الگوریتم محلی گوگل به اسم Hawk

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تو این مدت متوجه تغییرات نتایج سرچ محلی گوگل شدید؟ این طور که به نظر میاد، بروزرسانی جدید گوگل Hawk به معنی شاهین، بعضی از تغییرات Possum رو دوباره تغییر داده. دارکوب تو این مقاله بطور مفصل در مورد این بروزرسانی توضیح میده.

بروزرسانی Hawk در 31 مرداد 96 اتفاق افتاد و کاملا محلی است و روی نتایج طبیعی غیرطبیعی اثری نداره.

چه چیزهایی در این بروزرسانی تغییر کرده اند؟

من تو این مقاله از این بعد این بروزرسانی رو با اسم شاهین معرفی میکنم. الگوریتم شاهین در روش فیلتر کردن سرچ محلی تغییراتی رو بوجود آورد. تاریخچه این فیلترها برمیگرده به زمانی که گوگل تصمیم گرفت مثل سایر فهرست بندی هایی که داره یه فهرست هم به عنوان فهرست نتایج محلی مشخص و فیلتر کنه. اصولا اساس کار گوگل به این شکله که مرتبط ترین وب سایتها به عبارت سرچ شده رو انتخاب میکنه و بقیه رو فیلتر میکنه، شبیه همون کاری که بطور طبیعی برای تعیین محتوای کپی شده و تکراری انجام میده. (نکته: گوگل معمولا از تأیید کردن بروزرسانی های الگوریتم هاش شونه خالی میکنه و معمولا فقط هر روز میگه چندین بروزرسانی انجام گرفت. به همین خاطر این مشاهدات بر اساس تحلیلهایی است که از تغییرات نتایج محلی به دست اومده و گوگل خودش به طور رسمی اطلاعیه ای منتشر نکرده.)
این فیلتر برای اینکه از یک شرکت چند فهرست بندی تو نتایج سرچ نیاد و نتایج انحصاری نشه، یه مدت طولانیه که وجود داره. در مهر ماه پارسال (1395) بروزرسانی الگوریتم Possum تغییر بزرگی در نحوه کار این فیلتر بوجود آورد. توی اون بروزرسانی، گوگل به جای اینکه فقط فهرست بندی هایی رو که وب سایت یا شماره تلفن یکسانی داشتند فیلتر کنه، فهرست بندی هایی رو که از لحاظ فیزیکی نزدیک به هم قرار داشتند رو هم فیلتر کرد.
این کار مشکلات زیادی رو برای شرکتها بوجود آورد. چون ممکن بود دو تا شرکت که هر دو در یک زمینه مشترک کار میکنند در نزدیکی هم واقع شده باشند. بروزرسانی Possum باعث میشه یکی از این شرکتها از فهرست نتایج محلی فیلتر بشن و به این ترتیب فقط یکی از این دو رقیب میتونه تو این فهرست بندی پیروز میدان باشه.
در 31 مرداد 96، گوگل فیلتر نزدیکی مکانی رو اصلاح کرد. البته همچنان به نظر میاد شرکتهایی که در یک ساختمان قرار گرفتند هنوز هم از فهرست نتایج محلی فیلتر میشن، اما دیگه شرکتهایی که فقط نزدیک به هم هستند فیلتر نمیشن.

مزایای این بروزرسانی برای چه کسانی است؟

فرض کنید یه شرکت طراحی وب سایت در انتهای خیابون سرو قرار گرفته باشه و یه شرکت طراحی وب سایت دیگه هم در ابتدای همون خیابون باشه. طبق الگوریتم Possum شرکتی که رتبه بندی طبیعی بالاتر و ارتباط کلیدواژه ای قوی تری با عبارت سرچ شده داشته باشه توی فهرست نتایج محلی میتونه ظاهر بشه و شرکت دیگه فیلتر میشه.
من یه برنامه ردیابی قوی دارم که نتایج رو روزانه اسکن میکنه و ازش اسکرین شات میگیره. بعد از اینکه چند مورد مشابه داستان بالا رو دیدم، از مقایسه اونها متوجه شدم که همه موارد این چنینی در تاریخ 31 مرداد اتفاق افتادند.
مواردی بوده که مثلا 4 تا شرکت که در یک حوزه کاری فعالیت داشتند و در نزدیکی هم قرار گرفته بودند، دو تاشون فیلتر شده اند و دو تای دیگه باقی موندند.

چه کسانی هنوز فیلتر میشوند؟

طبعا این بروزرسانی همه رو نتونسته نجات بده. هر چند فاصله مورد نیاز برای فیلتر کردن فهرست بندی های مشابه کم شده اما هنوز یه فاصله مشخصی وجود داره و کاملا حذف نشده. من هنوز میبینم بعضی شرکتها که آدرس یا ساختمونشون یکیه دارن فیلتر میشن و تو نتایج سرچ محلی نمایش داده نمیشن. متاسفانه این مشکل برای بعضی شرکتها که حتی تو یک ساختمون نیستند و تو دو تا ساختمون مجزا با فاصله یکی دو متری از هم قرار دارند هم هنوز حل نشده.
شرکتهایی هم که یک آدرس مجازی مشابه برای شرکتشون نوشتند، از فهرست بندی فیلتر میشن.

چرا شاهین؟

از اونجایی که گوگل راجع به این بروزرسانی بطور واضح حرفی نزده، جامعه سرچ محلی خودشون اسم شاهین رو برای این بروزرسانی انتخاب کردند. این اولین باره که من میبینیم یه بروزرسانی بوجود اومده و هیچ اثر منفی ای روی سایتها نداشته، تنها مشکلش این بود که گوگل تا یک سال متوجه نشد فاصله ای که برای فیلتر کردن شرکتها در نظر گرفته بود بیش از حد زیاد بود.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز