بهینه سازی لایت هاوس وب سایت

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=16739

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه نیاز کسب و کارها به داشتن یک وب سایت روز به روز بیشتر می شود.

اما با توجه به افزایش تعداد وب سایت ها و ایجاد رقابت میان آن ها وب سایتی می تواند موفق شود و درمیان کاربران معروف شده و اعتماد آن ها را جلب کند که به بهترین شکل طراحی شده باشد و تمامی اصول سئو و بهینه سازی در آن رعایت شده باشد.

بهینه سازی لایت هاوس وب سایت

بنابراین لازم دانستیم تا در مورد یکی از ابزارهای قدرتمند به نام گوگل لایت هاوس که از آن برای بهبود سرعت و بهینه سازی وب سایت ها استفاده می شود اطلاعاتی را در این مقاله در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی گوگل لایت هاوس

گوگل لایت هاوس یک ابزار متن باز، رایگان و خودکار از گوگل است که از آن برای بررسی و بهبود عملکرد، کیفیت و تصحیح برنامه های راه اندازی شده در یک وب سایت استفاده می شود. Google Lighthouse به شما کمک می کند تا وب سایت خود را مطابق با الگوریتم ها و استانداردهای موتور جست و جوی گوگل بهینه سازی نموده و وب سایت خود را به یک وب سایت حرفه ای و کاربر پسند تبدیل نمایید. در واقع گوگل لایت هاوس قسمت هایی از وب سایت را که باعث پایین آمدن عملکرد سایت شده شناسایی می کند و در اختیارتان قرار می دهد. همچنین گوگل لایت هاوس به بخش های مختلف سایت نمره ای بین یک تا صد می دهد و روش هایی را نیز برای بهبود کیفیت صفحات سایت ارائه می دهد. با استفاده از گوگل لایت هاوس می توان وب سایت را ارزیابی نموده و بخش های مختلف آن را مطابق با الگوریتم های گوگل بهینه سازی نمود.

کاربرد گوگل لایت هاوس

همانطور که پیشتر هم بیان شد گوگل لایت هاوس صفحات یک وب سایت را بهینه سازی می کند و به آن ها از نظر بهینه بودن امتیاز می دهد که به آن بهینه سازی لایت هاوس می گویند. و در نهایت گزارش کاملی را از عملکرد صفحات تهیه نموده و در اختیار شما قرار می دهد. راه حل هایی که در گزارش لایت هاوس وجود دارد باعث می شود به راحتی و بدون داشتن دانش خاصی بتوانید نقاط ضعف و قدرت صفحات سایت را شناسایی کرده و آن ها را رفع نمایید. در ادامه برخی از آزمون های گوگل لایت هاوس را معرفی می کنیم:

  • آزمون عملکرد و کارایی صفحه: این بخش همانند ویترین صفحه است با استفاده از آزمون عملکرد و کارایی صفحه به این موضوع پی می بریم که زمانی که کاربری وارد یک صفحه از سایت می شود از چه مسیری وارد آن صفحه می شود و چه مدت در آن صفحه می ماند.
  • آزمون دسترس پذیری: با استفاده از آزمون دسترس پذیری امکاناتی را برای درک و فهم راحت محتوا برای افراد کم توان در وب سایت قرار می دهند. در واقع یکی از شاخص های ارزیابی گوگل بررسی دسترس پذیر بودن محتوا در سایت است. در صورتی که برای اطلاعات موجود در سایت برای درک بهتر آن ها از توضیحات و راهنمایی استفاده نمایید امتیاز دریافت می کنید.
  • آزمون بهترین تجربه کاربری: یکی از مهم ترین معیارها در پشت صحنه ی هر وب سایت تجربه ی کاربری آن می باشد. عملیات انجام شده در این بخش به طور مستقیم بر روی سئو و عملکرد سایت موثر است و باعث می شود تجربه ی خوبی داشته باشد.
  • آزمون سئو: در آزمون سئو لازم است به تمامی مباحث و اصول مربوط به سئو توجه شود.

بهبود عملکرد سایت برای آمادگی در آزمون های لایت هاوس

یکی از مباحث مهم و قابل توجه مسئله ی سئو می باشد. در ادامه مواردی را که برای بهینه سازی وضعیت کمی و کیفی سایت وجود دارد را بررسی می کنیم:

    • استفاده از تصاویر با اندازه مناسب: در وب سایت باید از تصاویر با اندازه های مناسب استفاده نمایید زیرا در صورتی که بزرگ بوده و استاندارد نباشد مرورگر تصویر بزرگ را می خواند ولی آن را در ابعاد کوچکتر نمایش می دهد.
    • به کار بردن تصاویر با فرمت مناسب: بهترین فرمت برای تصاویر مورد استفاده در وب سایت ها که باعث کاهش حجم عکس می شود فرمت webp می باشد. فرمت های دیگری نیز وجود دارند که باعث کاهش تصاویر استفاده شده در سایت می شوند ولی هر فرمت با همه ی مرورگرها سازگار نیست.
    • استفاده از تصاویر با حجم پایین: یکی از مسائل مهم که طراحان وب سایت به آن توجه می کنند استفاده از تصاویر کم حجم می باشد. این موضوع بسیار با اهمیت است به گونه ای که در متریک های لایت هاوس نقش موثری دارد. در صورتی که حجم تصویر فشرده شده بیشتر از تصویر اصلی باشد به شما هشدار داده می شود.
    • استفاده از کلیپ های ویدئویی برای محتوای انیمیشن: در صورتی که می خواهید در سایت خود محتوایی را در قالب ویدئو منتشر نمایید بهتر است از فرمت های ویدئویی مانند mp4 یا webm استفاده نمایید.

سئو و بهینه سازی

یکی از روش های مهم برای بالا بردن کیفیت وب سایت از لحاظ سرعت، استفاده ی آسان، تجربه ی کاربری و زیبایی بصری سئو نمودن وب سایت است. در واقع یکی از روش های خوب که با استفاده از آن می توانید مشتری ها را به وب سایت خود جذب نمایید و در موتور جست و جوی گوگل در جایگاه بالایی قرار بگیرید سئو یا بهینه سازی وب سایت است. دو عامل در بهبود وضعیت سئو تاثیرگذار هستند که شامل عوامل داخلی و عوامل خارجی می باشند. بهینه سازی سایت بیشتر بر روی عوامل داخلی صورت می گیرد. عوامل مهم سئو شامل چگونگی طراحی سایت یعنی سرعت لود شدن سایت، نحوه ی کد نویسی سایت، ساختار صفحات، نحوه ی طراحی قالب و محتوای سایت می باشد.

خدمات سئو سایت

به طور کلی زعایت اصول سئو باعث افزایش سرعت وبسایت می شود. همچنین سئو یا بهینه سازی نمودن سایت دارای یک سری خدمات می باشد که در ادامه بر خی از آن ها را بیان می کنیم:

  • آنالیز سایت: یکی از خدمات مربوط به بهینه سازی و سئو سایت آنالیز سایت است. در این فرآیند سایت به صورت رایگان آنالیز شده و ضعف ها و ایرادات آن شناسایی و رفع می شود. همچنین سایر وب سایت هایی که در رقابت با سایت مورد نظر هستند مورد بررسی قرار می گیرند.
  • تحقیق کلمات کلیدی: به کلمات یا عباراتی که کاربران در موتور جست و جوی گوگل جست و جو می کنند کلمات کلیدی گفته می شود. در واقع بخش مهمی از سئو مربوط به فرآیند تحقیق کلمات کلیدی می باشد که به پیدا کردن و انتخاب کلمه یا جملاتی که به تعداد زیادی توسط کاربران جست و جو می شوند مربوط است.
  • بهینه سازی فنی: برای این که سرعت و عملکرد سایت بهبود پیدا کرده و با خزنده های موتور جست و جو و کاربران بهتر بتواند ارتباط موثری برقرار نماید لازم است کارهایی مانند: فشرده سازی کدها برای سئو وردپرس، بهینه سازی تصاویر، ریسپانسیو نمودن سایت و کارهایی را که به سئو فنی مربوط می شوند انجام دهید در واقع این کارها باعث بهبود سئو سایت می شوند.
  • ساخت بک لینک و لینک سازی: برای این که محتوای سایتتان دیده شود باید از بک لینک سازی استفاده نمایید. استفاده از بک لینک، رپورتاژ، بنر تبلیغاتی و … می تواند باعث جذب کاربران به سایت شما شود.
  • تولید محتوای اختصاصی: محتوای با ارزش و مفید خود یکی از عوامل جذب مشتری می باشد. محتوا می تواند شامل متن، تصویر، ویدئو و یا هر چیزی باشد. نکته ای که در تولید محتوا باید به آن توجه نمایید این است که حتما باید محتوای سایت با موضوع سایت همخوانی داشته باشد.
  • افزایش رتبه ی گوگل: یکی دیگر از خدمات سئو افزایش رتبه ی سایت در گوگل می شود. این موضوع به این معناست که وب سایت شما با جست و جو افراد در صفحه اول گوگل به آن ها نمایش داده می شود. این خود باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود که کاربران با دیدن کیفیت محتوای سایت شما از خدمات آن بهره برداری می نمایند.
  • بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر به مشتری: سئو و بهینه سازی باعث بالا رفتن تبدیل نرخ کاربر به مشتری می شود. به این معنا که کاربران با مشاهده ی وب سایت بهینه ی شما تشویق به استفاده از خدمات آن می شوند بنابراین وب سایت شما به درآمد خوبی می رسد.
  • بالا رفتن ترافیک سایت: از دیگر خدمات سئو درج اصولی متاتگ عنوان و توضیحات، تگ های کاربر پسند و جذاب می باشد که باعث افزایش نرخ کلیک سایت و در نتیجه افزایش ترافیک سایت می شود.
  • آموزش و پشتیبانی:یکی دیگر از خدمات مفید مربوط به سئو آموزش و پشتیبانی ست. ممکن است کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند به مشاوره نیاز داشته باشند که با این خدمت سئو می توانند به پاسخ سوالات خود رسیده و ابهاماتشان رفع شود.

بازاریابی اینترنتی

به تبلیغات و فروش محصولات با استفاده از اینترنت و تکنولوژی های دیجیتال مانند وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و … بازاریابی اینترنتی می گویند. بررسی ها نشان می دهند که اکثر مردم قبل از این که محصولی را خریداری نمایند از طریق موتورهای جست و جو در مورد آن خدمات یا محصول تحقیق می کنند. بنابراین داشتن یک وب سایت به شما کمک می کند به درآمد خوبی برسید. لازم است وب سایت شما دارای ویژگی هایی چون توانایی هدایت کاربران اینترنتی به سایت، توانایی نگهداشتن کاربران در سایت و ارائه ی اطلاعات مناسب و توانایی تبدیل کاربر به مشتری را داشته باشد. بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ دارای ویژگی هایی است که در ادامه برخی از آن ها را بیان می کنیم:

  • قابلیت ویرایش در تبلیغات: یکی از مزیت های خوب امکان ویرایش آسان می باشد. به این شکل که در بازاریابی به صورت اینترنتی در صورتی که در تبلیغات شما مشکلی پیش آمده باشد بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای و به راحتی می توانید مشکلات پیش آمده در تبلیغات سایت خود را رفع نمایید.
  • دارای قیمت بهینه و ارزان: یکی دیگر از مزیت های بازاریابی اینترنتی ارزان بودن آن است به این صورت که انجام تبلیغات و ارائه ی خدمات با استفاده از دیجیتال مارکتینگ قیمت بسیار پایینی دارد.
  • بدون داشتن محدودیت در مخاطبان: با استفاده از دیجیتال مارکتینگ مشتری های شما می توانند بدون در نظر گرفتن محدودیت مکانی و زمانی و در هر کجای دنیا از خدمات شما بهره مند شوند.
  • تبلیغات آسان: تبلیغات در بازاریابی اینترنتی بسیار مقرون به صرفه است از این نظر که دیگر احتیاجی به استفاده از ابزار فیزیکی مانند کاغذ یا بنر و … نیست. و به راحتی و به بهترین شکل بدون صرف هزینه می توانید تبلیغات خود را انجام دهید.

روش های بازاریابی اینترنتی

طراحی وب سایت: یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت می باشد. طراحی سایت باید به گونه ای باشد که بتواند کاربران را با ورود به سایت و بازدید از آن به مشتری تبدیل نماید. بنابراین لازم است تمامی استاندارهای مربوط به تجربه ی کاربری در آن رعایت شوند.

تبلیغات اینترنتی: برای بازریابی در فضای اینترنت لازم است از ابزار بازاریابی مانند گوگل ادوردز استفاده شود. در واقع در محیط تبلیغاتی گوگل ادوردز تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی که کاربران جست و جو می کنند صورت می پذیرد.

سئو و بهینه سازی سایت: با توجه به این که امروزه اکثر افراد دارای کسب و کار در فضای اینترنت فعالیت می کنند یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه نمایید مساله ی بهینه سازی ست. برای این که سایت شما بتواند در صفحه ی اول موتور جست و جوی گوگل نمایش داده شود لازم است حتما مطابق با الگوریتم های گوگل بهینه شود. این مساله باعث موفقیت وب سایت شما در جذب مشتری و رسیدن به درآمد می شود.

بازاریابی محتوایی: در یک سایت محتوا بسیار مهم است. در صورتی که محتوای یک سایت با کیفیت کامل و مفید باشد افراد را در سایت نگه می دارد همچنین افراد محتوای وب سایت شما را نشر می دهند که این باعث افزایش ترافیک سایت شما و در نتیجه افزایش احتمال فروش سایت می شود. بنابراین با استفاده از بازاریابی محتوایی می توانید به درآمد برسید.

آنالیز داده: یکی از نکاتی که در فضای مجازی دارای اهمیت است داده یا اطلاعات می باشد. داده ها به تحلیل نیاز دارند بنابراین لازم است از ابزارهای آنالیزی در سایت برای تحلیل داده استفاده شود.

روش طراحی سایت

همانطور که در بالاتر بیان شد یکی از روش های بازاریابی اینترنتی طراحی سایت می باشد. این روش دارای چهار مرحله ی اصلی زیر است:

  1. طراحی وایر فریم: قبل از هر چیز لازم است با توجه به نوع سایت و مطابق با نیاز مشتری یک نمای کلی از سایت را طراحی نمایید. در قدم اول یک قالب وب سایت لازم است. این قالب را می توانید در صورت توان خودتان طراحی کنید و یا اینکه از قالب های آماده ی موجود در اینترنت خریداری نمایید. به هر حال طراحی یک نقشه ی کلی از سایت و تعیین جایگاه و چیدمان المان ها و عناصر مختلف ضروری ست.
  2. طراحی گرافیک وبسایت: بعد از این که محل قرار گرفتن عناصر سایتتان را تعیین نمودید نوبت طراحی سایت می رسد. که با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی خود و با استفاده از نرم افزارهای گرافیک و رنگبندی سایت، وب سایتتان را طراحی می کنید.
  3. برنامه نویسی: روش های متفاوتی برای مدیریت وب سایت ها وجود دارد در طراحی سایت می توانید از -سیستم های مدیریت محتوا و یا کد نویسی با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختص طراحی سایت استفاده نمایید.
  4. راه اندازی سایت: در مرحله ی آخر می بایست وب سایت خود را در فضای اینترنت راه اندازی نماییم. بنابراین با استفاده از یک هاست و نام دامنه ی مناسب می توانیم وب سایت را در دسترس عموم مردم قرار دهیم.

طراحی وب اپلیکیشن

به نرم افزارهای کاربردی که بدون این که آن ها را بر روی سیستم خود نصب نماییم، از طریق مرورگرها می توانیم از آن ها استفاده نماییم وب اپلیکیشن گفته می شود. طراحی وب اپلیکیشن می تواند باعث موفقیت شما در کسب و کارتان شود. در واقع این نرم افزار برای موبایل ها یا لپ تاپ ها طراحی شده است. وب اپلیکیشن در مرورگر وب اجرا می شود و به صورت آنلاین با کاربر ارتباط برقرار می کند. اما اپلیکیشن ها برای موبایل ساخته شده اند و بر روی موبایل های هوشمند کار می کنند. در ادامه برخی از مزایای وب اپلیکیشن را بیان می کنیم:

  • با استفاده از وب اپلیکیشن کاربران راحت می توانند با شما در ارتباط باشند.
  • در وب اپلیکیشن امکان برند سازی و افزایش اعتبار کسب و کار وجو دارد.
  • وب اپلیکیشن باعث افزایش فروش می شود.
  • هزینه ی تبلیغات در وب اپلیکیشن بسیار پایین است.
  • و …

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهینه سازی لایت هاوس وب سایت صحبت شد. همانطور که متوجه شده اید یکی از عوامل موفقیت کسب و کارها در فضای اینترنت داشتن یک وب سایت بهینه می باشد. بنابراین باید به این نکته توجه نمایید که یک وب سایت کاملا بهینه را برای کسب و کار خود ایجاد نمایید. سئو و بهینه سازی خود نیز دارای دوره های آموزشی می باشد. در وب سایت آموزشگاهی شرکت طراحی سایت دارکوب تمامی آموزش های مربوط به طراحی وب سایت از جمله آموزش سئو و بهینه سازی وجود دارد که شما می توانید این دوره را تهیه نموده و خودتان وب سایتتان را بهینه نمایید. علاوه بر این می توانید سفارش طراحی سایت خود را به این شرکت بسپارید تا به صورت کاملا بهینه وب سایت مورد نظر شما را طراحی نماید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز