طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8676

5/5 - (19 امتیاز)

ممکن است شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید که در آن انواع کالاها و خدمات را به کاربران ارائه می دهید، اما بخواهید با یک سیستم مارکت پلیس آن را تکمیل کنید. بدین معنا که برای فروش اجناسی که ندارید به فرد دیگری اجازه فروش دهید. در فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس چند فروشنده و یا چند فروشگاه می توانند فعالیت کنند. هر فروشنده یا فروشگاه می تواند اجناس خود را بفروشد. فروشندگان برای اینکه بتوانند در سیستم مارکت پلیس فعالیت کنند بایستی ابتدا در سیستم مارکت پلیس ثبت نام کنند. بعلاوه، در سایت های مارکت پلیس تمام کالاهایی که فروشندگان ارائه می دهند بایستی از سوی مدیر فروشگاه تأیید شود.

یکی از تخصص های اصلی دارکوب طراحی سایت مارکت پلیس می باشد. مجموعه دارکوب تخصص ویژه ای در راه اندازی مارکت پلیس دارد که دلیل اصلی آن علاقه اصلی این شرکت به طراحی انواع سایت های فروشگاهی، خرید و فروش و ثبت آگهی می باشد. مجموعه دارکوب قالب مارکت پلیسی با نام دیجی کالا و تحت سیستم مدیریت محتوای وردپرس از پایه تولید نموده است که با استفاده از این قالب به راحتی می توانید مارکت پلیس خود را راه اندازی نمایید. در حقیقت این قالب یک فروشگاه ساز مارکت پلیس می باشد که با توجه به امکانات وب سایت دیجی کالا که قویترین مارکت پلیس های ایران هست پیاده سازی شده است. در ضمن مجموعه دارکوب طراحی سایت مارکت پلیس با زبان PHP نیز انجام داده است که می توانید دموی آن را در سایت رایگان بفروش دارکوب مشاهده نمایید. مجموعه دارکوب در حدود 20 سال سابقه در زمینه طراحی انواع مختلف وب سایت دارد و تا کنون در حدود 4000 وب سایت طراحی و برنامه نویسی نموده است. یکی از ویژگی های خاص این مجموعه سیستم پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز در هفته این مجموعه می باشد که برای سایت های مارکت پلیس لازم و ضروری می باشد.

لیست مطالب

مارکت پلیس چیست؟

سیستم مارکت پلیس در واقع طراحی فروشگاه اینترنتی است. سیستم مارکت پلیس یک سیستم چند فروشندگی است که در آن یک فضای فروشگاهی برای چندین فروشنده تأمین می شود. در طراحی سایت مارکت پلیس معمولاً خود صاحبین مارکت پلیس ها محصولی نمی فروشند و به عنوان یک واسط میان فروشندگان و خریداران نقش آفرینی می کنند. در سیستم مارکت پلیس، مدیر فروشگاه آنلاین بایستی بر روند خرید و فروش، ثبت سفارشات و تراکنش های مالی نظارت داشته باشد. مدیر سیستم مارکت پلیس برای انجام این کار ها از فروشندگان حق کمسیون دریافت می کند.

اهمیت طراحی سیستم مارکت پلیس در چیست؟

راه اندازی یک سیستم مارکت پلیس مزیت های زیادی دارد. از جمله:

عدم نیاز به انبار کردن محصولات

یکی از بهترین نکات طراحی سایت مارکت پلیس ها این است که دارندگان فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس ها نیاز به فضایی برای انبار محصولات ندارند. آنها می توانند بدون در نظر گرفتن فضایی برای انبار محصولات، با فروش محصولات دیگر فروشندگان، کسب درآمد کنند. فقط کافی است یک طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس انجام دهید و فضای فروشگاهی خود را در اختیار فروشندگان قرار دهید.

فضای رقابتی

در طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس، رقابت زیاد است. فضای رقابتی مارکت پلیس ها باعث می شود تا فروشندگان برای جذب مخاطبین بیشتر، کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند. ارائه ی محصولات با کیفیت بالا و با قیمت مناسب به نفع خریداران خواهد بود.

تعداد خریدارن در مارکت پلیس ها بیشتر است

مارکت پلیس ها معمولاً کاربران و مخاطبان زیادی دارند. در نتیجه فروشندگانی که در سیستم مارکت پلیس ها فعالیت دارند با خریداران بیشتری سر و کار دارد. این موضوع شانس فروش محصولات آنها را افزایش می دهد. فروشندگان در سیستم مارکت پلیس به دلیل تعداد کاربران و خریداران بیشتر نسبت به یک فروشگاه اینترنتی معمولی، فروش آسانتری را تجربه می کنند.

هزینه تبلیغات حذف می شود

در طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس هزینه ی تبلیغات برای فروشندگان حذف می شود. در سیستم مارکت پلیس هزینه ی تبلیغات بر عهده ی مدیر سایت مارکت پلیس است.

طراحی سایت مارکت پلیس

طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس

معایب طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس چیست؟

راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس با تمام جوانب مثبتی که دارد، معایبی نیز دارد. از جمله:

کاهش سود فروشندگان

در سیستم مارکت پلیس فروشندگان بایستی درصدی از سود فروش خود را به عنوان حق کمسیون به مدیر مارکت پلیس بدهند. در نتیجه سود کمتری از فروش، نسبت به فروش مستقیم به دست می آورند.

از دست دادن مشتری

شاید برخی از فروشندگان از دست دادن مشتریان خود را تجربه کنند. ممکن است فروشنده ای، کاربری را به فروشگاه خود بیاورد، اما کاربر با دیدن محصولات دیگر فروشندگان جذب آنها شود.

برای اینکه طراحی مارکت پلیس خوبی داشته باشم چکار کنم؟

در طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس، در نظر گرفتن برخی نکات کمک های زیادی به فروش بیشتر می کند.

طراحی UI ساده و قابل درک

طراحی UI ساده و قابل درک به کاربران برای ثبت نام و جستجو برای آنچه که می خواهند، کمک زیادی می کند. وقتی طراحی UI برای کاربران قابل درک باشد به یک سیستم مارکت پلیس بیشتر اعتماد می کنند و بهتر جذب می شوند. طراحی UI ساده هم برای فروشندگان و هم برای خریداران نقش مهمی بازی می کند. زیرا اغلب این افراد دانش فنی از کامپیوتر و طراحی سایت ندارند. اما با طراحی UI ساده می توانند UX خوبی کسب کنند.

جلب اعتماد کاربران

کاربران نسبت به طراحی سایت هایی که در آنها تراکنش های مالی انجام می گیرد، حساسیت بیشتری دارند. برای اینکه بتوانید در طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس خود اعتماد کاربران را بیشتر جلب کنید، برای فروشگاه خود نماد الکترونیک تهیه کنید. همچنین با فروشندگان قرارداد ببندید. انجام این کار ها در جلب اعتماد کاربران و فروش بیشتر نقش زیادی دارد.

استفاده از پلتفرم مارکت پلیس مناسب

برای اینکه در طراحی سایت مارکت پلیس موفق تر باشید بایستی از یک پلتفرم مارکت پلیس مناسب استفاده نمایید. قالب مارکت پلیس کمی متفاوت از یک قالب فروشگاهی است. در قالب مارکت پلیس بایستی دسته بندی تمام محصولات هم برای خریداران و هم برای فروشندگان مشخص شود. به طور مثال ممکن است یک کالا توسط چند فروشنده با قیمت های متفاوت ارائه شود. طراح مارکت پلیس بایستی تمامی این تفاوت ها را به خوبی مشخص کند.

طراحی فروشگاهی اینترنتی با سیستم مارکت پلیس و چند فروشندگی و چند فروشگاهی چیست؟

در طراحی مارکت پلیس با سیستم چند فروشندگی افراد مختلفی می توانند اقدام به فروش محصولات خود کنند. اما قالب چند فروشندگی مارکت پلیس ها از یک نوع دیگر فروش که در آن بجای افراد، فروشگاه های آنلاین اقدام به فروش محصولات خود می کنند، نیز حمایت می کنند. در این طراحی فروشگاه اینترنتی، فروشندگان دیگر افراد نیستند، بلکه فروشگاه های آنلاین هستند. هنگامی که خریداری وارد چنین سیستم مارکت پلیسی می شود، فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب می کند و از آن فروشگاه محصول خود را خریداری می کند. در این مارکت پلیس، فروشگاه های آنلاین مختلفی می توانند شرکت کنند. مثلا فروشگاه آنلاین سوپر مارکت، فروشگاه آنلاین پوشاک، فروشگاه آنلاین لوازم آشپزخانه و …..

برای طراحی چنین مارکت پلیسی بایستی از یک پلتفرم مارکت پلیس که از چند فروشندگی فروشگاهی حمایت می کند، استفاده کنید. اگر به دنبال طراحی مارکت پلیس چند فروشنده و یا طراحی پاساژ های آنلاین هستید با استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر می توانید بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی مارکت پلیس و سئو سایت مشاغل مختلف می باشد.

این روز ها حضور آنلاین برای تمام مشاغل ضروری است. بر اساس مطالعات، در حدود 97% از کاربران برای خرید های روزمره به دنبال وب سایت های محلی می گردند. همچنین مطالعات نشان داده است که در حدود 94% از کاربران برای خرید های عمده ابتدا در اینترنت جستجو می کنند. امروزه طراحی سایت دیگر مانند گذشته سخت نیست. طراحی سایت با وجود سایت ساز ها بسیار ساده شده است. ساخت یک فروشگاه اینترنتی از طریق یک پلتفرم فروشگاهی مناسب برای هر کسی امکان پذیر است.

طراحی فروشگاه آنلاین

طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس

طراحی سایت فروشگاهی و فروشگاه مارکت پلیس چگونه است؟

بر اساس اطلاعات، تقریباً 40% از مشاغل کوچک و خرده فروشی ها برای طراحی سایت فروشگاهی از وب سایت ساز ها استفاده می کنند. این روز ها بسیاری از افراد پیش از خرید اقدام به جستجوی های آنلاین می کنند. داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی قوی و یا یک فروشگاه مارکت پلیس معتبر در جلب اعتماد کاربران، افزایش نرخ تبدیل و توسعه ی کسب و کار ها نقش بسزایی دارد. وب سایت ساز ها ابزار هایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای ساخت فروشگاه های آنلاین هستند. برای اینکه در انتخاب یک پلتفرم فروشگاهی مناسب موفق باشید در مرحله ی اول بایستی اهداف و نیاز های تجاری خود را مشخص کنید و بدانید از طراحی سایتتان چه انتظاراتی دارید.

مشخص کنید که وب سایت شما به چه چیزی نیاز دارد

نحوه ی ایجاد یک وب سایت فروشگاهی و انتخاب یک پلتفرم فروشگاهی و پلتفرم مارکت پلیس به مشتریان، استراتژی های بازاریابی و محصولات و خدمات شما بستگی زیادی دارد. اگر می خواهید محصولات زیاد و متنوعی بفروشید و یا می خواهید از تصاویر زیاد و گزینه های سفارشی سازی استفاده نمایید، بایستی یک پلتفرم فروشگاهی بسیار منعطف انتخاب کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار عالی است که از انعطاف خوبی برخورداری است، کار کردن با آن ساده است و گزینه های سفارشی سازی زیادی دارد. انتخاب یک پلتفرم فروشگاهی خوب و یا یک پلتفرم مارکت پلیس مناسب می تواند به حضور آنلاین شما کمک زیادی کند و اعتبار تجارت شما را افزایش دهد.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره ی انتخاب یک پلتفرم فروشگاهی خوب و پلتفرم مارکت پلیس مناسب در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

برخی از رایج ترین پلتفرم های ساخت سایت های تجاری و فروشگاهی

برای ساخت سایت های تجاری و فروشگاهی، پلتفرم های متعددی وجود دارد. برخی از این پلتفرم ها عبارتند از:

وردپرس

وردپرس یک پلتفرم طراحی سایت منبع باز و رایگان است. وردپرس را می توانید از سایت رسمی آن دانلود و شروع به طراحی سایت نمایید. کار کردن با وردپرس ساده است و حتی افراد مبتدی نیز می توانند با آن کار کنند. وردپرس گزینه های سفارشی سازی نامحدودی دارد. وردپرس هزاران قالب و افزونه به کاربران ارائه می دهد که از طریق آنها می توانند هر نوع سایت با هر عملکردی را راه اندازی کنند. اما وب سایت های وردپرس برای اینکه از امنیت خوبی برخوردار باشند بایستی به طور مرتب بروزرسانی شوند.

Shopify

با shopify می توانید یک فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک بسیار عالی بسازید. Shopify ابزار ها، قالب ها و گزینه های بسیار زیادی برای ساخت فروشگاه آنلاین ارائه می دهد. کار کردن با shopify آسان است. اما از نظر هزینه شاید استفاده از وردپرس مقرون به صرفه تر باشد. shopify قالب های ریسپانسیو زیادی دارد. مدیریت shpoify ساده است.

Wix

Wix یک سایت ساز فروشگاهی است که با راه حل کشیدن و رها کردن براحتی می توانید اقدام به ساخت فروشگاه آنلاین کنید. اما استفاده از فیلم در پس زمینه این سایت ساز امکان پذیر نیست. همچنین ساختار های کم Wix کمی محدودیت به همراه دارد. بعلاوه به کد های  html و css برای ویرایش دسترسی نخواهید داشت.

نکاتی برای موفقیت در طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت مارکت پلیس

برای اینکه در طراحی سایت فروشگاهی و سیستم مارکت پلیس تجاری خود موفق باشید، رعایت نکات ذیل می تواند کمک کننده باشد:

ریسپانسیو سازی سایت

بر اساس گزارشات، در حدود 62% از کاربران از طریق گوشی های همراه خود اقدام به خرید می کنند. بعلاوه در حدود 90% از خریداران، پیش از خرید برای کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه قیمت ها با استفاده از گوشی های همراه خود وب سایت ها را سرچ می کنند. بر اساس گزارشات، 40% از کاربرانی که از مرور یک وب سایت UX بدی کسب کنند، سایت مربوطه را ترک می کنند و جذب وب سایت رقبا می شوند. از سوی دیگر گوگل اعلام کرده است، وب سایت هایی که ریسپانسیو هستند برای رتبه بندی در اولویت قرار می گیرند.

همه ی اینها بیانگر این است که ریسپانسیو سازی سایت خیلی مهم است. اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید، حتماً باید ریسپانسیو سازی سایت تجاری خود را در اولویت قرار دهید. یک طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر گوگل دارد. منظور از ریسپانسیو بودن این است که سایت شما بدون هیچ مشکلی در تمام دستگاه ها با هر اندازه مانیتوری قابل مشاهده و مرور باشد.

یافتن وب سایت مارکت پلیس شما بایستی آسان باشد

انتخاب نام دامنه ی مناسب که هم آسان باشد و هم معرف تجارت شما باشد بسیار مهم است. با انتخاب یک نام دامنه ی خوب هم می توانید فعالیت های تجاری خود را بیان کنید و هم به کاربران این امکان را بدهید که ساده تر وب سایت شما را بیابند. با انتخاب یک نام دامنه ی مناسل این امکان را به کاربران می دهید که راحتتر سایت شما را بیابند.

اطلاعات تماس خود را در بالای صفحه قرار دهید

در طراحی مارکت پلیس و فروشگاه آنلاین قرار دادن اطلاعات تماس در بالای صفحه به طوری که تعامل کاربران با شما را ساده تر کند، باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطبان شما می شود. قرار دادن اطلاعات تماس در بالای صفحه، کاربران را از جستجو برای یافتن شماره تماس رها می کند. اگر از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می کنید، حتماً لینک آنها را یا در قسمت فوتر و یا هدر طراحی سایت فروشگاهی خود قرار دهید.

پیمایش سایت بایستی ساده باشد

قرار دادن یک منوی ساده و قابل درک در بالای صفحه به کاربر کمک زیادی می کند. بعلاوه کاربران بایستی براحتی بتوانند به صفحه ی اصلی سایت بازگردند. پیمایش ساده سایت باعث جذب کاربران می شود.

اطلاعات غیر ضروری و اضافه را از طراحی فروشگاه اینترنتی خود حذف کنید

در طراحی سایت فروشگاهی، بایستی بین متن و گرافیک تعادل وجود داشته باشد. استفاده بیش از اندازه اطلاعات و محتوا در یک صفحه باعث شلوغی صفحه می شود. یک سایت شلوغ و درهم و برهم براحتی تمرکز کاربران را بهم می زند و باعث خستگی زود هنگام آنها می شود. برای اینکه متوجه شوید چه اطلاعاتی اضافه هستند و چه اطلاعاتی لازم هستند از خودتان بپرسید آیا این مطلب خاص به کاربر من کمکی می کند؟ آیا این محتوا در راستای اهداف تجاری من هست یا خیر؟! با پاسخ به این سؤالات بهتر می توانید اطلاعات غیر ضروری را از اطلاعات و محتوای ضروری تشخیص دهید.

از اطلاعات بروز استفاده نمایید

اطلاعات منسوخ براحتی می تواند حواس کاربران را پرت کند. هر چند وقت یکبار وب سایت فروشگاهی خود را بررسی کنید و اگر اطلاعات قدیمی پیدا کردید آنها را حذف کنید و سایت خود را با اطلاعات جدید بروزرسانی کنید.

بهینه سازی سرعت سایت فروشگاهی

بر اساس گزارشات، بسیاری از کاربران اعلام کرده اند وقتی سرعت بارگذاری یک سایت کند است، کاربران نمی توانند ارتباط خوبی با آن برند تجاری برقرار کنند. وقتی طراحی وب سایتی کند باشد بسیاری از کاربران اعتمادشان را از دست می دهند و جذب طراحی سایت های رقبا می شوند. برای اینکه بتوانید سرعت دانلود طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود را بهبود دهید، از عکس ها و فیلم های فشرده استفاده نمایید، پهنای باند مناسبی داشته باشید و …. برای مطلع شدن از سرعت بارگذاری سایت خود می توانید از نرم افزار های گوناگون و مناسبی استفاده کنید.

در طراحی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس از دکمه های “تماس برای اقدام” (CTA) استفاده نمایید

هر صفحه از طراحی فروشگاه اینترنتی شما بایستی بگونه ای باشد که کاربران را به انجام اقدامی مانند تماس، خرید، ثبت نام و …. در سایت ترغیب کند. استفاده از دکمه های مشخص که نوشته خوبی دارند و یا پیوند به صفحاتی که اطلاعات با کیفتی دارند، می تواند کاربران را به انجام خرید و یا تماس ترغیب کند.

طراحی فروشگاه اینترنتی خود را ساده نگه دارید

در طراحی سایت فروشگاهی و مارکت پلیس بهتر است از تعداد رنگ ها و قلم های محدود استفاده نمایید. استفاده بیش از اندازه از رنگ ها و فونت های گوناگون ذهن کاربران را از محتوای طراحی سایت پرت می کند.

نتیجه

امروزه بسیاری از افراد برای خرید به فروشگاه های آنلاین و مارکت پلیس ها مراجعه می کنند. به همین دلیل، طراحی مارکت پلیس و طراحی فروشگاه اینترنتی رواج زیادی پیدا کرده است. در طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس فروشندگان مختلفی می توانند اقدام به فروش محصولات خود و کسب درآمد کنند. در طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس به جای فروشندگان، فروشگاه ها نیز می توانند شرکت کنند. برای اینکه بتوانید محصولات خود را از طریق مارکت پلیس ها بفروشید ابتدا باید در سیستم مارکت پلیس ثبت نام کنید. همچنین محصولات شما بایستی از طرف مدیر سایت تأیید شود. طراحی سیستم مارکت پلیس و چند فروشندگی هم به نفع خریداران و هم به نفع فروشندگان است. در طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مارکت پلیس نیاز به فضایی برای انبار محصولات نیست. همچنین به دلیل رقابت زیاد، کیفیت و قیمت محصولات در مارکت پلیس ها بسیار خوب است.

اگر به دنبال طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی مارکت پلیس و … هستید با سفارش طراحی سایت و سئو سایت خود به شرکت دارکوب بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز