آمار طراحی وب سایت با وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4768

3.9/5 - (8 امتیاز)
آمار طراحی وب سایت با وردپرس

آمار طراحی وب سایت با وردپرس

وردپرس یک پلتفرم محبوب جهانی برای طراحی سایت است. اولین نسخه ی آن در سال 2003 انتشار یافت. از آن زمان تا کنون جامعه ی روبه رشدی داشته است و میزان استفاده از وردپرس رو به افزایش نیز می باشد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است. وردپرس برای افرادی که هیچ تجربه ای از کدنویسی ندارند و می خواهند یک وب سایت و یا وبلاگ راه اندازی کنند، یک ابزار محبوب می باشد. برای استفاده از این سیستم مدیریت محتوا لازم نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید. هر کسی می تواند آن را به صورت رایگان نصب کند و از آن برای راه اندازی و ویرایش یک وب سایت استفاده کند.

وردپرس منبع باز است. یعنی هر کسی می تواند کد منبع را اصلاح کند و آن را توزیع نماید. جامعه ی منبع باز وردپرس به بهبود و پیشرفت آن کمک بسیاری کرده اند.

برای استفاده از وردپرس نیاز به دانش فنی خاصی ندارید. رابط گرافیکی و ساده ی آن کار با وردپرس را آسان کرده است. در واقع وردپرس برای افراد مبتدی یک پلتفرم کاربر پسند و دوستانه می باشد. پلاگین های زیاد و متنوع آن، کار طراحی سایت را ساده کرده است. خیلی از این پلاگین ها رایگان هستند و براحتی می توانید آنها را بارگذاری کنید. اگر به یک عملکرد جدید در وب سایت خود نیاز دارید، فقط کافیست پلاگین مورد نظر را نصب کنید.

در زمان گذشته، کار طراحی سایت یک کار طاقت فرسا، سخت و زمان بر بود. اما امروزه با حضور وردپرس، طراحی سایت به یک کار شیرین و ساده تبدیل شده است و هر کسی تنها در عرض چند دقیقه می تواند یک وب سایت راه اندازی کند.

در ورپرس پلاگین هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید وب سایت خود را برای موتور های جستجوگر بهینه سازی کنید و رتبه ی وب سایت خود را افزایش دهید.

وردپرس دست طراح را برای استفاده از انواع محتوا از متن گرفته تا عکس و ویدئو باز گذاشته است. بنابراین طراحان می توانند در این زمینه خلاقیت داشته باشند تا بتوانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

تمام این ویژگی ها وردپرس را به یک ابزار قدرتمند و محبوب طراحی سایت تبدیل کرده است که باعث استقبال آن از سوی خیلی از طراحان در سراسر دنیا شده است. در ادامه قصد داریم به آمار طراحی سایت با استفاده از وردپرس بپردازیم.

آمار طراحی سایت با استفاده از وردپرس

وردپرس بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است و پلتفرم غالب بازار می باشد. طبق تحقیقات وردپرس 61.8% از سهم بازار را به خود مختص کرده است.

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا می باشد که 35% از کل وب سایت های موجود در بستر اینترنت قدرت خود را از آن می گیرند.

طبق گزارشات، تعداد کل وب سایت های فعال بیش از 1.3 میلیارد می باشد. این بدان معناست که در حال حاضر بیش از 500 میلیون وب سایت از وردپرس استفاده می کنند. همچنین در حدود 20% از وب سایت های خود میزبان از وردپرس استفاده می کنند. این رقم خیلی بزرگی است!

یکی از دلایل محبوبیت و رشد چشمگیر وردپرس، انعطاف پذیری بالای آن می باشد. با استفاده از وردپرس می توان از یک وبلاگ ساده و شخصی گرفته تا وب سایت های بزرگ تجاری را راه اندازی کرد.

با استفاده از وردپرس کاربران ماهانه 70 میلیون پست جدید و 77 میلیون نظر در بستر اینترنت انتشار می دهند.

این به معنای 1620 پست در دقیقه می باشد.

نسخه ی 5.3 وردپرس بیش از 7 میلیون بار بارگذاری شده است.

وردپرس ماهانه 487 میلیارد پیام اسپم دریافت می کند. طی چند سال اخیر نظرات هرزنامه ها رشد چشمگیری داشته است. طبق شواهد تعداد نظرات هرزنامه ی تولید شده در یک ماه 6208 بار بیشتر از نظرات قانونی می باشد. به عبارت دیگر، وردپرس مورد حمله ی بیش از 487 میلیارد اسپمر قرار می گیرد. البته خوشبختانه طبق گزارشات 99.9% از هرزنامه ها از بین می روند.

وردپرس هنوز هم در حال رشد است

وردپرس جامعه ی بزرگ و قدرتمندی دارد که هر گونه مشکلی را می توانند رفع کنند. همین موضوع سبب شده است که وردپرس به یک ابزار قدرتمند تبدیل شود.

جوامع محلی وردپرس را برای هر سطح مهارتی سازماندهی می کنند. بیش از 1067 جامعه ی محلی وردپرس در 76 شهر دنیا تشکیل شده است. 277 جامعه ی وردپرسی در 41 کشور دنیا میزبان شده اند. ویدئو های وردپرسی 26.7% افزایش یافته است.

وردپرس به بیش از 100 زبان در دسترس است

نرم افزار وردپرس به بیش از 100 زبان دنیا ترجمه شده است. وردپرس بین المللی سازی و محلی سازی شده است.

وجود ترجمه ی وردپرس به زبان های گوناگون، آن را از دیگر سیستم های مدیریت محتوا متمایز و برجسته کرده است.

محلی سازی وردپرس شامل هسته، افزونه ها و مضامین آن می باشد.

آخرین ورژن وردپرس به 52 زبان نوشته شده است.

پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک وردپرس برای تمام زبان های دنیا ترجمه می شود.

وردپرس ماهانه 20 میلیارد صفحه بازدید دارد

روزانه حجم بسیار زیادی از ترافیک کاربران توسط وردپرس کنترل می شود.

وردپرس در رزومه ی خود رکورد بیش از 187 میلیون بازدید در یک روز را داشته است.

در هر 6 ماه وردپرس مسئول ثبت 1.1 میلیون دامنه ی اضافی می باشد. البته این آمار برای سال 2015 بوده است و مطمئناً به دلیل رشد چشمگیر استفاده از وردپرس این آمار در حال حاضر خیلی بیشتر است.

وردپرس به منزله ی یک فرصت شغلی سودآور می باشد

وردپرس برای بسیاری از مشکلات مشاغلی که حضور آنلاین دارند و به صورت آنلاین فعالیت می کنند، راه حل دارد. این بدان معناست که اگر کسی مهارت های استفاده از وردپرس را یاد بگیرد، فرصت های شغلی زیادی را می تواند کسب کند.

تقاضاهای زیادی برای فریلنسر ها و افرادی که به وردپرس مسلط می باشند، وجود دارد.

بر اساس گزارشات، توسعه دهندگان وردپرس سالانه می توانند بیش از 57 هزار دلار کسب درآمد کنند. تعدادی از شغل هایی که برای یک متخصص وردپرس وجود دارد، عبارتند از:

نویسنده/ ویراستار

توسعه دهنده ی وب

طراح وب

طراح گرافیک

بازاریابی در رسانه های اجتماعی

پشتیبان فنی

مدیریت محتوا

بیش از 36% از وب سایت های وردپرس با استفاده از پروتکل HTTPS ارائه می شود

HTTPS نسخه ی رمزگذاری شده ی HTTP است. با استفاده از پروتکل HTTPS تمام اطلاعاتی که بین کاربر و سرور رد و بدل می شوند، ایمن خواهند بود. تا سال 2016 تعداد وب سایت های وردپرس که با استفاده از پروتکل HTTPS راه اندازی می شدند 36% از کل وب سایت ها را تشکیل می داد. البته از آن سال تا کنون وردپرس به دنبال افزایش این رقم به 100% بوده است.

نتیجه

وردپرس در واقع یک رویکرد منحصر به فرد برای طراحی سایت می باشد. وردپرس به میلیون ها صاحب وبلاگ و وب سایت کمک کرده است تا بتوانند به اهداف خود برسند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز