آیا سئو در سال 1402 سخت تر شده است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 سئو در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. سئو زمینه ای است که دائما در حال تغییر است. همانطور که گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم های خود را به روز می کنند، روش هایی که از طریق آن می توانید وب سایت خود را برای رتبه بندی بهینه کنید، دائما در حال تغییر است. بهترین راه برای به روز ماندن در مورد این تغییرات، خواندن مقالاتی در مورد آنها در سایت هایی مانند Search Engine Land یا Moz Blog است. سئو در دهه گذشته نیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است. قبلاً بسیار ساده تر از اکنون بود زیرا عوامل زیادی در رتبه بندی بالا در صفحات نتایج گوگل (SERP) دخیل نبودند.

آیا سئو در سال 1402 ضعیف تر شده است؟

خیر، سئو مثل همیشه قوی است، اما سئو زمینه تغییرات سریع و تاکتیک‌هایی است که قبلاً کار می‌کردند یا حتی ممکن است بر سایت شما تأثیر منفی بگذارند. با این حال، با تغییرات اخیر، ممکن است به نظر برسد که سئو از نظر سودمندی در حال نابودی است، اما در واقع، بهینه سازی موتورهای جستجو نه مرده است و نه در حال مرگ، اگرچه مطمئناً به چیزی کاملاً جدید تبدیل می شود. الگوریتم های گوگل به طور چشمگیری در حال تغییر بوده و تکنیک های لازم برای به دست آوردن رتبه بندی بهینه وب سایت نیز تغییر کرده است. این تغییر با اطمینان از اینکه وب سایت ها بر اساس جستجوهای مرتبط به کاربران نشان داده می شوند، به مصرف کنندگان و شرکت ها کمک می کند. به عنوان مثال، بگویید شرکت شما لوازم حیوانات خانگی می فروشد. کاربری که به دنبال مکمل های غذایی است نمی خواهد به سایت شما هدایت شود و شما می خواهید مشتریان بالقوه بتوانند سایت شما را پیدا کنند.

اگرچه بسیاری از تغییرات الگوریتم ممکن است کار یک سئو را کمی دشوارتر کند، اما اگر مایل به تغییر با زمان هستید، متوجه خواهید شد که هنوز هم می‌توانید یک سایت را بدون مشکل رتبه‌بندی کنید و آن را به درستی انجام دهید تا یک امتیاز دریافت نکنید. اکنون مجموعه ای پیچیده از مهارت ها و دانش های متنوع است.
سئو دیگر کار ساده ای برای بهینه سازی محتوای وب سایت شما نیست. اکنون این مجموعه پیچیده ای از مهارت ها و دانش های متنوع است که به درک عمیق تجزیه و تحلیل و داده ها، رفتار و قصد کاربر، استراتژی بازاریابی و موارد دیگر نیاز دارد. 

تاکتیک های سئو که دیگر کار نمی کنند

بسیاری از تکنیک های قدیمی سئو که قبلاً کار می کردند، دیگر جواب نمی دهند. تکنیک‌های ساده‌ای مانند پر کردن کلمات کلیدی طولانی‌مدت تا تکنیک‌های پیشرفته‌تر PBN، شما یا ترافیک دریافت نمی‌کنید یا فقط در معرض خطر جریمه سنگین وب‌سایت هستید. اگرچه برخی از این تکنیک های قدیمی کاملاً بی فایده هستند، برخی از آنها کاملاً خطرناک هستند. بیایید به این موضوع بپردازیم که اینها چه هستند و چه خطرات و پاداشی با آنها همراه است.

1. پر کردن کلمات کلید 

پر کردن کلمات کلیدی چیست؟ این روش قرار دادن تعداد زیادی از کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید در سراسر محتوای خود و اغلب به طور غیر طبیعی تکرار می شوند. این روش همچنین تعداد زیادی کلمه کلیدی را در عنوان صفحه، توضیحات متا و کلمات کلیدی متا طولانی مدت قرار می دهد. پر کردن کلمات کلیدی و متا کلمات کلیدی مربوط به گذشته است و دلیل خوبی دارد. آنها معمولاً سودمندی یک وب سایت و جایی که تنها برای به دست آوردن ترافیک بیشتر از Google استفاده می شود، کاهش می دهند. متأسفانه، بسیاری از وب سایت ها هنوز مملو از کلمات کلیدی هستند. به جای کمک به رتبه بندی وب سایت شما، پر کردن کلمات کلیدی اثر معکوس دارد. الگوریتم های گوگل در صورتی که سایت شما پر کردن کلمات کلیدی را تشخیص دهد جریمه می کند. اگرچه احتمالاً صفحه‌ای را که از این روش استفاده کرده است، فهرست‌ گشایی نمی‌کند، اما قطعاً صفحه دیگر رتبه‌بندی نمی‌شود و بعید است که آن را در صفحه اول قرار دهد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. محتوای نازک

محتوای نازک چیست؟ هنگامی که ما در مورد محتوای نازک صحبت می کنیم، دو طرف است. رایج ترین توصیف محتوای نازک فقط داشتن کلمات بسیار کمی در صفحه با اطلاعات مفید بسیار کم است. نوع دیگر محتوای نازک جایی است که تعداد کلمات کافی در صفحه وجود دارد، اما هیچ چیز به آنچه کاربر جستجو می کند مربوط نمی شود. محتوا چیزی بیش از کرک وجود دارد. تولید محتوای خوب همچنان یکی از جنبه های مهم سئو است، اما هیچ محتوایی آن را کاهش نمی دهد. محتوای نازکی که ارزش کمی دارد، رتبه وب سایت شما را در گوگل بهبود نمی بخشد. علاوه بر این، اگر محتوای شما دارای اشتباهات املایی یا گرامری باشد، گوگل وب سایت شما را قابل اعتماد نمی داند. محتوا می تواند به طور قابل توجهی به وب سایت شما کمک کند، اما تنها در صورتی که محتوای باکیفیت باشد.

3. شبکه های وبلاگ شخصی

شبکه های وبلاگ شخصی هنوز بسیار رایج هستند و ممکن است رتبه سایت شما را افزایش دهند. پس چرا در لیست استراتژی های قدیمی سئو قرار دارد؟ این به این دلیل است که گوگل از PBN ها آگاه است و پس از یافتن، اغلب کل شبکه را از فهرست خارج می کند. این می تواند از تعداد انگشت شماری سرور گرفته تا صدها، اگر نه هزاران سایت باشد. اگر این اتفاق بیفتد، رتبه شما ممکن است یک شبه بدون امید به بهبود سریع سقوط کند. اگر گوگل شما را در استفاده از آنها بیابد، می تواند عواقب قابل توجهی داشته باشد. صادقانه بگویم، زمان و هزینه ای که برای ساختن یک شبکه وبلاگ شخصی صرف می شود، می تواند بهتر به سمت یافتن بک لینک های واقعی باشد که هرگز منجر به جریمه برای سایت شما نمی شود. بک لینک ها همچنان به رتبه بندی سایت شما کمک می کنند و احتمالا برای مدتی طولانی کمک می کنند، اما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را فقط به سایت های قابل اعتماد پیوند می دهید.

4. محتوای چرخانده شده

از آنجایی که ما به تازگی PBN را پوشش دادیم و به یافتن محتوای چرخانده شده در آنها اشاره کردیم، بیایید کمی به آن بپردازیم. محتوای چرخشی چیست؟ این محتوایی است که در یک برنامه بارگذاری شده است و مترادف هایی را برای مطابقت با کلمه ای که جایگزین می کند انتخاب می کند. اکنون یک مقاله چرخانده شده لزوماً از نظر دستور زبان کیفیت پایینی ندارد، برخی اسپینرهای با کیفیت مناسب وجود دارند که حتی می توانند Copyscape را فریب دهند. با این حال، با یک PBN، یک مقاله معمولاً صدها، گاهی اوقات هزاران بار چرخانده می‌شود که با مقالاتی پایان می‌یابد که وقتی آنها را می‌خوانید اصلاً معنی ندارند. این مقالات در یک PBN با پیوندی به وب سایت شما قرار می گیرند. از آنجایی که مقالات ارزشی ندارند، پیوند یا با ارزش تلقی می شود، یا وب سایت شما ممکن است به دلیل مرتبط بودن کمی افت کند.

5. تطابق دقیق دامنه ها

دامنه‌های تطبیق دقیق به اندازه گذشته تأثیر زیادی ندارند. در واقع، در بسیاری از موارد، نام‌های دامنه‌ای که برای مطابقت با یک عبارت جستجو طراحی شده‌اند، دقیقاً از وب‌سایت‌های غیرقابل اعتماد و اسپم می‌آیند. اغلب این نوع دامنه‌های تطبیق دقیق به‌طور خاص پس از خریدهای وابسته انجام می‌شوند و مملو از محتوای با کیفیت پایین هستند که به سادگی طراحی شده‌اند تا کاربران را وادار به کلیک کردن روی پیوند وابسته کنند. هیچ اشکالی در وب سایت های وابسته وجود ندارد، اما مهم است که مطمئن شوید محتوای موجود در آنها محتوای باکیفیت است که ارزش ارائه می دهد، به سؤالات پاسخ می دهد و به کاربرانی که در حال جستجو هستند کمک می کند، و سلام، اگر اتفاقی افتاد که روی سایت وابسته خود کلیک کنید. لینک کنید و فروش انجام دهید، عالی است.

6. لینک سازی دایرکتوری به روش قدیمی

لینک بیلدینگ دایرکتوری هنوز یک استراتژی سئو قابل دوام است، چرا به اینجا ختم شد؟ خوب، ما بعداً به این موضوع خواهیم پرداخت. لینک سازی دایرکتوری ارزشمند به جای موتورهای جستجو، حول محور ارائه خدمات به انسان ها می چرخد. ایجاد لینک دایرکتوری، به طور کلی، دیگر به رتبه بندی سئو وب سایت شما کمک زیادی نمی کند. اگر انتخاب می کنید که از ساخت لینک دایرکتوری استفاده کنید، باید اطمینان حاصل کنید که از یک دایرکتوری ارزشمند استفاده می کنید و هدف این است که اطلاعات تماس خود را در اختیار کاربر قرار دهید. در واقع، اکثر دایرکتوری ها اکنون پیوند را "nofollow" می کنند. اگرچه پیوندهای "nofollow" وزن پیوند را پاس نمی کنند، اما همچنان می توانند کلیک هایی را دریافت کنند که کاربران را به سایت شما ارسال می کند.

چند مورد درباره روش های جدید سئو در سال 1402

1. سئو امروزه نیاز به درک عمیق تجزیه و تحلیل و داده ها دارد.

این به این دلیل است که برخلاف روزهایی که سئو در مورد پر کردن کلمات کلیدی بود، بهترین روش‌های امروزی مبتنی بر ایجاد یک تجربه کاربری است که تبدیل می‌شود. اگر نحوه تعامل افراد با محتوای شما را اندازه نمی‌گیرید، غیرممکن است که بدانید کاری که انجام می‌دهید مؤثر است یا خیر. این بدان معناست که شما باید به داده‌های Google Analytics و همچنین سایر اشخاص ثالث مانند Facebook Insights و رتبه‌بندی الکسا (در صورت وجود) دسترسی داشته باشید. این به شما اطلاعاتی در مورد اینکه کاربران از کجا آمده اند، مدت زمانی که در هر صفحه مانده اند و چند بار قبل از رسیدن به مقصد مورد نظر خود از سایت خارج شده اند، به شما می دهد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. کلمات کلیدی کمتر و محتوای موثرتر

بر کسی پوشیده نیست که الگوریتم گوگل دائما در حال تغییر است. در واقع، آن‌ها آن‌قدر آن را تغییر می‌دهند که تقریباً غیرممکن است که با همه به‌روزرسانی‌ها و به‌روزرسانی‌های به‌روزرسانی‌ها همراهی کنید! یکی از مواردی که در تمام این تغییرات ثابت مانده است، بهینه سازی کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی هنوز برای سئو بسیار مهم هستند زیرا به شما کمک می کنند در موتورهای جستجو برای عبارات مرتبطی که کاربران جستجو می کنند رتبه بالاتری کسب کنید – اما کلمات کلیدی دیگر همه چیز نیستند!

3. بازاریابی محتوا استراتژی مهم سئو

مهمترین تغییر سئو در سال 2023 این است که بازاریابی محتوا از یک فکر بعدی در استراتژی سئو به سنگ بنای آن تبدیل شده است. بازاریابی محتوا را می توان برای جذب مشتریان جدید و بهبود آگاهی از برند استفاده کرد، اما در حال حاضر بخش مهمی از استراتژی سئو مدرن است زیرا می تواند با ارائه اطلاعات ارزشمندی که کاربران در جستجوی آن هستند به شما کمک کند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید. بازاریابی محتوا باید یک فرآیند مداوم باشد، نه کاری که یک یا دو بار در سال به عنوان بخشی از فرآیند برنامه ریزی سالانه خود انجام دهید. به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل به سمت نتایج جستجوی معنایی حرکت کرد که بیشتر با هدف کاربران مرتبط است.
به روز رسانی مرغ مگس خوار یک تغییر عمده در الگوریتم جستجوی گوگل بود. این فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) را معرفی کرد که به موتور جستجو اجازه می دهد تا معنای کلمات و عبارات را در متن درک کند.

این بدان معنی است که اکنون می تواند به سوالات دقیق تر از قبل پاسخ دهد و همچنین نتایج مرتبط تری را برای کاربرانی که به دنبال چیزی خاص هستند ارائه دهد. Google از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای یادگیری از مجموعه داده‌های خود استفاده می‌کند تا بتواند بهتر بفهمد مردم چگونه در مورد موضوعات آنلاین صحبت می‌کنند - و سپس از این اطلاعات هنگام ارائه نتایج جستجو استفاده کند. به عنوان مثال: اگر «SEO مخفف چه چیزی است؟» را تایپ کنید. امروز وارد گوگل شوید، توضیحی در بالای صفحه نتایج خود دریافت خواهید کرد!

4. تحقیقات کلیدواژه هنوز مهم است

تحقیقات کلمات کلیدی هنوز اهمیت دارد، اما تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی به جای جستجوی تک کلمه ای، یافتن محتوای شما را برای افراد آسان تر می کند، بدون اینکه هزینه های تبلیغاتی عمده یا کمپین های ایجاد لینک داشته باشند. تحقیق کلمات کلیدی هنوز مهم است، اما تغییر کرده است. کلمات کلیدی دم بلند بیش از هر زمان دیگری مرتبط هستند و رتبه بندی آنها نیز آسان تر است. این به این دلیل است که آنها خاص تر هستند و بنابراین می توانند به راحتی توسط کاربران مورد هدف قرار گیرند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

برای تحقیق کلمات کلیدی داخل محتوای خود شما نیاز به چند ابزار رایگان تحقیق عبارت کلیدی دارید که ما چند ابزار را به شما معرفی می کنیم که به صورت زیر است:

1. google related search: 

جستجوی مرتبط با گوگل که با نام "مردم نیز می پرسند" نیز شناخته می شود، ویژگی است که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود. وقتی درخواستی را در نوار جستجوی Google وارد می‌کنید، ممکن است بخشی با عنوان «مردم همچنین می‌پرسند» را مشاهده کنید که فهرستی از سؤالات یا سؤالات مرتبط با جستجوی شما را ارائه می‌کند.

این جستجوهای مرتبط توسط الگوریتم های گوگل بر اساس الگوهای جستجو و رفتار سایر کاربران ایجاد می شوند. هدف ارائه اطلاعات و گزینه‌های اضافی به کاربرانی است که ممکن است سؤالات مشابهی داشته باشند یا بخواهند موضوعات مرتبط را بررسی کنند. با کلیک بر روی یکی از این جستجوهای مرتبط، می‌توانید فهرست را برای نشان دادن پاسخ‌ها گسترش دهید یا آن موضوعات را بیشتر بررسی کنید.

2. google planner: 

گوگل پلانر برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google برای کمک به جستجوی کلمات کلیدی برای استفاده در کمپین‌های شبکه جستجو طراحی شده است. این یک ابزار رایگان مفید است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را کشف کنید و جستجوهای تخمینی ماهانه دریافتی آنها و همچنین هزینه های هدف گذاری آنها را مشاهده کنید.

3. google trens:

Google Trends یک ابزار رایگان ارائه شده توسط Google است که به کاربران اجازه می دهد موضوعات پرطرفدار، اخبار پرطرفدار و عبارات جستجوی پرطرفدار را ببینند. Google Trends دسترسی به محبوبیت عبارات و کلمات کلیدی خاص جستجو را فراهم می کند.

4. google tools:

Google Web Tools منابعی را برای کمک به شما در بهبود ساختار سایت، نحوه نمایش آن در جستجوی Google و کیفیت تجربه کاربری آن فراهم می کند. Web Tools همچنین شامل ابزارهایی مانند Email Markup Tester و PageSpeed ​​Insights است که می‌تواند به شما در سایر جنبه‌های حضور آنلاین شما کمک کند.

5. جستجوی خود را صوتی کنید

همه ما در منزل های خود صفحه اصلی گوگل را داریم و از آن استفاده می کنیم در واقع، طبق تحقیقاتی که انجام شد، گزارش شده است که حدود 55% از کاربران گوگل با استفاده از سرچ صدا جستجو می کنند  آخرین تحقیقات گوگل نشان می دهد که "افرادی که در 6 ماه گذشته از صدای خود استفاده کرده اند، تقریبا روزانه این کار را انجام می دهند." جستجوی صوتی را دست کم نگیرید، در حالی که رشد آن بی سابقه بوده است. وب سایت خود را برای دکمه های برجسته تنظیم کنید  و از ابزارهایی مانند «پاسخ به عموم» و «نمایشهای گفتگو»  برای محتوای خود استفاده کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

6. رویکرد جدید گوگل به محتوا

رویکرد جدید گوگل به محتوا یک رویکرد معنایی است. این به این معنی است که گوگل می خواهد معنای محتوای شما و ارتباط آن با هدف کاربران را درک کند، نه اینکه صرفاً به تک تک کلمات یک صفحه نگاه کند. بنابراین، اگر صفحه‌ای در مورد «نحوه پخت کوکی‌ها» دارید و صفحه دیگری درباره «پخت کردن» صحبت می‌کند، احتمالاً هر دو در رتبه‌های یکسانی در نتایج جستجو قرار می‌گیرند زیرا در مورد چیزهای مختلفی صحبت می‌کنند، اما هر دو برای کاربرانی که مرتبط هستند. اطلاعاتی در مورد پخت کوکی می خواهید.

7. کیفیت محتوا بر فضای زندگی حاکم است

در حالی که سئو هنوز بخش بسیار مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است، تنها عامل نیست. با افزایش جستجوی صوتی و رسانه های اجتماعی، باید بر کیفیت محتوا و تعامل تمرکز کنید. برای اینکه در دنیای آنلاین رقابتی امروزی پیشروی کنید، باید بتوانید محتوای جذابی ایجاد کنید که در هر مرحله از سفر مخاطبان شما طنین انداز شود: از جذب آنها از طریق نتایج جستجوی ارگانیک (یا تبلیغات پولی) تا زمانی که به مشتری یا مشترک تبدیل شوند.

این به معنای ایجاد قطعات منحصر به فرد است که از پیشنهادات رقبا متمایز باشد - از جمله ویدئوها، اینفوگرافیک ها، و پست های وبلاگ - و همچنین اطمینان از اینکه این دارایی ها به راحتی توسط افرادی که آنها را در گوگل یا سایر پلتفرم ها جستجو می کنند مانند جستجوی صوتی Amazon Alexa قابل کشف هستند.

8. روی محتوای خود تمرکز کنید

محتوا پادشاه است، و برای مدت طولانی بوده است. موفق ترین کمپین های سئو بر روی تجربه کاربر تمرکز می کنند، به این معنی که محتوایی مرتبط با مخاطبان هدف شما ایجاد می کند و آنقدر درگیر می شود که آنها بخواهند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. بهترین راه برای انجام این کار؟ مطمئن شوید که سایت شما دارای محتوای باکیفیت فراوان است - و منظور ما از "کیفیت بالا" اصلی و خوب تحقیق شده است (نه کپی یا چرخانده شده). شما نمی‌خواهید کسی فکر کند که می‌تواند بدون بازدید از سایت شما، به گوگل رفته و دقیقاً آنچه را که نیاز دارد پیدا کند!

9. افزایش رقابت

با آنلاین شدن بیشتر مشاغل، رقابت برای رتبه بندی موتورهای جستجو تشدید شده است. اگر در یک صنعت بسیار رقابتی فعالیت می کنید یا کلمات کلیدی محبوب را هدف قرار می دهید، ممکن است برای دستیابی و حفظ رتبه بندی سئو خوب به تلاش و منابع بیشتری نیاز داشته باشید.

10. تغییر رفتار کاربر

رفتار و ترجیحات کاربر می تواند در طول زمان تغییر کند. به عنوان مثال، افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، جستجوهای صوتی و ظهور پلتفرم های جدید ممکن است نیاز به تعدیل استراتژی های سئو برای هماهنگی با عادات کاربر داشته باشد.

11. بهینه سازی فنی

سئو اکنون شامل جنبه های فنی بیشتری مانند سرعت وب سایت، سازگاری با موبایل، داده های ساختاریافته و امنیت است. تسلط بر این عناصر فنی می تواند برای برخی از مشاغل چالش برانگیز باشد.

شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت حرفه ای و خدمات سئو فعالیت دارد. کارشناسان سئو شرکت دارکوب با جدید ترین متد های روز دنیا سئوی سایت شما را انجام می دهند. شما برای رنکینگ شدن وب سایت خود می توانید مشاوره رایگان سئو با کارشناسان داشته باشید تا بتوانید رتبه سایت خود در گوگل را بهبود ببخشید.

 نتیجه

توجه به این نکته مهم است که اگرچه سئو ممکن است پیچیده تر شود، لزوماً به این معنی نیست که برای همه دشوارتر شده است. کسب‌وکارهایی که با بهترین شیوه‌های سئو به‌روز می‌مانند، محتوای با کیفیت تولید می‌کنند، مخاطبان هدف خود را درک می‌کنند و با تغییرات در چشم‌انداز دیجیتال سازگار می‌شوند، اغلب برای موفقیت در سئو مجهزتر هستند.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز