مقدمه سئو: محتوا (بازاریابی) واقعا پادشاه است (مقاله سوم از سری سه مقاله ای)

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

خب رسیدیم به مقاله سوم و آخرین مقاله از سری مقالات "چطور در گوگل دیده شویم". ممنون که این سری رو تا آخر با من دنبال کردید. سئو (بهینه سازی موتور جستجو) خیلی چیز خوبیه. حداقل به نظر من که چیز خوبیه.


ما درباره وصل شدن به گوگل و سئوی درون صفحه صحبت کردیم. راهنمایی هایی که تو این مقالات بهتون ارائه دادیم، کمکتون میکنن که تو گوگل رتبه های بهتری بگیرید و کاربرهای بیشتری به سایتتون جذب کنید. همه اینها هم چیزهای خوبین.
مسلما همه دوست دارن کاربرهای سایتشون بره بالا، اما مسئله اینجاست که آیا این کاربرها واکنشی به مطالب شما نشون میدن یا نه؟ اینجاست که بازاریابی محتوا وارد عمل میشه.

  • بازاریابی محتوا چیست؟

طبق تعریف، بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی است که سعی میکند با تولید و توزیع محتوای پایدار، مرتبط و ارزشمند، مخاطب تعریف شده را – با هدف هدایت مشتری به اقدامی سودآور - جذب نماید.  
به عبارت دیگه، باید به کاربرهاتون یه محتوای خوب بدید تا بهتون اعتمادکنن و دوباره به دیدن سایتتون بیان و وقتی آماده خرید شدن ازتون خرید کنن (یا از خدماتتون استفاده کنن).
مطالب زیادی درباره بازاریابی محتوا نوشته شده و بیشترشون هم درباره تبدیل مشتری، جذب کاربر دائم و درخواست برای اقدام هستن. همه اینها بخشی از بازاریابی محتواست که از دید فروش به این بازاریابی نگاه میکنه. خیلی از شما اگه خواننده قدیمی مطالب دارکوب بوده باشید حتما میدونید چطور اینکارو بکنید. تو این جریان، محتوای سایته که میتونه مردم رو جذب کنه.

  • تولید محتوا

واقعیت رو قبول کنید. ما هممون نویسنده خلق نشدیم و حتی اونهایی هم که میتونن خوب بنویسن، باید خیلی تلاش کنن تا بتونن محتوای خوبی برای مشتریها تولید کنن. فکر کنید! باید با هدف جذب خریدار جدید، محتوا تولید کنید، و در عین حال هیچ اشاره ای هم به خرید یا محصولات نکنید!
من براتون چند تا راهنمایی دارم که بتونید راحتتر برای سایتتون محتوا ایجاد کنید:
1- چطور ویدئو درست کنیم: شما تو هر حوزه ای که کار کنید، بالاخره میتونید از توش چند تا موضوع دربیارید که با "چطور" شروع بشه. فقط کافیه گوشیتونو بردارید و افقی و ثابت بگیرید روبروی خودتون و دو دقیقه از خودتون فیلم بگیرید و درباره موضوعی که انتخاب کردید صحبت کنید. حالا بفرستیدش روی یوتیوب و رو سایتتون لینکش کنید یا بهتر بگم جاسازیش کنید.
2- نقد محصول: اینهم یه ایده ویدئویی دیگست. یکی از محصولاتی که دوست دارید رو پیدا کنید. ویژگی های مثبتشو لیست کنید. وارد مسائل تخصصی نشید. بعد بفرستیدش رو شبکه های اجتماعی و سایتتون. میتونید نقدهاتونو به صورت نوشته هم چاپ کنید. گوگل عاشق نقدهای مکتوبه.
3- وبلاگ بنویسید: این یکی از بهترین روشهای جلب اعتماد و کسب اعتباره. میتونید اخبار مرتبط با حوزه کاریتونو پوشش بدید. فهرست های ده تایی از نکته، راهنمایی، مزایا و معایب چیزهای مرتبط با کارتون بنویسید، راهنمایی های به درد بخورتونو به اشتراک بذارید، راهنمایی بنویسید، روی عکس مناظر جمله بنویسید و غیره. نکتش اینه که باید تو این کار ثابت قدم باشید. به طور منظم محتواهایی رو که تولید میکنید چاپ کنید تا لینکهای بیشتر و ترافیک بیشتری تولید کنید.
4- مقاله سفید بنویسید: شما تو کار خودتون خبره اید و اطلاعاتی دارید که شاید دیگران بخوان یاد بگیرن. تو حوزه خودتون راجع به یه موضوعی تحقیق کنید و یه مقاله مفید دربارش بنویسید. مقاله های سفید هنوز هم کاربرد دارن.
5- یه خبرنامه بنویسید: این روش برای اینکه از کاربرهای دائمیتون اطلاعات کسب کنید عالیه. اما باید خبرنامتون ارزش وقت گذاشتن داشته باشه. برای خود من خیلی پیش اومده که عضو خبرنامه هایی شدم و فقط ایمیل هایی ازشون گرفتم که قصد فروش داشتن، من که دیگه حتی بازشون هم نمیکنم. اما تو یه خبرنامه ای عضو شده بودم راهنمایی هایی راجع به تعمیر شخصی وسایل منزل ارائه میداد و خیلی هم عالی بود. به طور منظم راهنمایی هایی درمورد اینکه چطور خودمون وسایل منزلمونو تعمیر کنیم ارائه میداد.

  • سخن آخر

مفید باشید! اصل بازاریابی محتوا فروختن نیست. اصلش حل مشکلاته. مشکل منو حل کن تا اعتمادمو جلب کنی و به تدریج به جایی برسیم که ازت خرید کنم.
بهتون پیشنهاد میکنم این مقالات رو هم بخونید:
مقایسه بازاریابی محتوا و سئو

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز