در مورد وب سایت خود بدست آورید کافی است و توصیه می نماییم حتما این بخش را بررسی نمایید. زیرا ممکن است آمار صفحاتی از سایت شما که در آمار گیر نیستند به درد شما بخورد. بنابراین پیشنهاد می نماییم از آمار گیر هاست حتما استفاده نمایید.

استفاده از آمارگیر وب سایت

برخی از سیستم های مدیرت محتوا بخش آمار وب سایت دارند که از طریق آنها می توانید آمار کلی و صفحه به صفحه وب سایت خود را مطالعه نمایید. استفاده از این روش را اصلا به شما توصیه نمی نماییم زیرا باعث بالا رفتن حجم دیتابیس وب سایت گردیده که پس از آن سایت شما معمولا دچار مشکلاتی می گردد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

شرکت دارکوب

شما هم اگر قصد دارید سایت خود را سئو حرفه ای انجام دهید. شرکت دارکوب بهترین شرکت سئو بهینه سازی استاندارد وبسایت است که تمامی خدمات سئوی سایت را به صورت حرفه ای انجام می دهد. تعرفه خدمات سئو در شرکت دارکوب به دو صورت انجام می شود که شامل دو پکیج سئو می شود :

1. پکیج اول : 1 میلیون 600 تومانی  که شاکل سئو روی وب سایت شما به صورت یک روز در میان انجام می شود.

2. پکیج دوم : 3 میلیون 200 تومان که سو.ی آن به صورات هر روز روی سایت شما کار می شود.

شما می توانید برای ارتقاء کسب و کار خود با شرکت دارکوب تماس بگیرید و با سئوکارهای حرفه ای مشاوره رایگان سئو سایت داشته باشید تا سایت شما رشد کند. 

آموزشگاه دارکوب

اگر شما هم به اینکه خودتان سئوی وب سایتتان را انجام دهید می توانید در کلاس های سئو آموزشگاه دارکوب که شامل آموزش گام به گام سئو شرکت کنید. در این کلاس سئو جامع سر فصل هایی که به شما تدریس می شود به این صورت است: 

نتیجه گیری

دارکوب با توجه به سابقه و تجربه خود در زمینه طراحی وب سایت ارزان و با کیفیت خوب از سال 1381 تا کنون به شما پیشنهاد می نماید آمار کنترل پانل هاست خود را به صورت روزانه و در کنار آمار گوگل آنالیتیکس بررسی نموده و همچنین نحوه کار با نرم افزار google webmaster tools را آموزش ببینید تا در صورتی که وب سایت شما دچار مشکل خاصی گردید بتوانید سریعا آن را به گروه طراح خود اطلاع دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز