بازاریابی دیجیتال چیست؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE
شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ

دستیابی به موفقیت در سال 2024 به کار زیادی نیاز دارد، اما پیش بینی روندها به شما کمک می کند برنامه ریزی کنید، استراتژی داشته باشید و از رقبای خود بهتر عمل کنید. این مقاله به بررسی روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024 می پردازد. دنیای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی همیشه در حال تغییر است و این کار به سرعت انجام می شود. یکی از نمونه های این افزایش باورنکردنی هوش مصنوعی (AI) است که در سال 2023 شاهد آن بوده ایم.


این پدیده در سال 2024 به تکامل خود ادامه خواهد داد و بر همه زمینه های بازاریابی تأثیر می گذارد. بازاریابی همچنین در معرض تغییر در رفتار مصرف کننده و محیط خارجی است. پیش‌بینی شده است که در حالی که تورم احتمالاً کاهش می‌یابد و رشد جهانی متوسط ​​خواهد بود، مصرف‌کنندگان همچنان نسبت به هزینه‌ها آگاه هستند و بیشتر آنها به دنبال مارک‌هایی خواهند بود که نشان می‌دهند به جای اینکه صرفاً به درآمدشان کمک کنند، به جامعه کمک می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

حوزه بازاریابی که به «بازاریابی دیجیتال» معروف است، استفاده از اینترنت و فناوری دیجیتال مبتنی بر آنلاین، از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های رومیزی و سایر رسانه‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال برای تبلیغ کالاها و خدمات است. این شامل تمام اشکال بازاریابی است که با استفاده از دستگاه های الکترونیکی که از رایانه استفاده می کنند، از جمله کمپین های بازاریابی مبتنی بر اینترنت انجام می شود. یک شرکت ممکن است از وب‌سایت‌ها، موتورهای جستجو، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ویدیو، ایمیل و سایر راه‌ها برای دستیابی به مشتریان در هنگام انجام خدمات بازاریابی دیجیتال استفاده کند.

روش های بازاریابی دیجیتال چیست؟

وضعیت فعلی بازاریابی دیجیتال پیچیده است و با در دسترس قرار گرفتن پلتفرم ها و فناوری جدید، طبیعی است که این پیچیدگی افزایش یابد. از آنجایی که پلتفرم‌ها در سال 2024 برای ارتقای حریم خصوصی کاربران تلاش می‌کنند، یکی از بزرگترین موانعی که بازاریابان با آن روبرو هستند، تغییراتی در نحوه نظارت بر تبلیغات از طریق کوکی‌های شخص ثالث خواهد بود. با توجه به احتمال عدم قطعیت های اقتصادی مداوم، رشد نیز از اولویت های اصلی برندها در سال 2024 خواهد بود.

فرصت های زیادی برای تطبیق، امتحان کردن چیزهای جدید و در نهایت پیشبرد توسعه موفقیت آمیز وجود خواهد داشت. با این وجود، یک جنبه حیاتی از این وضعیت، تضمین حریم خصوصی خواهد بود. اصول قوی حفظ حریم خصوصی نه تنها اندازه گیری دقیق را فراهم می کند، بلکه به ایجاد اطمینان کاربر نیز کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با ثبت نام در برخی یا همه دوره های ذکر شده در زیر، مهارت های بازاریابی دیجیتال مرتبط را به دست آورید و تقویت کنید. در زیر برخی از انواع روش های بازاریابی دیجیتال آورده شده است که به رشد اقتصادی و حفظ حریم خصوصی مشتری کمک می کند.

1. هوش مصنوعی (AI)

تا سال 2024، چشم انداز بازاریابی دیجیتال با تغییر رفتارهای مشتری و پیشرفت های تکنولوژیکی شکل خواهد گرفت. یکی از گرایش های محبوب بازاریابی دیجیتال، گنجاندن هوش مصنوعی (AI) در برنامه های بازاریابی است.

فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی نحوه تعامل شرکت ها با مشتریان خود را متحول خواهند کرد. به عنوان مثال می توان به چت بات های پیچیده و تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده اشاره کرد. چت‌بات‌هایی را تصور کنید که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند که به پرسش‌های مصرف‌کننده به شیوه‌ای شبیه انسان پاسخ می‌دهند، کمک‌های فوری ارائه می‌دهند و بر اساس علایق هر کاربر و خریدهای گذشته، پیشنهادهای متناسب ارائه می‌دهند.

این درجه عالی از شخصی‌سازی، یک برخورد روان با مشتری را تضمین می‌کند و رضایت و استواری را تشویق می‌کند. علاوه بر این، سازمان‌ها می‌توانند به لطف تحلیل‌های پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی، در زمان واقعی تصمیم‌های مبتنی بر داده را بگیرند. سیستم‌های هوش مصنوعی مقادیر زیادی از داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا الگوها و روندهایی را بیابند که به بازاریابان اجازه می‌دهد مخاطبان را با پیام‌هایی که به طور خاص به آنها مرتبط است، هدف قرار دهند. همچنین نرخ تبدیل بالاتر و بازگشت سرمایه قابل توجهی با این دقت نوید داده می شود. (می توانید در مورد بهینه سازی تبدیل بیشتر بخوانید)

2. سئوی صوتی

ظهور جستجوی صوتی و تأثیر آن بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی دیگر از روندهای مهم در سال 2024 خواهد بود. دستیارهای صوتی مانند سیری و الکسا روز به روز محبوب تر می شوند، بنابراین کسب و کارها باید تاکتیک های SEO خود را برای تطبیق با صدا تغییر دهند. جستجوهای مبتنی بر این مستلزم تمرکز بر روی پردازش زبان طبیعی و کلمات کلیدی طولانی است تا مطمئن شوید محتوا برای جستجوی صوتی مناسب است.

استفاده از موتورهای جستجو در نتیجه جستجوی صوتی در حال پیشرفت است. کاربران می توانند سوالات خود را با صدای بلند بپرسند و دستیار صوتی آنها با مرتبط ترین اطلاعات پاسخ می دهد و از تایپ پرسش های خود در قسمت جستجو جلوگیری می کند. به دلیل تغییر رفتار مصرف کننده در جستجو، کسب و کارها باید محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده استفاده از کانال های دیجیتال برای بازاریابی محصولات است. بازاریابی دیجیتال که به عنوان بازاریابی آنلاین نیز شناخته می شود، برندها را تبلیغ می کند و آنها را از طریق اینترنت به مشتریان بالقوه متصل می کند. اشکال مختلفی دارد، از جمله:

  • موتورهای جستجو
  • وب سایت ها
  • رسانه های اجتماعی
  • پست الکترونیک
  • برنامه های موبایل
  • پیامک زدن
  • تبلیغات مبتنی بر وب

بازاریابی دیجیتال از همان اصول بازاریابی آفلاین سنتی اما در فضای دیجیتال استفاده می کند. برای یافتن مخاطبان هدف کسب‌وکار و ارائه مرتبط‌ترین پیام ممکن به داده‌های مصرف‌کننده متکی است. این موثر است، اما بازاریابی دیجیتال به قدری محبوب است که بزرگترین چالش امروزی این است که یاد بگیرید چگونه از دیگران متمایز شوید.

استفاده شرکت شما از بازاریابی دیجیتال به مدل آن بستگی دارد. شرکت‌های تجاری به کسب‌وکار (B2B) به کسب‌وکارهای دیگر می‌فروشند که نیازمند رویکرد استراتژیک‌تر و طولانی‌تر است. شرکت‌های تجاری به مصرف‌کننده (B2C) مستقیماً به مشتریان روزمره می‌فروشند که به چرخه‌های فروش کوتاه‌تر و مخاطبان بیشتر نیاز دارد. تفاوت های اصلی بین B2B و B2C عبارتند از:

تصمیمات B2B شامل چندین نفر است، در حالی که B2C معمولاً فقط شامل یک فرد می شود.
مشتریان B2B روند تصمیم گیری طولانی تری دارند، بنابراین بازاریابی دیجیتال باید بر ایجاد روابط تمرکز کند.
فرآیند خرید B2C به طور کلی کوتاهتر است، بنابراین این نیاز به پیام کوتاه مدت و فوری دارد.
تراکنش های B2B بیشتر توسط منطق هدایت می شوند، در حالی که B2C بیشتر توسط احساسات هدایت می شود.
خوشبختانه، بازاریابی دیجیتال برای هر دو رویکرد کار می کند. چه کسب‌وکارها را هدف قرار دهید و چه مصرف‌کنندگان، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا فرآیند بازاریابی را برای نتایج ساده‌تر کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

3. بازاریابی ویدئویی

یک تصویر قرار است ارزش هزار کلمه را داشته باشد، آن را برای یک ویدیو در هزار کلمه دیگر ضرب کنید. این پایه و اساس بازاریابی ویدئویی است، یک تاکتیک بازاریابی اینترنتی عالی در ایران که مخاطبان شما را در کمپین های شما مشارکت می دهد. استفاده از ویدئوها برای تبلیغات و آموزش مردم در مورد کالاها یا خدمات شما به عنوان بازاریابی ویدئویی شناخته می شود. این به شما امکان می دهد از طریق یک رسانه جدید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، آنها را آموزش می دهد و به شما کمک می کند تا تعامل در کانال های دیجیتال و رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید.

کسب‌وکارها در نتیجه دسترسی به شبکه‌های سریع‌تر، ویدیوهای بیشتری را برای تعامل با مشتریان خود به کار می‌گیرند. ویدئوها ابزار رایجی هستند که توسط بسیاری از شرکت‌ها، از جمله رقبای شما، برای کمک به جذب مشتری استفاده می‌شود. علل افزایش محبوبیت بازاریابی ویدئویی در فضای دیجیتال. پست های همراه با ویدئو:

  • مدت زمان قرار گرفتن کسب و کارها در رسانه های اجتماعی را طولانی می کند
  • دید و تعامل کسب و کارها را افزایش می دهد
  • افزایش آگاهی محصول
  • محصول شما را متمایزتر می کند
  • به مخاطبان خود روش قابل دسترس تری برای تعامل با شما ارائه دهید
  • ابزارهای فروش موثر هستند
  • رتبه جستجوی بهتری کسب کنید
  • در همه پلتفرم ها محبوب تر می شوند

3. چت ربات ها

استفاده از چت بات ها برای تبلیغات و بازاریابی یکی از جدیدترین گرایش های دیجیتال مارکتینگ است. چت بات ها مدتی است که توسط مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند و بازاریابی از این روند سود زیادی می برد.

4. چت بات ها در شبکه های اجتماعی

آنها در بازاریابی دیجیتال برای اهداف مختلفی از جمله بهبود خدمات مشتری و تعامل با برند استفاده می شوند. به عنوان مثال، کاربران اکنون می توانند از برنامه مسنجر فیس بوک برای درخواست سواری Uber استفاده کنند. چت بات ها نه تنها تجربه مشتری را با ترکیب کانال های بازاریابی با نقطه خرید بهبود می بخشند، بلکه چرخه خرید را نیز تسریع می کنند. چت ربات هایی که توسط هوش مصنوعی هدایت می شوند

این توانایی ارائه یک تجربه سفارشی به مشتریان و مشتریان را دارد. با تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، چت ربات بانک آمریکا می‌تواند خواسته‌های مشتریان را پیش‌بینی کند و به آنها کمک کند تا علاوه بر توانایی رسیدگی به هرگونه درخواست مشتری، رویه‌های پیچیده بانکی را طی کنند. مشتریان حتی می توانند از این چت بات ها برای بررسی حساب ها، پرداخت و پس انداز پول استفاده کنند. این برخوردها به طور قابل توجهی به برندها کمک می‌کند تا جایگاه «اول مشتری» خود را ایجاد کنند.

5. بازاریابی هوش مصنوعی

بازاریابی با هوش مصنوعی با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، قضاوت‌های خودکاری را بر اساس جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل، و بینش‌های بیشتر مخاطب یا روند اقتصادی ایجاد می‌کند که می‌تواند بر ابتکارات بازاریابی تأثیر بگذارد. در کمپین های بازاریابی آنلاین که سرعت بسیار مهم است، هوش مصنوعی اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. در کمپین های بازاریابی دیجیتال که سرعت آن بسیار مهم است، هوش مصنوعی مولد اغلب استفاده می شود. بدون کمک یک تیم بازاریابی، ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی از داده‌ها و نمایه‌های مشتری استفاده می‌کنند تا نحوه تعامل مؤثر با مشتریان را بیاموزند.

سپس پیام‌های شخصی‌سازی شده را در لحظه مناسب ارائه می‌کنند و کارایی مطلوب را تضمین می‌کنند. بسیاری از بازاریابان دیجیتال امروزی از هوش مصنوعی مولد برای حمایت از تیم های بازاریابی خود یا انجام کارهای تاکتیکی بیشتری استفاده می کنند که به هوش انسانی زیادی نیاز ندارد.


← برای شناخت بیشتر اپلیکیشن های بازاریابی این مقاله را مطالعه کن: معرفی اپلیکیشن های هوش مصنوعی در بازاریابی


6. واقعیت افزوده

چیز بزرگ بعدی در روندهای بازاریابی دیجیتال، واقعیت افزوده (AR) است که پیش‌بینی می‌شد در سال 2020 از واقعیت مجازی (VR) پیشی بگیرد. AR در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. این یکی از محبوب ترین گرایش ها در دنیای دیجیتال مارکتینگ است و در آنجا نیز ظاهر شده است.

IKEA و سایر مشاغل بزرگ در حال حاضر از واقعیت افزوده استفاده می کنند. اپلیکیشن IKEA Place در سال 2017 منتشر شد و به خریداران این امکان را می دهد که به صورت مجازی ببینند مبلمان چگونه جا می شوند و قبل از خرید در خانه های خود ظاهر می شوند. این نوع تبلیغات که به عنوان «بازاریابی تجربی» شناخته می‌شود، به شرکت‌هایی مانند IKEA کمک می‌کند تا آن دسته از تجربیات ویژه‌ای را به مشتریان خود ارائه دهند که تعیین می‌کنند آیا خرید می‌کنند یا خیر.

7. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا از داستان سرایی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کند. در نهایت، هدف این است که خوانندگان برای تبدیل شدن به مشتری اقدام کنند، مانند درخواست اطلاعات بیشتر، ثبت نام در لیست ایمیل یا خرید. «محتوا» می‌تواند به پست‌های وبلاگ، منابعی مانند کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی، ویدیوهای دیجیتال، پادکست‌ها و موارد دیگر اشاره داشته باشد.

به طور کلی، باید قبل از هر چیز ارزشی برای مصرف کننده ایجاد کند - نه اینکه فقط برند را تبلیغ کند یا سعی در فروش داشته باشد. بازاریابی محتوا در مورد ایجاد یک رابطه پایدار و قابل اعتماد با مشتریان شما است که به طور بالقوه می تواند منجر به فروش های زیادی در طول زمان شود، نه فقط یک معامله.

بازاریابی محتوا در همزیستی با انواع دیگر بازاریابی دیجیتال عمل می کند: این روشی برای ترکیب بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در محتوای جدید وب سایت است و محتوای ایجاد شده را می توان به عنوان پست های رسانه های اجتماعی و در نشریات بازاریابی ایمیلی به اشتراک گذاشت. نگاهی به تجزیه و تحلیل برای بازاریابی محتوای شما می تواند چیزهای زیادی در مورد مشتریان به شما بگوید:

  • وقتی در سایت شما قرار می گیرند به دنبال چه چیزی هستند؟
  • چه نوع محتوایی باعث می شود آنها مدت بیشتری در سایت بمانند و به اطراف خود نگاه کنند؟
  • چه نوع هایی باعث می شود آنها علاقه خود را از دست بدهند و دور شوند؟

برخلاف روشی مانند PPC، استراتژی بازارایابی محتوا به صورت بلند مدت است. سازمانی که در ابزارهای تجربه دیجیتال تخصص دارد، با گذشت زمان، بازاریابان کتابخانه ای از محتوا (متن، ویدئو، پادکست و غیره) ایجاد می کنند که همچنان کاربران را از طریق موتورهای جستجو به سایت می آورد. این کتابخانه محتوا همچنین به ارتقاء دانش برند شما کمک می کند و نمایه شما را به عنوان منبعی برای اطلاعات افزایش می دهد.

و اگر کاربران برای کسب اطلاعات از سایت شما بازدید می کنند، در حالت ایده آل شما را به عنوان یک مرجع در زمان خرید به یاد خواهند آورد. بازاریابی محتوا یک راه عالی برای افرادی است که از نوشتن و/یا تولید ویدیو و صدا لذت می برند. اما مانند بازاریابی دیجیتال به طور کلی، نیاز به مهارت های استراتژیک و تحلیلی قوی دارد.

برخی از این ابزارها شامل ویژگی هایی هستند که نکاتی را در مورد نحوه ترکیب سئو، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، طراحی وب سایت و موارد دیگر ارائه می دهند تا بتوانید تجربه کامل بازاریابی دیجیتال را داشته باشید.

8. متاورس

یکی از توصیف‌های رایج متاورس «دنیای مجازی درون یک جهان» است و مالک فعلی آن متا (فیس‌بوک) است. این یک قلمرو دیجیتال ناشناخته است که در آن همه می توانند در یک محیط تعاملی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این با تعامل واقعیت های مجازی یا افزوده ایجاد می شود. به نظر می رسد بازی های ویدیویی با داشتن نسخه دیجیتالی از خودتان در آینده مشترکات زیادی دارند، جایی که می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید.

شبکه ای از واقعیت ها یا جهان های مجازی که در آن فضا تقریباً در همه جا وجود دارد، تجارت اجتماعی را ممکن ساخته است. به همین دلیل، بازاریاب‌های دیجیتال مدرن متوجه شده‌اند که چگونه می‌توانند این شکاف را ببندند و یک دسته کاملاً جدید از بازاریابی دیجیتال را با استفاده از ویدئو ایجاد کنند.

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را برای استفاده از روند بازاریابی در سال 2024 آماده کنید، چرا در آموزش بازاریابی دیجیتال بعدی ما شرکت نکنید تا اصول بازاریابی آنلاین را درک کنید؟

9. اینفلوئنسر مارکتینگ

این در سال 2024 با تمرکز بر تأثیرگذارهای خرد، همکاری های طولانی مدت و اصالت تغییر خواهد کرد. مشتریان تبعیض آمیزتر می شوند و به دنبال روابط واقعی و مشارکت های باز هستند. اعتبار و تعامل برای برندهایی افزایش می یابد که با تأثیرگذارانی که ارزش های آنها را به اشتراک می گذارند و به طور واقعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند، مشارکت پایدار ایجاد می کنند.

اینفلوئنسرهای میکرو و نانو، که مخاطبان کمتر اما بسیار درگیر دارند، نسبت به اینفلوئنسرهای کلان که میلیون‌ها فالوور دارند، برجسته‌تر خواهند شد. بازاریابان با اینفلوئنسرهایی کار خواهند کرد که واقعاً با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند و به اعتبار و ارتباط جایگاه اهمیت بیشتری نسبت به تعداد دنبال‌کنندگان می‌دهند. علاوه بر این، فرآیند بازاریابی اینفلوئنسر با فناوری‌های شناسایی و ردیابی اینفلوئنسرهای مبتنی بر هوش مصنوعی ساده‌تر و کارآمدتر و سازنده‌تر می‌شود.

شرکت طراحی سایت دارکوب

10. بازاریابی شخصی

در سال 2024، بازاریابی شخصی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. کسب‌وکارها باید پیام‌های بازاریابی خود را سفارشی کنند تا علایق و خواسته‌های منحصربه‌فرد مشتریان خود را برآورده کنند، زیرا آنها تبعیض‌آمیزتر می‌شوند. شخصی سازی باعث بهبود تعاملات مشتری و افزایش ارجاع و وفاداری می شود.

علاوه بر این، تجربیات آفلاین نیز می توانند از بازاریابی شخصی سود ببرند. تصور کنید وارد فروشگاهی می شوید که فروشنده با سلیقه و خریدهای گذشته شما آشنا است. آن‌ها می‌توانند پیشنهادات و توصیه‌های متناسبی را ارائه دهند که در نتیجه یک تجربه خرید بی‌نظیر و بی‌نظیر را به همراه دارد. این درجه از شخصی سازی وفاداری مشتری را تقویت می کند، امکان تکرار تجارت را افزایش می دهد و ارجاعات دهان به دهان مطلوب را تشویق می کند.

11. سئو

نحوه سئو سایت در حال تکامل است و به نظر می رسد که در آینده بیشتر از نظر فناوری و کاربر محور خواهد شد. وقتی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موتورهای جستجو را قادر می‌سازد تا نتایج را بر اساس قصد کاربر ارائه دهند، این پیشرفت‌ها ممکن است تا سال 2024 قابل توجه باشد. در این صورت در سال 2024 باید منتظر چه تحولاتی در سئو باشیم؟

1. موتور جستجوی مولد (SGE) در Google توسعه خواهد یافت

با هوش مصنوعی مولد، SGE گوگل تجربه جستجو را متحول می کند. هدف این است که بر اساس سؤالات کاربران، اطلاعات دقیق تر و مرتبط تری ارائه شود. علاوه بر این، SGE پیوندهای مربوطه را ارائه می دهد و حالت مکالمه ای را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد سؤالات بیشتری بپرسند و به نوعی با Google گفتگو کنند.

2. محتوایی ایجاد کنید که برای بحث جالب باشد و بتوان آن را به اشتراک گذاشت

ایجاد محتوای عالی همیشه بسیار مهم بوده است، اما در سال 2024، اگر می خواهید در نتایج جستجو ظاهر شوید، باید خیلی بهتر عمل کنید.

3. محتوایی با رتبه EEAT بالا ایجاد کنید

به عنوان بخشی از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google، چارچوب EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد) به عنوان معیار رتبه‌ بندی استفاده نمی‌شود. گوگل امسال یک E اضافی برای “Experience” اضافه کرد، حتی اگر این چارچوب ده سال است که وجود دارد. این مهم است زیرا هوش مصنوعی نمی تواند تجربیات دنیای واقعی را به همان شیوه ای که انسان می تواند تولید کند. این امر ارزش تولید یا اطلاع رسانی محتوا توسط کارشناسان را تقویت می کند و به بازاریابان محتوای انسانی مزیتی ارائه می دهد.

12. محتوای ویدئویی فرم کوتاه

محتوای کوتاه به سرعت در جامعه ای که زمان با ارزش است و زمان توجه کوتاه تر می شود، مورد توجه قرار گرفته است. آینده ای را تصور کنید که در آن داستان ها تنها در چند ثانیه ارائه می شوند، دانش فشرده می شود و سرگرمی در لحظات کوتاهی گنجانده می شود. به عصر اطلاعات فشرده که به سرعت مجذوب، اطلاع رسانی و سرگرم می شود، خوش آمدید. مدت زمان ویدیوهای کوتاه از 15 ثانیه تا 3 دقیقه بسته به سایتی که در آن به اشتراک گذاشته می شود متفاوت است.

ویدیوهای کوتاه، محتوایی جذاب، سرگرم کننده و مهمتر از همه، تماشای آسان دارند، برخلاف ویدیوهای بلند که معمولاً بین پنج تا ده دقیقه هستند. به دلیل مدت کوتاهی که دارند، محتوای این ویدیوها بر جلب توجه بینندگان متمرکز است. بنابراین آنها یک ابزار عالی برای بازاریابی، تبلیغات و تشویق تعامل مشتری با شرکت شما هستند. عالی در دنیایی که دامنه توجه مردم در حال کاهش است و مردم دائما در حال حرکت هستند.

13. بازاریابی رسانه های اجتماعی چند کانالی

با ورود نسل جدید به این تصویر، استفاده از رسانه های اجتماعی با سرعت خیره کننده ای افزایش یافته است. بنابراین، در سال 2024، بازاریابی رسانه های اجتماعی همچنان یک روند بازاریابی اصلی خواهد بود.

در سال 2024، توسعه برنامه های بازاریابی به طور خاص برای هر پلتفرم ضروری خواهد بود. به عنوان مثال، TikTok، Snapchat، YouTube Shorts و Instagram Reels همگی مکان‌های بسیار محبوبی برای یافتن ویدیوهای کوتاه و عمودی هستند، اما LinkedIn مکانی عالی برای ارتباط با مدیران تجاری و تولید سرنخ‌های B2B است. از آنجایی که ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی اغلب برای پخش خودکار در حالت بی‌صدا تنظیم می‌شوند، به فکر قرار دادن زیرنویس‌ها باشید. همچنین، مطمئن شوید که محتوایی که تولید می‌کنید هم به سر و صدای بازار در حال حاضر و هم به هر گونه روند ویروسی بالقوه در سال 2024 مربوط می‌شود. می‌توانید از هشتگ‌ها برای افزایش بازدید سایت و اجرای موضوعات مرتبط در کمپین‌های بازاریابی خود استفاده کنید تا بیشترین استفاده را از آنها ببرید.

با استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی، می توانید ترافیک وب سایت، فروش و تعامل خود را افزایش دهید. الگوریتم های متمرکز بر لیزر آن به شرکت ها کمک می کند تا به سرعت و به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند. به عنوان مثال، اینستاگرام یک کانون بازاریابی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به گفته متا، 80 درصد از کاربران ادعا می کنند که این پلتفرم به آنها کمک می کند تا خریدهای آگاهانه تری داشته باشند.

حتی بیشتر، شما می توانید انتخاب کنید که چه کسی را با تبلیغات اینستاگرام خود هدف قرار دهید. با توجه به اینکه 87 درصد از کاربران اینستاگرام گفته اند که با مشاهده یک محصول در برنامه اقدام می کنند، طبق گفته Social Pilot، این کار آسانی است.

14. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک به تبلیغات پولی و نتایج موتور جستجوی ارتقا یافته اشاره دارد. این یک شکل کوتاه مدت دیجیتال مارکتینگ است، به این معنی که وقتی دیگر پولی پرداخت نکنید، تبلیغ دیگر وجود نخواهد داشت. مانند SEO، PPC راهی برای افزایش ترافیک جستجو به یک تجارت آنلاین است.

پرداخت به ازای هر کلیک می‌تواند به تبلیغاتی که در بالا و کناره‌های صفحه نتایج جستجو، مرور وب، تماشای ویدیوهای YouTube و استفاده از برنامه‌های تلفن همراه می‌بینید اشاره کند.

یکی از موارد دیگری که پرداخت به ازای کلیک را از سئو متمایز می کند این است که شما فقط برای نتایج هزینه پرداخت می کنید. در یک مدل معمولی PPC مانند کمپین گوگل ادوردز، شما فقط زمانی پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند و در وب سایت شما قرار بگیرد. شما می توانید تقریباً هر مبلغی را برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک خرج کنید. برخی از شرکت‌ها ممکن است نتایجی را از سرمایه‌گذاری تنها چند صد دلار ببینند، اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ ده‌ها هزار دلار در ماه برای پرداخت به ازای کلیک هزینه می‌کنند.

هزینه اجرای یک تبلیغ یا تبلیغ نتایج جستجو در درجه اول به میزان رقابت برای کلمات کلیدی شما بستگی دارد. کلمات کلیدی رقابتی بالا (یعنی کلمات کلیدی که بسیاری از افراد در جستجوی آنها هستند و سایت های زیادی سعی در یافتن آنها دارند) گران تر خواهند بود و شرایط رقابتی کمتر احتمالاً هزینه کمتری خواهند داشت.

هنگامی که یک کمپین پرداخت به ازای کلیک راه‌اندازی می‌کنید، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید تبلیغات یا نتایج تبلیغاتی شما به کاربران در سراسر جهان نشان داده شود یا فقط در یک منطقه جغرافیایی خاص. به گفته گوگل ادز، اگر در حال بازاریابی برای یک کسب و کار هستید، این توانایی تنظیم بر اساس مکان به شما کمک می کند تا دلارهای تبلیغاتی را برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که در نزدیکی کسب و کار شما زندگی نمی کنند هدر ندهید.

15. تجربه مشتری

استفاده روزانه مشتریان از فناوری ها اغلب منجر به گسترش فعالیت های تجاری آنها می شود. رعایت این استاندارد برای برندها دشوار است زیرا مصرف کنندگان می توانند بر اساس معاملات خود با سایر مشاغل شروع به ایجاد تصورات از پیش تعیین شده کنند. این بدان معنی است که شما نمی توانید از کیفیت تجربه مصرف کننده ای که ارائه می دهید راضی باشید.

برای سازمان‌ها ضروری است که از تحولات تجربه مشتری به منظور ارائه خدمات بهینه به مشتری مطلع باشند. برای علاقه مند نگه داشتن مشتریان فعلی، جذب مشتریان جدید و ارضای نیازهای آنها ضروری است. اگر استراتژی تجربه مشتری نوآورانه شما به طور ماهرانه اجرا شود، می تواند به شما یک مزیت رقابتی نسبت به شرکت هایی که عقب مانده اند، ارائه دهد.

16. بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یا بازاریابی خدمات پیام کوتاه نام‌های دیگری برای بازاریابی پیامکی است، این فرآیند و استراتژی است که توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها برای توزیع پیام‌های متنی بسیار هدفمند و مبتنی بر مجوز با کوپن‌ها، تبلیغات، ویژه‌ها، اعلان‌ها و غیره استفاده می‌شود. مشتریان باید یا یک کد کوتاه اولیه را پیامک کنند یا روی URL کوتاه کلیک کنند تا در یک سیستم خودکار شرکت کنند تا این پیام های تبلیغاتی را دریافت کنند.

بازاریابی پیامکی فوری، کارآمد و راحت است. این ویژگی ها آن را به یک ابزار ارتباطی ایده آل تبدیل کرده است. با توجه به مزایای آن، اکثر مردم اکنون تلفن های همراه را "LOML" می دانند. آنها نمی توانند چشم خود را از آن بردارند، زیرا به آنها در زندگی روزمره کمک می کند و حمایت می کند.

17. بازاریابی فراگیر

اکثر بازاریابان فکر می کنند که مرتبط بودن فرهنگی در رسانه های اجتماعی برای برندها مستلزم حمایت از تنوع، برابری و شمول است. برندها ممکن است با اجرای تکنیک های بازاریابی فراگیر، توانایی خود را در ارتباط با مصرف کنندگان از زمینه ها، فرهنگ ها و زبان های مختلف بهبود بخشند. ممیزی فرهنگی مخاطبان هدف، محل خوبی برای شروع برندها هنگام ایجاد یک برنامه بازاریابی فراگیر است. جمع آوری داده ها در مورد اطلاعات جمعیتی مهم، از جمله سن، جنسیت، سطح تحصیلات و وضعیت شغلی، بخشی از این ممیزی است.

سپس برندها ممکن است به این فکر کنند که چگونه با استفاده از قابلیت‌های فعلی خود به مخاطبانی که کمتر معرفی شده‌اند دست یابند. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است مصرف کنندگان زن را با موادی که از گروه های اقلیت حمایت می کند یا برابری جنسیتی را ارتقا می دهد، هدف قرار دهد. همکاری با اینفلوئنسرهایی که دارای نظرات یا ارزش‌های قابل مقایسه با مخاطبان مورد نظر خود هستند، می‌تواند به برندها در ایجاد اعتبار و اعتماد نزد مصرف‌کنندگان کمک کند.

آینده دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در آینده هم فرصت ها و هم مشکلاتی دارد. از طریق حفظ دانش، پذیرش فناوری و تفکر خلاق، شرکت‌ها می‌توانند با شرایط متغیر سازگار شوند و در عصر دیجیتال سال 2024 و پس از آن پیشرفت کنند. بنابراین، خود را آماده کنید، خود را تنظیم کنید و برای حکومت در آینده بازاریابی دیجیتال آماده شوید!

مطمئناً آینده روشنی دارد، اما معایبی نیز دارد. در سال 2024، پیمایش مسائل مربوط به حریم خصوصی داده ها برای شرکت ها بسیار مهم خواهد بود. کسب و کارها باید به دلیل قوانین سخت گیرانه تر و آگاهی بیشتر در بین مصرف کنندگان، امنیت و شفافیت داده ها را در اولویت استراتژی های بازاریابی خود قرار دهند.

نتیجه گیری در مورد روندهای بازاریابی دیجیتال

سال 2024 شاهد تحولات انقلابی در زمینه به سرعت در حال تغییر بازاریابی دیجیتال خواهد بود که روندهای بازاریابی دیجیتال را ایجاد می کند که با توسعه جستجوی صوتی، پیشرفت های هوش مصنوعی و نیاز به شخصی سازی تقویت می شود. کسب‌وکارها باید احتیاط کنند، حتی اگر چشم‌اندازهای هیجان‌انگیز زیادی در دسترس باشد، به‌ویژه در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها و فناوری‌های مسدودکننده تبلیغات.

برای شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ می توانید به سایت آموزشگاه طراحی سایت دارکوب سر بزنید و در کلاس های دیجیتال مارکتینگ و سئو دارکوب شرکت کنید. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان هم می توانیدمقاله دیجیتال مارکتینگ و روش های آن را مطالعه کنید. 

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در حوزه دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت می تواند در ارتقاء کسب و کار شما و افزایش فروش، به شما کمک کند. شما با کمترین هزینه می توانید با کیفیت ترین خدمات را از دارکوب دریافت کنید فقط کافی است با شماره های شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان داشته باشید.

موفقیت در این زمینه بیشتر به توانایی فرد برای تنظیم سریع، پیش‌بینی پیشرفت‌ها از قبل، و اختصاص دادن به ارائه تجربیات واقعی و شخصی بستگی دارد. کسب‌وکارها باید خود را برای سوار شدن بر موج دیجیتال آماده کنند و از همه چیزهایی که این موج ارائه می‌کند استفاده کنند تا از نظر نوآوری، تعامل و رشد از منحنی جلوتر بمانند. اکنون کسب و کارها باید سفر دیجیتالی سال 2024 را با استعداد استراتژیک و دقت آگاهانه انجام دهند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز