بروزرسانی تجربه صفحه گوگل

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8568

5/5 - (1 امتیاز)

بروزرسانی تجربه صفحه گوگل تا پایان آگوست 2021 تکمیل می شود. این بروزرسانی هم اکنون برای تمام کاربران در حال اجرا می باشد. گوگل اعلام کرده است که وب سایت ها بعد از اجرای این آپدیت نباید انتظار تغییرات چشمگیری داشته باشند. این بروزرسانی به مرور باعث جهش و یا افت در وب سایت ها می شود.

بروزرسانی تجربه صفحه چیست؟

در بروزرسانی تجربه صفحه چندین فاکتور و سیگنال در نظر گرفته می شود. هدف این بروزرسانی ارائه ی UX بهتر می باشد. گوگل با در نظر گرفتن فاکتور ها و سیگنال ها یک رتبه ی کلی به هر وب سایت می دهد. دارندگان وب سایت ها می توانند رتبه ی تجربه صفحه خود را در کنسول جستجوی گوگل مشاهده کنند. برخی از سیگنال هایی که بر رتبه ی تجربه هر صفحه مؤثر است، عبارتند از:

Core web vital

Core web vital یک عامل رتبه بندی گوگل می باشد. core web vital ثبات بصری، ریسپانسیو بودن و سرعت صفحه را اندازه گیری می کند.

قابلیت استفاده از تلفن همراه

کاربران هنگام مشاهده یک صفحه از طریق تلفن های همراه خود نباید با خطا و مشکلی روبرو شوند.

مسائل امنیتی

وجود مشکلات امنیتی در یک صفحه به معنای عدم صلاحیت صفحه است. امنیت یک سایت بایستی به طور کامل و 100% تأمین باشد.

استفاده از پروتکل HTTPS

یک وب سایت برای اینکه واجد شرایط ارائه ی تجربه کاربری خوب باشد بایستی از پروتکل HTTPS استفاده کند.

تکنیک های تبلیغاتی

در طراحی وب سایت نباید از تکنیک های تبلیغاتی استفاده شود. زیرا تکنیک های تبلیغاتی باعث عدم تمرکز کاربران و ارائه ی UX بد می شود.

بروزرسانی های الگوریتم گوگل

بروزرسانی تجربه صفحه گوگل

تفاوت یک بروزرسانی اصلی با سایر بروزرسانی ها چیست؟

بسیاری از بروزرسانی ها گوگل بر روی یک موضوع خاص تمرکز دارند. به طور مثال ممکن است یک بروزرسانی بر روی دسته بندی محصولات تمرکز داشته باشد. تفاوت عمده در یک بروزرسانی اصلی با سایر بروزرسانی ها در این است که در یک بروزرسانی اصلی (core update) فاکتور هایی که در نظر گرفته می شود شامل پیشرفت های گسترده ای در جستجوی گوگل می باشد. بروزرسانی های اصلی ممکن است چند بار در سال اتفاق بیافتد. اعمال تغییرات در طراحی سایت ها مطابق با بروزرسانی های اصلی، باعث تغییرات اساسی در رتبه بندی سایت ها می شود. core update ها بجای هدف قرار دادن یک سری دسته ها و فاکتور های خاص، جستجوی کلی را هدف قرار می دهند.

برخی از مهمترین بروزرسانی های اصلی

برخی از مهمترین الگوریتم های گوگل و برزورسانی های اصلی گوگل طی یک دهه ی گذشته عبارتند از:

بروزرسانی پاندا

یکی از مورد توجه ترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم پاندا است. بروزرسانی پاندا در سال 2011 اتفاق افتاد. تمرکز اصلی این بروزرسانی بر روی صفحاتی بود که کیفیت پایین و محتوای تکراری زیادی داشتند و از کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی و خیلی زیاد استفاده کرده بودند.

الگوریتم پنگوئن

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل، الگوریتم پنگوئن است. بروزرسانی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 انجام شد. الگوریتم پنگوئن بر روی لینک سازی های دستکاری شده و کم کیفیت و هرزنامه ها تمرکز داشت.

بروزرسانی کبوتر

الگوریتم کبوتر نیز از مهمترین الگوریتم های گوگل است. بروزرسانی کبوتر در سال 2014 انجام شد. در این بروزرسانی نتایج محلی از نظر کیفیت و دقت مورد بررسی قرار می گرفتند.

بروزرسانی RankBrain

در بروزرسانی RankBrain به ارائه ی نتایج جستجوی مرتبط تر کمک شد.

بروزرسانی های مختلف باعث ایجاد بحث در سئو سایت ها می شود. صاحبین سایت ها با بهینه سازی سایت خود مطابق با بروزرسانی های اصلی گوگل شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر دارند.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم جستجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که به گوگل امکان می دهد تا مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا و رتبه بندی کند و در نتایج جستجوی کاربر برگرداند. سیستم رتبه بندی گوگل از الگورتیم های متعددی تشکیل شده است. الگوریتم های گوگل عوامل و فاکتور های مختلفی مانند کیفیت، ارتباط، قابلیت استفاده صفحه و …. را مورد بررسی قرار می دهند.

الگوریتم جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

در الگوریتم جستجوی گوگل فاکتور های مختلفی دخیل هستند. برخی از فاکتور های مهم در الگوریتم جستجوی گوگل عبارتند از:

معنای گزارش جستجو

در مرحله ی اول گوگل باید متوجه شود که کاربر به دنبال چه چیزی است و هدف او از جستجو چیست. الگوریتم گوگل برای اینکه هدف جستجوی کاربر را درک کند از فاکتور های ذیل استفاده می نماید:

معنی کلمات

گوگل با استفاده از اینکه معنی دقیق کلمات در هر زبان چیست سعی می کند تا متوجه منظور کاربر شود.

هدف جستجوی پشت هر گزارش

اینکه کاربر در یک جستجوی خاص به دنبال چه چیزی است؟ خرید محصول! کسب اطلاعات و ….

نیاز به تازه بودن محتوا

آیا زمان سؤال حساس است و کاربر اطلاعات تازه می خواهد؟!

وقتی کاربر به صورت کلی یک اصطلاح و موضوعی را در گوگل جستجو می کند، درک منظور کاربر برای گوگل سخت خواهد بود. در چنین مواردی گوگل سعی می کند تا مرتبط ترین نتایج را به کاربر برگرداند. اما موضوعات اضافه تری نیز به کاربر ارائه می دهد تا اگر به منظور کاربر نزدیک بود، مورد استفاده قرار گیرد.

ارتباط صفحات

موتور جستجوی گوگل سعی می کند صفحاتی را به کاربر ارائه دهد که مرتبط به گزارش جستجوی او باشد. گوگل این کار را با خزیدن به وب سایت ها و جستجو و تجزیه و تحلیل محتوای آنها و سپس رتبه بندی آنها بر اساس ارتباط صفحات انجام می دهد. در این خزیدن ها و تجزیه و تحلیل ها، کلمات کلیدی نقش پررنگ و مهمی بازی می کنند. اگر کلمات کلیدی به درستی در صفحه استفاده شده باشند، صفحات مرتبط به جستجوی کاربر رتبه های بالاتری به دست می آورند.

کیفیت محتوا

وقتی کاربری موضوعی را در گوگل جستجو می کند، میلیون ها صفحه برای ارائه به او وجود دارد. اما موتور جستجوی گوگل صفحه ای را به کاربر بازمی گرداند که کیفیت محتوای بیشتری دارد. در واقع گوگل صفحات با محتوای با کیفیت تر را در اولویت رتبه بندی قرار می دهد. البته کیفیت یک صفحه به عوامل مختلف دیگری نیز بستگی دارد. مانند اعتبار صفحه، تعداد و کیفیت لینک ها و بک لینک ها و ….

گوگل برای اینکه وب سایت هایی که از استراتژی های سئو کلاه سیاه برای کسب رتبه های بالاتر استفاده کرده اند، رتبه بندی نکند، الگوریتم های خاصی دارد. گوگل صفحاتی که از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اند را جریمه می کند.

قابلیت استفاده از صفحه

بعد از ارتباط صفحه و کیفیت محتوا، گوگل برای رتبه بندی صفحات، فاکتور قابلیت استفاده را نیز در نظر می گیرد. صفحه ای که کاربر پسند تر است و قابلیت استفاده خوبی دارد، رتبه ی بالاتری به دست می آورد. صفحه ای قابلیت استفاده بیشتری دارد که: ریسپانسیو باشد، در همه ی مرورگر ها براحتی و بدون مشکل قابل مرور باشد، سرعت سایت خوبی داشته باشد، امنیت وب سایت خوب باشد. اگرچه این موارد ممکن است جزء مهمترین عوامل رتبه بندی نباشند، اما بعد از اینکه فاکتور های دیگر در یک صفحه وجود داشته باشد، این فاکتور های نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

اگر در بروزرسانی های گوگل وب سایت من آسیب دید، چکار باید کنم؟

اگر در بروزرسانی های گوگل وب سایت شما آسیب دید، قبل از انجام هر اقدامی صبور باشید و برای چند روز صبر کنید تا بروزرسانی ها به طور کامل جا بیفتد. رفع سریع مشکلات گاهی بیشتر آسیب می زند. برای کسب اطلاعات بیشتر به منابع معتبر تکیه کنید. کمک گرفتن از هر منبعی گاهی آسیب زننده است. یکی از معتبرترین منابع برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بروزرسانی ها مجلات و نشریه هایی هستند که از طرف خود گوگل منتشر می شوند. به مواردی که در سایتتان دچار آسیب نشده اند را دست نزنید. اگر در بروزرسانی ها رتبه ی سایت شما افت کرد و متوجه بروز مشکلی در سایت خود شدید، بایستی به فکر سئو و بهینه سازی سایت خود باشید. برای این کار می توانید یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت استخدام کنید. یک شرکت معتبر طراحی سایت با اطلاع از استاندارد ها و بروزترین خبر ها می تواند بهترین کیفیت را به شما ارائه دهد. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار و برخورداری از کادری مجرب، سئو سایت و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

سئو و بروزرسانی الگوریتم های گوگل

بروزرسانی تجربه صفحه گوگل

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت، بهبود وضعیت سایت مطابق با اصول و قواعد موتور های جستجو می باشد. وقتی صاحبین وب سایت ها اصول سئو را در سایت خود پیاده سازی کنند، دید بهتری در موتور های جستجو به دست می آورند. بهینه سازی سایت شانس به دست آوردن رتبه های بالاتر در SERP را برای دارندگان سایت ها افزایش می دهد. کسب رتبه های بالاتر نیز به معنای کسب ترافیک بیشتر و کسب فرصت های بیشتر برای کسب درآمد است. سئو سایت یکی از مهمترین مواردی است که صاحبین وب سایت ها بایستی به آن اهمیت دهند. سئو و بهینه سازی سایت استراتژی های مختلفی دارد. برخی از مهمترین استراتژی های سئو عبارتند از: ایجاد محتوای با کیفیت، استفاده درست و به اندازه از کلمات کلیدی در محتوا و صفحات مختلف طراحی سایت، استفاده از عناوین درست، استفاده از برچسب های متا برای تصاویر، بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر و ویدئو ها، بهینه سازی سرعت سایت، ریسپانسیو سازی سایت، دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر و ….

ریسپانسیو سازی

منظور از ریسپانسیو سازی سایت این است که سایت شما در هر دستگاهی ( کامپیوتر های رومیزی، تبلت ها، گوشی های همراه) بدون بروز مشکلی قابل مشاهده و مرور باشد. از زمانی که کاربران گوشی های همراه افزایش یافتند و مرور سایت ها با استفاده از تلفن های همراه زیاد شد، ریسپانسیو سازی سایت ها مهم شدند. از سال 2016 گوگل به طور رسمی اعلام کرد که اولویت رتبه بندی با وب سایت های ریسپانسیو است. به همین دلیل دارندگان سایت ها بایستی به ریسپانسیو سازی سایت خود اهمیت دهند.

سرعت سایت

یکی دیگر از فاکتور های ارائه ی تجربه کاربری خوب و رتبه بندی در موتور های جستجو، سرعت سایت است. سرعت سایت اگر کند باشد، به UX ضربه می زند. وب سایت های کند شانس کمتری برای رتبه بندی های بالاتر دارند. طبق گزارشات، اگر سرعت سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، نیمی از کاربران صفحه ی مورد نظر را ترک می کنند. سرعت سایت ایده آل یک ثانیه می باشد. برای اینکه بتوانید سرعت سایت خود را بسنجید می توانید از ابزار های گوناگونی که گوگل ارائه داده است، استفاده نمایید.

آیا استفاده از راهکار های بازاریابی اینترنتی در جذب ترافیک بیشتر مؤثر است؟

صاحبین وب سایت ها برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود، علاوه بر پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت می توانند از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی نیز استفاده کنند. بازاریابی اینترنتی راهکار های مختلفی دارد. برخی از این راهکار ها عبارتند از: بازاریابی محتوا، استفاده از تبلیغات PPC، ایمیل مارکتینگ و …. بازاریابی اینترنتی این فرصت را به صاحبین وب سایت ها می دهد تا بتوانند ترافیک بیشتری به وب سایت خود جذب کنند و فروش بیشتری داشته باشند.

نتیجه

گوگل سالانه بروزرسانی ها جزئی و کلی زیادی انجام می دهد. بروزرسانی های جزئی شاید باعث تغییرات زیادی در سایت ها نشود و خیلی از کاربران حتی متوجه آنها نشوند. اما بروزرسانی های کلی و اصلی می تواند رتبه ی سایت ها را جابجا کند. خیلی مهم است که دارندگان سایت ها از این بروزرسانی ها مطلع باشند و سایت خود را مطابق با این بروزرسانی ها بهینه سازی کنند. در بروزرسانی تجربه صفحه گوگل که قرار است تا پایان آگوست سال 2021 انجام شود، شاید برخی صفحات به مرور افت و یا جهش رتبه را تجربه کنند. آگاهی از فاکتور هایی که در بروزرسانی ها مؤثرند می تواند بسیار سودمند و کمک کننده باشد.

اگر به طور ناگهانی افت رتبه ی صفحه را خود را متوجه شدید، بایستی به فکر بهینه سازی سایت خود باشید. بهینه سازی سایت مطابق اصول سئو کلاه سفید به کسب رتبه های بالاتر بسیار کمک می کند. برای سئو سایت خود بهتر است یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت معتبر استخدام کنید. یک شرکت معتبر سئو با در دست داشتن منابع مختلف و آگاهی از استاندارد های سئو می تواند بالاترین کیفیت را ارائه دهد. شرکت معتبر دارکوب با برخورداری از کادری مجرب، طراحی وب سایت و سئو سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز