مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5959

5/5 - (3 امتیاز)

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که هر کسی حتی بدون دانش کدنویسی می تواند از آن برای ایجاد و راه اندازی سایت استفاده کند. وردپرس رایگان است و حاوی پلاگین های زیادی می باشد که با آنها هر نوع وب سایتی را می توان طراحی کرد.

طی سال های اخیر، وردپرس محبوبیت خاصی بین طراحان و توسعه دهندگان وب پیدا کرده است و خیلی از وب سایت ها بر اساس وردپرس راه اندازی شده اند. طبق مطالعات بیش از 35% از وب سایت ها در سراسر دنیا بر اساس پلتفرم وردپرس ایجاد شده اند. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس قابلیت استفاده ی ساده ی آن می باشد. مدیریت این CMS بسیار راحت است و توانسته خیلی از افراد را به خود جذب کند.

آیا وردپرس برای ساخت سایت مناسب است؟

وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا طرفداران بیشتری دارد.

وردپرس یک وب سایت ساز عالی برای کسانی است که به دنبال طراحی سایتی ایمن و مطمئن هستند.

با وردپرس می توان هر نوع وب سایت، از یک وبلاگ ساده گرفته تا یک وب سایت تجارت الکترونیک پیچیده را پیاده سازی نمود.

وردپرس برای ساخت یک وب سایت حرفه ای گزینه ی بسیار مناسبی است. وردپرس آنقدر قدرتمند است که بسیاری از برند های معروف دنیا وب سایت های خود را با استفاده از وردپرس ایجاد کرده اند.

با استفاده از ابزار های وردپرس به سرعت می توانید یک وب سایت راه اندازی کنید و متناسب با پیشرفت شغلی خود آن را ارتقاء و گسترش دهید.

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

وردپرس پلتفرمی است که مزایای زیادی دارد و خیلی از طراحی های سایت با آن انجام شده است. از جمله اینکه:

جامعه ی بزرگ و پشتیبان های زیادی دارد

خیلی از وب سایت ها با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی شده اند. بنابراین به همان تناسب، وردپرس پشتیبان های زیادی دارد. حتی انجمن هایی دارد که در صورت بروز مشکل می توانید از آنها کمک بگیرید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای عالی است

کار کردن با وردپرس ساده است. حتی افراد بی تجربه که دانش فنی و کدنویسی ندارند، می توانند با وردپرس براحتی کار کنند و با استفاده از داشبورد بصری آن اقدام به انتشار و مدیریت محتوا در وب سایت کنند. فقط کافی است مهارت استفاده از کامپیوتر را بدانند.

طراحی سایت با وردپرس

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

وردپرس کاربر پسند است

وردپرس در ابتدا برای ایجاد وبلاگ استفاده می شد. به همین دلیل یک سیستم مدیریت محتوای کاربر پسند و قوی است. وردپرس به سادگی امکان انتشار مطالب در وب سایت را به کاربران می دهد.

پلاگین های زیاد و متنوع دارد

شاید یکی از جذابترین بخش های وردپرس همین پلاگین ها باشند.

برای هر عملکردی که بخواهید می توانید یک پلاگین پیدا کنید.

وردپرس حاوی پلاگین های زیاد و متنوعی می باشد که از طریق آنها می توانید هر نوع قابلیتی را در وب سایت خود پیاده سازی کنید. بیشتر این پلاگین ها رایگان هستند.

پلاگین ها و ابزار ها در وردپرس منبع باز هستند. به این معنا که می توانید کد آنها را رایگان دریافت کنید و یا در صورت تمایل می توانید پلاگین هایی به وردپرس اضافه کنید.

وردپرس اساساً سئو دوستانه است

وردپرس ذاتاً سازگار با استراتژی های سئو می باشد. درک و استفاده از برچسب های متا در وردپرس ساده است. با وردپرس می توانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب و استفاده کنید.

همچنین وردپرس حاوی پلاگین هایی برای بهبود و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو نیز می باشد. معروفترین این پلاگین ها Yoast می باشد.

وردپرس با موبایل سازگار است

بیشتر قالب های وردپرس ریسپانسیو هستند و در صورتی که کاربر وب سایت مورد نظر را از دستگاه های مختلف مانند موبایل و یا تبلت مرور کند مشکلی نخواهد داشت و قابلیت خوانایی صفحه از بین نخواهد رفت.

معایب طراحی سایت با وردپرس

وردپرس در کنار تمام مزیت ها و سودمندی هایی که دارد، مشکلات و نقاط ضعفی هم دارد. از جمله اینکه:

بروزرسانی های زیادی دارد

وب سایت هایی که بر پایه ی وردپرس راه اندازی می شوند باید آمادگی این را داشته باشند که هر چند ماه یکبار بروزرسانی شوند. صاحبین وب سایت های وردپرسی هر چند ماه یکبار باید قالب ها، افزونه ها و فایل های اصلی وردپرس در وب سایت خود را آپدیت کنند.

البته وردپرس این امکان را دارد که به طور خودکار بروز شود، اما ممکن است برخی ویژگی ها و ابزار ها که با وردپرس سازگار نیستند با بروزرسانی های وردپرس، آپدیت نشوند. عدم بروزرسانی افزونه های استفاده شده در وب سایت می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

بروزرسانی ها گاهی می تواند باعث ایجاد ایراداتی شود که شما را مجبور به استفاده از نسخه های قدیمی و یا کمک از پشتیبان کند.

برای اینکه وب سایت وردپرس شما به طور اتوماتیک آپدیت شود، باید کلید مربوطه را فعال کنید.

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

مشکلات امنیتی

برای اینکه وب سایت وردپرس شما از نظر امنیت در سطح خوب و ایده آلی قرار داشته باشد، وب سایتتان دائماً باید از نظر امنیتی بررسی شود و از آخرین ورژن وردپرس استفاده کنید. همچنین اطلاعات امنیتی مدیر وب سایت باید بروز باشد.

وردپرس یک سیستم مدیریت منبع باز است. این بدان معناست که کدهای آن در دسترس همگان از جمله هکر ها می باشد. بنابراین برای کاهش خطر حمله از سوی هکر ها باید در انتخاب قالب احتیاط کنید. همیشه از قالب ها و افزونه های با کیفیت استفاده کنید.

سرعت بارگذاری کم

برخی قالب ها حاوی ابزار هایی غیر ضروری و سنگین هستند که باعث کاهش سرعت بارگذاری وب سایت شما می شود. اگر تجربه ی کار با وردپرس را نداشته باشید، درک اینکه چه کدی یا چه ابزاری ضروری است و باید آن را در سایت خود داشته باشید و چه ابزاری غیر ضروری است، می تواند کمی سخت باشد. در چنین مواردی بهتر است با متخصصین وردپرس مشورت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت وردپرس و انتخاب قالب و ابزار می توانید از مشاوره های رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده کنید.

سفارشی سازی در وردپرس سخت است

اگرچه کتابخانه ی وردپرس شامل تعداد بی شماری قالب سایت می باشد که برای هر نوع طراحی پاسخگو است، اما ممکن است سفارشی سازی قالبی که انتخاب می کنید با توجه به تنظیمات آن سخت باشد. اگر مجرب نیستید در چنین حالتی بهتر است یک متخصص توسعه دهنده ی وب استخدام کنید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی خدمات طراحی سایت و سئو و برخورداری از کادری حرفه ای، سفارشات طراحی انواع سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

نتیجه

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که محبوبیت زیادی در دنیا دارد. طبق مطالعات بیش از 35% از وب سایت های دنیا بر اساس وردپرس ساخته شده اند.

کار با وردپرس ساده است و حتی افراد مبتدی و بدون دانش برنامه نویسی نیز می توانند با آن کار کنند.

وردپرس مزایای زیادی دارد که باعث شده طرفداران زیادی کسب کند. اگرچه معایبی نیز دارد، اما بسیاری از وب سایت های معروف و پیچیده ی دنیا با وردپرس راه اندازی شده اند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز