آیا می دانستید بیش از 60% از بازدیدهای یک سایت ارگانیک از طریق تلفن همراه به دست می آید؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3789

4.5/5 - (4 امتیاز)

در این دوره که کاربران موبایل بیشتر از کاربران کامپیوتر های رومیزی هستند، می توان گفت که موبایل همه چیز است. بر اساس تحقیقات بیش از 60% بازدیدهای سایت های ارگانیک از طریق گوشی های همراه به دست می آیند.

اهمیت ریسپانسیو بودن سایت ها

نظر گوگل در چند سال اخیر رو به گوشی های تلفن همراه و کاربران آن بوده است. طبق گزارشات گوگل اغلب جستجو ها توسط گوشی های همراه انجام می شود. همچنین ریسپانسیو بودن سایت ها باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب می شود که این می تواند تجربه مثبت کاربر را به همراه داشته باشد. از طرفی سایت هایی که تجربه ی کاربری خوبی ارائه نمی دهند، از طرف گوگل جریمه می شوند.

گوگل در سال 2016 اعلام کرد، تعداد کاربرانی که از گوشی های همراه خود برای جستجو در فضای اینترنت استفاده می کنند خیلی بیشتر از کاربران کامپیوتر های رومیزی می باشد.

سایت های ریسپانسیو و سئو

این گزارشات اهمیت ریسپانسیو بودن سایت ها را نشان می دهد. با توجه به گزارشات گوگل، ریسپانسیو بودن سایت ها به امری ضروری تبدیل شده چرا که بر بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر یا همان سئو تأثیر مستقیم دارد. وقتی سایتی ریسپانسیو باشد در نتایج جستجوی موتور های جستجوگر رتبه ی بالاتری کسب می کند که این خود باعث افزایش ترافیک سایت خواهد بود.

منظور از ریسپانسیو بودن چیست؟

منظور از ریسپانسیو بودن سایت این است که سایت مورد نظر در دستگاه های متفاوت مانند گوشی یا تبلت به خوبی تغییر سایز دهد و قابل مشاهده باشد و کاربر برای بازدید از صفحه ی وب مشکلی نداشته باشد. به عبارت دیگر منظور اینست که اگر سایز مانیتور دستگاهی فرق کرد، اندازه ی صفحه ی وب مورد نظر مطابق با سایز دستگاه مورد استفاده تغییر سایز دهد و نیازی به اسکرول برای بالا و پایین بردن صفحه ی وب نباشد و جزئیات داخل صفحه مانند متون نوشتاری و عکس ها نیز براحتی قابل مشاهده باشند.

مزایای ریسپانسیو بودن سایت ها

  • اجزای صفحه در سایت های ریسپانسیو بسیار منعطف هستند و مطابق با سایز مانیتور دستگاه مورد استفاده به هر اندازه ای تغییر سایز می دهند و در هر مانیتوری قابل نمایش هستند
  • ریسپانسیو بودن سایت ها باعث افزایش تجربه ی خوب کاربر می شود که این خود در نهایت باعث جذب کاربران می شود. این موضوع برای کاربرانی که در به مدت طولانی با وب سایتی سر و کار دارند بسیار حائز اهمیت است، چرا که می تواند از خستگی زیاد آنها حین کار بکاهد.
  • طراحی سایتی ریسپانسیو بسیار مقرون به صرفه تر از طراحی سایتی مثلاً برای سه سایز مختلف کامپیوتر های رومیزی و تبلت ها و گوشی های همراه می باشد. همچنین از نظر سئو و بهینه سازی طراحی سایت های ریسپانسیو بهتر است چرا که کاربران به یک وب سایت متصل می شوند و نه به سه وب سایت متفاوت، این نیز بر روی رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی موتور های جستجوگر مؤثر است.
  • مطابق آمار و گزارشات بیش از 67% کسب و کار های آنلاین، توصیه های گوگل را جدی می گیرند و آنها را در استراتژی های کسب خود اعمال می کنند و از آنجا که گوگل پیشنهاد کرده است که بهتر است به جای ارائه ی چند نسخه ی متفاوت از وب سایت بهتر است که یک نسخه به کاربر ارائه شود، که منظور همان ریسپانسیو بودن است، اکثر مشاغل آنلاین این موضوع را در صدر استراتژی های کسب خود قرار داده اند. علت این کار اینست که در این حالت صفحه ی وب مورد نظر تنها یک آدرس URL و یک کد HTML نیاز خواهد داشت و از آنجا که تمام صفحات وب در دنیا به زبان نشانه گذاری HTML راه اندازی می شوند، پیدا کردن یک سایت خاص برای موتورهای جستجوگر گوگل آسانتر خواهد بود. همچنین این موضوع جستجو را برای کاربران نیز راحت تر می کند.

چگونه طراحی وب پاسخگو بر سئوء شما تأثیر می گذارد؟

جامعه ی مدرن از تمرکز بر روی کامپیوتر های شخصی به سمت موبایل حرکت کرده است. خیلی وقت است که گوگل اعلام کرده است که به سمت فهرست بندی با تمرکز بر روی موبایل حرکت کرده است. این اعلامیه بر سئوی وب سازگار با موبایل و ریسپانسیو بودن تأکید دارد. زیرا ریسپانسیو بودن بر سئو از طریق سیگنال های مثبت رفتار کاربر تأثیر می گذارد.

این نشان می دهد که سئوکار ها نباید فقط بر روی نسخه های وب سازگار با کامپیوتر های رومیزی تمرکز کنند، بلکه به نسخه های موبایلی نیز باید اهمیت زیادی بدهند.

نگرش مبتنی بر موبایل که جامعه با آن منطبق شده است مدتی است که روبه رشد است و این موضوع کار بسیار بیشتری را برای متخصصین سئو به همراه داشته است. طراحی یک وب ریسپانسیو به زمان، تلاش و انرژی زیادی نیاز دارد.

زمینه ی اینترنت دائماً در حال تغییر است. این زمینه حدود چند سالی است که به سمت طراحی وب سایت های سازگار با موبایل در حال حرکت است. البته این موضوع نباید برای سئوکار ها عجیب باشد، زیرا آنها بایستی دائماً در حال بررسی حرکت اینترنت باشند تا خود را منطبق کنند.

همیشه به یاد داشته باشید که گوگل کاربر محور است و همیشه این موضوع نیز برقرار خواهد بود. پس وقتی جامعه ای به سمت مرور وب سایت های ریسپانسیو و سازگار با موبایل حرکت می کند، گوگل بلافاصله سازگار می شود. این بدان معناست که سئو هایی که به جای هر چیز دیگری بر روی کاربران متمرکز شده اند، مورد حمایت گوگل هستند.

اصولاً اگر به سمت یک وب سایت سازگار با موبایل حرکت می کنید، تأیید گوگل را دارید و یک وب سازگار با موبایل با یک طراحی ریسپانسیو همراه است.

طراحی وب ریسپانسیو به اهداف سئو کمک می کند

زمان بارگذاری صفحه

همه ی ما می دانیم که یکی از عواملی که گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرد، زمان رتبه بندی صفحات یک وب سایت می باشد و هر چه زمان بارگذاری یک صفحه سریعتر باشد رتبه ی بهتری کسب خواهد کرد. اگر شما یک سئوکار هستید، وظیفه ی شما اینست که کاری کنید تا صفحه ی وب شما هر چه سریعتر لود شود تا بتوانید رتبه ی سایت خود را ارتقاء دهید.

وب سایت هایی که قابلیت تحرک در موبایل را دارند، معمولاً از وب سایت هایی که این قابلیت را ندارند سریعتر بارگذاری می شوند که این امر منتهی به یک تجربه ی کاربری مثبت نیز می شود که می تواند باعث افزایش رتبه ی گوگل شود. از طرفی گوگل به وب سایت هایی که سریع بارگذاری می شوند، علاقه نشان می دهد. بنابراین زمان بارگذاری صفحه در بهینه سازی سایت مؤثر است.

قابلیت استفاده ی سایت

یکی از دلایلی که کاربران برای مدت طولانی در صفحه ی وب شما سپری نمی کنند، پیمایش سخت صفحات وب است. از طرفی مدت زمانی که یک کاربر در یک صفحه سپری می کند توسط گوگل ارزش گذاری می شود.

اگر یک وب سایت ریسپانسیو باشد، کاربران بیشتر علاقه نشان می دهند و زمان بیشتری را در آن سپری می کنند و همچنین تجربه ی خوبی کسب می کنند که این می تواند به پاداش از طرف گوگل منتهی شود. با طراحی وب ریسپانسیو قابلیت استفاده از آن افزایش می یابد که این به نفع شما خواهد بود.

خلاصه

طراحی یک وب سایت ریسپانسیو می تواند باعث افزایش ترافیک سایت، تجربه ی مثبت کاربر، بارگذاری سریعتر و افزایش ترافیک شود و به طور کل می تواند از همه نظر به نفع شما باشد.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز