افزایش رضایت کاربر از وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9374

چطور میتوانم رضایت کاربران را از طراحی وب سایت خود افزایش دهم؟
5/5 - (1 امتیاز)

رضایت کاربر از وب سایت یکی از فاکتور های بسیار مهم برای موفقیت در کسب و کار می باشد. بر اساس مطالعات، بیش از 83% از تجارت های موفق به افزایش رضایت کاربر از وب سایت اهمیت می دهند.

پاسخگویی به موقع یکی از راهکار های جلب و افزایش رضایتمندی کاربران است. مطالعات نشان داده است که 53% از کاربران در صورت عدم دریافت به موقع پاسخگویی طراحی سایت مذکور را ترک می کنند. تجربه بد کاربر آنها را از کسب و کار شما دور می کند. برعکس وقتی کاربران از یک طراحی وب سایت راضی باشند بیشتر به آن اعتماد می کنند و بیشتر جذب و وفادارتر می شوند. طراحی سایت یکی از بهترین راه حل های جذب کاربران است. طراحی وب سایت خوب تأثیر اولیه ی زیادی بر کاربران می گذارد. برای اینکه بتوانید رضایت کاربران از طراحی سایت خود را افزایش دهید و سطح درآمد بیشتری داشته باشید، راهکار های متعددی وجود دارد.

چرا جلب رضایت کاربران مهم است و اگر کاربران از طراحی سایت من راضی نباشند چه اتفاقی می افتد؟

یک طراحی سایت خوب می تواند رضایت و اعتماد کاربران را جلب کند. این موضوع می تواند نام تجاری شما را در ذهن آنها ثبت کند. برعکس وقتی کاربران از مرور یک سایت تجربه بدی به دست آورند و یا احساس ناامیدی و بی احترامی کنند هرگز به آن سایت مجدداً باز نمی گردند. تجربیات بد کاربر می تواند پیامد های منفی زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد. عدم جلب رضایت کاربر نه تنها باعث می شود آنها برای همیشه طراحی سایت شما را ترک کنند، بلکه با نظرات منفی خود در رسانه های اجتماعی می توانند رتبه بندی سایت شما را تحت تأثیر قرار دهند.  پشتیبانی سایت یک عامل کلیدی برای افزایش رضایت کاربر است. طی یک نظرسنجی مشخص شد که کاربران به اینکه به موقع به آنها پاسخگویی شود، اهمیت زیادی می دهند.

جلب رضایت کاربران برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید مهم است. از دست دادن مشتریان می تواند به نام و اعتبار برند تجاری شما آسیب بزند. اگر کاربران از طراحی سایت شما راضی باشند دوباره برای خرید به وب سایت شما مراجعه می کنند. برای اینکه ببینید کاربران چقدر از طراحی سایت شما راضی هستند از آنها بخواهید طی یک نظر سنجی میزان رضایت خود را از 1 تا 10 نمره دهند. نمره ی 7 به بالا به معنای میزان رضایت خوب است. اما برای افرادی که از 6 به پایین نمره داده اند بایستی فکری کنید. مشتریانی که نمره ی 9 و 10 داده اند می توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

با افزایش میزان رضایت کاربران از طراحی سایت خود می توانید به رقابت با رقبای خود بپردازید. اگر کاربران از طراحی سایت شما راضی نباشند، هیچ کدام از استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی شما مؤثر نخواهند بود. برند های تجاری که سعی در جلب رضایت کاربران خود ندارند ممکن است خیلی زود از بین بروند. در واقع کاربران محور یک کسب و کار و طراحی سایت موفق هستند. همه چیز در نهایت به رضایت کاربر ختم می شود. شما می توانید از فرم های نظر سنجی برای پشتیبانی سایت بهتر استفاده کنید. با افزایش کیفیت خدمت رسانی به کاربران می توانید رضایت کاربران از طراحی سایت خود را افزایش دهید. کیفیت پایین پشتیبانی سایت و خدمت رسانی به کاربران در بلند مدت هزینه ی بیشتری برای شما ایجاد می کند. به طور مستمر با کاربران در ارتباط باشید و نظر آنها را راجع به مسائل گوناگون طراحی سایت و کسب و کار خود بپرسید.

چرا رضایت کاربر از وب سایت مهم است؟

افزایش رضایت کاربر از وب سایت

چطور می توانم رضایت کاربران از طراحی سایت خود را افزایش دهم؟

بر اساس گزارشات، رضایت کاربران می تواند آنها را تا 97% وفادار کند. کاربران ناراضی تا 59% ترجیح می دهند که برند تجاری خود را تغییر دهند. 40% کاربران حاضرند برای تجربه بهتر هزینه ی بیشتر پرداخت کنند. فاکتور های زیادی در طراحی سایت بر تجربه کاربر و میزان رضایت آنها تأثیر می گذارد. داشتن یک استراتژی خوب برای افزایش رضایت کاربر از طراحی سایت بسیار مهم است. رعایت نکات ذیل به افزایش رضایت کاربر از طراحی سایت کمک زیادی می کند:

بهبود گرافیک سایت و تصاویر

گرافیک سایت یکی از فاکتور های مهم جلب رضایت کاربر است. شما حتی اگر بهترین محصولات را هم که ارائه دهید، اگر نتوانید گرافیک سایت و تصاویر با کیفیت از محصولات خود به نمایش بگذارید، در جذب و جلب رضایت کاربر آنچنان موفق نخواهید بود. گرافیک سایت و تصاویر، برند تجاری شما را معرفی می کنند. کاربران تصاویر را بهتر درک می کنند. با ایجاد یک گرافیک سایت جذاب کاربران بیشتر به طراحی وب سایت شما اعتماد می کنند. برای ایجاد گرافیک سایت جذاب سفارشی سازی را فراموش نکنید. تصاویر پیام برند تجاری شما را منتقل می کنند. برای اینکه عکس های خوبی تهیه کنید، می توانید یک عکاس حرفه ای استخدام نمایید. اطمینان حاصل کنید که تصاویر قالب بندی و کیفیت خوبی دارند. با تهیه ی عکس های با کیفیت می توانید یک قدم به افزایش رضایت کاربر از طراحی سایت خود نزدیک تر شوید. یک گرافیک سایت جذاب علاوه بر تصاویر از ترکیب فونت ها و رنگ ها به خوبی بهره می برد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی گرافیک سایت جذاب و مناسب در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و گرافیک سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

قالب سایت

قالب سایت ظاهر سایت شما را تشکیل می دهد. قالب سایت های گوناگون ویژگی های مختلفی دارند. بهتر است از قالب سایتی استفاده کنید که بیشترین هماهنگی با نیاز های تجاری شما را داشته باشد. قالب سایت هایی که افزونه های غیر ضروری زیادی دارند، سرعت بارگذاری پایین تری دارند. وردپرس حاوی قالب سایت های زیادی است که خیلی از آنها رایگان است. برای انتخاب قالب سایت کیفیت را اولویت خود قرار دهید. اگر به دنبال یک قالب سایت زیبا، جذاب و با کیفیت هستید در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن نمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی انواع قالب سایت است که همگی به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی سایت نیز برخوردارند.

راه اندازی وبلاگ

با راه اندازی وبلاگ می توانید با کاربران خود بیشتر در تعامل باشد. کاربران در وبلاگ ها می توانند به اطلاعات مورد علاقه ی خود دست یابند. راه اندازی وبلاگ به سئو سایت نیز کمک می کند. می توانید در محتوای وبلاگ خود از کلمات کلیدی مناسب و بیشتری استفاده کنید تا رتبه ی سایت خود را ارتقاء دهید. با راه اندازی وبلاگ می توانید ترافیک ارگانیک بیشتری به طراحی وب سایت خود هدایت کنید. موتور های جستجو به محتوای تازه اهمیت می دهند. می توانید در وبلاگ خود از محتوای تازه و بروز استفاده کنید و علاوه بر جلب رضایت موتور های جستجو، رضایت کاربران را نیز به دست آورید.

با وبلاگ نویسی می توانید نام برند تجاری خود را در ذهن کاربرانتان ماندگار کنید و یا علایق خود را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید. همه ی اینها در ایجاد اعتماد در کاربران و علاقه مندی آنها به حرفه ی شما مؤثر است. بر اساس مطالعات، وبلاگ نویسی بر نرخ تبدیل مؤثر است. مشاغلی که از استراتژی وبلاگ نویسی استفاده می کنند بازگشت سرمایه خوبی دارند. هر چه محتوای بیشتر و بروز تری در طراحی سایت و وبلاگ خود داشته باشید در افزایش رضایتمندی کاربران موفق تر خواهید بود.

خرید آنلاین را برای کاربران خود ساده کنید

اگرچه محتوا یکی از مهمترین بخش های هر طراحی سایتی است، اما اگر می خواهید رضایت کاربران خود را افزایش دهید باید به فکر طراحی سایت ساده باشید. کاربران نباید در طراحی سایت شما سردرگم شوند. آنها بایستی قادر باشند براحتی به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. کاربران باید بتوانند براحتی به اطلاعاتی که در طراحی وب سایت شما می خواهند دست یابند. 79% از کاربران گفته اند اگر نتوانند به اطلاعاتی که می خواهند به سرعت در یک سایت دست یابند و یا در سایت مذکور گیج شوند آن را ترک می کنند.

طراحی سایت سازگار با موبایل

اگر طراحی سایتی موبایل فرندلی نباشد بسیاری از کاربران خود را دست می دهد. موبایل فرندلی بودن طراحی سایت ها یکی از فاکتور های بسیار مهم کسب و افزایش رضایت کاربران است. بر اساس گزارشات، کاربران بیش از 65% از زمان آنلاین بودن خود را از طریق گوشی های همراه انجام می دهند. بعلاوه، موتور های جستجو اولویت را در رتبه بندی به وب سایت ها ریسپانسیو می دهند.

از زمانی که کاربران گوشی های همراه زیاد شدند، ریسپانسیو سازی سایت ها مهم شد. اگر به دنبال طراحی سایت ریسپانسیو هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت و سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

بهبود سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتور های افزایش رضایت کاربر از طراحی سایت است. کاربران آنلاین از منتظر ماندن برای لود شدن سایت متنفر هستند. بر اساس گزارشات، اگر بارگذاری یک صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 75% از کاربران آن را ترک می کنند. سرعت سایت بر جلب رضایت کاربران و ایجاد UX خوب بسیار مؤثر است. بر اساس مطالعات، اگر سرعت سایت 1 ثانیه بیشتر شود 16% رضایت کاربران کاهش می یابد. افزایش چند ثانیه در سرعت سایت نتایج منفی زیادی در جلب رضایت کاربران و ارائه ی خدمات به آنها دارد. گزارشات نشان می دهد که 45% از کاربران انتظار دارند که سرعت سایت کمتر از 2 ثانیه باشد. اگر سرعت سایت شما تأثیر منفی بر رضایت کاربران داشته باشد، کاهش درآمد را تجربه را خواهید کرد.

رضایت کاربر از طراحی سایت

افزایش رضایت کاربر از وب سایت

ایمنی وب سایت

ایمنی وب سایت باعث جلب اعتماد کاربران می شود. ایمنی وب سایت به خصوص در مورد سایت های تجارت الکترونیک که خرید و فروش در آنها انجام می شود و یا وب سایت هایی که اطلاعات دقیقی ارائه می دهند اهمیتی دو چندان دارد. صاحبین وب سایت ها با برقراری ایمنی وب سایت خود می توانند رضایت کاربران خود را افزایش دهند و آنها را به حرفه ی خود وفادار کنند. برای اینکه ایمنی وب سایت شما خوب باشد گواهی ssl تهیه کنید و از پروتکل hhtps استفاده نمایید. یکی دیگر از راه های افزایش ایمنی سایت استفاده از نرم افزار های مناسب است. اگر طراحی سایت شما مبتنی بر وردپرس است از افزونه های امنیتی مناسب استفاده نمایید. هسته ی cms و پلاگین های طراحی سایت خود را مرتباً بروزرسانی کنید. از سایت خود بکاپ تهیه کنید.

پشتیبانی سایت

با پشتیبانی سایت یک سایت بروز دارید. کاربران به وب سایت هایی که اطلاعات تازه ای ارائه می دهند و مطابق آخرین فناوری ها هستند بیشتر اعتماد می کنند. پشتیبانی سایت در جذب مشتری و جلب رضایت آنها و افزایش درآمد مؤثر است.

سئو سایت

کار کردن بر روی سئو سایت باعث ارائه ی UX بهتر و جلب رضایت کاربران می شود. موتور های جستجو نیز می خواهند که کاربران بهترین UX را از مرور یک وب سایت به دست آورند. یک وب سایت سئو بیس در کسب رضایت موتور های جستجو نیز موفق است. سئو استراتژی های زیادی دارد. برای اینکه بتوانید بهترین و آخرین استاندارد های سئو را در سایت خود پیاده سازی کنید بهترین راه حل استخدام یک متخصص سئو و یا شرکت طراحی سایت معتبر است. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری مجرب سئو سایت مشاغل گوناگون را می پذیرد.

چگونه متوجه شوم که کاربران از طراحی سایت من راضی هستند؟

مشتری مهمترین بخش هر کسب و کاری است. اگر می خواهید در تجارت پیروز شوید بایستی بر اساس میل مشتری تصمیم گیری کنید. رضایت مشتری و ارائه ی خدمات خوب به مشتری باید استراتژی هر کسب و کاری باشد. برای اینکه بتوانید متوجه شوید آیا کاربران از طراحی سایت شما راضی هستند یا خیر راه حل هایی وجود دارد:

آنها بیشتر به طراحی وب سایت شما مراجعه می کنند

مشتریان راضی مجدداً به وب سایت شما بازمی گردند. برای بررسی این موضوع باید از سیستم های خوب مراقبت از مشتری استفاده نمایید تا ورود مجدد کاربران را متوجه شوید.

آنها نظرات خوشحال کننده ای در طراحی سایت شما می گذارند

از کاربران خود بخواهید تا در بخش نظردهی، نظر خود را اعلام کنند. مشتریان راضی پیام های خوشحال کننده ای برای شما خواهند گذاشت.

آنها صفحات رسانه های اجتماعی شما را دنبال می کنند

مشتریان راضی از طراحی سایت شما علاقه دارند تا بیشتر در مورد شما و کسب و کارتان بدانند. آنها به دنبال برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با شما خواهند بود. یکی از ساده ترین راه های افزایش تعامل کاربران با شما فالو کردن رسانه های اجتماعی است. اگر کاربران شما به طور فعال شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند می تواند نشانه ی رضایت آنها از طراحی سایت و کسب و کار شما باشد.

نتیجه

طراحی سایت امروزه به یکی از راه حل های عالی برای توسعه ی کسب و کار های مختلف و جلب رضایت و اعتماد کاربران شده است. از سوی دیگر کاربران محوریت هر کسب و کاری هستند. با یک طراحی سایت با کیفیت، حرفه ای و جذاب می توانید رضایتمندی کاربران از حرفه ی خود را بیشتر به دست آورید. برای افزایش رضایت کاربر از طراحی سایت راه حل های متعددی وجود دارد. به طور مثال گرافیک سایت خوب و استفاده از تصاویر با کیفیت و مناسب، سرعت سایت مناسب، ریسپانسیو سازی سایت، قالب سایت مناسب و ایده آل، پشتیبانی سایت، افزایش ایمنی وب سایت و …. برخی از راهکاری است که منجر به ارائه ی UX خوب و افزایش رضایت کاربران از سایت می شود. وقتی کاربران از یک طراحی وب سایت راضی باشند احتمال اینکه دوباره به آن سایت مراجعه کنند، افزایش می یابد.

برای راه اندازی یک طراحی سایت حرفه ای و ارائه ی UX خوب و جلب رضایت کاربران بهترین راه حل استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با اطلاع از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو سایت و پشتیبانی سایت برای صنایع گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز