سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

بعد از طراحی سایت، به صفحات آخر گوگل می رود و شما نیاز دارید که سایت شما در رتبه های اول گوگل دیده شود. برای این کار شما باید از خدمات سئو سایت استفاده کنید. سئو به افزایش فروش شما کمک زیادی می کند. اگر برای شما هم سوال است که سئو چگونه میتواند به پیشرفت و افزایش فروش و خدمات سایت من کمک کند، با مطالعه این مقاله متوجه اهمیت سئو در دنیای امروزه خواهید شد.


سئو سایت چیست؟

سئو به مجموعه عملیاتی گفته می شود که طی آن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو برای کلمه کلیدی مربوط به وب سایت ارتقاء پیدا می کند که وجود وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت باعث جذب مخاطبان و کاربرانی خواهد گردید که در اینترنت در جستجوی مطالب، محصولات و خدمات وب سایت شما هستند. به عنوان مثال زمینه فعالیت دارکوب "طراحی وب" می باشد و دارکوب کار سئو و بهینه سازی را بر روی دو وب سایت خود به انجام داده است و هم اکنون این دو وب سایت برای کلیه کلمات کلیدی مربوط به طراحی وب صفحه اول گوگل هستند و دارکوب از این طریق می توانید بازدید کننده و مشتریان جدیدی را جذب نماید. سئو امروزه یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی به شما می آید که در صورتی که تعرفه مربوط به سئو و بهینه سازی سایت را با سایر روش های تبلیغاتی مقایسه نمایید خواهید دید که تبلیغات و بازاریابی از طریق سئو بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر روش های تبلیغاتی می باشد.

سئو برگردان کلمه انگلیسی SEO می باشد که این کلمه انگلیسی مخفف عبارت Search Engine Optimazation به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. عملیات سئو و بهینه سازی حتما و حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام گردد زیرا در صورت انجام اعمال نادرست ممکن است وب سایت شما دچار مشکلات جبران ناپذیری گردد. سئو و بهینه سازی وب سایت معمولا شامل موارد زیر می باشد:

بررسی وب سایت از نظر رعایت اصول سئو

اولین کاری که یک متخصص سئو قبل از شروع عملیات سئو و بهینه سازی انجام می دهد بررسی وب سایت از نظر رعایت اصول سئو و رفع مشکلات آن می باشد. برای آنکه یک وب سایت از نظر فنی وب سایت مناسب برای عملیات سئو سایت فروشگاهی و شرکتی باشد می بایست شرایط زیر را داشته باشد.

  • صفحه بندی وب سایت می بایست با استفاده از دایو انجام شده باشد
  • آدرس دهی صفحات می بایست برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد
  • ساختار و منوبندی وب سایت می بایست برای کاربران و موتورهای جستجو قابل فهم باشد
  • وب سایت می بایست سازگاری نمایش در مرورگرهای موبایل و تبلت داشته باشد و در اصطلاح ریسپانسیو طراحی شده باشد
  • سرعت بالا آمدن وب سایت می بایست قابل قبول باشد و وب سایت قطعی نداشته باشد
  • کد نویسی های HTML و CSS وب سایت می بایست حتی الامکان فشرده سازی گردند
  • وب سایت حتما می بایست ایمن سازی گردد تا وجود مشکلات امنیتی مشکلاتی را برای وب سایت ایجاد ننماید
  • استفاده از روش های فشرده سازی و کش باعث افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو خواهد گردید
  • ظاهر و قالب وب سایت می بایست با کیفیت و کاربر پسند باشد تا کاربران حس خوبی از حضور در وب سایت داشته باشند

آیا می دانستید که تنها 44 درصد از کسب و کارها از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده می کنند؟ اگر قبلاً روی این روش سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، فرصتی عالی برای بازاریابی برای سرنخ‌هایی که قبلاً به کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند و پتانسیل تبدیل شدن به تبدیل را دارند، از دست می‌دهید. اگر می خواهید با سئو شروع کنید، باید اصول اصلی سئو را بدانید که به شما در اجرای یک کمپین موفق کمک می کند. با وارد کردن آدرس اینترنتی خود در اینجا، می‌توانید پاسخی سریع به نیازهای کمپین خود بیابید. در این صفحه، ما هفت اصل اساسی سئو را در اختیار شما قرار می دهیم تا به شما در ایجاد یک کمپین سئو موفق کمک کند.

اگر می خواهید درباره سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید، کمپین های سئوی سفارشی ما را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توانید یک استراتژی سئو خوب ایجاد کنید. اگر می خواهید اصول سئو را یاد بگیرید، به خواندن ادامه دهید.

مراحل انجام سئو سایت

1. تحقیق و ادغام کلمات کلیدی

از کسی بخواهید که سئو را توضیح دهد، و آنها تحقیق و ادغام کلمات کلیدی را به عنوان دو جزء مهم سئو ذکر می کنند. هنگامی که کاربران جستجو می کنند، از کلمات کلیدی برای یافتن اطلاعات مرتبط در مورد موضوعی که جستجو می کنند استفاده می کنند. اگر می خواهید این سرنخ ها کسب و کار شما را پیدا کنند، باید از کلمات کلیدی مناسب برای کمک به آنها برای یافتن آن استفاده کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یک جزء حیاتی برای کمک به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی مرتبط است. می توانید از ابزارهای متعددی برای تحقیق کلمات کلیدی مانند BuzzSumo یا Keyword Tool استفاده کنید. این ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شما را قادر می سازد تا مناسب ترین عبارات را برای کمپین خود بیابید. هنگامی که شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید، می خواهید روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید. کلمات کلیدی دم بلند شامل سه یا چند کلمه می باشند که نمونه ‌ای از این کلمه کلیدی ( لوله ‌کشان در سعادت آباد  یا برق ‌کارها در نزدیکی سعادت آباد) است. این کلمات کلیدی برای کمپین شما بهتر از کلمات کلیدی دم کوتاه هستند که فقط شامل یک یا دو کلمه هستند.

برای مثال، اگر شخصی «برق» یا «لوله‌ کش» را جستجو کند، تعیین هدف جستجوی او دشوارتر است. آن ها ممکن است به دنبال تعریفی از کلمه، نحوه تبدیل شدن به یک لوله کش یا برقکار واقعی برای استخدام در یک پروژه باشند. کلمات کلیدی کوتاه هدف جستجوی خاصی ندارند، بنابراین ایجاد ترافیک ارزشمند چالش برانگیزتر است. احتمال کمتری وجود دارد که سایت شما به درخواست جستجوی آنها مرتبط باشد زیرا بسیار گسترده است. از سوی دیگر، می‌دانید که فردی که «برق کار در نزدیکی  سعادت آباد» را جستجو می‌کند، به دنبال یک برقکار در آن منطقه است. تحقیق کلمات کلیدی سایت به شما کمک می کند تا این کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید و به سرنخ های بیشتری علاقه مند به کسب و کار خود برسید.

ادغام کلمات کلیدی

هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، آنها را در سایت خود ادغام خواهید کرد. ادغام کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو است. اگر می خواهید در نتایج جستجوی مرتبط برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی کنید، باید آنها را در محتوای سایت خود ادغام کنید. هنگامی که کلمات کلیدی را ادغام می کنید، آنها را به طور طبیعی در نسخه خود استفاده کنید. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی در صفحه خود استفاده کنید، منجر به پر کردن کلمات کلیدی می شود. گوگل پر کردن کلمات کلیدی را به عنوان یک سیگنال منفی می بیند، بنابراین اگر صفحه خود را با کلمات کلیدی بیش از حد پر کنید، خطر آسیب به رتبه سایت خود را خواهید داشت. با ادغام کلمات کلیدی، به سایت خود کمک می کنید در نتایج جستجوی مرتبط تری ظاهر شود. این یکی از بهترین روش سئو سایت برای داشتن یک کمپین موثر است که کسب و کار شما را رشد می دهد.

2. روی تجربه کاربری تمرکز کنید

اگر می خواهید بدانید که چگونه سئو را بهبود ببخشید، با بهبود تجربه کاربری شروع کنید. تجربه کاربری نقش اساسی در سئو دارد. هر زمان که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند، می خواهید تجربه مثبتی داشته باشد و با آپدیت محتوای سایت شما تعامل داشته باشد.

گوگل هنگام رتبه بندی سایت شما، تجربه کاربری را در نظر می گیرد. اگر مردم از وب‌ سایت شما لذت می‌برند، احتمالاً برای مدت طولانی‌تری در آن باقی می‌مانند به این زمان اقامت گفته می‌شود. زمانی که زمان اقامت شما زیاد است، گوگل این را به عنوان یک سیگنال مثبت می بیند که صفحه شما با درخواست جستجوی کاربر مرتبط است.

3. بهبود سرعت صفحه

افزایش سرعت وب سایت صفحه نقش اساسی در تجربه مخاطبان شما در سایت شما دارد. مخاطبان شما نمی خواهند برای دریافت اطلاعات منتظر بمانند تا صفحه شما بارگذاری شود. اگر بارگذاری بیش از حد طول بکشد، مخاطبان شما سایت شما را ترک می کنند و به جای آن از سایت رقیب بازدید می کنند. هشتاد و سه درصد از مردم انتظار دارند وب سایت شما در سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. اگر سایت شما به اندازه کافی سریع بارگیری نشود، در خطر از دست دادن ترافیک ارزشمند برای کسب و کار خود هستید. بنابراین، چگونه زمان بارگذاری سایت خود را بهبود می دهید؟ برای شروع، می توانید از Google PageSpeed ​​Insights استفاده کنید تا ببینید چقدر طول می کشد تا سایت شما بارگذاری شود. این ابزار معیارهایی را برای زمان بارگذاری شما در دسکتاپ و موبایل ارائه می دهد. Google PageSpeed ​​Insightsهمچنین بهینه‌سازی‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای بهبود سرعت  سایت خود انجام دهید.

ناوبری ساده

دست رسی آسان شما جزء ضروری وب سایت شما است. وقتی کاربران وارد سایت شما می شوند، می خواهند اطلاعات مرتبط را به سرعت پیدا کنند. اگر ناوبری شما به هم ریخته باشد، می تواند به تجربه کاربری بدی منجر شود. هنگامی که پیمایش خود را تنظیم می کنید، باید از عناوین دسته بندی گسترده به جای عناوین فوق العاده دقیق استفاده کنید. این عناوین گسترده به شما کمک می‌کنند تا با ارائه برگه‌های کمتر، محتوای خود را منظم‌تر نگه دارید. در زیر این عناوین گسترده، می‌توانید زیرمجموعه‌های کوچک‌تری ایجاد کنید که به هدایت مخاطبانتان به اطلاعات خاص‌تر کمک می‌کند. برای مثال، فرض کنید شما یک شرکت خدماتی تهویه هوا هستید. شما می خواهید خدمات تعمیر تهویه مطبوع خود را برای مردم آسان کنید. برای اینکه کار را برای مخاطبان خود آسان کنید، می توانید با ایجاد یک دسته بندی گسترده "خدمات" شروع کنید. اگر مردم به دنبال خدمات هستند، بلافاصله به آن تب می روند. در برگه خدمات، می‌توانید انواع مختلف خدماتی را که ارائه می‌دهید تقسیم کنید. ممکن است بخواهید تمام خدمات خود را بر اساس گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع دسته بندی کنید.در زیر قسمت تهویه مطبوع، خدمات تعمیر تهویه مطبوع خود را قرار دهید. مسیر ناوبری به این صورت است: خدمات شرکت، خدمات تهویه مطبوع شرکتی و تعمیر تهویه مطبوع این مسیر برای مخاطبان شما ساده و آسان است تا به خدمات تعمیر تهویه مطبوع برسند.

افزودن تصاویر بصری

تصاویر بخش مهمی از سایت شما هستند. اگر مخاطبان شما از وب سایت شما بازدید کنند و دیواری از متن ببینند، علاقه خود را از دست خواهند داد.دیدن صفحه ای که دارای گرافیک و تصاویر سفارشی است بسیار جذاب تر است. شما می توانید انواع مختلفی از تصاویر را در سایت خود قرار دهید. این تصاویر شامل عکس، فیلم و اینفوگرافیک است.این تصاویر، نقطه‌ای جالب برای مخاطبان شما ایجاد می‌کند که باعث می‌شود آنها در وب‌سایت شما مشارکت کنند. ویژوال‌ها همچنین می‌توانند به مخاطبان شما کمک کنند تا اطلاعات حیاتی را که ممکن است هنگام پیمایش در صفحات شما از دست بدهند، ارائه دهند. به همین دلیل، جلوه‌های بصری، مرور محتوای شما را برای کاربران بسیار آسان می‌کند، که یک مزیت بزرگ برای قابلیت استفاده است.

3. تگ های عنوان را بهینه کنید

برچسب‌های عنوان صفحه یکی از اجزای مهم سئو هستند. وقتی کاربران از طریق گوگل جستجو می کنند، برچسب عنوان شما را در نتایج جستجو می بینند، و در واقع، این اولین چیزی است که مخاطبان شما هنگام یافتن لیست شما می بینند. یکی از مهم‌ترین اصول سئو، بهینه‌سازی تگ‌های عنوان است.از آنجایی که این اولین چیزی است که مخاطبان شما می بینند، شما می خواهید تأثیر خوبی بگذارید و به آنها نشان دهید که صفحه شما با جست و جوی آنها مرتبط است.برای بهینه‌سازی برچسب‌های عنوان، ابتدا مهم‌ ترین کلمه کلیدی خود را در عنوان خود ادغام می‌کنید. شما می خواهید که در جلوی عنوان شما ظاهر شود تا مطمئن شوید که مخاطبان شما آن را می بینند و می دانند صفحه شما با نتایج جستجو مرتبط است. فرض کنید شما یک گل فروشی هستید و صفحه ای برای کلمه کلیدی «بهترین چیدمان های گل» ایجاد می کنید. در اینجا چند نمونه از عناوین خوب وجود دارد که کلمه کلیدی شما را در اولویت قرار می دهند: 10 بهترین چیدمان گل برای عروسی شما:

  • بهترین چیدمان های گل: 10 چیدمان برای شگفت زده کردن مهمان های عروسی شما
  • بهترین چیدمان های گل برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان عروسی شما
  • هر یک از این عناوین کلمه کلیدی حیاتی، "بهترین چیدمان گل" را در ابتدا قرار می دهد.

اگر شخصی این عبارت کلیدی را جستجو کند و هر یک از این عناوین را ببیند، می‌داند که با عبارت جستجوی او مرتبط است. با بهینه‌ سازی برچسب عنوان خود، به جذب سرنخ‌های مرتبط‌تر به صفحه کسب‌وکارتان کمک خواهید کرد. این یکی از حیاتی ترین اصول سئو برای به دست آوردن سرنخ برای کلیک بر روی لیست شما است.

4. توضیحات متا خود را بهینه کنید

یکی از اصول اولیه سئو، در کنار بهینه سازی تگ عنوان، بهینه سازی توضیحات متا است. توضیحات متا شما یکی دیگر از اجزای مهم لیست سئوی شما است که مخاطبان شما قبل از کلیک بر روی وب سایت شما به آن نگاه می کنند. توضیحات متا شما یک تار کوچک است که در زیر تگ عنوان شما ظاهر می شود.این بخش کوچک از متن به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان خود یک پیش نمایش سریع از صفحه خود ارائه دهید تا به آنها کمک کند تعیین کنند که آیا صفحه شما مرتبط است یا خیر.شما فقط حدود 150 تا 160 کاراکتر برای توضیحات خود قبل از قطع شدن دارید. شما می خواهید از این شخصیت ها عاقلانه استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات بیشتری را به مخاطبان خود ارائه می دهید که برای آنها ارزشمند است. مشابه عنوان شما، توضیحات متا شما نگاهی گذرا به مقاله شما است.اگر یک یا دو جمله خاص در مقاله خود دارید که به ارائه اطلاعات ارزشمند بیشتر به مخاطب کمک می کند، می توانید از آن در توضیحات متا خود استفاده کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

5. محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان خود منتشر کنید

اگر می خواهید بدانید که چگونه سئو را بهبود ببخشید، با ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا برای کسب و کار خود شروع کنید. بازاریابی محتوا یکی از اجزای مهم کمپین سئوی شما است. وقتی محتوا ایجاد می کنید، ترافیک ارزشمندی را به صفحه خود هدایت می کنید. این استراتژی همچنین به شما کمک می کند تا سرنخ ها را برای مدت طولانی تری در صفحه خود نگه دارید که افزایش می یابد. این استراتژی همچنین به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری در صفحه خود نگه دارید، که زمان ماندگاری را افزایش می‌دهد و سیگنال مثبتی به Google ارسال می‌کند. برای شروع تولید محتوا، باید قالب آماده سایت خود را انتخاب کنید. محتوا به اشکال مختلفی ارائه می شود، از جمله:

  • وبلاگ ها
  • فیلم های
  • اینفوگرافیک
  • کتابهای الکترونیکی
  • راهنماها

از انواع این قالب ها استفاده کنید تا محتوای خود را برای مخاطبان خود جذاب نگه دارید. وقتی محتوا تولید می کنید، روی موضوعات مرتبط با صنعت تمرکز کنید. شما می خواهید ترافیک را به سمت محتوایی که به تجارت شما علاقه مند است هدایت کنید. اگر در مورد مسائل مرتبط نمی نویسید، ترافیکی را هدایت خواهید کرد که به تجارت شما علاقه ای ندارد. بیایید به کلمه کلیدی "بهترین چیدمان گل" برگردیم. تصور کنید که یک شرکت لوله کشی هستید و می بینید که افراد زیادی به دنبال ایده های گل آرایی هستند. اگر یک پست وبلاگی در مورد این موضوع بنویسید، به دلیل محبوبیت آن، ترافیک را به سایت خود هدایت خواهید کرد که به دنبال ایده های گل آرایی است. با این حال، این ترافیک به کسب و کار شما مرتبط نیست. افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد چیدمان گل هستند، لوله کش استخدام نمی کنند. شما باید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید با محتوای خود ترافیک مرتبط را جذب کنید. بازاریابی محتوا یک فرصت عالی برای کسب و کار شما است تا دانش خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. هنگامی که تجربه خود را به اشتراک می گذارید، کسب و کار خود را به عنوان یک مرجع در حوزه خود معرفی می کنید. این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان است. اگر به دنبال روش های بهبود سئو سایت هستید، بازاریابی محتوا راه حل است. بازاریابی محتوا یک راه عالی برای شما برای هدایت ترافیک به سایت شما و نگه داشتن سرنخ ها در صفحه خود برای مدت طولانی است.

6. تصاویر را تگ کنید

هنگامی که صفحات خود را تنظیم می کنید، می خواهید مطمئن شوید که تصاویر شما همیشه قابل خواندن هستند. تگ‌های Alt جزئیات ارزشمندی را برای مخاطبان شما فراهم می‌کنند. تگ‌های Alt برای SEO اساسی هستند. گوگل نمی تواند تصاویر را صرفاً به عنوان فایل های تصویری درک کند. تگ‌های Alt زمینه را به تصاویر شما اضافه می‌کنند و به Google کمک می‌کنند تا ارتباط تصاویر شما را با صفحه شما درک کند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که تصاویر شما در صفحه بارگیری نشود. مهم است که برچسب‌های alt روی تصاویر خود داشته باشید، بنابراین کاربران و گوگل بدانند عکس چه چیزی را به تصویر می‌کشد. تگ کردن تصاویر یکی از بهترین اصول سئو برای کمک به گوگل برای خواندن سایت شما و ایندکس کردن آن است.

7. لینک داخلی

لینک سازی داخلی یکی از اصول سئو است که بر زمان اقامت مخاطبان شما در صفحه شما تأثیر می گذارد. هنگامی که به صورت داخلی لینک می دهید، مخاطبان خود را به صفحات اضافی در موضوعات مرتبط با صفحه خود راهنمایی می کنید. پیوندهای داخلی مخاطبان شما را در صفحه شما درگیر می کند. آنها به هدایت مخاطبان شما به صفحات آموزنده ای کمک می کنند که دانش آنها را در مورد موضوعی که قبلاً علاقه مند به یادگیری آن هستند گسترش می دهد. پیوند داخلی حتی می تواند آنها را به یادگیری چیزهای جدید سوق دهد آنها می توانند به یادگیری در مورد موضوعات مختلف و مرتبط ادامه دهند و در عین حال با برند شما بیشتر آشنا شوند. هنگامی که به صورت داخلی پیوند می دهید، می خواهید متن لنگر مربوطه را انتخاب کنید. Anchor text متنی است که پیوند را نگه می دارد. این به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه پیوند شما را درک کنند. همانطور که به اصول سئو نگاه می کنید، فراموش نکنید که لینک ها را در داخل قرار دهید. این اصول اساسی سئو هستند که شما را قادر می سازند تا با کمپین سئوی خود نتایج موفقیت آمیزی داشته باشید.

8. تولید محتوا برای وب سایت

پس از آنکه وب سایت از نظر رعایت روش سئو و بهینه سازی وب سایت بررسی گردید می توان سایت را راه اندازی نمود و کار تولید محتوای وب سایت را آغاز نمود. یک وب سایت معمولا یک سری اطلاعات پایه مانند درباره ما، تماس با ما، محصولات و پروژه ها دارد که وجود آنها در سایت الزاامی است. در کنار اطلاعات پایه می بایست به صورت منظم در سایت اطلاعات و مطالب مفیدی در زمینه فعالیت بارگذاری نمود. دوباره سایت دارکوب را برای شما مثال می زنم. در صورت که دو وب سایت دارکوب را رویت نمایید خواهید دید در هر دو سایت بخشی با نام وبلاگ و یا مقالات وجود دارد که در این بخش دارکوب مقالات و مطالب مفید در زمینه فعالیت خود بارگذاری می نماید و از همین طریق بازدید کننده بیشتری کسب می نماید. هر چه بتوانید محتوای مفیدتر، کامل تر و به روز تری برای سایت خود تولید نمایید در عملیات سئو و بهینه سازی سایت خود موفق تر خواهید بود. مطالب وب سایت را می بایست خود تولید نمایید و از کپی مطالب سایت های دیگر پرهیز نمایید. هر چه بتوانید مقالات بیشتری در سایت خود داشته باشید بهتر است و البته کیفیت مهم تر از کمیت می باشد بنابراین تلاش نمایید هر چه می توانید مقالات و مطالب پر بارتری و کامل تری ایجاد نمایید.

تولید کننده محتوا به چه فردی گفته می شود؟

قبل از اینکه به فرآیند تولید محتوا بپردازیم، بیایید با اصول اولیه مانند تعریف سازنده محتوا شروع کنیم. خالق محتوا به شخصی اطلاق می شود که مسئول ایده پردازی، ایجاد و توزیع محتوایی است که یک برند را به مخاطبان هدفش متصل می کند. هدف سازندگان محتوا ایجاد محتوای جذاب و جذابی است که توجه کاربران را به سمت هدایت ترافیک وب‌سایت، تبدیل‌ها و تعاملات با برند شما در پلتفرم‌های خارجی مانند شبکه‌های اجتماعی جلب کند. این می تواند محتوای اطلاعاتی باشد، اما لازم نیست. برای مثال می‌تواند برای افزایش آگاهی از برند، سرگرمی باشد. سازندگان محتوای دیجیتال در هر پلتفرم یا کانالی محتوا تولید می کنند. وجود تولیدکنندگان محتوای اختصاصی برای هر سازمان سازمانی ضروری است. اینها بازاریابان محتوا هستند که از طریق محتوای باکیفیت که بالاترین امکان رتبه بندی در SERP و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را فراهم می کند، به زندگی ایده ها کمک می کنند.

پس از انتشار محتوا چه کار باید کرد؟

هنگامی که بالاخره روز انتشار فرا رسید و محتوای خود را در دنیای گسترده و گسترده منتشر کردید، نفس عمیقی بکشید. اما فراموش نکنید که مسیر تولید محتوا، از ایده‌پردازی تا انتشار، ادامه دارد. یک استراتژی محتوای خوب دارای یک فرآیند ایجاد قوی و همچنین یک برنامه تبلیغاتی برای قبل و بعد از انتشار است. وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب محتوا این است که هر قسمت از محتوا را در طول سفر کامل خود ببینید. بنابراین اجازه ندهید که فرآیند ایجاد از استراتژی توزیع و تبلیغات پس از انتشار، که به همان اندازه مهم هستند، منحرف شود و مانند همیشه، از موفقیت ها و اشتباهات خود درس بگیرید. هر محتوایی که ایجاد می کنید یک آزمایش است. از طریق نظارت و اندازه گیری صحیح عملکرد آن، می توانید بگویید چه چیزی برای شما و سازمان شما مفید است. از این دانش برای آگاهی دادن به تلاش های خود استفاده کنید، زمانی که فرآیند ایجاد محتوای بعدی خود را از نو شروع می کنید. و با ایجاد یک لیست مجموعه ای از KPI ها و اندازه گیری ROI محتوای خود، می توانید ارزش تلاش های محتوای خود را ثابت کنید و خرید بیشتری برای ابتکارات آینده به دست آورید.

9. بک لینک سازی برای وب سایت

بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت شما در سایت های دیگر گفته می شود که این کار حتما می بایست زیر نظر متخصص انجام گردد. زیرا نحوه قرار دادن لینک و وب سایت برای لینک گرفتن هر یک تاثیر مختلفی بر روی رتبه شما خواهد داشت. اینکه تشخیص داده شود که یک لینک به سایت شما مفید است یا مضر فقط توسط کارشناس سئو قابل تشخیص است. ممکن است لینک هایی که در سایت هایی دیگر قرار می دهید برای سایت شما مضر باشد بنابراین هرگز این کار را بدون داشتن دانش فنی انجام ندهید زیرا ممکن است به دلیل بک لینک سازی نادرست وب سایت شما دچار مجازات های موتورهای جستجو گردد که رفع مجازات هزینه های بسیاری را ممکن است به شما تحمیل نماید و خارج نمودن وب سایت از مجازات کار بسیار سخت و پیچیده ای است.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها اساسا رای هایی هستند که از سایر وب سایت ها گرفته می شود. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو می گوید: "این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است". بنابراین هرچه تعداد این «رای ها» بیشتر باشد، سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

تفاوت بین لینک و بک لینک چیست؟

اسناد منفرد در وب از طریق پیوندها به یکدیگر متصل می شوند آنها چسبی هستند که وب را به هم متصل می کند. لینک های داخلی و پیوند خارجی وب در یک دامنه هستند و اساساً برای کمک به افراد در مسیریابی وب سایت وجود دارند. پیوندهای خارجی به صفحات وب در دامنه های دیگر متصل می شوند و طیف وسیع تری از اهداف ممکن از جمله:

  • زمینه وسیع تری را در اختیار خواننده قرار دهید
  • از ادعایی که در نسخه ارائه شده پشتیبانی کنید
  • ذکر یا ارائه منبع
  • چیزی را توصیه کنید
  • اصالت را اضافه کنید

در هر مورد، پیوند در صفحه است تا ارزش بیشتری را برای خواننده فراهم کند، بنابراین پیوند خروجی دارایی ارزشمندی است. درک این نکته کلیدی است که پیوند دارای جهت است. هنگامی که در صفحه وب پیوند دهنده خروجی است، به صفحه هدف وارد می شود. بنابراین، این یک بک لینک به صفحه هدف است. موتورهای جستجو تشخیص می دهند که بک لینک دارای ارزش است و به URL هدف پاداش می دهد و لینک را کاملا عمدی تفسیر می کند. آنها فرض می کنند که سطحی از ارزیابی سرمقاله از صفحه وب هدف وجود داشته است به همین دلیل است که بک لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوای شما دارای ارزش است. در واقع بک لینک ها یکی از قوی ترین فاکتورهای رتبه بندی وب سایت هستند. آنها نقش بزرگی در موفقیت (یا شکست) هر وب سایت در مورد ترافیک جستجوی ارگانیک دارند.

چگونه بک لینک بدست آوریم

هنگامی که آنچه را که می توانید برای بهینه سازی در صفحه انجام دادید، ایجاد بک لینک به سایت خود ارزشمندترین کاری است که می توانید برای بهبود رتبه خود انجام دهید. متاسفانه این یکی از سخت ترین کارها در سئو است. برای دریافت لینک، باید شخص دیگری را متقاعد کنید که می تواند با پیوند دادن به یک صفحه وب در سایت شما، صفحه وب سایت خود را بهبود بخشد. ارسال ایمیل به افراد تصادفی و درخواست از آنها برای پیوند به شما توصیه نمی شود. در عوض، بهترین روش های حرفه ای تری برای دریافت بک لینک به سایت شما وجود دارد.

10. لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ فرآیند کسب فعال بک لینک است. این یک تخصص خاص در سئو است که به تمرین زیادی نیاز دارد. با این حال، هنگامی که شروع به کار می کنید، درک ارزش لینک ها و شرکت در فعالیت هایی که پتانسیل ایجاد بک لینک را دارند، کافی است. به هر حال، پیوند دادن به صفحات وب دیگر بخش اساسی از آنچه وب را به آن چیزی که هست می‌سازد.نگرانی بزرگ ‌تر معکوس است اگر در هیچ فعالیتی که می‌تواند باعث ایجاد بک لینک شود، شرکت نمی‌کنید، شانس بسیار کمی برای بهبود رتبه‌ بندی جستجوی خود دارید.

ایده های تولید لینک

اساساً تولید بک لینک به یکی از دو روش انجام می شود:

  1. شخصی محتوای شما را پیدا کرد و تصمیم گرفت به شما پیوند دهد.
  2. شما محتوای خود را در مقابل شخصی قرار می دهید و او انتخاب می کند که به شما لینک دهد.

تولید لینک مشابه تولید سرنخ کار می کند. شما باید با محتوای خود به مردم دسترسی پیدا کنید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید. اینکه چه چیزی در نهایت مؤثرتر است به نوع محتوای وب سایت شما، افراد و مشاغلی که ممکن است به شما پیوند دهند و اینکه چگونه آنها را وادار کنید به سایت خود نگاه کنند بستگی دارد.

تبلیغات در سایر سایت ها

انجام تبلیغات در گوگل و در سایر سایت ها نه تنها به افزایش تعداد بازدید کننده وب سایت و برند سازی شما کمک می نماید بلکه باعث افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو خواهد گردید. البته تبلیغات نیز مانند بک لینک سازی حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی انجام گردد زیرا با انجام تبلیغات نادرست ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به سئو سایت خود وارد آورید.

بهترین شرکت خدمات سئو

شرکت دارکوب جز بهترین شرکت های سئو است. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت حرفه ای، خدمات سئو سایت ارزان و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. شما می توانید خدمات سئو سایت را با ارزان ترین قیمت از شرکت دارکوب دریافت کنید. خدمات سئو سایت دارکوب به صورت ماهانه است. این بدین معناست که شما میتوانید رشد و پیشرفت خود را در یک ماه بررسی کنید و اگر مایل به ادامه همکاری بودید سئو سایت خود را تمدید کنید. سئو یک فرایند زمان بر اما با بازدهی بالا است برای دریافت مشاوره بهتر می توانید از مشاوره رایگان سئو با بهترین سئوکاران ایران استفاده کنید و با شماره های شرکت دارکوب تماس بگیرید.

آموزش سئو سایت 

شما اگر سایت دارید و قصد انجام سئو برای سایت خود دارید اما علاقه دارید که خودتان سئو سایت خود را انجام دهید، می توانید در کلاس های صفر تا صد آموزش سئو آموزشگاه دارکوب شرکت کنید. دوره آموزش سئو در آموشگاه دارکوب به صورت پروژه محور است و شما می توانید هم زمان با آموزش سئو، روی سایت خود هم کار کنید.

در پایان

بازاریابی از طریق اینترنت ارزان است ولی ساده و رایگان نیست و در صورتی که بخواهید به درستی کار بازاریابی اینترنتی خود را پیش ببرید حتما می بایست موارد را زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید. دارکوب 20 سال سابقه در زمینه طراحی وب دارد و تا کنون کار بهینه سازی 1000 وب سایت را با موفقیت به پایان رسانیده است و برای کلیه کلمه کلیدی مربوط به طراحی وب دو وب سایت صفحه اول گوگل دارد و آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز خود می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز