استراتژی E-A-T در سئو برای کسب رتبه های بالاتر گوگل

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8916

5/5 - (1 امتیاز)

اگر وب سایتی دارید و می خواهید رتبه های بالاتر گوگل را به دست آورید، بایستی بر روی سئو و E-A-T سایت خود کار کنید. اگرچه E-A-T از فاکتور ها مستقیم سئو و رتبه بندی نیست، اما با سئو همخوانی دارد. فاکتور E-A-T سیگنال هایی دارد که موتور های جستجو بر اساس آنها به ارزشمند بودن، معتبر بودن و تخصص یک وب سایت پی می برند. E-A-T به معنای تخصص، اعتبار و اطمینان یک صفحه می باشد.

برای اینکه بتوانید اعتبار صفحه ی خود را ارتقاء دهید، بایستی به پیاده سازی اصول سئو و تولید محتوایی که گوگل دوست داشته باشد، اهمیت دهید. برای بسیاری از کاربران و بازاریابان اینترنتی این سؤال پیش می آید که چگونه می توانم محتوایی تولید کنم که گوگل خوشش بیاید؟! در پاسخ به این سؤال بایستی بگوییم گوگل به E-A-T یا همان تخصص، اعتبار و اطمینان یک وب سایت اهمیت زیادی می دهد. E-A-T اگرچه یک فاکتور مستقیم رتبه بندی نیست، اما سیگنال هایی به موتور های جستجو ارسال می کند که می تواند در رتبه بندی سایت مؤثر باشد.

سئو E-A-T چیست؟

E-A-T از کلمات Expertise، Aotomaticity و trustworthiness گرفته شده است. از نظر معیار های اندازه گیری E-A-T یک فاکتور مستقیم رتبه بندی گوگل نمی باشد. الگوریتم گوگل از این فاکتور برای ارزیابی کیفیت کلی یک صفحه وب استفاده می کند. کیفیت یک صفحه نقش بسزایی در رتبه بندی یک صفحه در نتایج جستجوی ارگانیگ آن دارد. برخی از عواملی که برای تعیین کیفیت یک صفحه وب توسط گوگل ارزیابی می شوند، عبارتند از:

  • هدف صفحه
  • تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن صفحه
  • اطلاعات مربوط به وب سایت و یا تولید کننده محتوا
  • اعتبار وب سایت و یا تولید کننده ی محتوای اصلی سایت

از دیدگاه الگوریتم گوگل هر چقدر تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان یک صفحه بیشتر شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر گوگل دارد. در سال 2019، گوگا مقاله ای در مورد اینکه چگونه با انتشار اطلاعات اشتباه مبارزه می کند، منتشر کرد. گوگل در این مقاله اهمیت E-A-T را برای وب سایت ها بیان کرد. بعلاوه گوگل در دستورالعمل های سئو خود بیش از 100 بار به فاکتور E-A-T اشاره می کند. این موضوع می تواند اهمیت این فاکتور را نشان دهد. اما با تمام این وجود یک معیار اندازه گیری خاص برای E-A-T گوگل وجود ندارد. گوگل با استفاده از سیگنال هایی که به فاکتور E-A-T بستگی دارند، به عنوان مثال بک لینک ها، پروتکل https و …. فاکتور E-A-T را اندازه گیری می کند. بعلاوه، گوگل برای اینکه بررسی کند آیا محتوای یک سایت با فاکتور E-A-T هماهنگی دارد یا نه از سیگنال های مختلفی استفاده می کند.

گوگل چگونه E-A-T را در وب سایت ها مشخص می کند؟

سه عنصر تعیین کننده در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت صفحه توسط گوگل عبارتند از: تخصص، معتبر بودن و قابلیت اطمینان. الگوریتم گوگل برای اینکه بتواند نتایج مفید و مرتبطی به کاربران بازگرداند از فاکتور رتبه بندی E-A-T استفاده می کند. امروزه هر کسی می تواند یک وب سایت راه اندازی کند و هر نوع اطلاعاتی در آن قرار دهد. اگرچه این موضوع خوبی است، اما برای گوگل کمی مشکل درست کرده است. در واقع گوگل می خواهد که کاربران اطلاعات درست و قابل اعتمادی از جستجو هایی که انجام می دهند، به دست آورد. به همین دلیل از فاکتور E-A-T استفاده می کند. الگوریتم گوگل به تخصص، قابل اعتماد بودن و اعتبار تولید کننده ی محتوای صفحه، خود محتوا و کل وب سایت اهمیت می دهد. از دیدگاه الگوریتم گوگل یک مقاله پزشکی که توسط یک پزشک متخصص نوشته شده است، بسیار معتبرتر از یک پست وبلاگ که توسط شخصی مبتدی نوشته شده و کامنت های منفی زیادی دارد، می باشد.

منظور از تخصص چیست؟

گوگل می گوید که بر اساس فاکتور E-A-T ، وب سایت ها بسیار متفاوت از هم هستند. تخصص در یک وبلاگ نسبت به تخصص در یک وب سایت خبری بسیار تفاوت دارد. بعلاوه، گوگل می گوید شاید یک فرد در یک زمینه ی خاص تخصص داشته باشد، حتی اگر مدرک نداشته باشد.

سئو و E-A-T سایت و بهبود رتبه ی سایت

استراتژی E-A-T در سئو برای کسب رتبه های بالاتر گوگل

چرا سئو E-A-T مهم است؟

گوگل می خواهد که کاربران اطلاعات درستی دریافت کنند. زیرا بسیاری از کاربران بر اساس همین اطلاعاتی که با سرچ در گوگل به دست می آورند برای زندگی خود تصمیم می گیرند. ارائه ی اطلاعات اشتباه منجر به تصمیم گیری های اشتباه کاربران می شود. این دقیقاً چیزی است که گوگل نمی خواهد اتفاق بیافتد. صاحبین وب سایت ها برای تولید محتوا در سایت خود بایستی افراد معتبر و قابل اعتماد استخدام کنند. هر چه محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید، توسط شخص معتبرتری تولید شده باشد و قابل اعتمادتر باشد، شانس شما برای کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو افزایش می یابد. الگوریتم گوگل مرتباً بروزرسانی می شود. هدف گوگل از این بروزرسانی ها ارائه ی UX بهتر می باشد.

گوگل، وب سایت هایی را که از کلمات کلیدی به طور غیر طبیعی و خیلی زیاد استفاده می کنند را جریمه می کند. ریسپانسیو سازی سایت ها به یکی از فاکتور های رتبه بندی تبدیل شده است. زیرا بسیاری از کاربران از موبایل های خود برای سرچ در گوگل استفاده می کنند. وب سایت هایی که از پروتکل hhtps استفاده می کنند برای رتبه بندی نسبت به وب سایت هایی که از پروتکل http استفاده می کنند در اولویت هستند. زیرا گوگل می خواهد که امنیت کامل وب سایت ها تأمین شود تا کاربران راحتتر اعتماد کنند. همه ی این تغییرات با بروزرسانی های الگوریتم گوگل طی چند سال اخیر اتفاق افتاده است.

گوگل می خواهد که در نتایج گزارش جستجوی کاربر، مرتبط ترین و معتبرترین نتایج را به آنها بازگرداند. زیرا در چنین حالتی احتمال اینکه دوباره کاربران به وب سایتی مراجعه کنند، افزایش می یابد. اگر بهینه سازی سایتتان برای موتور های جستجو در دیجیتال مارکتینگ مهم است، هنگام پیاده سازی اصول سئو بایستی به E-A-T اهمیت دهید.

چگونه سئو و E-A-T سایت خود را بهبود دهم؟

با توجه به اینکه E-A-T برای موتور های جستجو مهم است، برای شما نیز باید مهم باشد. برای اینکه سئو و E-A-T سایت خود را بهبود دهید، راهکار های ذیل می تواند کمک کننده باشد:

بک لینک سازی

بک لینک سازی یکی از استراتژی های سئو می باشد. بک لینک سازی از وب سایت های معتبر می تواند رتبه ی سایت شما را جابجا کند. بک لینک سازی از وب سایت های مرتبط می تواند کم کم شما را به یک مرجع و الگو در حیطه ی کاری خودتان تبدیل کند.  خیلی مهم است که بک لینک ها را به طور طبیعی به دست آورید. دریافت لینک به طور غیر طبیعی می تواند جریمه ی گوگل را داشته باشد. بعلاوه به کیفیت بک لینک ها بیش از کمیت آنها اهمیت دهید. برای اینکه بتوانید بک لینک های معتبر به دست آورید، محتوای با کیفیت تولید کنید. برای این کار می توانید نویسندگان معتبر استخدام کنید.

ذکر نام وب سایت شما در منابع معتبر

اگر نام وب سایت شما در منابع معتبر بیشتر یاد شود، گوگل متوجه ارزش وب سایت شما خواهد شد. این موضوع E-A-T طراحی سایت شما را افزایش می دهد. گوگل می گوید که ذکر نام یک وب سایت در سایت هایی که مقاله های زیادی دارند، می تواند بر رتبه بندی آن سایت مؤثر باشد. برای اینکه بتوانید نام وب سایت خود را در سایت های معتبر اعلام کنید، راهکار های مختلفی وجود دارد. مانند:

  • ارسال پست مهمان در وب سایت های معتبر
  • استفاده از پادکست ها
  • استفاده از موقعیت های مصاحبه
  • راه اندازی نوآوری های جدید
  • و …

تولید محتوای دقیق و بروزرسانی مطالب

تولید محتوای دقیق و بروزرسانی مطالب بسیار مهم است. این موضوع در مورد وب سایت هایی (مانند سایت های خبری) که ارائه ی اطلاعات دقیق و بروز در آنها مهم هستند، پررنگ تر نیز هست. تولید محتوا دقیق و بروزرسانی مطالب اعتماد کاربران را جلب می کند و در رتبه بندی موتور های جستجو تأثیر دارد.

ارتقاء تخصص

برای اینکه بتوانید تخصص وب سایت خود را ارتقاء دهید بایستی نیاز های کاربران خود را درک کنید. بعد از درک نیاز های کاربران، بایستی برای کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آنها در مطالب و صفحات سایت خود تحقیق کنید. وقتی بتوانید انگیزه ها و نیاز های واقعی کاربران را متوجه شوید، می توانید پاسخگوی آنها باشید. این کار ارزش صرف زمان و تلاش را دارد.

بر اساس نیاز های مخاطبان هدف خود اقدام به تولید محتوا کنید. تولید محتوا و یا وبلاگ نویسی به صورت مرتب یک راه کار عالی برای ارتقاء تخصص است. به طور مثال اگر یک فروشگاه آنلاین پخش مواد غذایی دارید، می توانید در مورد نحوه ی نگهداری مواد غذایی تولید محتوا کنید. محتوایی که تولید می کنید بایستی قابل درک باشد. در تولید محتوایی که انجام می دهید می توانید از فیلم ها، پادکست ها، تصاویر و …. نیز استفاده کنید. در محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید به سؤالات کاربران نیز پاسخ دهید. انجام هر چه بهتر این کار ها نشان دهنده ی تخصص برند و دانش شما می باشد.

استفاده از پلتفرم رسانه های اجتماعی

امروزه استفاده از رسانه های اجتماعی میان کاربران بسیار رواج پیدا کرده است. بسیاری از کاربران زمان زیادی را صرف گشت و گذار در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی می کنند. با فعال بودن در رسانه های اجتماعی می توانید به شمار زیادی از کاربران برای اطلاع رسانی از وب سایت تجاری خود دسترسی داشته باشید. برخی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی عبارتند از: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و …. به اشتراک گذاشتن محتوای سایت در رسانه های اجتماعی، آگاهی کاربران از سایت شما را افزایش می دهد. انتشار محتوای سایت در رسانه های اجتماعی می تواند باعث افزایش اعتبار وب سایت شما شود.

مشتریان را ترغیب به نظر دهی کنید

از مشتریان خود بخواهید تا نظرات خود را وب سایت شما با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این کار باعث تقویت اعتبار وب سایت شما می شود. البته توجه داشته باشید که کامنت های منفی زیاد می تواند نتیجه برعکس داشته باشد و باعث خدشه دار شدن اعتبار طراحی وب سایت تجاری شما شود.

نمایش اطلاعات تماس

شاید به نظر برسد که این مورد خیلی پیش پا افتاده است. اما در خاطر داشته باشید که نمایش اطلاعات تماس اعتماد کاربران را بیشتر جلب می کند. در نمایش اطلاعات تماس، شماره تلفن ها، آدرس ایمیل، آدرس پستی و هر نوع اطلاعات تماس دیگری را لحاظ کنید.

چرا سئو  و بهینه سازی سایت مهم است؟

سئو و بهینه سازی سایت باعث ارتقاء رتبه ی وب سایت شما در SERP و افزایش دید آن می شود. طراحی سایت هایی که رتبه های بالاتری دارند می توانند ترافیک بیشتری به دست آورند. در نتیجه فرصت بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل و فروش دارند. بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران باعث جلب اعتماد آنها می شود. سئو و بهینه سازی سایت استراتژی های زیادی دارد. مانند استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، بهبود سرعت سایت، بک لینک سازی، ریسپانسیو سازی و …..

ریسپانسیو سازی

از زمانی که تعداد کاربران تلفن همراه زیاد شد، گوگل به ریسپانسیو سازی سایت ها اهمیت زیادی داد. بر اساس گزارشات، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. امروزه اگر سایتی ریسپانسیو نباشد در ارائه ی UX ضعیف خواهد بود و بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد. منظور از ریسپانسیو سازی این است که طراحی وب سایت شما بدون هیچ مشکلی در هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری قابل مشاهده باشد. اگر در مورد پیاده سازی استراتژی های سئو و بهینه سازی سایت نیاز به کمک دارید، بهترین راه حل استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با داشتن منابع متعدد می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ)

در کنار پیاده سازی اصول سئو می توانید از بازاریابی اینترنتی برای کسب رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو و جذب ترافیک بیشتر نیز استفاده کنید. بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ، تکنیک های متعددی دارد. مانند بازاریابی محتوا، استفاده از تبلیغات PPC، ایمیل مارکتینگ و ….

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به معنای تولید محتوا با هدف جذب کاربر و فروش بیشتر است. بازاریابی محتوا نقش بسزایی در ایجاد موقعیت های کسب درآمد برای یک شرکت دارد. بازاریابی محتوا می تواند به صورت انتشار یک مقاله و یا تولید پادکست، فیلم، اینفوگرافیک و …. باشد.

نتیجه

E-A-T به معنای تخصص، اعتماد و اطمینان یک وب سایت می باشد. فاکتور E-A-T یک فاکتور مستقیم برای رتبه بندی وب سایت ها نیست. اما سیگنال هایی برای اعتبار و ارزشمندی یک وب سایت به موتور های جستجو ارسال می کند. می توان گفت E-A-T بخشی از سئو و بهینه سازی سایت است. بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران باعث جلب اعتماد آنها می شود. طراحی سایت های بهینه شده شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر SERP دارند.

بهترین راه حل برای بهینه سازی سایت و بهبود E-A-T سایت، استخدام یک شرکت طراحی وب سایت معتبر می باشد. یک شرکت طراحی وب سایت معتبر با داشتن متخصصین در زمینه های گوناگون می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت و بهبود E-A-T سایت برای صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز